سلام بچه ها
توی شکل بی کیفیت ۶ صفحه ی ۲۰ زیست دهم نشون داده دو تا غدد زیرزبانی و زیرآرواره ای به هم متصل اند از طریق یک مجرا
بعد نشون داده که زیرزبانی تعدادی مجرا داره به سمت دهان ولی من مجرایی برای زیر آرواره ای به سمت دهان نمیبینم
آیا میشه گفت غده ی زیر آرواره ای مجرا نداره؟
یا تو شکل نشون نداده و برای کنکور سوال نمیاد؟!
@همیار
@دوازدهم
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1401
Screenshot_2025-01-01-23-27-53-938_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2025-01-01-23-28-26-076_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر
ببخشید تو سوال 10منظورش آکسون ولی چرا باید غلط باشه پایانه اکسونی انشعاب داره و جز آکسون یا من منظور این سوال نمیفهمم؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا
سلام
صورت تست این هست:
کدام گزینه درباره ی مراحل همانند سازی درست است؟
و گزینه ی جواب میشه:
آنزیم شکننده ی پیوند های هیدروژنی، فقط به بخش های فاقد پروتئین دنا وصل می شوند.
پاسخنامه در ادامه برای این گزینه بیان کرده:
آنزیم هلیکاز فقط پس از جدا شدن پروتئین های همراه دنا به آن وصل می شود.
سوال من اینه منظورش از فاقد پروتئین
اینه که هیچ پروتئینی نباشه یا فقط هیستون؟
چون تو متن کتاب داریم که: قبل همانند سازی دنا باید پیچ و تاب فامینه، باز و پروتئین های همراه آن یعنی هیستون ها از آن جدا شوند.
(تست از آزمون ماز هستش)
@دوازدهم @تجربیا @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
IMG_20241205_110806.jpg
[متن لینک](آدرس لینک)
IMG_20241205_110916.jpg
سلام. اون قسمتی که دورش خط کشیدم زائده عقبی ستون مهره هست؟
یک سوال دیگه هم داشتم. طبق شکل کتاب نیم لگن راست از نمای جلویی حالت برآمده داره و از نمای پشتی فرورفته تر از فرورفتگی نمای عقبی نیم لگن چپ هست. حالا در تصویر دوم، دقیقا همون برآمدگی مشابه برآمدگی نیم لگن راست از نمای جلویی مشاهده میشه اما در جزوه استادم نوشته شده بود که نیم لگن راست از نمای پشتی. نمای پشتی نیم لگن راست که حالت برآمده نداره. این سوالی که پرسیدم برداشت من از شکل کتاب بود و اطلاعی از اینکه واقعا درست باشه یا نه ندارم.
@یازدهم
@دوازدهم
@تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
زیست شناسی آقای دکتر ارشی کلاس کنکور(1) (95-94)
-
aysan;14037 said:
> جلسه 1(مدت زمان 33;49;00):
> 1)در ابتدای جلسه، دکتر در رابطه با نحوه مطالعه زیست-موضوعات مطرح شده در سال سوم-و... صحبت میکنند.
> 2)شروع فصل اول (ایمنی بدن)-دفاع غیر اختصاصی-همچنین یاد آوری هایی از سال دوم (بافت های پوششی)
> [تماشا جلسه 1 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][0]aysan;14095 said:
> جلسه 2(مدت زمان 30;56;00):
> 1)ادامه فصل اول (ایمنی بدن)
> 2)دومین خط دفاع غیراختصاصی(پاسخ التهابی-پاسخ دمایی-گلبول های سفید-پروتئین ها)
> [تماشا جلسه 2 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][1]aysan;14110 said:
> جلسه 3(مدت زمان 26;56;00):
> 1)ادامه فصل اول (ایمنی بدن)
> 2)دفاع اختصاصی (ایمنی هومورال و ایمنی سلولی)
> 3)در این جلسه ایمنی هومورال تدریس میشود
> ادامه ایمنی هومورال(نحوه عملکرد پادتن )در جلسه بعد تدریس میشود...
> [تماشا جلسه 3 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][2]aysan;14111 said:
> جلسه 4(مدت زمان 33;51;00):
> 1)ادامه فصل اول (ایمنی بدن)
> 2)ادامه ایمنی هومورال(نحوه عملکرد پادتن ها)
> 3)ایمنی سلولی
> 4)بیماریهای واگیر- واکسن-ایمنی فعال وغیرفعال
> 5)دستگاه ایمنی پیوند اعضا را با دشواری روبه رو میکند.
> 6)دستگاه ایمنی با سلولهای سرطانی هم مبارزه میکند.
> 7)خود ایمنی و بیماری های خودایمنی
> در این جلسه تا پایان ص 19 کتاب درسی تدریس شد.
> [تماشا جلسه 4 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][3]aysan;14112 said:
> جلسه 5(مدت زمان 30;02;01):
> پرسش و پاسخ وحل وتحلیل تست از مباحث تدریس شده.
> [تماشا جلسه 5 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][4]aysan;14113 said:
> جلسه 6(مدت زمان 44;55;00):
> 1)ادامه فصل اول (ایمنی بدن)
> 2)ادامه بررسی مفصل بیماری خودایمنی ms(مالتیپل اسکلروزیس)
> 3)آلرژی
> 4)ایدز(سندروم نقص ایمنی اکتسابی)
> 5)ایمنی در سایرجانداران
> در این جلسه تدریس فصل اول تمام میشود و فصل دوم (دستگاه عصبی)شروع میشود.
> [تماشا جلسه 6 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][5]aysan;14115 said:
> جلسه 7(مدت زمان 18;57;00):
> 1)فصل دوم (دستگاه عصبی)
> 2)مقدمه فصل تدریس میشود.
> از دقیقه 12 تا پایان جلسه پرسش وپاسخ و حل تست میباشد.
> [تماشا جلسه 7 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][6]
>
> - - - updated - - -
>
> جلسه 8(مدت زمان 58;54;00):
> 1)ادامه فصل دوم (دستگاه عصبی)
> 2)بررسی ساختار نورون ها و نورون های میلین دار
> 3)فعالیت نورون(پتانسیل آرامش و پتانسیل عمل)
> ادامه بحث در جلسه بعد...
> [تماشا جلسه 8 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][7]aysan;14125 said:
> جلسه 9(مدت زمان 48;59;00):
> 1)ادامه فصل دوم (دستگاه عصبی)
> 2)ادامه بحث فعالیت نورون-پتانسیل آرامش و پتانسیل عمل و بررسی نمودار ص 32 کتاب درسی
> 3)ارتباط نورون ها با یک دیگر و با سلولهای غیرعصبی - انتقال پیام عصبی و سیناپس
> 4)انتقال دهنده های عصبی و انتقال پیام عصبی
> ادامه بحث سیناپس و انتقال پیام عصبی در جلسه بعد...
> [تماشا جلسه 9 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][8]aysan;14126 said:
> جلسه 10(مدت زمان 42;53;00):
> 1)ادامه فصل دوم (دستگاه عصبی)
> 2)ادامه تدریس سیناپس(سیناپس های الکتریکی در قلب که در سال دوم فصل ششم به آن اشاره شده است)
> 3)اعتیاد و اثر مواد اعتیاد آور بر دستگاه عصبی مرکزی
> [تماشا جلسه 10 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][9]با تشکر فراوان درج شدند
خدا خیرتون بده[0]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1154
[1]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1155
[2]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1156
[3]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1157
[4]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1218
[5]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1219
[6]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1220
[7]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1221
[8]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1294
[9]: http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/15/3/1295 -
جلسه 11 ( مدت زمان 31;55;00):
1)ادامه فصل دوم (دستگاه عصبی)
2)ساختار و کار دستگاه عصبی(دستگاه عصبی مرکزی و محیطی به طور کلی توضیح داده میشوند)
3)تدریس مفصل دستگاه عصبی مرکزی(مغز ونخاع)
4)اعصاب حسی و حرکتی و نحوه عملکرد آنها
5)مغز و ساختار آن به طور کلی بررسی میشود و توضیحات مفصل هر بخش مغز در جلسات بعد خواهد بود.
[تماشا جلسه 11 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][0] -
جلسه 12(مدت زمان 24;57;00):
ادامه فصل دوم (دستگاه عصبی)
1)تدریس نقش و نحوه عملکرد مخ و مخچه
تدریس بخش های دیگر مغز در جلسات آینده ...
