سلام. برای محاسبه تعداد قلمرو های الکترونی یک اتم مشخص که دارای جفت الکترون ناپیوندی هست، الکترون های ناپیوندی خود اون عنصر رو جز قلمرو حساب میکنیم؟
IMG_20240905_224327.jpg
برای مثال در این شکل، برای محاسبه تعداد قلمرو های الکترونی عنصر گوگرد، دو جفت الکترون ناپیوندی خود گوگرد رو جز قلمرو حساب نکرده.
@دهم @یازدهم @دوازدهم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
IMG_20240831_164229.jpg
سلام. منظور از جرم اتمی، میتونیم بگیم جرم مولی هست؟
یک سوال کلی دیگه هم داشتم. این عمل درست هست که در برخی مسائل درصورت نیاز، جرم مولی، جرم اتمی و عدد جرمی یک عنصر رو برابر بدونیم و اون سوال رو حل کنیم؟ به طور مثال در همین تست، اگر جرم اتمی فلز موردنظر رو میخواد یعنی باید جرم مولی اون فلز بدست بیاد.
@دهم @یازدهم @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240825_190152.jpg IMG_20240825_190117.jpg IMG_20240825_190045.jpg
سلام. برای استفاده از کسر های پیش ساخته حتما باید با هم متفاوت باشند؟ برای مثال، اگر حجم گازی (برحسب میلی لیتر) رو داده باشه و حجم یک گاز دیگه (برحسب میلی لیتر) رو باتوجه به واکنش موازنه شده بخواد، برای استفاده از کسر تبدیل نمیتونیم به صورتی که در تصویر ارسال شده نوشتم عمل کنیم؟ دلیلش چی هست و چرا پاسخنامه اومده جرم اتانول رو بدست آورده؟
@دهم @یازدهم @دوازدهم @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240819_010552.jpg
سلام. در این تست نیاز هست که تعداد زیادی از شبه فلزات رو همراه اعداد اتمی حفظ باشیم. در صورتی که استاد شیمی به ما گفته بود که از شبه فلزات فقط سیلیسیم و ژرمانیم رو بدونید کافی هست. به نظر شما باید چه کرد؟ چون تنها داشتن اطلاعات درباره این دو شبه فلز کمکی در حل سوال نمیکنه.
@دهم
@یازدهم
@دوازدهم
@ریاضیا
@تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240815_210918.jpg
سلام. در صورتی که دو نمونه آب در اختیار داشته باشیم که در یکی از آنها ایزوتوپ پروتیم و در نمونه دیگر ایزوتوپ دوتریم به کار رفته باشد، آیا درسته که بگیم خواص شیمیایی دو نمونه آب با هم مشابه هست؟ باتوجه به اینکه ایزوتوپ ها خواص شیمیایی یکسان (نه مشابه) دارند؟ به نظر من این گزینه باید به جای واژه مشابه از یکسان استفاده می کرد ولی در هر صورت پاسخنامه این گزینه رو صحیح درنظر گرفته.
@تجربیا
@ریاضیا
@دانش-آموزان-آلاء
amirh_hmyf
سوال درمورد اینه که باتوجه به سوال وقتی که به ما اختلاف تعداد الکترون و تعداد نوترون رو میدن از کجا بفهمیم که تعداد نوترون ها بیشتر بوده (n-e=اختلاف ) و یا تعداد الکترون ها بیشتر بوده (e-n=اختلاف)
اگه جوابش رو میدونید تا توی تاپیک منشنتون کنم توی اون تاپیک یه تست هم به عنوان مثال اورده شده
-
بنده چند بار ازشون پرسیدم ک مشهد همایش میزارین یا نه ولی پاسخی نگرفتم
-
sahba در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
عوامل موثر بر تعادل/دما
سلام
میشه بی زحمت لینک جلسه رو لطف کنید تا اضافه کنیم ؟ -
-
سلام این کتاب که آقای آقاجانی ازش حرف میزنن تو فیلماشون که مال خودشون هست از کجا میشه تهیه کرد ؟
-
sahba در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
alireza_ysf75 سلام.بفرمایید:
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/10/26/5717ممنونم اضافه شد
-
mstmsm پس چیکار باید بکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-
سلام میشه درس از استاد
فهمید و درسنامه و تست از کتاب جمع بندی مبتکران استفاده کرد درسنامه ها باهم فرق ندارند یا باید کتاب استاد را چاپ کرد -
Farhad ممنونم
-
@minaaaaa در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
سلام این کتاب که آقای آقاجانی ازش حرف میزنن تو فیلماشون که مال خودشون هست از کجا میشه تهیه کرد ؟
سلام
ببین جزوه سال سوم هم هست ولی پراکنده هست و توی شیمی 0-100 هست.نمیدنم کنکوریه یا نه ولی اونجا جزوه سوم هست. -
Tara مرسی
-
mstmsm مرسی که با اینکه نفر ده هزارم پرسیدم بازم جواب دادید .
