وابسته پیشین
-
سلام
در بیت زیر:
همه درگاه تو جویم همه از فضل تو پویم
همه توحید تو گویم که به توحید سزایی
همه چرا نمیتونه وابسته پیشین بشه؟
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@تجربیا
@انسانیا
@ریاضیا@sahar-tuo سلام چون معنای اصلی همه رو نمیده
به معنی فقط هست
فقط درگاه تو را جویم فقط از فضل تو پویم
فقط توحید تو گویم که به توحید سزایی... -
@sahar-tuo سلام چون معنای اصلی همه رو نمیده
به معنی فقط هست
فقط درگاه تو را جویم فقط از فضل تو پویم
فقط توحید تو گویم که به توحید سزایی... -
@infinitie-a ن اخه توضیحش اومده ک چون هسته نداره بعدش... برا همین وابسته پیشین به حساب نمیاد
@sahar-tuo والا نمیدونم
من تدریس اقای صادقی مال دوازدهم رو که دیدم همین رو گفتن
اخه اینجا معنی همه به معنای سراسر رو نمیده -
سلام
در بیت زیر:
همه درگاه تو جویم همه از فضل تو پویم
همه توحید تو گویم که به توحید سزایی
همه چرا نمیتونه وابسته پیشین بشه؟
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@تجربیا
@انسانیا
@ریاضیا -
سلام
در بیت زیر:
همه درگاه تو جویم همه از فضل تو پویم
همه توحید تو گویم که به توحید سزایی
همه چرا نمیتونه وابسته پیشین بشه؟
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@تجربیا
@انسانیا
@ریاضیا -
همه اولی و سومی که بعدش هسته داره که درگاه و توحید اسمش مگه نیس؟خب اگه اینطوری باشه هسته داره .. -
همه اولی و سومی که بعدش هسته داره که درگاه و توحید اسمش مگه نیس؟خب اگه اینطوری باشه هسته داره ..@sahar-tuo در وابسته پیشین گفته است:
همه اولی و سومی که بعدش هسته داره که درگاه و توحید اسمش مگه نیس؟خب اگه اینطوری باشه هسته داره ..ببین مگه گفته همه ی درگاه تو این دو تا گروه اسمی جداس شما همه را با درگاه تو یک گروه اسمی حساب کردی
ببین همه گروه اسمی برای قید میشه
بعد درگاه تو گروه اسمی برا مفعول میشه
اصلا گروه اسمی ها باهم نقش میگیرن این کاری که شما کردید مثل اینه که اومدید گفتید یه گروه اسمی داریم که یا قیده یا مفعول درحالی که اینطور نیست
برای سومی هم همینه
در تایین گروه اسمی باید به نقش اونها در جمله توجه کنی
امیدوارم متوجه شده باشید اگه نه بگید تا توضیح بدم -
همه اولی و سومی که بعدش هسته داره که درگاه و توحید اسمش مگه نیس؟خب اگه اینطوری باشه هسته داره ..@sahar-tuo
ببینید،همه وقتی وابسته پیشین محسوب میشه که صفت مبهم باشه! یعنی الان اینجا اگه میگفتیم همه ی درگاه... اونوقت صفتِ مبهم میشد!چرا؟ چون داره یه تعداد درگاه رو میگه ولی مبهمه! تعداد دقیقش مشخص نیست!
مثل چند،خیلی،بعضی،برخی و ...
صفاتی که تعداد مبهم و نامعینی رو مشخص میکنن،مبهمن
حالا اینجا اگه این صفات که (همه) هم جزوشه بخواد یه تعداد چیز مبهمی رو مشخص کنه،اونوقت صفت مبهم محسوب میشه
ولی تو این جمله همه به معنای صفت و تعداد درگاه مبهم نیست! بلکه به معنیه ""فقط"" هست -
@sahar-tuo در وابسته پیشین گفته است:
همه اولی و سومی که بعدش هسته داره که درگاه و توحید اسمش مگه نیس؟خب اگه اینطوری باشه هسته داره ..ببین مگه گفته همه ی درگاه تو این دو تا گروه اسمی جداس شما همه را با درگاه تو یک گروه اسمی حساب کردی
ببین همه گروه اسمی برای قید میشه
بعد درگاه تو گروه اسمی برا مفعول میشه
اصلا گروه اسمی ها باهم نقش میگیرن این کاری که شما کردید مثل اینه که اومدید گفتید یه گروه اسمی داریم که یا قیده یا مفعول درحالی که اینطور نیست
برای سومی هم همینه
در تایین گروه اسمی باید به نقش اونها در جمله توجه کنی
امیدوارم متوجه شده باشید اگه نه بگید تا توضیح بدم -
@sahar-tuo در وابسته پیشین گفته است:
@mitra-ism-rahmani
ممنون میشه یکم بیشتر توضیحش بدی؟ببین توی یک جمله ما گروه های اسمی داریم که هر کدوم تابع یک نقشه و هسته اون گروه نقش را میپذیره وابسته ها هم عموما با اون نقش محسوب میشن یا اینکه خودشون نقش صفت و م الیه میگیرن البته منظورم از همه نوع صفته
در خیلی از موارد گروه اسمی اصلا گروه نیست فقط خود هستس مثل همین همه این نقش قید داره و گروه اسمی قیدی را میسازه اما تنهاس اصولا قید ها تنها میان
خب حالا در صفت مبهم بودن همه که شکی نیست ولی اینجا داره نقش یک قید را بازی میکنه بنابراین نمیتونه وابسته پیشین اون درگاه باشه چون معناش عوض شده -
@sahar-tuo
ببینید،همه وقتی وابسته پیشین محسوب میشه که صفت مبهم باشه! یعنی الان اینجا اگه میگفتیم همه ی درگاه... اونوقت صفتِ مبهم میشد!چرا؟ چون داره یه تعداد درگاه رو میگه ولی مبهمه! تعداد دقیقش مشخص نیست!
مثل چند،خیلی،بعضی،برخی و ...
صفاتی که تعداد مبهم و نامعینی رو مشخص میکنن،مبهمن
حالا اینجا اگه این صفات که (همه) هم جزوشه بخواد یه تعداد چیز مبهمی رو مشخص کنه،اونوقت صفت مبهم محسوب میشه
ولی تو این جمله همه به معنای صفت و تعداد درگاه مبهم نیست! بلکه به معنیه ""فقط"" هست -
@sahar-tuo در وابسته پیشین گفته است:
@mitra-ism-rahmani
ممنون میشه یکم بیشتر توضیحش بدی؟ببین توی یک جمله ما گروه های اسمی داریم که هر کدوم تابع یک نقشه و هسته اون گروه نقش را میپذیره وابسته ها هم عموما با اون نقش محسوب میشن یا اینکه خودشون نقش صفت و م الیه میگیرن البته منظورم از همه نوع صفته
در خیلی از موارد گروه اسمی اصلا گروه نیست فقط خود هستس مثل همین همه این نقش قید داره و گروه اسمی قیدی را میسازه اما تنهاس اصولا قید ها تنها میان
خب حالا در صفت مبهم بودن همه که شکی نیست ولی اینجا داره نقش یک قید را بازی میکنه بنابراین نمیتونه وابسته پیشین اون درگاه باشه چون معناش عوض شده -
@sahar-tuo
ببینید،همه وقتی وابسته پیشین محسوب میشه که صفت مبهم باشه! یعنی الان اینجا اگه میگفتیم همه ی درگاه... اونوقت صفتِ مبهم میشد!چرا؟ چون داره یه تعداد درگاه رو میگه ولی مبهمه! تعداد دقیقش مشخص نیست!
مثل چند،خیلی،بعضی،برخی و ...
صفاتی که تعداد مبهم و نامعینی رو مشخص میکنن،مبهمن
حالا اینجا اگه این صفات که (همه) هم جزوشه بخواد یه تعداد چیز مبهمی رو مشخص کنه،اونوقت صفت مبهم محسوب میشه
ولی تو این جمله همه به معنای صفت و تعداد درگاه مبهم نیست! بلکه به معنیه ""فقط"" هست -
@mitra-ism-rahmani مرسیییی عزیزم فقط یه سوال در چه مواردی هستش که گروه اسمی فقط به تنهایی یه کلمه اس؟ ( مثل همین همه)
@sahar-tuo در وابسته پیشین گفته است:
@mitra-ism-rahmani مرسیییی عزیزم فقط یه سوال در چه مواردی هستش که گروه اسمی فقط به تنهایی یه کلمه اس؟ ( مثل همین همه)
خواهش وظیفمه
بله مثلا علی کیف را برد . اینجا علی به تنهایی گروه اسمی نهاد میشه
کیف به تنهایی گروه اسمی مفعول میشه
اما حالا اگه این جمله بود آقا علی کیفش را برد
خب گروه اسمی نهاد یا مفعول از دو جز ساخته شده -
@sahar-tuo در وابسته پیشین گفته است:
@mitra-ism-rahmani مرسیییی عزیزم فقط یه سوال در چه مواردی هستش که گروه اسمی فقط به تنهایی یه کلمه اس؟ ( مثل همین همه)
خواهش وظیفمه
بله مثلا علی کیف را برد . اینجا علی به تنهایی گروه اسمی نهاد میشه
کیف به تنهایی گروه اسمی مفعول میشه
اما حالا اگه این جمله بود آقا علی کیفش را برد
خب گروه اسمی نهاد یا مفعول از دو جز ساخته شده