-
سلام به دوستان گل آلایی
امیدوارم حالتون خوب باشه
اینجا می خواییم با رتبه های آلایی مصاحبه کنیم 😍
آماده این؟این گل ها هم برای همه ی آلایی هایی هست که برای هدف هاشون تلاش می کنن

-
مصاحبه با دوست خوبمون @Phenomenon
%(#ff0066)[سلام خودتونو معرفی کنید]
✳️ سلام محمد رضا باقری...رتبه 170 منطقه 3 و 2600 کشوری...از تهران
%(#ff0066)[از آلا اگه فیلمی دیدین نظرتونو راجع بهش بگین]
✳️کلی فیلم دیدم از الاء دیدم..ریاضی فیزیک شیمی دینی عربی ادبیات ! همشونم عالی بودن و تو پیشرفتم خیلی تاثیر داشتن...
%(#ff0066)[در مورد آلا نظرتون رو بگین]
✳️الاء بهترینه تو زندگیه من و همه دانش اموزا..انشالله ک همیشه باشه...
%(#ff0066)[در مورد انجمن بچه ها و...]
✳️انجمن واقعن خ خوب بودش...مخصوصن این اواخر که ما تو تاپیک دیف خیلی تست حل میکردیم و خیلی برام جالب بود...بچه ها هم بچه های گلی هستن :)
%(#ff0066)[راستی از همایش های تخته خاک استفاده کردین]
همایش ..استاد نصیری 😂 رو دیدم
همایششون خ خوب بود و یه سری نکات جدید یاد گرفتم ...
از همایش تخته نع استفاده نکردم :/...ولی طبق تعریفی که بچه ها میکردن خیلی خوب بودن...:)%(#ff0066)[بگین سالی که گذشت چطور بود از روزای سختش و روزای آسونش]
✳️روزای سخت ! روزای بعد ازمون بود..و روزای اسون هم ک خب نبودش :/ !! همه یه روزا سخ بودش :/
%(#ff0066)[شیرین ترین خاطره از دوران کنکور]
✳️شیرین ترینش اشنا شدن با الا بودش که اتفاق مهمی بود تو زندگیم...این رتبمو مدیون الا هستم...
%(#ff0066)[شیرین ترین خاطره از فروم]
✳️شیرین ترین خاطره تو فروم...؟؟ چیزی به ذهنم نمیرسه.. :/
%(#ff0066)[بدترین ها رو هم بگین]
✳️بدترین خاطره تو فروم ؟؟ بازم چیزی به ذهنم نمیرسه.. :/
%(#ff0066)[دلیل موفقیتتون رو تو چی میدونید]
✳️دلیل موفقیت سعی تلاش و اراده است...این سه تا به موفقیت میرسونن
%(#ff0066)[کاری بوده که بکنید و الان بفهمین به ضررتون بوده و نباید می کردین]
اوهوم...خیلی کارا هستن...انتخاب منابع نامناسب مهم ترینش بود
%(#ff0066)[اگه برمی گشتین چه کارایی رو انجام میدادین چ کارایی رو نمی کردین]
✳️اگ برگردم عقب بیشتر تلاش میکردم و ازمون رو زودتر می نوشتم و قسمت دوم هم بالا گفتم :)
%(#ff0066)[اگه روش جالبی تو درسی پیدا کردین بهمون بگین و توصیه ها تون برای آلایی ها ی کنکوری و آلایی های دیگه]
✳️هیچ موقع تا وقتی که به هدفشون نرسیدن دست از تلاش برندارن حتی اگر قرار واسش یه سال دیگ هم پشت کنکور بمونن...
%(#ff0066)[رشته و دانشگاه انتخابی شما؟]
✳️احتمال قوی مهندسی کامپویتر بزنم..حالا امیرکبیرم باشه دیگ بهتر
%(#ff0066)[ دقیقا از چه منبعی برای هر درس استفاده می کردید و چه منابعی را پیشنهاد می کنید؟]
✳️منابع خوب خیلی مهمه و بنظرم باید خیلی وسواس به خرج داد..مخصوصن اونایی که رتبه های خیلی عالی میخان و خیلی سعی و تلاش میکنن...
خوب اما منابع...همش نشرالگو :/ یا نع !
بنظرم کل فیزیک و ریاضی و شیمی نشرالگو
ادبیات هم همینطور
عربی گاج کامل و خیلی سبز ...گاج کامل منبع تستی واقعن عالیه
زبانم بنظرم دو تا لقمه لغت با یه کتاب درک مطلب و یه کتاب قواعد خوبه...
%(#ff0066)[منابع جمع بندی کنکورتون چی بود؟]
✳️همش خط ویژه :/
%(#ff006f)[اگه برمی گشتید به عقب کدوم کتاب هارو دیگه سمتش نمیرفتید ؟ با ذکر دلیل !]
✳️ مبتکران شیمی ...و ریاضیات پایه خوشخوان..خیلی جالب نبودن اینا میکروبانک هندسه جامع ...و همین گسسته و تحلیلی گاج یخورده ضعیف بودن...
