9.غ.فولیکول بالغ حاوی اولین گویچه قطبی هست که هاپلویید و دارای کروموزوم های 2 کروماتیدی هست و توانایی لقاح هم دارد.
10.غ. این هورمون سبب رشد فولیکول و بالغ شدن اون میشه . فولیکول ها بعد از تولد زیاد نمیشن بلکه تعداد زیادی از اونها به دلایل نامعلوم از بین میرن.
11.غ. یسری از یاخته های فولیکولی جسم زرد رو تشکیل میدن . یه تعدادی دیگه از اونها به همراه اووسیت ثانویه و اولین جسم قطبی طی تخمک گذاری به داخل لوله فالوپ وارد میشن .
12.ص.بله اون فولیکولی که از همه رشد بیشتری کرده و بزرگتره فولیکول بالغ هست که چرخه تخمدانی رو شروع میکنه و چون این فولیکول بالغ حدود روز 14 به دیواره تخمدان چسبیده باعث تورم جزیی از دیواره تخمدان میشه .