ادبیات
-
سلام. لطفا توضیح میدید چرا تابوت متمم میشه؟ -
احساس میکنم پاسخنامه اشتباه هست. چطور ممکن هست که "من" متمم باشه در صورتی که قبل از اون هیچ حرف اضافه ای آورده نشده.
S.a.b.a
سلام.
من در مصرع سوم متممه.
نه مصرع اول... -
S.a.b.a
سلام.
من در مصرع سوم متممه.
نه مصرع اول...S.daniyal hosseiny درسته. اما فقط مصراع اول مدنظر سوال هست.
-
S.daniyal hosseiny درسته. اما فقط مصراع اول مدنظر سوال هست.
S.a.b.a
بیت اول یا مصراع اول؟ -
S.a.b.a
بیت اول یا مصراع اول؟S.daniyal hosseiny مصراع اول بیت اول
-
S.daniyal hosseiny مصراع اول بیت اول
S.a.b.a
خب اگر اینطور باشه پاسخ سؤال غلطه.
اما باز اگر مجددا بررسی بکنید چه بهتر.
چون توی مصرع دوم هم «من» وجود داره. -
سلام. لطفا توضیح میدید چرا تابوت متمم میشه؟ -
S.a.b.a
سلام فکر کنم وقتی "چون" معنی هنگامی که رو بده، کلمه بعدش رو متمم در نظر می می گیریم که تابوت هم همین شکلهAnzw 18
«چون» زمانی که معنای «هنگامی که» بده، قیده.
به عنوان حرف اضافه عمل نمیکنه.حتی اگر به عنوان حرف اضافه هم عمل میکرد و حرف تو درست بود، تابوت متمم میشد و من مضاف الیه متمم.
-
S.a.b.a
سلام فکر کنم وقتی "چون" معنی هنگامی که رو بده، کلمه بعدش رو متمم در نظر می می گیریم که تابوت هم همین شکله -
Anzw 18
«چون» زمانی که معنای «هنگامی که» بده، قیده.
به عنوان حرف اضافه عمل نمیکنه.حتی اگر به عنوان حرف اضافه هم عمل میکرد و حرف تو درست بود، تابوت متمم میشد و من مضاف الیه متمم.
S.daniyal hosseiny
آره حواسم نبود
پس اینی که من گفتم برای وقتیه که معنی مثل و مانند بده یا چی؟S.daniyal hosseiny در ادبیات گفته است:
حتی اگر به عنوان حرف اضافه هم عمل میکرد و حرف تو درست بود، تابوت متمم میشد و من مضاف الیه متمم.
خب دیگه سوال پرسیده چرا تابوت متممه
-
S.daniyal hosseiny
آره حواسم نبود
پس اینی که من گفتم برای وقتیه که معنی مثل و مانند بده یا چی؟S.daniyal hosseiny در ادبیات گفته است:
حتی اگر به عنوان حرف اضافه هم عمل میکرد و حرف تو درست بود، تابوت متمم میشد و من مضاف الیه متمم.
خب دیگه سوال پرسیده چرا تابوت متممه
Anzw 18
آره وقتی معنای همانند بده گاها ممکنه حرف اضافه بگیریم.نه سؤال اینه که چرا «من» متممه.
-
Anzw 18 من فکر میکنم وقتی "چون" در معنای "همانند" باشه، کلمه بعدش متمم محسوب میشه. البته اینجا "من" رو متمم درنظر گرفته.
-
S.a.b.a
خب اگر اینطور باشه پاسخ سؤال غلطه.
اما باز اگر مجددا بررسی بکنید چه بهتر.
چون توی مصرع دوم هم «من» وجود داره.S.daniyal hosseiny در ادبیات گفته است:
S.a.b.a
خب اگر اینطور باشه پاسخ سؤال غلطه.
اما باز اگر مجددا بررسی بکنید چه بهتر.
چون توی مصرع دوم هم «من» وجود داره.S.a.b.a
احیانا پیام بنده رو دیدین؟ -
S.a.b.a
خب اگر اینطور باشه پاسخ سؤال غلطه.
اما باز اگر مجددا بررسی بکنید چه بهتر.
چون توی مصرع دوم هم «من» وجود داره.S.daniyal hosseiny مجدد بررسی کردم. به احتمال زیاد صورت سوال اشتباه هست. حالا اگر فرض کنیم منظورش بیت اول بوده باشه، من در مصراع دوم این بیت متمم محسوب میشه؟ "مرا" که مخفف "من را" هست، چجوری میشه متمم؟
گمان مبر که مرا درد این جهان باشد
گمان مبر که جهان برای من درد باشد؟ -
S.daniyal hosseiny در ادبیات گفته است:
S.a.b.a
خب اگر اینطور باشه پاسخ سؤال غلطه.
اما باز اگر مجددا بررسی بکنید چه بهتر.
چون توی مصرع دوم هم «من» وجود داره.S.a.b.a
احیانا پیام بنده رو دیدین؟S.daniyal hosseiny بله داشتم بررسی میکردم.
-
S.daniyal hosseiny مجدد بررسی کردم. به احتمال زیاد صورت سوال اشتباه هست. حالا اگر فرض کنیم منظورش بیت اول بوده باشه، من در مصراع دوم این بیت متمم محسوب میشه؟ "مرا" که مخفف "من را" هست، چجوری میشه متمم؟
گمان مبر که مرا درد این جهان باشد
گمان مبر که جهان برای من درد باشد؟S.a.b.a
را رای حرف اضافهست.
به صورت سادهتر برای تبدیل و ساده کردن اینطور میشه توضیح داد:
گمان مبر که مرا درد این جهان باشد.
گمان مبر که برای من درد این جهان باشد
گمان مبر که درد این جهان برای من باشد.
گمان مبر که برای من درد این جهان وجود داشته باشد.
گمان مبر که درد این جهان برای من وجود داشته باشد.اما خطها و چینش کلمات خطهای دوم و سوم درستترن. صرفا باقیش رو نوشتم که مشخص بشه معنی چطور میشه.
در هر صورت، را وقتی فک اضافه نیست و رای مفعولی هم نمیتونه باشه، فک اضافهست (در حد و اندازهٔ دروس دبیرستان).