روح خدا
-
HADAF MAN عاقا حله پایدار باشید
-
Im Ho3ein سلام.بله
آیه 38 از سوره انعام "وَ مَا مِن دَابَّةٍ فی الأَرْضِ وَ لا طئرٍ یَطِیرُ بجَنَاحَیْهِ إِلا أُمَمٌ أَمْثَالُکُم مَّا فَرَّطنَا فی الْکِتَبِ مِن شیْءٍ ثُمَّ إِلی رَبهِمْ یحْشرُونَ "این آیه سخن از حشر و رستاخیز عمومی تمام موجودات زنده ، و تمام حیواناته حالا علاوه بر اثبات علمی که میگن یه حیوان مثل سگ که وفداره قاعدتا یه روحی باید باشه و حالا اثبات های دیگه...
-
Im Ho3ein بله سخن نرجس خانم کاملا درست بود شما به خواب اعتقاد دارید که روحتون خواب میبینه نه جسمتون؟
اگر به این اعتقاز داشته باشید میتونیم همچنین بگیم اگر در خواب همان صندلی واقعی را میبینیم پس آن روح صندلیست که روح اون رو میبینه پس اونم روح داره
پیوست به کتاب هیپنوتیزم و راز خلصه -
Im Ho3ein بله بنظرم من و با توجه به تحقیقات علمی هر چیزی در این دنیا زنده است و روح و ادراک داره حتی اشیا
-
Im Ho3ein بله سخن نرجس خانم کاملا درست بود شما به خواب اعتقاد دارید که روحتون خواب میبینه نه جسمتون؟
اگر به این اعتقاز داشته باشید میتونیم همچنین بگیم اگر در خواب همان صندلی واقعی را میبینیم پس آن روح صندلیست که روح اون رو میبینه پس اونم روح داره
پیوست به کتاب هیپنوتیزم و راز خلصهpouya hosein pour خواب مربوط به فعالیت نورون های مغزی نیست؟
-
Im Ho3ein بله ما چن نوع روح داریم تو همه چیز هم هست دین هم گفته
اولیش اسمش روح جمادی هس که تو همه بدن ها و اشیا هس بعد روح نباتی که تو گیاهان هس و تو گیاهان هم جمادی هس و هم نباتی بعدش روح حیوانی که تو حیواناته بعد از جنادی و و نباتی
بعد از حیوانی به روح بشری میرسیم که تو بشره نه توی آدم که بشر بحثش مفصله و بعد اون روح معنوی هست که تو بنی آدم موجوده و این روح معنوی با روح های حیوانی و نباتی و بشری و جمادی روح ملکوتی ما رو میسازن -
pouya hosein pour خواب مربوط به فعالیت نورون های مغزی نیست؟
Im Ho3ein نه نورون های مغزی واسطه گر دیدن خوابه
-
بحثمون در مورد خدا که جنسش از چیست؟
-
بحثمون در مورد خدا که جنسش از چیست؟
خداوند جنس ندارد، زیرا خداوند اساسا مادی نیست. جنس داشتن، فرع بر مادی بودن است و با توجه به این که خداوند مادی نیست، پس جنس هم ندارد. ـ نگاه ما به جهان، متاثر از شرایطی است که در آن قرار داریم. به طور مثال این که به دنبال جنسی برای خدا می گردیم نشانگر دید مادی ماست، البته این مسئله را به عنوان نقص عرض نمی کنم، بلکه طبیعتا نگاه هر فردی ممکن است چنین باشد، چون اموری که در زندگی عادی با آن ها سر و کار داریم اساسا مادی هستند و تصور موجودی غیر مادی، تصوری آسان نیست. اما باید تلاش کنیم تا از این سطح فراتر برویم و موجودی را فرض کنیم که مادی نیست. ـ در مورد خداوند باید عرض کنم که خداوند وجود محض است و از همین رو بی نهایت است. او دارای هیچ حد و ماهیتی نیست و هنگامی که دارای ماهیت نباشد، هیچ جنسی نیز نخواهد داشت. بنابراین به طور خلاصه باید عرض شود که خداوند وجود است. (شاید این جملات کمی سنگین باشند ولی مطالب عرض شده، نتایج مباحث مفصلی است که در فلسفه اسلامی صورت می گیرد) ـ در مورد ارتباط خداوند غیر مادی با جهان مادی، موجودی که فرا مادی است از حیث وجودی در درجه بالاتر قرار دارد و از کمال بیشتری برخوردار است، موجودی که مراتب بالای وجود را داراست، در واقع کمالات مراحل پایین تر را داراست و از معایب مراحل پایین تر مبراست. با توجه به این مطلب، موجودی که وجود محض است می تواند در مراحل پایین تر سلسله عالم (مرحله مادی)، دخل و تصرف داشته باشد و در همان حال مراتب عالیه خود را نیز دارا باشد. همان طور که به صورت شعر نیز بیان شده است که "چون که صد آمد، نود هم پیش ماست" (این مسئله در موضوع تشکیک وجود، در فلسفه اسلامی مورد بحث قرار می گیرد) ـ در مورد "ماده گرایی" یک خطای فاحش روشی وجود دارد که ذکر آن مهم است. هیچ گاه نمی توان ماوراء ماده را انکار کرد و گفت که چنین چیزی وجود ندارد. تنها چیزی که بر فرض صحت دلایل خود می توان گفت این است که دلایل موجود برای اثبات آن کافی نیست و یا اگر فردی تجربه گرا باشد می تواند بگوید که من چیزی نیافتم و طبیعتا از نیافتن چیزی نمی توان نتیجه گرفت که آن چیزی وجود ندارد..
-
خداوند جنس ندارد، زیرا خداوند اساسا مادی نیست. جنس داشتن، فرع بر مادی بودن است و با توجه به این که خداوند مادی نیست، پس جنس هم ندارد. ـ نگاه ما به جهان، متاثر از شرایطی است که در آن قرار داریم. به طور مثال این که به دنبال جنسی برای خدا می گردیم نشانگر دید مادی ماست، البته این مسئله را به عنوان نقص عرض نمی کنم، بلکه طبیعتا نگاه هر فردی ممکن است چنین باشد، چون اموری که در زندگی عادی با آن ها سر و کار داریم اساسا مادی هستند و تصور موجودی غیر مادی، تصوری آسان نیست. اما باید تلاش کنیم تا از این سطح فراتر برویم و موجودی را فرض کنیم که مادی نیست. ـ در مورد خداوند باید عرض کنم که خداوند وجود محض است و از همین رو بی نهایت است. او دارای هیچ حد و ماهیتی نیست و هنگامی که دارای ماهیت نباشد، هیچ جنسی نیز نخواهد داشت. بنابراین به طور خلاصه باید عرض شود که خداوند وجود است. (شاید این جملات کمی سنگین باشند ولی مطالب عرض شده، نتایج مباحث مفصلی است که در فلسفه اسلامی صورت می گیرد) ـ در مورد ارتباط خداوند غیر مادی با جهان مادی، موجودی که فرا مادی است از حیث وجودی در درجه بالاتر قرار دارد و از کمال بیشتری برخوردار است، موجودی که مراتب بالای وجود را داراست، در واقع کمالات مراحل پایین تر را داراست و از معایب مراحل پایین تر مبراست. با توجه به این مطلب، موجودی که وجود محض است می تواند در مراحل پایین تر سلسله عالم (مرحله مادی)، دخل و تصرف داشته باشد و در همان حال مراتب عالیه خود را نیز دارا باشد. همان طور که به صورت شعر نیز بیان شده است که "چون که صد آمد، نود هم پیش ماست" (این مسئله در موضوع تشکیک وجود، در فلسفه اسلامی مورد بحث قرار می گیرد) ـ در مورد "ماده گرایی" یک خطای فاحش روشی وجود دارد که ذکر آن مهم است. هیچ گاه نمی توان ماوراء ماده را انکار کرد و گفت که چنین چیزی وجود ندارد. تنها چیزی که بر فرض صحت دلایل خود می توان گفت این است که دلایل موجود برای اثبات آن کافی نیست و یا اگر فردی تجربه گرا باشد می تواند بگوید که من چیزی نیافتم و طبیعتا از نیافتن چیزی نمی توان نتیجه گرفت که آن چیزی وجود ندارد..
zahra movahedizadeh در روح خدا گفته است:
خداوند جنس ندارد، زیرا خداوند اساسا مادی نیست. جنس داشتن، فرع بر مادی بودن است و با توجه به این که خداوند مادی نیست، پس جنس هم ندارد. ـ نگاه ما به جهان، متاثر از شرایطی است که در آن قرار داریم. به طور مثال این که به دنبال جنسی برای خدا می گردیم نشانگر دید مادی ماست، البته این مسئله را به عنوان نقص عرض نمی کنم، بلکه طبیعتا نگاه هر فردی ممکن است چنین باشد، چون اموری که در زندگی عادی با آن ها سر و کار داریم اساسا مادی هستند و تصور موجودی غیر مادی، تصوری آسان نیست. اما باید تلاش کنیم تا از این سطح فراتر برویم و موجودی را فرض کنیم که مادی نیست. ـ در مورد خداوند باید عرض کنم که خداوند وجود محض است و از همین رو بی نهایت است. او دارای هیچ حد و ماهیتی نیست و هنگامی که دارای ماهیت نباشد، هیچ جنسی نیز نخواهد داشت. بنابراین به طور خلاصه باید عرض شود که خداوند وجود است. (شاید این جملات کمی سنگین باشند ولی مطالب عرض شده، نتایج مباحث مفصلی است که در فلسفه اسلامی صورت می گیرد) ـ در مورد ارتباط خداوند غیر مادی با جهان مادی، موجودی که فرا مادی است از حیث وجودی در درجه بالاتر قرار دارد و از کمال بیشتری برخوردار است، موجودی که مراتب بالای وجود را داراست، در واقع کمالات مراحل پایین تر را داراست و از معایب مراحل پایین تر مبراست. با توجه به این مطلب، موجودی که وجود محض است می تواند در مراحل پایین تر سلسله عالم (مرحله مادی)، دخل و تصرف داشته باشد و در همان حال مراتب عالیه خود را نیز دارا باشد. همان طور که به صورت شعر نیز بیان شده است که "چون که صد آمد، نود هم پیش ماست" (این مسئله در موضوع تشکیک وجود، در فلسفه اسلامی مورد بحث قرار می گیرد) ـ در مورد "ماده گرایی" یک خطای فاحش روشی وجود دارد که ذکر آن مهم است. هیچ گاه نمی توان ماوراء ماده را انکار کرد و گفت که چنین چیزی وجود ندارد. تنها چیزی که بر فرض صحت دلایل خود می توان گفت این است که دلایل موجود برای اثبات آن کافی نیست و یا اگر فردی تجربه گرا باشد می تواند بگوید که من چیزی نیافتم و طبیعتا از نیافتن چیزی نمی توان نتیجه گرفت که آن چیزی وجود ندارد..
این یکی از بهترین چیزایی بود که شنیدم . کاملا درسته .
دوست دارم بدونم نظرتون راجع به اثبات خدا چیه؟
بنظرم وجود خدا اثبات نشدنیه و نمیشه قطعی گفت اما خب اعتقاد داشتن چیز خیلی خوبیه و اینکه بنظرم خدارو باید با دل جستجو کرد نه با تفکر . شاید هم من به اندازه کافی فکر نکردم . -
zahra movahedizadeh در روح خدا گفته است:
خداوند جنس ندارد، زیرا خداوند اساسا مادی نیست. جنس داشتن، فرع بر مادی بودن است و با توجه به این که خداوند مادی نیست، پس جنس هم ندارد. ـ نگاه ما به جهان، متاثر از شرایطی است که در آن قرار داریم. به طور مثال این که به دنبال جنسی برای خدا می گردیم نشانگر دید مادی ماست، البته این مسئله را به عنوان نقص عرض نمی کنم، بلکه طبیعتا نگاه هر فردی ممکن است چنین باشد، چون اموری که در زندگی عادی با آن ها سر و کار داریم اساسا مادی هستند و تصور موجودی غیر مادی، تصوری آسان نیست. اما باید تلاش کنیم تا از این سطح فراتر برویم و موجودی را فرض کنیم که مادی نیست. ـ در مورد خداوند باید عرض کنم که خداوند وجود محض است و از همین رو بی نهایت است. او دارای هیچ حد و ماهیتی نیست و هنگامی که دارای ماهیت نباشد، هیچ جنسی نیز نخواهد داشت. بنابراین به طور خلاصه باید عرض شود که خداوند وجود است. (شاید این جملات کمی سنگین باشند ولی مطالب عرض شده، نتایج مباحث مفصلی است که در فلسفه اسلامی صورت می گیرد) ـ در مورد ارتباط خداوند غیر مادی با جهان مادی، موجودی که فرا مادی است از حیث وجودی در درجه بالاتر قرار دارد و از کمال بیشتری برخوردار است، موجودی که مراتب بالای وجود را داراست، در واقع کمالات مراحل پایین تر را داراست و از معایب مراحل پایین تر مبراست. با توجه به این مطلب، موجودی که وجود محض است می تواند در مراحل پایین تر سلسله عالم (مرحله مادی)، دخل و تصرف داشته باشد و در همان حال مراتب عالیه خود را نیز دارا باشد. همان طور که به صورت شعر نیز بیان شده است که "چون که صد آمد، نود هم پیش ماست" (این مسئله در موضوع تشکیک وجود، در فلسفه اسلامی مورد بحث قرار می گیرد) ـ در مورد "ماده گرایی" یک خطای فاحش روشی وجود دارد که ذکر آن مهم است. هیچ گاه نمی توان ماوراء ماده را انکار کرد و گفت که چنین چیزی وجود ندارد. تنها چیزی که بر فرض صحت دلایل خود می توان گفت این است که دلایل موجود برای اثبات آن کافی نیست و یا اگر فردی تجربه گرا باشد می تواند بگوید که من چیزی نیافتم و طبیعتا از نیافتن چیزی نمی توان نتیجه گرفت که آن چیزی وجود ندارد..
این یکی از بهترین چیزایی بود که شنیدم . کاملا درسته .
دوست دارم بدونم نظرتون راجع به اثبات خدا چیه؟
بنظرم وجود خدا اثبات نشدنیه و نمیشه قطعی گفت اما خب اعتقاد داشتن چیز خیلی خوبیه و اینکه بنظرم خدارو باید با دل جستجو کرد نه با تفکر . شاید هم من به اندازه کافی فکر نکردم .Im Ho3ein در روح خدا گفته است:
zahra movahedizadeh در روح خدا گفته است:
خداوند جنس ندارد، زیرا خداوند اساسا مادی نیست. جنس داشتن، فرع بر مادی بودن است و با توجه به این که خداوند مادی نیست، پس جنس هم ندارد. ـ نگاه ما به جهان، متاثر از شرایطی است که در آن قرار داریم. به طور مثال این که به دنبال جنسی برای خدا می گردیم نشانگر دید مادی ماست، البته این مسئله را به عنوان نقص عرض نمی کنم، بلکه طبیعتا نگاه هر فردی ممکن است چنین باشد، چون اموری که در زندگی عادی با آن ها سر و کار داریم اساسا مادی هستند و تصور موجودی غیر مادی، تصوری آسان نیست. اما باید تلاش کنیم تا از این سطح فراتر برویم و موجودی را فرض کنیم که مادی نیست. ـ در مورد خداوند باید عرض کنم که خداوند وجود محض است و از همین رو بی نهایت است. او دارای هیچ حد و ماهیتی نیست و هنگامی که دارای ماهیت نباشد، هیچ جنسی نیز نخواهد داشت. بنابراین به طور خلاصه باید عرض شود که خداوند وجود است. (شاید این جملات کمی سنگین باشند ولی مطالب عرض شده، نتایج مباحث مفصلی است که در فلسفه اسلامی صورت می گیرد) ـ در مورد ارتباط خداوند غیر مادی با جهان مادی، موجودی که فرا مادی است از حیث وجودی در درجه بالاتر قرار دارد و از کمال بیشتری برخوردار است، موجودی که مراتب بالای وجود را داراست، در واقع کمالات مراحل پایین تر را داراست و از معایب مراحل پایین تر مبراست. با توجه به این مطلب، موجودی که وجود محض است می تواند در مراحل پایین تر سلسله عالم (مرحله مادی)، دخل و تصرف داشته باشد و در همان حال مراتب عالیه خود را نیز دارا باشد. همان طور که به صورت شعر نیز بیان شده است که "چون که صد آمد، نود هم پیش ماست" (این مسئله در موضوع تشکیک وجود، در فلسفه اسلامی مورد بحث قرار می گیرد) ـ در مورد "ماده گرایی" یک خطای فاحش روشی وجود دارد که ذکر آن مهم است. هیچ گاه نمی توان ماوراء ماده را انکار کرد و گفت که چنین چیزی وجود ندارد. تنها چیزی که بر فرض صحت دلایل خود می توان گفت این است که دلایل موجود برای اثبات آن کافی نیست و یا اگر فردی تجربه گرا باشد می تواند بگوید که من چیزی نیافتم و طبیعتا از نیافتن چیزی نمی توان نتیجه گرفت که آن چیزی وجود ندارد..
این یکی از بهترین چیزایی بود که شنیدم . کاملا درسته .
دوست دارم بدونم نظرتون راجع به اثبات خدا چیه؟
بنظرم وجود خدا اثبات نشدنیه و نمیشه قطعی گفت اما خب اعتقاد داشتن چیز خیلی خوبیه و اینکه بنظرم خدارو باید با دل جستجو کرد نه با تفکر . شاید هم من به اندازه کافی فکر نکردم .اثبات خداوند از دیدگاه حضرت علی (ع)
امیرالمؤمنین علی خداشناسی و خداجویی را امری فطری میداند؛ همانگونه که فرمودهاند: خداوند قلبها را با اراده و محبت خود، و عقلها را با معرفت خود سرشته است:«اللهم خلقت القلوب علی ارادتک وفطرت العقول علی معرفتک»(4) در جایی دیگر میفرمایند: «عجبت لمن شک فی ا وهو یری خلق ا»(5) این سخن برگرفته از آیهای در قرآن است: «افی ا شکٌ فاطر السموات والارض» ابراهیم/ 10