%(#ff0066)[ نظرتون درباره درس خوندن گروهی ؟ مفید هستش]
✳️گروهشون باید خیلی خرخون باشن تا مفید باشه بحثشون..
%(#ff0066)[ روش مطالعه هر درس رو خیلی مفید و خلاصه میگید؟]
✳️خو مسلمن روش مطالعه هرکس شاید فرق داشته باشع..
ادبیات اون قسمت های حفظیش رو باید مرور میکردم اونم زیاد...مثلن لغت و املا و تاریخ ادبیات...و ارایه ادبی و زبان فارسی و قرابت که خوب مفهومی هستن رو منبع خیلی خوبی داشتم.....البته برا ادبیات کتاب درسی رو هم خوندم که خیلی تاثیر داشت
دینی قبل از خوندن هر درس فیلمای اقای رنجبر زاده رو میدیدم تا قشنگ مفهوم رو بگیرم..بعد یه دورم کتاب درسی رو میخوندم و بعد تست...رویه کل درسای دینی به همین شکل بود برام...
عربی اوایل برام خیلی سخت بود...بخاطر همین با کتاب درسی شروع کردم و خوب توسنتم توش پیشرفت کنم و منبع تستیم گاج کامل بود که خیلی عالی بودش
زبان هم کل سال رو نشستم لغت خوندم بعد درک مطلب هم هرشب داشتم...حتی تستای گرامرم بعضن نیازمنده ترجمه جمله هستن...
تو ریاضیات تمرین خیلی مهمه...تمرینای کتاب درسی هم واسه هر کتاب رو بررسی میکردم که پتانسیل خ قوی واسه مطرح شدن داره...البته برا ریاضی هم کلی فیلم دیدم..فیلمای استاد شامیزاده و شهریان واقعن عالی هستن...البته هندسه پایه رو هم کلن نخوندم...
فیزیک هم مثل ریاضی هستش...خیلی تمرین حل میکردم..فیلم اقای فدایی فرد و طلوعی و کازرانیان خیلی به من کمک کرد...
شیمی کابوس من بود...اصلن نمیتونستم نتیجه بگیرم توش...تا اینکه شروع به مطالعه کتاب درسی کردم که خوب واقعن عالی بود...از کتاب درسی غافل نشین...
%(#ff0066)[– روش شما برای مرور درس ها چه بود؟]
✳️ مرور درس اغلب با خوندن خلاصه برداری هم صورت میگرفت...درسنامه های کتاب تست هامو هم میخوندم...همین دوتا اکثر اوقات کفایت میکرد..
%(#ff0066)[– نقش مشاور را درموفقیت تان چقدر میدانید؟به نظر شما لازم به مشاور هست یا نه؟]
✳️مشاور که نع..ولی یه نفر که رتبه برتر باشه واقعن لازمه که کنار دانش اموز باشه...حالا این شخص برا من پشتیبانم بود...خلاصه تجربیات نفر برتر سالهای قبل به شدت موثره ...
%(#ff0066)[– شرکت در ازمون ازمایشی ضرورت دارد یا نه؟ کدوم آزمون میرفتین]
✳️ بله به نظرم ضرورت داره خیلی...خوب دانش اموز اشنا میشه و مهارت کسب میکنه و سرجلسه عملکرد بهتری پیدا میکنه...و از همه مهمتر اشکالاتش پیدا میشه و میتونه اونا رو برطرف کنه...به همه دانش اموزان توصیه میکنم یه حتمن ازمون ازمایشی شرکت کنن..من خودم قلمچی شرکت کردم و اینو توصیه میکنم به دانش اموزا
%(#ff0066)[– تا به حال از درس خواندن خسته شده بودید یا نه؟ چند تا راهکار واسه افزایش انگیزه درس خواندن به داوطلبان پیشنهاد میکنید؟]
✳️کم پیش اومده که بخام خسته بشم از درس...وقت های هم که خسته میشدم یه نگاهی به نفرات برتر و فیلم ها تجلیل از نفرات برتر مینداختم و بعد سریع میرفتم سردرس...البته راه های دیگ ای هم هست...من از پشتیبانمم خیلی انگیزه میگرفتم..خیلی سوادش بالا بود
%(#ff0066)[– میزان ساعت خواب شما در شبانه روز چقدر بود؟]
✳️میانگین 9 الی 10 ساعت
%(#ff0066)[– چند ساعت از هفته رو به تفریح اختصاص داده بودید؟]
✳️حدودن 5 ساعت اما غیرپیوسته
%(#ff0066)[– در تابستان مطالعه و تمرکز شما بر روی دروس پایه و پیش به چه میزان بود؟]
✳️من از مهر شروع کردم :))
%(#ff0066)[– برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت چه میزان در موفقیت شما تاثیر داشت؟]
✳️من برنامه ریزیم بلند مدت بودش و همین کلید موفقیت من بود..یه برنامه ریزی داشتم و همیشه بهش عمل میکردم...یه برنامه ریزی روزانه و منظم که خیلی دقیق چیده بودمش....بنظرم کلید موفقیت هر دانش اموز داشتن یه برنامه عالی هستش..که البته تقسیم بندی زمان ها هم خیلی مهمه که باید مطابق با ضریب هر درس رعایت بشه
%(#ff0066)[– بهترین روش مرور دروس پایه در طول سال تحصیلی چیست؟]
✳️من خودم بهترین روش رو استفاده از خلاصه برداری ها و کتاب تست های که در خصوص این زمینه تالیف شدن رو توصیه میکنم....البته میشه از تستای مارک دار هم استفاده کرد برا مرور که خوب نتیجش به بهتره
%(#ff0066)[– چند راهکار برای خلاصه نویسی مفید دروس؟]
✳️نوشتن نکاتی که میدونید فراموشتون میشه...من این نکته رو اینطور بدست می اوردم که هرموقع برای دومین بار یه مبحثی رو میخوندم اگر دیدم یه نکته برام تازگی داره اونا سریع یاد داشت میکردم...تو خلاصه نویسی اون چیزایی که خوب فهمیدین و یادتون هست رو نیازی نیس بنویسین چون در اینصورت اون دیگ خلاصه نویسی نمیشه :/ ...! خودش یه جزوه کامل میشه
%(#ff0066)[– نسبت مطالعه دروس عمومی و اختصاصی را چقدر میدانید؟]
✳️60 درصد اختصاصی و 40 درصد عمومی...
%(#ff0066)[– تقسیم بندی مطالعاتی شما چگونه بود؟ چه مقدار را به تست و چه مقدار را به مطالعه اختصاص میدادید؟]
✳️ من بیشتر به حل تست میپرداختم...مگر اینکه دیگ توی یه درسی خیلی ضعیف باشم که میرفتم فیلم نگا میکردم و مجددن حل تست...
%(#ff0066)[– میزان اهمیت دروس پایه و تاثیرشان در رتبه شما؟]
✳️نمیدونم :/ ..ینی چک نکردم ببینم تو کنکور پایه رو خوب جواب دادم یا پیش
%(#ff0066)[– به داوطلبانی که در سال های پایه درس نخواندند چه توصیه ای دارید؟]
✳️وقت رو از دست ندن و شروع کنن به مطالعه ..هر چی زودتر شروع کنن مسلمن تجربشون بیشتر میشع...و اشتباهاتشون هم معلوم میشه و برطرف میکنن...
%(#ff0066)[– چه توصیه میکنم به دوستان که در تاه دروسی باید درتابستان خوانده شود که اهمیت بیشتری دارد؟]
تا بستون پایشون رو قوی کنن..مخصوصن ریاضی و شیمی که در سال تحصیلیه پیش دانشگاهی به مشکل برنخورن...این توصیه رو جدی بگیرین ...
%(#ff0066)[-نقش و اثر خانواده در موفقیت شما؟]
✳️حمایت و دلگرمیشون...
%(#ff0066)[-چقدر رتبتون در حد انتظارتون بود؟چقدر با رتبه ی ازمون های ازمایشی فاصله داشت؟]
✳️ربتم که اصلن در حد انتظارم نبود...تو اخرین ازمونی که دادم حدودن 80 و خورده ای شدم :/...ولی یه تجربه ای که به دانش اموز بدم اینکه اصلن توجه نکنین که رتبتون تو ازمون ازمایشی خوب شده یا بد...مهم کنکوره !
%(#ff0066)[-ایا سوالات را به ترتیب دفترچه پاسخ دادید؟]
✳️ بله...
%(#ff0066)[– مهمترین توصیه ای که برای داوطلبان کنکور 97 برای استفاده از بازه ی زمانی پیش رو دارند ، چیست؟]
✳️بهترین توصیه اینکه هیچوقت دست از تلاش برندارین ...هیچ چیزی جای تلاش شما رو نمیگیره و مطمئن باشین هرچه قدر زحمت کشیده باشین همونقدر هم نتیجه میگیرین...
%(#ff0066)[-موفقیت خود را تقدیم به چه کسی میکنید؟]
✳️به هیچکس 😐
%(#ff0059)[خسته تون نمی کنم]
%(#ff0059)[ممنون]
✳️خاهش میکنم :))☺️
سلام سلاااام🤩
بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌
هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗
پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁
دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝
خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤
راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم
@مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan
@فارغ-التحصیلان-آلاء
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
سلام به همه دوستان
امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن
آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟
منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد
اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
سلام قشنگا
اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲
بچهها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابیای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذرهای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمیشد و الان خیلی راحت میتونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))!
و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع میشن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخوندهم تا آخر خرداد جمع کنم🤦♀️!
حالا ازتون کمک و مشورت میخوام💕
اصلا نمیدونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربههاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟
کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوهی بچههای ترمای بالاتره که بعید میدونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه
@فارغ-التحصیلان-آلاء
@دانشجویان-پزشکی
@دانشجویان-پیراپزشکی
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت.
:date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه).
بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire:
موفق باشید :rose: :heart:
:information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down:
:male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها
:male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها
@دوازدهم
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم
تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست
کتاب تست هم دارم
برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی
دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز
یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم
تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم..
معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سلام....
هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم...
تاحالا نمیدونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمیدونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،میخوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛


