@kosar-mottaghi سلام کوثر جان
ببین وقتی تعداد ضربان قلب زیاد میشه یعنی توی زمان کمتر ضربان بیشتری داریم و این یعنی اون امواج قلب در زمان کمتری انجام میشن پس طول همه این موج ها کمتر حالت معمول میشن .
میدونی مثل چیه؟ مثل تنفس. امتحان کن . تو وقتی تند تند نفس میکشی عمق نفس کشیدنت کمتر میشه ولی در عوض تعداد تنفسات بیشتر .
شهیده sh
دیدگاهها
-
الکتروکاردیوگرام -
شیمی یازدهم@kosar-mottaghi خواهش میکنم
-
شیمی یازدهم@kosar-mottaghi کوثر جان ببین منظورت را درست متوجه شدم ؟
2 تای بعدیش هم به همین شکل هست . -
شیمی یازدهم@kosar-mottaghi

-
شیمی یازدهمArefe Heydari اگه متوجه نشدی بگو باز توضیح بدم .
-
شیمی یازدهم -
پل مغزی@sara-haghighatrad خواهش میکنم
-
تخمک گذاریMohammad-Afrashteh سلام
تخمک گامت ماده هست.
اووسیت ثانویه ی سلول هاپلویید حاصل از میوز 1 هست که بعد از تماس با اسپرم میوز 2 انجام میده و تخمک رو ایجاد میکنه .
طی تخمک گذاری تخمک خارج نمیشه بلکه اووسیت ثانویه هست ک وارد لوله فالوپ میشه و شرط ایجاد تخمک که همون گامت هست تماس اسپرم و اووسیت ثانویه و انجام لقاحه
سلول تخم یا زیگوت هم حاصل لقاح اسپرم و تخمک هست . -
پل مغزی@sara-haghighatrad سلام
بله پل مغزی در خواب نقش داره ولی توی کتاب ذکر نشده نیازی نیست که بدونید . -
پایان جلسه ۲۵mehranmirzaei خیلی ممنون نکات خیلی خوبی یاد گرفتیم
خسته نباشید استاد
خسته نباشید بچه ها
شبتون بخیر -
سوال سطح درصد 100 زیستMohammad Afrashteh
خواهش میکنم -
تست ۹mehranmirzaei
گزینه21.غ.گیرنده های مژک دار سقف حفره بینی
2.ص.حبابک ها . بله در تبادل گاز ها با خون نقش دارن.
3.غ. حبابک ها فاقد غضروف اند و در مجاور هوای مرده نیستند
4.غ. فقط ماهیچه صاف نای و نایژه . -
تست ۸mehranmirzaei
گزینه31.غ.کبد- در ترکیبات صفرا هورمون اریتروپویتین نداریم
2.غ.پانکراس-معده هم پپسینوژن که پروتیاز غیرفعاله ترشح میکنه
3.ص.پانکراس.کبد.معده.غدد بزاقی دهان - هورمون هم ترشح میکنن.
4.غ.کبد بالاتر پانکراس-ماهیچه نداره . -
سوال سطح درصد 100 زیستMohammad Afrashteh
اهان . پس شما درست میفرمایید . به تولید توجه نکردم. معذرت میخوام -
تست ۷گزینه3
کبد وطحال1.غ. در طحال تولید لنفوسیت داریم ولی در کبد نه
2.غ.کبد با ترشح هورمون اریتروپویتین در تنظیم هماتوکریت نقش داره ولی طحال نه.
3.ص.کبد و طحال در دوران جنینی در کنار مغز قرمزاستخوان به تولیدگلبول قرمز میپردازند
4.غ.کبد بله ولی برای طحال صحیح نیست -
تست ۵دریا دریایی
من توی تست ها دیدم که اینطوری استفاده میکنن . کلیه کار اصلیش چیز دیگه ای هست و یسری یاخته درون ریز هم بصورت پراکنده داره
از اقای میرزایی بپرسید -
سوال سطح درصد 100 زیستببینید برای انجام میوز یک باید کروموزوم همتا داشته باشن . گرده نارس و اسپرم زنبور و یاخته هاپلویید ، هاپلویید هستن و همتا ندارن . پس غلط هستن .
گزینه 1 صحیحه بنظرم -
تست ۶mehranmirzaei
نمیدونم:confused_face: -
تست ۵دریا دریایی
اینجانب اقای اسدی نمیشناسم:beaming_face_with_smiling_eyes:
صفحه 55 کتاب یازدهم نوشته تعدادی از غدد درون ریز نه همه .
کبد بزرگترین غده دستگاه گوارش هست . هم صفرا هم انزیم و هم هورمون ترشح میکنه -
تست ۵دریا دریایی
کبد غده هست . بزرگترین غده دستگاه گوارشه
