Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. جاندار‌ِ نفر قبلی رو تشریح کن 😬
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

جاندار‌ِ نفر قبلی رو تشریح کن 😬

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
49 دیدگاه‌ها 20 کاربران 2.6k بازدیدها 17 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • dlrmD dlrm

    رفقا هدفمون اینه بتونیم مطالب رو مرور کنیم و لازم نیست این همه طولانی توضیح بدیم که:)
    @samane-A
    @Amin-th
    خیلی خیلی ممنونم ازتون....
    ولی فقط این طور باشه که %(#ff0000)[کوتاه جواب باشه]
    مثلا انسان ؛
    دارای دفاع اختصاصی و غیر اختصاصی هست
    یا مثلا ملخ تنفس نایی داره...
    خیلی کوتاه فقط جهت یادآوری نه یادگیری :)
    یجوری باشه ک بتونیم مرور کنیم :)
    برای انسان فعلا خیلی زوده به نظرم...
    خب آقای Morteza Khodaie
    بیاید از %(#00ff66)[خرچنگ دراز] بگید برامون بی زحمت:)
    کوتاه و مختصر :)
    مرسی :rosette:
    دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
    دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
    بچه-های-همخوانی

    M آفلاین
    M آفلاین
    Morteza Khodaie
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #41

    dlrm ولی خب اندک اطلاعاتی که دارم و به اشتراک میزارم
    خرچنگ دراز
    دارای چشم مرکب ، ازبندپایان شاخه ی سخت پوستان ،بدنش بند بند، دارای تقارن دو طرفی و شامل 3 قسمت سر،سینه وشکم می باشد
    دارای ماهیچه مخطط وارادی . سطح خارجی بدن جاندار از جنس کیتین که توسط سلول های اپیدرمی ساخته می شود ، پوشیده شده .
    دستگاه گوارش کامل دارد .
    گردش خون باز و فاقد شبکه مویرگی کامل وخون بوده و دارای همولنف
    دستگاه عصبی مرکزی به صورت یک جفت گزه عصبی در بالای دهان به نام گره مغزی و یک گره عصبی زیر مری وزنجیره ی عصبی زیر لوله گوارش می باشد که این گره ها به طناب عصبی پشتی متصل می شود
    در هنگام استراحت دریچه های این جاندار باز و خون وارد قلب می شود

    Başkalarını yargılamak eleştiri değil hakarettir

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    6
    • حماسوح آفلاین
      حماسوح آفلاین
      حماسو
      اخراج شده
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط dlrm انجام شده
      #42

      :snowflake: خرچنگ دراز غذای وال کوژپشت محسوب میشه
      :snowflake: تنفس در خرچنگ دراز با کمک ابششِ
      :snowflake: دارای اسکلت بیرونی سخت که برای فسیل شدن مناسبه
      :snowflake: غذای راکون محسوب میشه
      :snowflake: منشا ابشش حفره گلویی نیست توش برعکس ماهی
      :snowflake: شکل قلب غیر لوله ای
      :snowflake:قلب شامل سه جفت دریچه است
      :snowflake: از قلب چهار سرخرگ خارج میشه که سه سرخرگ در سطح پشتی و یک سرخرگ به سطح شکمی میرود
      :snowflake: از سه سرخرگی که در سطح پشتی قرار دارند ،دو سرخرگ به سمت سر میرود و یک سرخرگ به سمت دم
      :snowflake: در سطح شکمی علاوه بر سرخرگ شکمی سیاهرگ شکمی وجود دارد که خون تیره را وارد ابشش میکند
      :snowflake: از سیاهرگ شکمی خرچنگ دراز شش رگ با خون تیره منشا میگیرد که به ابشش جانور وارد میشد

      چندتا من اضافه کردم به نوشتشون و اینکه نگفتن نفر بعدی کی رو بگه
      نفر بعدی %(#61b000)[گنجشک] رو بگه
      d5dd79ef-7590-485e-8854-2b35609bc1b3-image.png

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      6
      • Amin.thA Amin.th

        خب؛و اما انسان...
        :cyclone: سلسله : جانوران
        :cyclone:شاخه : مهره داران
        :cyclone:رده : پستانداران
        :cyclone:توی همه سلولهای پیکری خودش دارای 46 کروموزومه...%(#d60000)[غلطه!](یه سریا زنده نیستن) __ توی همه سلولهای پیکری زنده خودش 46 تا کروموزوم داره...بازم %(#d60000)[غلطه!]:face_with_tears_of_joy: (گلبول قرمز بالغ هسته نداره!) __ پس باید بگیم توی همه سلولهای پیکری تک هسته ای زنده خودش 46 تا کروموزوم داره...حالا %(#00d60b)[درست] شد:heavy_check_mark:(درضمن درخت زیتونم 46 تا کروموزوم داره!!)
        گوارش :
        :cyclone:دستگاه گوارش انسان شامل لوله گوارش و اندامهای مرتبط به اونه؛یعنی :لوزالمعده ، کیسه صفرا ، کبد
        :cyclone:گوارش در انسان برون سلولیه.
        :cyclone:دارای لوله گوارش هست که از دهان تا مخرج ادامه داره و جریان مواد توش اغلب یکطرفه است؛به جز استفراغ که جریانش برعکس میشه🤮😂
        :cyclone:لوله گوارشش 4 لایه است؛از بیرون به درون به ترتیب : 1.لایه بیرونی که بخشی از صفاقه 2.لایه ماهیچه که به ترتیب از بیرون به درون طولی و حلقویه(توی معده مورب هم داریم)
        3.لایه زیرمخاطی 4.لایه مخاطی که در معده و روده استوانه ای تک لایه و در سایر قسمتها سنگفرشی چند لایه است.
        :cyclone:گوارش مکانیکی و شیمیایی (آمیلاز بزاق) از دهان شروع میشه
        :cyclone:با ورود غذا به حلق انعکاس بلع به راه میوفته...بعدش غذا وارد مری میشه و بعد از اون به کمک حرکات کرمی به انتهای مری میرسه و با عبور از دریچه کاردیا وارد معده میشه.
        :cyclone:مخاط معده از بافت پوششی استوانه ای تک لایه هست و چند گروه سلول داره:

        • سلولهای پوششی سطحی که برای ما ماده مخاطی و بیکربنات میسازن
        • سلولهای کناری که برای ما اسید معده و فاکتور داخلی رو میسازن
        • سلولهای اصلی که برای ما پروتئاز ها و بعضی از اونها هم ماده مخاطی میسازن

        :cyclone:پیش ساز پروتئاز های معده رو بهش میگن پپسینوژن(که غیرفعاله) و با اثر اسید معده تبدیل به پپسین میشه(که فعاله)
        :cyclone:پپسین پروتئین هارو به دی پپتید تبدیل میکنه و گوارشش ناقصه
        :cyclone:با شدت گرفتن حرکات کرمی در معده یه حلقه انقباضی محکم به سمت دریچه پیلور حرکت میکنه و مواد کم کم وارد ابتدای روده باریک به اسم دوازدهه میشن!!
        :cyclone:روده بافت مخاطش از نوع استوانه ای تک لایه است که گروهی از سلولهاش آنزیم های گوارشی ترشح میکنن...%(#d60000)[غلطه!] (ترشح نمیکنن ؛ بلکه آنزیم دارن و وقتی مردن انزیم هارو رها میکنن)
        :cyclone:بعد از اینکه کیموس وارد دوازده شد کمی بعد صفرا به دوازدهه میریزه که فاقد آنزیمه و شامل : نمکهای صفراوی ، کلسترول ، فسفولیپید لسیتین ، بیکربنات هست؛ و درگوارش و جذب چربی ها نقش داره
        :cyclone:لوز العمده هم غده ای هست که هم بخش درون ریز و هم برون ریز داره و در گوارش بخش برون ریزش برای ما فعالیت میکنه و بیکربنات و آنزیمهایی رو به دوازدهه میریزه
        :cyclone:کربوهیدرات ها که گوارششون از دهان اغاز شده بود در روده به کمک آنزیمهای سلولهای روده باریک گوارششون به پایان میرسه و درنهایت به مونوساکارید تبدیل میشن
        :cyclone:پروتئین ها که از معده و توسط پپسین گوارششون اغاز شده بود توی روده باریک توسط پروتئاز های لوزالمعده به مونومر های خودشون یعنی آمینواسید ها تبدیل میشن
        :cyclone:چربی ها هم چون لیپاز در اب محلوله ابتدا به قطره های ریز تبدیل میشن(توسط فسفولیپید لسیتین و نمکهای صفرا) و در نهایت لیپاز اونها رو به مونوگلیسیرید و اسید چرب تبدیل میکنه
        :cyclone:از اونجایی که روده باریک محل اصلی جذب هست؛ پس در دیواره داخلی اون چین های حلقوی داریم »»» روی اونها پرز های فراوانی هست »»» غشای چین خورده هر پرز که ریز پرز رو میسازه
        :cyclone:گلوکز و اغلب آمینواسید ها به روش هم انتقالی وارد سلول پرز میشن و از اونجا با انتشار تسهیل شده وارد محیط داخلی میشن(جذب میشن)
        :cyclone:لیپید ها هم به روش انتشار وارد سلول پرز میشن »»» در اونجا کیلومیکرون (پروتئین،فسفولیپید،کلسترول،تری گلیسیرید) رو میسازن و درنهایت کیلو میکرون با اگزوسیتوز از سلول پرز خارج میشه و وارد مویرگ لنفی میشه.»»»از اونجا به کبد و بافت چربی میره و در کبد ازش لیپوپروتئین ساخته میشه
        :cyclone:آب به روش اسمز و مواد معدنی یه روش انتشار یا انتقال فعال جذب میشن
        :cyclone:ویتامین های محلول در چربی(KEDA) به روش چربی ها و ویتامین های محلول در آب هم به انتشار یا انتقال فعال یا اندوسیتوز(B12) جذب میشن
        :cyclone:بعد از روده باریک ، مواد جذب نشده و گوارش نیافته و باقی مانده شیره های گوارشی با عبور از دریچه ایلئوسکال وارد روده بزرگ میشن
        :cyclone:روده بزرگ پرز نداره و اب و یونها در اونجا جذب میشن و در نهایت مدفوع حالت جامد پیدا میکنه و با ورود اون به راست روده انعکاس دفع به راه میوفته
        :cyclone: تنظیم فرایند های گوارشی هم به وسیله هورمونها و دستگاه عصبی خودمختار صورت میگیره
        دستگاه گردش مواد:
        :cyclone:گردش خون انسان مضاعفه و شامل گردش خون ششی(برای تبادل گازها که از بطن راست شروع و به دهلیز چپ ختم میشه) و گردش خون عمومی (برای خونرسانی به اندامهای بدن که از بطن چپ شروع و به دهلیز راست ختم مشه)
        :cyclone:وظایف دستگاه گردش خون : 1.تبادلات گازی 2.دریافت مواد غذایی و تحویل اون به سلولها 3.دور کردن مواد دفعی از سلولها 4.انتقال هورمون ها
        :cyclone:قلب ساختار ماهیچه ای داره و دارای 4 بخشه که با دریچه هایی از هم جدا میشن
        :cyclone:بین بطن و دهلیز راست دریچه سه لختی و بین بطن و دهلیز چپ دریچه میترال رو داریم...همینطور در ابتدای سرخرگ آئورت و سرخرگ ششی هم دریچه های سینی رو داریم
        :cyclone:ساختار بافتی قلب به سه بخش تقسیم میشه :

        • بیرونی که شامل پریکارد و اپی کارده که هرکدوم از بافت پوششی سنگفرشی تک لایه + بافت پیوندی متراکم تشکیل شدن و بینشون مایع ابشامه ای قرار داره(چربی ممکنه در این قسمت وجود داشته باشه)
        • میانی که اسمش میوکارده و عمدتا شامل سلولهای ماهیچه قلبیه + بافت پیوندی متراکم به نام اسکلت فیبری + شبکه نورونها عصبی
        • درونی که بهش میگن آندوکارد و از بافت پوششی سنگفرشی تک لایه ساخته شده و در ساختار دریچه ها شرکت میکنه

        :cyclone:سلولهای ماهیچه قلبی از طریق صفحات بینابینی با هم در ارتباط هستن
        :cyclone:حدفاصل بین دهلیز ها و بطنها لایه پیوندی عایق قرار داره که باعث میشه انتقال پیام از طریع شبکه هادی قلب انجام بشه نه صفحات بینابینی!!!
        :cyclone:قلب به صورت طبیعی و توسط سلولهای خودش تحریک میشه
        :cyclone:حدود یک درصد سلولهای ماهیچه ای قلب برای اینکار اختصاصی شدن که بهشون میگن شبکه هادی قلب
        :cyclone:شبکه هادی شامل گره ها و دسته تار های بین گرهی هست
        :cyclone:گره اول یا سینوسی-دهلیزی(بهش گره پیشاهنگ هم میگن) که بزرگتره و شروع کننده ضربانه،در دیواره پشتی دهلیز راست و زیر منفذ بزرگ سیاهرگ زبرین قرار داره
        :cyclone:گرده دوم یا دهلیزی بطنی که کوچکتر از گره اوله و در دیواره پشتی دهلیز راست و عقب دریچه سه لختی قرار داره
        :cyclone:چرخه ضربان قلب حدود 0.8 ثانیه طول میکشه و به این صورته :

        • دیاستول قلب »»» خون برزگ سیاهرگ ها به دهلیز راست و سیاهرگهای ششی به دهلیز چپ وارد میشه »»» 0.4 ثانیه
        • سیستول دهلیزی »»» خون دهلیز ها وارد بطن ها میشه »»» 0.1 ثانیه
          سیستول بطنی »»» خون بطن راست وارد سرخرگ ششی و بطن چپ وارد سرخرگ آئورت میشه »»» 0.3 ثانیه

        :cyclone:صدای اول قلب در ابتدای سیستول بطنی شنیده میشه و در اثر بسته شدن دریچه های سه و دو لختیه
        :cyclone:صدای دوم قلب در ابتدای دیاستول شنیده میشه و در اثر بسته شدن دریچه های سینی هست
        :cyclone:توی دستگاه گردش خون 3 نوع رگ داریم :

        • سرخرگ و سیاهرگ : هرکدوم 3 لایه دارن که شامل:لایه بیرونی(بافت پیوندی)،لایه میانی(بافت ماهیچه ای صاف به همراه رشته های کشسان)،لایه درونی(سنگفرشی تک لایه)
        • مویرگ که یه لایه سنگفرشی تک لایه داره و یه غشای پایه دورش و به سه نوع : پیوسته ،منفذ دار و نا پیوسته تقسیم میشن

        :cyclone:قطر دیواره سرخرگ ها از سیاهرگ های هم اندازه بیشتره و فضای درونی سیاهرگ ها هم از سرخرگهای هم اندازه بیشتره
        :cyclone:مویرگ ها لایه ماهیچی ای ندارن ولی ابتدای بعضی از اونها اسفنکتر مویرگی از جنس ماهیچه صاف حلقوی قرار داره
        :cyclone:بیشتر سرخرگ ها در عمق بدن و بیشتر سیاهرگ ها در سطح بدن هستن
        :cyclone:تبادل مواد از طریق مویرگ ها انجام میشه
        :cyclone:درشت مولکول ها از طریق اندوسیتوز و اگزوسیتوز
        :cyclone:ریز مولکول های محلول در اب از طریق منافذ پر آب (گلوکز،امینواسید،Na،K)
        :cyclone:ریز مولکول های محلول در چربی از طریق انتشار از دیواره(O2،CO2،اوره)
        :cyclone:راه دیگه تبادل از طریق جریان توده ای هست که در سمت سرخرگی به دلیل بالاتر بودن فشار تراوشی نسبت به اسمزی مواد به مایع بین سلولی ریخته میشن و تبادلات رو انجام میدن و در سمت سیاهرگی به دلیل پایین تر بودن تراوشی نسبت به اسمزی مواد به داخل کشیده میشن
        :cyclone:اگه مواد تراوش شده به بیرون به هر دلیلی به رگ برنگردن باعث خیز یا ادم میشه
        :cyclone:دستگاه لنفی(رگهای لنفی،مجاری لنفی،گره های لنفی و اندام های لنفی)وضیفه تصفیه و برگردوندن این مواد نشت شده به بیرون از رگ رو دارن
        :cyclone:لنف در نهایت از طریق دو مجرای لنفی به سیاهرگ های سینه ای میریزه و به دستگاه گردش خون برمیگرده
        :cyclone:تنظیم دستگاه گردش خونم توسط دستگاه عصبی خودمختار،هورمونها،تنظیم موضعی به کمک مواد گشاد کننده و تنگ کننده رگها و سازوکارهای انعکاسی به وسیله گیرنده های فشاری و شیمیایی انجام میشه

        خب خب خب؛بقیه اش دیگه از توان من خارجه حقیقتا:cold_sweat: :face_with_head-bandage:
        نفر بعدی بیا بقیشو تشریح کنه؛یعنی دفع مواد و تنفس
        نفر بعدیشم بیاد حرکت و عصبی رو بگه
        بعد ترشم بیاد غدد و تولید مثل و ایمنی رو بگه
        چقد زیاد شد!!!!!!!!

        m.hmtM آفلاین
        m.hmtM آفلاین
        m.hmt
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #43

        @Amin-th عالی:clapping_hands: :clapping_hands: :clap: :clap:

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        4
        • 0-0ftm0 آفلاین
          0-0ftm0 آفلاین
          0-0ftm
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط 0-0ftm انجام شده
          #44

          دانش-آموزان-آلاء
          تجربیا

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          5
          • Hhh HhH آفلاین
            Hhh HhH آفلاین
            Hhh Hh
            فارغ التحصیلان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #45

            تجربیا
            بچه-های-تجربی-راه-ابریشم
            بچه-های-تجربی-ابریشم-پرو

            أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ✨️

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            2
            • ForuharF آفلاین
              ForuharF آفلاین
              Foruhar
              فارغ التحصیلان آلاء
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Foruhar انجام شده
              #46

              Moonchild
              پایتما خانم خیلی ممنون میشیم برامون یکم راجب خرس قهوه ای توضیح بدی :smiling_face: :face_with_tears_of_joy:

              𝓕𝓸𝓻𝓾𝓱𝓪𝓻

              MoonchildM 2 پاسخ آخرین پاسخ
              2
              • ForuharF Foruhar

                Moonchild
                پایتما خانم خیلی ممنون میشیم برامون یکم راجب خرس قهوه ای توضیح بدی :smiling_face: :face_with_tears_of_joy:

                MoonchildM آفلاین
                MoonchildM آفلاین
                Moonchild
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Moonchild انجام شده
                #47

                Foruhar خرس قهوه‌ای ..
                ی چیزی هم قد سعیده
                و هم وزن سعیده
                مثل سعید غذا میخوره
                مثل سعید ۶ تا عینک داره
                مثل سعید درس میخونه
                مثل سعید میخوابه
                مثل سعید عاشق فرندزع
                مثل سعیددددد از مهاجرت بدش میاد
                به جای سلامم میگه درود
                وسلام نامه تمام

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                3
                • ForuharF Foruhar

                  Moonchild
                  پایتما خانم خیلی ممنون میشیم برامون یکم راجب خرس قهوه ای توضیح بدی :smiling_face: :face_with_tears_of_joy:

                  MoonchildM آفلاین
                  MoonchildM آفلاین
                  Moonchild
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Moonchild انجام شده
                  #48

                  Foruhar
                  خرس قهوه ای تقریباً در تمام ساعات شبانه روز غذا می خورد و برای 4 تا 7 ماه ذخیره می کند.

                  الکی نیست میگم شبیه سعیده🤧🤣

                  یک خرس قهوه ای ممکن است روزانه 40 کیلو گرم غذا بخورد.

                  اینجا دیگه خود خود سعیده

                  خرس­ های قهوه‌ای گونه‌­ای از خرس­‌های درشت اندام در میان پستانداران است.

                  میگم نمونه ی بارز سعید باور نکنید عهی🥲

                  مانند انسان رژیم غذایی همه چیز خوار دارند.
                  شیر خرس قهوه ای ماده از نظر چربی و کالری بسیار غنی است.
                  خرس قهوه ای در مناطق آمریکای شمالی و در شمال آسیا و اروپا می‌­توان مشاهده کرد.
                  خرس قهوه ای یکی از پستانداران دنیا است.
                  به عنوان بزرگترین گوشتخوار خشکی معرفی می‌ شوند.
                  یکی از رفتارهای عجیب و مهم خرس‌ های قهوه‌ای خوابیدن این حیوان در فصول سرد سال است.
                  خرس قهوه ای مدت زمانی که خواب به اصطلاح زمستانی به سر می‌برد، 6 ماه است.
                  خرس‌ های قهوه ای در دوران خواب تنها برای خوردن غذا و از گرسنگی بیدار می‌ شوند.🤣🤣🤣🤣🤣
                  خرس قهوه ای همانند جغد و دیگر حیوانات شب زی در شب به فعالیت مشغول است.
                  خرس قهوه ای با اینکه گوشتخوار است بیشتر به مواد و غذاهای گیاهی علاقه دارند.
                  این نوع خرس علاقه بسیار وافری به خوردن عسل خوشمزه دارد.
                  خرس قهوه ای از گوشت ماهی‌ها، حشرات و پستانداران کوچک تغذیه می‌ کنند.
                  خرس‌ های قهوه ای از خوردن علف و تمشک لذت بیشتری می‌برند تا از شکار و خوردن انسان ها

                  ForuharF 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  2
                  • MoonchildM Moonchild

                    Foruhar
                    خرس قهوه ای تقریباً در تمام ساعات شبانه روز غذا می خورد و برای 4 تا 7 ماه ذخیره می کند.

                    الکی نیست میگم شبیه سعیده🤧🤣

                    یک خرس قهوه ای ممکن است روزانه 40 کیلو گرم غذا بخورد.

                    اینجا دیگه خود خود سعیده

                    خرس­ های قهوه‌ای گونه‌­ای از خرس­‌های درشت اندام در میان پستانداران است.

                    میگم نمونه ی بارز سعید باور نکنید عهی🥲

                    مانند انسان رژیم غذایی همه چیز خوار دارند.
                    شیر خرس قهوه ای ماده از نظر چربی و کالری بسیار غنی است.
                    خرس قهوه ای در مناطق آمریکای شمالی و در شمال آسیا و اروپا می‌­توان مشاهده کرد.
                    خرس قهوه ای یکی از پستانداران دنیا است.
                    به عنوان بزرگترین گوشتخوار خشکی معرفی می‌ شوند.
                    یکی از رفتارهای عجیب و مهم خرس‌ های قهوه‌ای خوابیدن این حیوان در فصول سرد سال است.
                    خرس قهوه ای مدت زمانی که خواب به اصطلاح زمستانی به سر می‌برد، 6 ماه است.
                    خرس‌ های قهوه ای در دوران خواب تنها برای خوردن غذا و از گرسنگی بیدار می‌ شوند.🤣🤣🤣🤣🤣
                    خرس قهوه ای همانند جغد و دیگر حیوانات شب زی در شب به فعالیت مشغول است.
                    خرس قهوه ای با اینکه گوشتخوار است بیشتر به مواد و غذاهای گیاهی علاقه دارند.
                    این نوع خرس علاقه بسیار وافری به خوردن عسل خوشمزه دارد.
                    خرس قهوه ای از گوشت ماهی‌ها، حشرات و پستانداران کوچک تغذیه می‌ کنند.
                    خرس‌ های قهوه ای از خوردن علف و تمشک لذت بیشتری می‌برند تا از شکار و خوردن انسان ها

                    ForuharF آفلاین
                    ForuharF آفلاین
                    Foruhar
                    فارغ التحصیلان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #49

                    Moonchild
                    :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy:

                    𝓕𝓸𝓻𝓾𝓱𝓪𝓻

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    پاسخ
                    • پاسخ به عنوان موضوع
                    وارد شوید تا پست بفرستید
                    • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                    • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                    • بیشترین رای ها


                    • 1
                    • 2
                    • 3
                    • درون آمدن

                    • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                    • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                    • اولین پست
                      آخرین پست
                    0
                    • دسته‌بندی‌ها
                    • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                    • جدیدترین پست ها
                    • برچسب‌ها
                    • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                    • دوره‌های آلاء
                    • گروه‌ها
                    • راهنمای آلاخونه
                      • معرفی آلاخونه
                      • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                      • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                      • استفاده از ابزارهای ادیتور
                      • معرفی گروه‌ها
                      • لینک‌های دسترسی سریع