[تماشا جلسه 12 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][0] -
جلسه 13 (مدت زمان 27;51;00):
ادامه فصل دوم (دستگاه عصبی)
1)ادامه تدریس مغز (ابتدا بحث مخچه که جلسه قبل آغاز شده بود تمام میشود-سپس تمامی بخش های مغز توضیح داده میشوند)
2)نخاع و ساختار و نقش آن
[تماشا جلسه 13 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][0] -
جلسه 14 (مدت زمان 41;52;00):
ادامه فصل دوم(دستگاه عصبی)
1)ادامه تدریس نخاع(ساختار نخاع- بخش سفید و خاکستری-اعصاب نخاعی و...)
2)محافظت از دستگاه عصبی مرکزی
[تماشا جلسه 14 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][0] -
جلسه 15(مدت زمان 01;54;00):
ادامه فصل دوم(دستگاه عصبی)
1)دستگاه عصبی محیطی(پیکری و خود مختار)
2)انعکاس زردپی زیر زانو
3)اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک
ادامه فصل در جلسه بعد...
[تماشا جلسه 15 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][0] -
جلسه 16 (مدت زمان 30;51;00):
پرسش و پاسخ - پاسخگویی به سوالات دانش آموزان از مباحثی که تاکنون تدریس شده
[تماشا جلسه 16 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][0] -
جلسه 17 (مدت زمان 00;50;00):
ادامه فصل دوم (دستگاه عصبی)
تا دقیقه 18 پرسش و پاسخ میباشد.
1)دستگاه عصبی جانوران(دستگاه عصبی هیدر و پلاناریا و حشرات به طور کامل بررسی میشود)
2)مقایسه مغز مهره داران
* تدریس فصل دوم (دستگاه عصبی) در این جلسه تمام میشود و از دقیقه 35 تا پایان جلسه پرسش و پاسخ میباشد.
[تماشا جلسه 17 زیست شناسی دکتر ارشی سوم دبیرستان(94-93)| آلاء][0] -
هانیه said:
> سلام خسته نباشید
> من متاسفانه نمی تونم فیلمهای کلاس زیست دکتر ارشی رو ابتدا میتونستم حداقل تماشا کنم ولی الان حتی نمیشه تماشا کرد...دانلود هم نمیشه
> با تشکر از حمایتتانسلام
برای این موضوع نباید از تگ توضیحات فیلم استفاده میکردید...
مشکلتون رو بهتر توضیح بدین بشه راهنمایی کرد
من الان زدم هم پخش آنلاینش سالمه هم لینک های دانلود:|
برای دانلود راحت از نرم افزار idm استفاده کنید
برای پخش فیلم ها هم از pot player استفاده کنید
................
در مورد پخش آنلاین هم احتمالا مشکل از مرورگر تون باید باشه
ازآخرین ورژن مرورگر google chrome استفاده کنین، هم سایت رو سریع تر بالا میاره هم باگ های عجیب و غریب نداره:)
..............
اگه بازم مشکل حل نشد، بیشتر توضیح بدین تا ان شاء الله حل بشه -
@hasanzadeh.fatemeh76gmail.com
با سلام، جواب سوال شما در اینجا ( سوالات متداول - سوال 1 ) قرار دارد،همچنین این نکته را یاد آور بشم که کلاس زیست آقای ارشی از اول سال شروع شده بود ولی چون دوربین ما سوخته بود نتوانستیم ضبط کنیم، اما بالاخره تونستیم یک دوربین دیگه تهیه کنیم و از اینجا به بعد را ضبط کنیم که انشالله در سایت قرار می گیرد.
بنابراین توصیه می کنیم فعلا از زیست کنکور آقای پازوکی ( دوم، سوم، چهارم ) یا زیست دوم آقای امینی و یا زیست سوم آقای ارشی استفاده بفرمایید.
-
سلام ممنون که دوباره تدریس دکتر ارشی رو قرار میدین
دکتر ارشی در دقیقه 19 وثانیه 51 از فیلم (1)25-09-1394 با و لینک صفحه
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/20/4253
از جزوه استفاده میکنن لطفا قرار بدین. -
tabmosavi1388gmail.com گفته است:
سلام ممنون که دوباره تدریس دکتر ارشی رو قرار میدین
دکتر ارشی در دقیقه 19 وثانیه 51 از فیلم (1)25-09-1394 با و لینک صفحه
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/20/4253
از جزوه استفاده میکنن لطفا قرار بدین.ممنون، با اجازه پست شما ویرایش شد، تنها لینک صفحه ی تماشا کافی هست و ما با آن لینک می توانیم درخواست را در سیستم ثبت کنیم.
پی گیری خواهد شد!در جریان باشید که فردا یکشنبه کلیه مدارس تهران تعطیل هستند ( به علت آلودگی هوا )
-
سلام و عرض خسته نباشید
خیلی خیلی ممنون بابته فیلم ها... واقعا نمیدونم چطوری تشکر کنم
قسمت های بعدی تدریس دکتر ارشی تو سایت قرار میگیره ؟ یا از تدریس استاد پازوکی استفاده کنیم ؟
-
@meysambahramiii گفته است:
سلام و عرض خسته نباشید
خیلی خیلی ممنون بابته فیلم ها... واقعا نمیدونم چطوری تشکر کنم
قسمت های بعدی تدریس دکتر ارشی تو سایت قرار میگیره ؟ یا از تدریس استاد پازوکی استفاده کنیم ؟
متاسفانه زیست ارشی در سال جاری در کشاکش مشکلات پیش آمده ناقص مانده است . لطفا به بزرگواری خودتان بخشیده و از زیست پازوکی استفاده بفرمایید .
-
سلام
یه پیشنهاد
این 3 تا فیلم هم پاک کنید چون هیچ دردی رو دوا نمیکنه
هم هاست تون خالی تر میشه هم دیگه به این سوالات تکراری که برگذار میشه یا نه پاسخ نمیدید مرسی -
سلام.روزتون بخیر.هزاران بار ممنون ازتون.ایشالا حضرت زهرا شفی شما در آخرت و یوسف گمشده اش در این دیار ،یار ی کننده و پشتیبان شما باشه.
از همه کسایی که تو این موسسه که به این صورت وقف شده هم از دبیران-اساتیدو مدیران و برنامه ریزها-مدیران و هیت مدیره دبیرستان صنعتی شریف و تمام کسانی که ولو خدمت کوچکی برای آماده شدن و در اختیار گذاشتن این فیلم های آموزشی میکنن درد نکنه و بهتون خدا قوه میگم.بچه های شهرستان که خودمم یکی از این اقشار هستن واقعا وقتی تبلیغات تلویزیونی و و دی و دی های که تبلیغ میکنن رو میبینیم تو روحیه امون تاثیر منفی داره و این تاثیر زمانی بیشتره که با یه تلفن میفهمی که باید پنج میلیون بدی چنتا درسو تهیه کنی.من خودم به نوبه تو درس عربی خیلی مشکل داشتم به قول یارو گفتنی لگن لگن بود درس عربیم.ولی با تدریس عالی و پر انرژی اقای ناصح زاده واقعا علاقه مند شدم.ایشالا خدا به ایشون توفیق بیشتر و انرژی مضاعف و همینطور دعا میکنم که خدا از مادیات دنیا هرچی بخواد بهش بده ایشالا و آخرتشم که حتما دعا میکنم.یه نقد کوچیک بکنم اینکه ما بچه های تجربی که زیست و قسمت ژنتیک خیلی برامون مهمه متاسفانه تو آلبوم درساتون خیلی ضعیف کار شده رو زیست و عملا اصلا هیچ بحثی در مورد زیست و ژنتیک به طور کامل نیست.این دق دق ما بچه های تجربی هست.یادمه از وقتی که من وارد این رشته شدم هر کسی میشنید در مورد رشته ام مورد هجمه و حمله قرار میدادش.من فکر میکنم به این خاطره که ما هنوز نتونستیم طعم لذیذ زیستو بچشونیم به منتقدا و بچه های زیست.و شما مدیران و اساتید میدونید که زیست بسیار دامنه گسترده ای داره و قابل قیاس با دروسی که منطق و استدلال مشخص و قابل قبولی داشتنو و دارن اصلا نیست.و این مورد به روشنی تو تست های سراسری کاملا روشنه که استدلال طراح چیزی بوده که استدلال و جواب دبیران و دانش اموزان برخلاف استدلال طراحبوده و اگرم بررسی کنیم میبینیم هر دو قابل قبولن.به این خاطر که علم زیست علمی است تجربی و بسیار تاثیر پذیر و قابل تغییر.این دلیلی است که خیلی از ما تجربی ها رو گنگ کرده و بسیاری رو منقد این رشته.ازتون خواهش میکنم تا قبل از عید حتی اگه شده ویدیو ها ی سال های قبل رو مخصوصا ژنتیک رو که دبیری بسیار روان توضیح داده باشه با جزوه اگر مقدوره برای ما قشر آسیب پذیر تجربی بذارید.خیلی ممنون میشیم....و اما یه نکته خطاب به خودم و دوستانی که این سایتو میبینن و استفاده میکنن:دوستای عزیزم در مشارکت مالی در برپای و پابرجا موندن سایت الا موسسه صنعتی شریف حتی شده با کمترین مقدار کمک کنید که بتونن دوستامون خدمات دهی رو بیشتر بکنن برای افراد آتی کنکوری و بشه سرور رو قوی تر کرد برای کسایی که در دورترین نقاط ایرانم هستن پهنای بیشتری بشه داد و همچنین زحمات اساتید عزیزم هم بتونیم با کمترین مقدار تشکرکه قابل قیاس با الطاف بزرگ این عزیزان قابل قیاس نیست روبه نوبه ای بکنیم.و اینطور باشه که دیگران کاشتند و ما خوردیم و ما هم تلاشی کنیم و بکاریم تا آیندگان استفاده کنن. ومن الله توفیق.(رضا زرگر) -
zargar68 گفته است:
سلام.روزتون بخیر.هزاران بار ممنون ازتون.ایشالا حضرت زهرا شفی شما در آخرت و یوسف گمشده اش در این دیار ،یار ی کننده و پشتیبان شما باشه.از همه کسایی که تو این موسسه که به این صورت وقف شده هم از دبیران-اساتیدو مدیران و برنامه ریزها-مدیران و هیت مدیره دبیرستان صنعتی شریف و تمام کسانی که ولو خدمت کوچکی برای آماده شدن و در اختیار گذاشتن این فیلم های آموزشی میکنن درد نکنه و بهتون خدا قوه میگم.بچه های شهرستان که خودمم یکی از این اقشار هستن واقعا وقتی تبلیغات تلویزیونی و و دی و دی های که تبلیغ میکنن رو میبینیم تو روحیه امون تاثیر منفی داره و این تاثیر زمانی بیشتره که با یه تلفن میفهمی که باید پنج میلیون بدی چنتا درسو تهیه کنی.من خودم به نوبه تو درس عربی خیلی مشکل داشتم به قول یارو گفتنی لگن لگن بود درس عربیم.ولی با تدریس عالی و پر انرژی اقای ناصح زاده واقعا علاقه مند شدم.ایشالا خدا به ایشون توفیق بیشتر و انرژی مضاعف و همینطور دعا میکنم که خدا از مادیات دنیا هرچی بخواد بهش بده ایشالا و آخرتشم که حتما دعا میکنم.یه نقد کوچیک بکنم اینکه ما بچه های تجربی که زیست و قسمت ژنتیک خیلی برامون مهمه متاسفانه تو آلبوم درساتون خیلی ضعیف کار شده رو زیست و عملا اصلا هیچ بحثی در مورد زیست و ژنتیک به طور کامل نیست.این دق دق ما بچه های تجربی هست.یادمه از وقتی که من وارد این رشته شدم هر کسی میشنید در مورد رشته ام مورد هجمه و حمله قرار میدادش.من فکر میکنم به این خاطره که ما هنوز نتونستیم طعم لذیذ زیستو بچشونیم به منتقدا و بچه های زیست.و شما مدیران و اساتید میدونید که زیست بسیار دامنه گسترده ای داره و قابل قیاس با دروسی که منطق و استدلال مشخص و قابل قبولی داشتنو و دارن اصلا نیست.و این مورد به روشنی تو تست های سراسری کاملا روشنه که استدلال طراح چیزی بوده که استدلال و جواب دبیران و دانش اموزان برخلاف استدلال طراحبوده و اگرم بررسی کنیم میبینیم هر دو قابل قبولن.به این خاطر که علم زیست علمی است تجربی و بسیار تاثیر پذیر و قابل تغییر.این دلیلی است که خیلی از ما تجربی ها رو گنگ کرده و بسیاری رو منقد این رشته.ازتون خواهش میکنم تا قبل از عید حتی اگه شده ویدیو ها ی سال های قبل رو مخصوصا ژنتیک رو که دبیری بسیار روان توضیح داده باشه با جزوه اگر مقدوره برای ما قشر آسیب پذیر تجربی بذارید.خیلی ممنون میشیم....و اما یه نکته خطاب به خودم و دوستانی که این سایتو میبینن و استفاده میکنن:دوستای عزیزم در مشارکت مالی در برپای و پابرجا موندن سایت الا موسسه صنعتی شریف حتی شده با کمترین مقدار کمک کنید که بتونن دوستامون خدمات دهی رو بیشتر بکنن برای افراد آتی کنکوری و بشه سرور رو قوی تر کرد برای کسایی که در دورترین نقاط ایرانم هستن پهنای بیشتری بشه داد و همچنین زحمات اساتید عزیزم هم بتونیم با کمترین مقدار تشکرکه قابل قیاس با الطاف بزرگ این عزیزان قابل قیاس نیست روبه نوبه ای بکنیم.و اینطور باشه که دیگران کاشتند و ما خوردیم و ما هم تلاشی کنیم و بکاریم تا آیندگان استفاده کنن. ومن الله توفیق.(رضا زرگر)
من هم به نوبه ی خودم خدا رو شاکر هستم که توفیق خدمت به شما عزیزان را پیدا کرده ام و از الطاف بی پایان شما نهایت سپاس را دارم و امیدوارم شما عزیزان با بهره مندی از آلاء (هر چند پر از عیب و نقص است) بتوانید بهترین نتیجه ها را رقم بزنید .
درباره ی درس زیست باید خدمت شما عرض کنم هر چند سایت آلاء خالی از فیلمهای درس زیست شناسی نیست و شما می توانید از کلاس دبیران زبده ای چون آقای پازوکی استفاده نمایید ، اما من حق را به شما می دهم که نسبت به دروس رشته ی ریاضی ،احساس کنید که این درس مهم در رشته ی تجربی مغفول مانده است که البته باور بفرمایید علت آن نه غفلت ما از این رشته ی دبیرستانی بلکه کمبود امکانات برای برگزاری کلاس های بیشتر می باشد. به طور مثال زیست ارشی که دوستان اینقدر پیگیر آن هستند به دلیل مشکلات فنی از ابتدای سال ضبط نشده است و ناقص مانده است که البته امیدوارم به زودی کمبود آن جبران شود . در نهایت از شما و همه ی دوستان تجربی نهایت سپاس را دارم که با وجود همه ی کمبودها همچنان ما را دنبال می کنید و از خداوند منان می خواهم به ما کمک کند تا با کنار زدن مشکلات ، هر روز بهتر روز گذشته در خدمت شما عزیزان باشیم .
در ضمن از فهم بالای شما درباره ی مسئله ی کمک مالی (donate) بسیار سپاسگذارم چرا که متاسفانه فرهنگ این مسئله در کشور ما جا نیفتاده است. مثالهای فراوانی از سایت های بیگانه ی عام المنفعه وجود دارد که حیات خود را از طریق کمک مالی حامیان مردمی خود فراهم می کنند که یکی از مثالهای معروف آن wikipedia می باشد که شاید دیده یاشید هر ساله برای مدتی در بالای صفحات این وبسایت از کاربران دعوت به کمک مالی به هر قدری که مایل هستند، می کند . شاید باور نکنید اما اگر حتی نصفی از بازدیدکنندگان سایت ماهی هزار تومان به آلاء کمک کنند ، چه کمک بزرگی به آلاء شده است . همانطور که همیشه عرض کرده ایم آلاء منابع مالی تامین شده را جز در راه بهبود خدمات آموزشی رایگان خود استفاده نمی کند و در تامین این منابع از طریق هیچ نهادی پشتیبانی نمی شود.