1716636153296983885153997168406.jpg
سلام روزتون بخیر.
ببخشید اینجا انا
داخل ترجمه متوجه نمی شم چطور معنی شده. 2 جا هم برسی کردم همین معنی بود.
این طور نمیشه همانا ما قران را برتو قطعا نازل کردیم؟
داخل ترجمه قران نگاه کردم.
17166363519115495426405647840078.jpg
این طور نوشته بود.
نظر شما چیه این عبارت معنی ش با ترجمه انا چی میشه؟
@بچه-های-تجربی-کنکور-1403
@تجربیا @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا
(ه)و جمع کردن؟
-
سلام
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
@تجربیا
@انسانیا
@ریاضیا
تای تانیث که برای مونث میاد باعث میشه کلمه مفرد بشه با چی؟
-
-
-
تاء تأنیث که نشانه ی مؤنث است . مُمَرِّضَۀ : خانم پرستار کُرّاسۀ :جزوه
-
تاء وحدت در اسم جنس . بُرتقالۀ : یک پرتقال شجَرۀ : یک درخت
این قاعده سماعی است وبرای هر اسمی عمومیت ندارد .
ضمناً کلمه ای مانند « شَجَرَ » مفهوم کلّی وجمع دارد اما وقتی مفرد ومثنای آن را بخواهیم« ۀ » به آخرش اضافه می شود.
-
تاء برای مبالغه در صفت یا اسمی :« راوی » یعنی کسی که حدیث روایت می کند.
اما « روایۀ » و یا « مدرسۀ » یعنی جایی که در آن بسیار درس می خوانند .
-
تاء زیادی در مبالغه : کلمات علّام : بسیار دانا فهّام : بسیار فهمیده صَبّار : بسیار شکیبا
و علّامۀ ، فهّامۀ ، صَبّارَۀ یک درجه بالا تر از اسم های قبلی هستند .
و « تاء » در آنها نشانه ی مؤنث نیست. مانند : رجلٌ علامۀٌ . اِمرأۀٌ عَلامَۀٌ .
-
تاء مَرّۀ : بر انجام کار دریک مرتبه دلالت می کند.مانند« ضَربَۀٌ : یک بازدن »
« شَربَۀ : یک بار نوشیدن »
اسم مرّۀ یا مصدر مرّۀ از سه حرفی بر وزن « فَعـلَۀ » می باشد . مانند
« جَلسَۀ » در غیر از سه حرفی
مصدر آن همراه « ۀ » در آخر ساخته می شود . مانند « اِجتماعۀ » : یک بار گردهمایی
-
-
Kit Cat اره دیگه اصن نشانه مفرد مونث تای تانیثه
-
Mahdi Solgi بله میدونم نمیدونم چرا اینجاهایی که عکس فرستادم همینطور که میبینید باعث مفرد شدن و به معنای یک اومده؟
-
امیرحسین زارع ببخشید من سرچ کردم اما سایتی. دربارش پیدا نکردم اگر لطف کنید بفرستید یه دنیا ممنون میشم و اینکه میشه لطفا بگید توی ترجمه و... از کجا متوجه میشه شد (ه) کی نشانه مونثه و کی نشانه واحد بودن؟
-
Kit Cat خب اگر فعل داره به فعلش نگاه میکنید اگر داخل ترکیبه واژه کناریش رو نگاه میکنید اگر دارای اسم اشارس به اسم اشارش نگاه میکنید اگر با توجه به اینا مونث نبود وحده هست و خب عملا هر واژه ای ة وحده نمیگیره اون پرتکراراش رو بلد باشید کافیه بنظرم
-
-
تاء تأنیث که نشانه ی مؤنث است . مُمَرِّضَۀ : خانم پرستار کُرّاسۀ :جزوه
-
تاء وحدت در اسم جنس . بُرتقالۀ : یک پرتقال شجَرۀ : یک درخت
این قاعده سماعی است وبرای هر اسمی عمومیت ندارد .
ضمناً کلمه ای مانند « شَجَرَ » مفهوم کلّی وجمع دارد اما وقتی مفرد ومثنای آن را بخواهیم« ۀ » به آخرش اضافه می شود.
-
تاء برای مبالغه در صفت یا اسمی :« راوی » یعنی کسی که حدیث روایت می کند.
اما « روایۀ » و یا « مدرسۀ » یعنی جایی که در آن بسیار درس می خوانند .
-
تاء زیادی در مبالغه : کلمات علّام : بسیار دانا فهّام : بسیار فهمیده صَبّار : بسیار شکیبا
و علّامۀ ، فهّامۀ ، صَبّارَۀ یک درجه بالا تر از اسم های قبلی هستند .
و « تاء » در آنها نشانه ی مؤنث نیست. مانند : رجلٌ علامۀٌ . اِمرأۀٌ عَلامَۀٌ .
-
تاء مَرّۀ : بر انجام کار دریک مرتبه دلالت می کند.مانند« ضَربَۀٌ : یک بازدن »
« شَربَۀ : یک بار نوشیدن »
اسم مرّۀ یا مصدر مرّۀ از سه حرفی بر وزن « فَعـلَۀ » می باشد . مانند
« جَلسَۀ » در غیر از سه حرفی
مصدر آن همراه « ۀ » در آخر ساخته می شود . مانند « اِجتماعۀ » : یک بار گردهمایی
-
-
امیرحسین زارع در (ه)و جمع کردن؟ گفته است:
-
تاء تأنیث که نشانه ی مؤنث است . مُمَرِّضَۀ : خانم پرستار کُرّاسۀ :جزوه
-
تاء وحدت در اسم جنس . بُرتقالۀ : یک پرتقال شجَرۀ : یک درخت
این قاعده سماعی است وبرای هر اسمی عمومیت ندارد .
ضمناً کلمه ای مانند « شَجَرَ » مفهوم کلّی وجمع دارد اما وقتی مفرد ومثنای آن را بخواهیم« ۀ » به آخرش اضافه می شود.
-
تاء برای مبالغه در صفت یا اسمی :« راوی » یعنی کسی که حدیث روایت می کند.
اما « روایۀ » و یا « مدرسۀ » یعنی جایی که در آن بسیار درس می خوانند .
-
تاء زیادی در مبالغه : کلمات علّام : بسیار دانا فهّام : بسیار فهمیده صَبّار : بسیار شکیبا
و علّامۀ ، فهّامۀ ، صَبّارَۀ یک درجه بالا تر از اسم های قبلی هستند .
و « تاء » در آنها نشانه ی مؤنث نیست. مانند : رجلٌ علامۀٌ . اِمرأۀٌ عَلامَۀٌ .
-
تاء مَرّۀ : بر انجام کار دریک مرتبه دلالت می کند.مانند« ضَربَۀٌ : یک بازدن »
« شَربَۀ : یک بار نوشیدن »
اسم مرّۀ یا مصدر مرّۀ از سه حرفی بر وزن « فَعـلَۀ » می باشد . مانند
« جَلسَۀ » در غیر از سه حرفی
مصدر آن همراه « ۀ » در آخر ساخته می شود . مانند « اِجتماعۀ » : یک بار گردهمایی
البته چند نوع دیگه هم بودن ولی چون بنظرم لازم نیست و جایی نمیاد نگفتم اگر لزوم میدونید اوناشم بفرستم
-
-
امیرحسین زارع خیر نیازی نیست خیلی خیلی متشکرم
-
-
@sara-haghighatrad
فک نکنم ولی اینارو یه گوشه ذهن بذاریم بنظرم شاید خوب باشه یجایی دستگیری کرد بجز دو مورد اول ما بقی احتمال امادنشون بنظرم منفیه حتی صفر هم نیست بجز مورد چهارم که قاعده خود کتابه حتما باید دونستش -
امیرحسین زارع ممنون