-
خیلی دمت گرمه مهندس آقاجانی
-
ﺳﻼﻡ ﻣﯿﺸﻪ ﺩﺭﺱ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻓﻬﻤﯿﺪ ﻭ ﺩﺭﺳﻨﺎﻣﻪ ﻭ ﺗﺴﺖ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪﯼ ﻣﺒﺘﮑﺮﺍﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ ﺩﺭﺳﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﻫﻢ ﻓﺮﻕ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺭﺍ ﭼﺎﭖ ﮐﺮﺩ جواب بدید ممنون میشم
-
Farhad سلام . من دو جلسه از تدریسشون رو دیدم . به نظرم جزوه بنویسید کامل توضیح میدن
-
کاش شیمی 3 رو بعد پیش یک تدریس کنید
-
سلام.
میخواستم یه چیزی رو مطرح کنم:
شخصا خیلی از تستهای کتابهای کمک درسی رو دیدم که استاد حتی شبیهش رو هم حل نکردهو استاد هرچند عالی اما دارن صرفا تستهای سراسری و کتاب خودشون رو حل میکنن که واقعا سطح تستها متوسطن. تستهای سراسری رو پارسال هم حل کردن به نظرم تستهای جدید رو حل کنن بهتره.
البته دیدگاه من هستش میخوام نظر شمارو بدونم. باورکنین توآزمونا بعضا سوالهایی میان که اصلا با تدریس استاتد قابل حل نیستش یا روششون رو نگفتن. -
Rebwar در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
سلام.
میخواستم یه چیزی رو مطرح کنم:
شخصا خیلی از تستهای کتابهای کمک درسی رو دیدم که استاد حتی شبیهش رو هم حل نکردهو استاد هرچند عالی اما دارن صرفا تستهای سراسری و کتاب خودشون رو حل میکنن که واقعا سطح تستها متوسطن. تستهای سراسری رو پارسال هم حل کردن به نظرم تستهای جدید رو حل کنن بهتره.
البته دیدگاه من هستش میخوام نظر شمارو بدونم. باورکنین توآزمونا بعضا سوالهایی میان که اصلا با تدریس استاتد قابل حل نیستش یا روششون رو نگفتن.سلام دوست عزیز نه تنها استاد آقاجانی بلکه هیچ معلم کلاس کنکور دیگه ای وظیفه نداره همه ی تیپ تست هایی که ممکنه مطرح بشه رو که حل کنه که,حل تیپ تست های زیاد مخصوص همایش ها هست که معمولا 6 تا 8 ساعت طول میکشه,از یه تیتر ساده میشه هزار جور تست ساخت استاد باید مفهوم رو به طور کامل به دانش آموز یاد بده که هرجور سوال ازش مطرح بشه بتونه جواب بده بقیش دیگه به خود دانش آموز بستگی داره که چقدر تلاش کنه,در ضمن استاد معمولا بعد از آزمون های گزینه دو و قلمچی تست های خوب و بد رو از هم جدا میکنن داخل کانالشون,این دیگه وظیفه دانش آموزه بره اون تست هارو دوباره حل کنه پاسخ تشریحی رو ببینه اگه نفهمید بره از کسی بپرسه,تا الان هم به نظر من کاملا مفهوم رو به دانش آموزاشون منتقل کردن و متن خوانی کتابشون هم که عالیه,تا حالا معلمی ندیدم که اینطوری کتاب رو زیرو رو کنه
-
ﺳﻼﻡ ﻣﯿﺸﻪ ﺩﺭﺱ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻓﻬﻤﯿﺪ ﻭ ﺩﺭﺳﻨﺎﻣﻪ ﻭ ﺗﺴﺖ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪﯼ ﻣﺒﺘﮑﺮﺍﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ ﺩﺭﺳﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﻫﻢ ﻓﺮﻕ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺭﺍ ﭼﺎﭖ ﮐﺮﺩ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﺪﯾﺪ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﯿﺸﻢ