Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. ریاضی تجربی
  4. تجزیه معادله درجه ۲
راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۴
F FuF
کنکور ریاضی یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین گروه‌های آزمایشی در کنکور سراسری است. بیشتر داوطلبان این رشته به دنبال ورود به رشته‌های مهندسی و علوم پایه هستند. با اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه، داوطلبان مجاز می‌توانند تا سقف ۱۵۰ کدرشته محل انتخاب کنند. این انتخاب‌ها باید با دقت و آگاهی انجام شود، چرا که کوچک‌ترین اشتباه ممکن است روی آینده تحصیلی و شغلی افراد تأثیر بگذارد. زمان و نحوه انتخاب رشته انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۴ از طریق سامانه سازمان سنجش در نشانی my.sanjesh.org انجام می‌شود. بر اساس اطلاعیه منتشرشده، فرصت انتخاب رشته تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت. داوطلبان باید قبل از ورود به سامانه، دفترچه انتخاب رشته را دانلود و به‌طور کامل مطالعه کنند تا با شرایط و ظرفیت رشته‌ها آشنا شوند. اهمیت انتخاب رشته اصولی بسیاری از داوطلبان پس از دریافت کارنامه دچار سردرگمی می‌شوند؛ اینکه رتبه کسب‌شده برای کدام دانشگاه و رشته مناسب است؟ چگونه باید اولویت‌بندی کرد؟ پاسخ این پرسش‌ها در گرو داشتن یک انتخاب رشته اصولی و علمی است. توجه به علاقه شخصی، بازار کار، شرایط دانشگاه‌ها و همچنین رتبه و سهمیه از مهم‌ترین نکات در این مسیر است. بررسی کارنامه انتخاب رشته کارنامه اولیه منتشرشده در سایت سازمان سنجش، راهنمای اصلی داوطلب برای انتخاب رشته است. این کارنامه شامل سه بخش اصلی است: مشخصات فردی و تحصیلی: اطلاعات هویتی، معدل کتبی و نوع سهمیه. وضعیت مجاز بودن: مشخص می‌کند که داوطلب در چه دوره‌هایی مانند روزانه، شبانه، پیام‌نور یا دانشگاه فرهنگیان حق انتخاب رشته دارد. نمرات و رتبه‌ها: درصد دروس، تراز، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری. این بخش مهم‌ترین معیار در انتخاب رشته محسوب می‌شود. ظرفیت پذیرش در کنکور ریاضی اگرچه طی سال‌های اخیر تعداد داوطلبان گروه ریاضی کاهش یافته است، اما همچنان رشته‌های مهندسی پرطرفدارترین انتخاب محسوب می‌شوند. با توجه به ظرفیت‌های اعلام‌شده در دانشگاه‌های روزانه، شبانه، پردیس‌های خودگردان، فرهنگیان و دانشگاه‌های غیرانتفاعی، شانس قبولی برای بسیاری از داوطلبان وجود دارد. کاهش تعداد متقاضیان در سال‌های اخیر، قبولی در رشته‌های مهندسی را برای داوطلبان جدی‌تر و ساده‌تر کرده است. نقش رتبه و سهمیه در انتخاب رشته رتبه هر داوطلب نقش کلیدی در نتیجه نهایی دارد. علاوه بر رتبه، سهمیه منطقه و بومی‌گزینی نیز در پذیرش مؤثر است. به همین دلیل، مقایسه مستقیم رتبه‌های داوطلبان مناطق مختلف چندان منطقی نیست. هر داوطلب باید بر اساس شرایط سهمیه و استان بومی خود، رشته‌ها و دانشگاه‌ها را انتخاب کند. انتخاب رشته در دانشگاه آزاد کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر ادغام شده‌اند. به همین خاطر تمامی داوطلبان ریاضی که در کنکور شرکت کرده‌اند و کد دسترسی انتخاب رشته آزاد را دریافت کرده‌اند، می‌توانند در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز شرکت کنند. این مرحله برای بسیاری از داوطلبان اهمیت زیادی دارد، زیرا دانشگاه آزاد بخش بزرگی از ظرفیت رشته‌های مهندسی و علوم پایه را به خود اختصاص داده است. توصیه‌های مهم برای داوطلبان ریاضی علاقه شخصی را فراموش نکنید: فقط به ظرفیت یا رتبه قبولی توجه نکنید. انتخاب رشته‌ای که مطابق با علاقه و استعداد شما باشد آینده بهتری رقم می‌زند. اطلاعات دفترچه را دقیق بخوانید: شرایط خاص برخی رشته‌ها (مثل فرهنگیان) ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد. مشورت با افراد آگاه: استفاده از تجربه مشاوران تحصیلی یا دانشجویان سال‌های گذشته می‌تواند خطاهای انتخاب رشته را کاهش دهد. چینش درست اولویت‌ها: انتخاب‌های اول را به رشته‌ها و دانشگاه‌های ایده‌آل خود اختصاص دهید و به‌تدریج سراغ گزینه‌های مطمئن‌تر بروید. فرصت دانشگاه آزاد را جدی بگیرید: ممکن است رتبه‌تان برای روزانه مناسب نباشد اما در آزاد بتوانید همان رشته محبوب را ادامه دهید. سهمیه‌ها و تأثیر آن‌ها اکثر داوطلبان کنکور ریاضی مشمول سهمیه مناطق یک، دو یا سه می‌شوند. تعیین منطقه بر اساس محل تحصیل سه سال آخر دبیرستان است. علاوه بر این، سهمیه‌های ایثارگران، جانبازان و مناطق محروم هم وجود دارد که شرایط پذیرش را تغییر می‌دهد. آشنایی با نحوه اعمال سهمیه‌ها می‌تواند مسیر انتخاب رشته را روشن‌تر کند. و در آخر... انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۴ فرصتی سرنوشت‌ساز برای داوطلبان این گروه آزمایشی است. کاهش تعداد متقاضیان باعث شده شانس قبولی در رشته‌های مهندسی و علوم پایه افزایش یابد. اما موفقیت نهایی تنها با یک انتخاب رشته هوشمندانه و دقیق به دست می‌آید. توصیه می‌شود پیش از ثبت انتخاب‌ها در سایت سنجش، دفترچه را کامل بررسی کنید، از مشاوره‌های تخصصی بهره ببرید و اولویت‌های خود را بر اساس علاقه، رتبه و شرایط سهمیه تنظیم نمایید.
ریاضی تجربی
رسم تابع
N
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
حل معادله براکت دار
N
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
کسی این تست از ای کیو رو بلده ؟
Fatemeh Karimi 7F
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
جزوه ریاضی
Y
سلام وقت بخیر من دارم دوره های استاد وحید قلیچ خانی رو میبینم میخواستم بدونم استاد جزوه دارن برا دوره؟؟
ریاضی تجربی
کتاب تست برای ریاضی و فیزیک کنکور تجربی
Z
بهترین منبع کنکور برای ریاضی و فیزیک جامع بهم بگید از روی تجربه بقیه نگید اگه واقعا استفاده کردید ونتیجه گرفتید بگید
ریاضی تجربی
جابجا نوشتن نسبت تشابه مثلثا
Zaahra._.Z
سلام بچه ها من وقتی میخوام نسبت اضلاع متشابه مثلث هارو بنویسم همش جابه‌جایی مینویسم راهی، ترتیبی، تکنیکی چیزی هست که طبق اون درست بنویسم؟
ریاضی تجربی
ریاضی
م
چطوری ریاضی بخونم
ریاضی تجربی
معادله
Zaahra._.Z
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
معادله
Zaahra._.Z
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
زاویه مجهول
آیلینآ
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
اتحاد ها
ح
اتحاد ها
ریاضی تجربی
ریاضی
E.B.BUTTERFLYE
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
ریاضی
5
سلام بچه ها خوبین؟ من ریاضیم تقریبا صفره صفرع هیچیم بلد نیستم. کنکوری ۴۰۵ام. کلاس کدوم استاد بهتره؟
ریاضی تجربی
تاپیک همخوانی ریاضی
_ Reza __
خب دیگه نوبتیم باشه نوبت منه تاپیک بزنم ریاضی رو هم رفع اشکال کنیم هم همخوانی و همه جوره باهم پیش بریم که ۲۰ شیم ️
ریاضی تجربی
ساده سازی حد
SavageS
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
ریاضی
S
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
فاکتور گیری
م
[image: 1745226196798-screenshot_2025421_133130.png] سلام بچها بالایی اصلیه س پایینی فاکتورگیری شده میشه ی دور کامل بنویسین
ریاضی تجربی
بهینه‌سازی
wanderingW
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی
اکسترمم نسبی
آیلینآ
Topic thumbnail image
ریاضی تجربی

تجزیه معادله درجه ۲

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده حل شده ریاضی تجربی
43 دیدگاه‌ها 5 کاربران 195 بازدیدها 4 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • gomnam gharib 0G آفلاین
    gomnam gharib 0G آفلاین
    gomnam gharib 0
    دانش آموزان آلاء
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    سلااام امیدوارم حالتون عالی باشه
    خب حقیقتش من این تیپ حل کردن اقای لکستانی رو هم فهمیدم هم نفهمیدم
    دراصل سوال من اینه که اون مثبت منفیا رو خودمون به ضریب ها میدیم تا تبدیل به ۱ و ۱- و ۲ و ۲- بشن؟
    اخه تو اون قسمت پایین پنج ایکس دو منهای شش ایکس منهای ۱۱ ایشون پشت ۶ مثبت گذاشتن
    یعنی ما خودمون باید یه جور این مثبت منفی هارو پشت اعداد بزاریم تا جوابش ۱ یا ۱- یا ۲ یا ۲- بشه؟!
    ۲۰۲۲۰۱۲۳_۱۹۲۴۱۹.jpg

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • gomnam gharib 0G gomnam gharib 0

      معمار ویران
      دقیقا مسئله سر همینه
      وقتی ریشه من منفی هست
      من اون منفی رو به کی باید بدم؟
      به ضریب x؟
      به ایکس دو؟

      معمار ویرانم آفلاین
      معمار ویرانم آفلاین
      معمار ویران
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #27

      gomnam gharib 0
      وقتی ریشه منفیه علامت ضریب x² تغییر نمیکنه چون x چه مثبت چه منفی به توان 2 میرسه و علامتش مثبت میشه...مثبت هم در هر علامتی ضرب بشه علامت رو تغییر نمیده..چون مثبت در مثبت میشه همون مثبت و مثبت در منفی هم میشه همون منفی
      c هم که اصلا با x کاری نداره...یه عدد ثابته
      میمونه ضریب x
      اگه ریشه منفی شد ضریب x هم مثبت بود...منفی در مثبت میشه منفی
      اگر ریشه مثبت شد ضریب x هم مثبت بود...مثبت در مثبت میشه مثبت
      اگه ریشه منفی شد ضریب x هم منفی بود...منفی در منفی میشه مثبت
      اگه ریشه مثبت شد ضریب x هم منفی بود...مثبت در منفی میشه منفی

      gomnam gharib 0G 1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • gomnam gharib 0G آفلاین
        gomnam gharib 0G آفلاین
        gomnam gharib 0
        دانش آموزان آلاء
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #2

        ۲۰۲۲۰۱۲۳_۱۹۲۴۱۹.jpg

        lO_OlL معمار ویرانم 2 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • gomnam gharib 0G آفلاین
          gomnam gharib 0G آفلاین
          gomnam gharib 0
          دانش آموزان آلاء
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #3

          تجربیا
          ریاضیا
          بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم
          بچه-های-تجربی-راه-ابریشم

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • gomnam gharib 0G gomnam gharib 0 marked this topic as a question on
          • gomnam gharib 0G gomnam gharib 0

            ۲۰۲۲۰۱۲۳_۱۹۲۴۱۹.jpg

            lO_OlL آفلاین
            lO_OlL آفلاین
            lO_Ol
            دانشجویان پزشکی فارغ التحصیلان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #4

            gomnam gharib 0
            سلام
            الان سوالت دقیقا چیه؟

            Asal M 2A 1 پاسخ آخرین پاسخ
            2
            • lO_OlL آفلاین
              lO_OlL آفلاین
              lO_Ol
              دانشجویان پزشکی فارغ التحصیلان آلاء
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #5

              من نفهمیدم
              gomnam gharib 0

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • lO_OlL lO_Ol

                gomnam gharib 0
                سلام
                الان سوالت دقیقا چیه؟

                Asal M 2A آفلاین
                Asal M 2A آفلاین
                Asal M 2
                دانش آموزان آلاء تجربی دوازدهم
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #6

                @سمیه-صادقلو 👌🏻منم نفهمیدم

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • gomnam gharib 0G آفلاین
                  gomnam gharib 0G آفلاین
                  gomnam gharib 0
                  دانش آموزان آلاء
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #7

                  ای بابا اخه چطوری توضیح بدم؟😅😅

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • gomnam gharib 0G آفلاین
                    gomnam gharib 0G آفلاین
                    gomnam gharib 0
                    دانش آموزان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #8

                    فکرکنم مجبور بشم وویس بگیرم۱😐😐

                    lO_OlL 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • Zahra.HDZ آفلاین
                      Zahra.HDZ آفلاین
                      Zahra.HD
                      فارغ التحصیلان آلاء ⭐
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #9

                      ببین این روش رو ما واسه درجه سه استفاده میکردیم
                      اینطوریه که یکی از عددای مثبت منفی یک یا مثبت منفی دو رو باید تو معادله بزاری تا ببینی معادله رو صفر میکنه یا نه؟اگه صفر شد یعنی اون عدد یکی از ریشه های اون معادله‌س
                      درواقع خودت شانسی عدد میزاری که ببینی ریشه هست یا نه؟ اینطوری سرعتت رو حل معادله زیاد میشه
                      حالا مشکلت دقیقا کجاشه؟🤔

                      So
                      What is the point
                      of every thing?...

                      gomnam gharib 0G 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • gomnam gharib 0G gomnam gharib 0

                        ۲۰۲۲۰۱۲۳_۱۹۲۴۱۹.jpg

                        معمار ویرانم آفلاین
                        معمار ویرانم آفلاین
                        معمار ویران
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #10

                        gomnam gharib 0
                        سلام
                        خیلی اوقات اعداد 1 1- 2- 2 ریشه ی معادله هستن بخاطر همین استادتون گفتن اینارو امتحان کن ببین حاصل صفر میشه و معادله برقراره یا نه
                        تو بالایی به جای x چون یک گذاشتی ضرایب هم همون قبلیا شدن
                        ولی تو پایینی چون جای ایکس 1- گذاشتی بخاطر همون 6- تبدیل شد به 6+

                        gomnam gharib 0G 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        2
                        • gomnam gharib 0G gomnam gharib 0

                          فکرکنم مجبور بشم وویس بگیرم۱😐😐

                          lO_OlL آفلاین
                          lO_OlL آفلاین
                          lO_Ol
                          دانشجویان پزشکی فارغ التحصیلان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #11

                          gomnam gharib 0
                          اره یا ویس بگیر یا بنویس کامل و مرتب روی کاغذ

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • Zahra.HDZ Zahra.HD

                            ببین این روش رو ما واسه درجه سه استفاده میکردیم
                            اینطوریه که یکی از عددای مثبت منفی یک یا مثبت منفی دو رو باید تو معادله بزاری تا ببینی معادله رو صفر میکنه یا نه؟اگه صفر شد یعنی اون عدد یکی از ریشه های اون معادله‌س
                            درواقع خودت شانسی عدد میزاری که ببینی ریشه هست یا نه؟ اینطوری سرعتت رو حل معادله زیاد میشه
                            حالا مشکلت دقیقا کجاشه؟🤔

                            gomnam gharib 0G آفلاین
                            gomnam gharib 0G آفلاین
                            gomnam gharib 0
                            دانش آموزان آلاء
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #12

                            @zahra-hamrang
                            اقای لکستانی گفتن که اگر X=1 جواب معادله ای باشه حتما x-۱ در تجزیه اون عبارت وجود داره
                            و گفتن که حتما ۱ و ۱- و ۲ و ۲- ریشه ها هستند
                            و مثلا تو مثالها رو نگاه کنید ایشون ایکس رو یک درنظر گرفتن ولی من واقعا نمیدونم اون یک درنظر گرفتن ایکس یا منفی یک درنظر گرفتنش کجا به کار رفت

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • معمار ویرانم معمار ویران

                              gomnam gharib 0
                              سلام
                              خیلی اوقات اعداد 1 1- 2- 2 ریشه ی معادله هستن بخاطر همین استادتون گفتن اینارو امتحان کن ببین حاصل صفر میشه و معادله برقراره یا نه
                              تو بالایی به جای x چون یک گذاشتی ضرایب هم همون قبلیا شدن
                              ولی تو پایینی چون جای ایکس 1- گذاشتی بخاطر همون 6- تبدیل شد به 6+

                              gomnam gharib 0G آفلاین
                              gomnam gharib 0G آفلاین
                              gomnam gharib 0
                              دانش آموزان آلاء
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #13

                              معمار ویران
                              خب پس چرا ۵ به منفی ۵ و ۱۱- به ۱۱ تبدیل نشدن؟

                              معمار ویرانم 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • gomnam gharib 0G آفلاین
                                gomnam gharib 0G آفلاین
                                gomnam gharib 0
                                دانش آموزان آلاء
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #14

                                یعنی دراصل اون یک و منفی یک و دو و منفی دو رو ما در ضرایب ضرب میکنیم و بعد ضرایب رو ازهم کم میکنیم و جوابش صفر میشه
                                رسما هنگ کردم

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • gomnam gharib 0G آفلاین
                                  gomnam gharib 0G آفلاین
                                  gomnam gharib 0
                                  دانش آموزان آلاء
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #15

                                  برم یه بار دیگه فیلم رو ببینم

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • gomnam gharib 0G آفلاین
                                    gomnam gharib 0G آفلاین
                                    gomnam gharib 0
                                    دانش آموزان آلاء
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #16

                                    الان برای خودم توضیح میدم وسط کار میخورم به بن بست

                                    lO_OlL 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • gomnam gharib 0G gomnam gharib 0

                                      الان برای خودم توضیح میدم وسط کار میخورم به بن بست

                                      lO_OlL آفلاین
                                      lO_OlL آفلاین
                                      lO_Ol
                                      دانشجویان پزشکی فارغ التحصیلان آلاء
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #17

                                      gomnam gharib 0
                                      خب میشه سوالتو واضح بپرسی بفهمم چی میگی ؟
                                      😅

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      1
                                      • gomnam gharib 0G gomnam gharib 0

                                        معمار ویران
                                        خب پس چرا ۵ به منفی ۵ و ۱۱- به ۱۱ تبدیل نشدن؟

                                        معمار ویرانم آفلاین
                                        معمار ویرانم آفلاین
                                        معمار ویران
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط معمار ویران انجام شده
                                        #18

                                        gomnam gharib 0
                                        5x² - 6x - 11 = 0
                                        شما به جای x بده منفی یک
                                        5x² = +5
                                        6x = +6-
                                        11- هم که همون میمونه
                                        بعد که اینارو با هم جمع میزنی
                                        میبینی عهههههههههه صفر شد
                                        پس 1- ریشه ی معادله است و حاصل عبارت رو صفر میکنه
                                        خب این یعنی چی؟
                                        یعنی لابد تو تجزیه ی این عبارت (1+x) داشتیم که اگه جای x بدیم 1- اونم صفر میشه و صفر ضربدر هر عددی صفر تا نهایتا معادله برقرار بشه
                                        امیدوارم گرفته باشی رفیق (:

                                        gomnam gharib 0G 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                        2
                                        • معمار ویرانم معمار ویران

                                          gomnam gharib 0
                                          5x² - 6x - 11 = 0
                                          شما به جای x بده منفی یک
                                          5x² = +5
                                          6x = +6-
                                          11- هم که همون میمونه
                                          بعد که اینارو با هم جمع میزنی
                                          میبینی عهههههههههه صفر شد
                                          پس 1- ریشه ی معادله است و حاصل عبارت رو صفر میکنه
                                          خب این یعنی چی؟
                                          یعنی لابد تو تجزیه ی این عبارت (1+x) داشتیم که اگه جای x بدیم 1- اونم صفر میشه و صفر ضربدر هر عددی صفر تا نهایتا معادله برقرار بشه
                                          امیدوارم گرفته باشی رفیق (:

                                          gomnam gharib 0G آفلاین
                                          gomnam gharib 0G آفلاین
                                          gomnam gharib 0
                                          دانش آموزان آلاء
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #19

                                          معمار ویران
                                          اگر ریشه ۲- میشد ما میدادیم x-2?

                                          معمار ویرانم 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          • gomnam gharib 0G gomnam gharib 0

                                            معمار ویران
                                            اگر ریشه ۲- میشد ما میدادیم x-2?

                                            معمار ویرانم آفلاین
                                            معمار ویرانم آفلاین
                                            معمار ویران
                                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                            #20

                                            gomnam gharib 0
                                            نه دیگه
                                            اگه ریشه 2- بشه یعنی 2- بذاری جای ایکس حاصل عبارت صفر میشه پس لابد (x+2) داشتیم تو تجزیه عبارت تا ضربدر هر عامل دیگه ای بشه صفر

                                            gomnam gharib 0G 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                            2
                                            پاسخ
                                            • پاسخ به عنوان موضوع
                                            وارد شوید تا پست بفرستید
                                            • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                            • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                            • بیشترین رای ها


                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • درون آمدن

                                            • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                            • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                            • اولین پست
                                              آخرین پست
                                            0
                                            • دسته‌بندی‌ها
                                            • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                            • جدیدترین پست ها
                                            • برچسب‌ها
                                            • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                            • دوره‌های آلاء
                                            • گروه‌ها
                                            • راهنمای آلاخونه
                                              • معرفی آلاخونه
                                              • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                              • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                              • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                              • معرفی گروه‌ها
                                              • لینک‌های دسترسی سریع