Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
شهیده shش

شهیده sh

@شهیده sh
فارغ التحصیلان آلاء
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
820
موضوع ها
10
Shares
0
گروه‌ها
4
دنبال‌کننده‌ها
13
دنبال‌شونده‌ها
12

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • گزاره شناسی 9-12
    شهیده shش شهیده sh

    9.غ.فولیکول بالغ حاوی اولین گویچه قطبی هست که هاپلویید و دارای کروموزوم های 2 کروماتیدی هست و توانایی لقاح هم دارد.

    10.غ. این هورمون سبب رشد فولیکول و بالغ شدن اون میشه . فولیکول ها بعد از تولد زیاد نمیشن بلکه تعداد زیادی از اونها به دلایل نامعلوم از بین میرن.

    11.غ. یسری از یاخته های فولیکولی جسم زرد رو تشکیل میدن . یه تعدادی دیگه از اونها به همراه اووسیت ثانویه و اولین جسم قطبی طی تخمک گذاری به داخل لوله فالوپ وارد میشن .

    12.ص.بله اون فولیکولی که از همه رشد بیشتری کرده و بزرگتره فولیکول بالغ هست که چرخه تخمدانی رو شروع میکنه و چون این فولیکول بالغ حدود روز 14 به دیواره تخمدان چسبیده باعث تورم جزیی از دیواره تخمدان میشه .

    جلسه بیست و سوم رفع اشکال زیست: فصل ۷ یازدهم

  • گزاره شناسی 5-8
    شهیده shش شهیده sh

    Amir Kazemi 0 توی کتاب زیست دوازدهم اومده که اکثر هورمون ها پروتیینی هستن

    جلسه بیست و سوم رفع اشکال زیست: فصل ۷ یازدهم

  • گزاره شناسی 5-8
    شهیده shش شهیده sh

    Amir Kazemi 0 سلام
    برای کنکور ما فقط هورمون های جنسی استروییدی هستن و بقیه هورمون ها پروتیینی.

    جلسه بیست و سوم رفع اشکال زیست: فصل ۷ یازدهم

  • یک شکل و 100 نکته-بیضه و مراحل تولید اسپرم
    شهیده shش شهیده sh

    mehranmirzaei ممنون استاد

    یک شکل و صد نکته زیستی

  • گزاره شناسی 5-8
    شهیده shش شهیده sh

    منظور هورمون HCGاست.

    5.ص. این هورمون رو پرده کوریون به خون ترشح میکنه ، پرده کریون هم توسط تروفوبلاست (تک لایه یاخته ای اطراف بلاستوسیست )ساخته میشه .

    6.غ.خون سیاهرگ بند ناف به طرف جنین حرکت میکنه نه به طرف مادر . باید بگه سرخرگهای بند ناف .

    7.ص. این هورمون سبب حفظ جسم زردو تداوم ترشح هورمون پروژسترون از اون میشه و حداکثر پروژسترون هم حوالی روز 21 هست .

    8.غ.هورمون پروتیینی هست و روی غشای یاخته هدف گیرنده داره.

    جلسه بیست و سوم رفع اشکال زیست: فصل ۷ یازدهم

  • یک شکل و 100 نکته-بیضه و مراحل تولید اسپرم
    شهیده shش شهیده sh

    mehranmirzaei

    1.لوله های اسپرم ساز درون بیضه وجود دارند و تولید اسپرم ها را بر عهده دارند.

    2.درون بیضه همانند کلیه به بخش هایی تقسیم میشود.

    3.لوله های اسپرم ساز در نهایت اسپرم نابالغ را وارد اپیدیدیم میکنند که در بالای بیضه قرار دارد.

    4.اپیدیدیم نیز اسپرم ها را بعد از بالغ شدن به درون اسپرم بر وارد میکند .

    5.شبکه ای از رگ های خونی از محل ناف بیضه وارد بیضه میشوند.

    6.در اطراف لوله های اسپرم ساز یاخته های بینابینی وجود دارد.

    7.اسپرماتوگونی دیپلویید بوده و دارای کروموزوم های 2 کروماتیدی است .این یاخته با تقسیم میتوز یک اسپرماتوگونی دیگر و یک یاخته بنام اسپرماتوسیت اولیه تولید میکند.

    8.ترکیب با فصل 7 دوازدهم : اسپرماتوگونی نوعی یاخته بنیادی بالغ محسوب میشود.

    9.اسپرماتوسیت اولیه چون حاصل میتوز است بصورت دیپلویید و 2 کروماتیدی است.

    10.اسپرماتوسیت اولیه با تقسیم میوز1 ،2 یاخته به نام اسپرماتوسیت ثانویه تولید میکند.

    11.اسپرماتوسیت ثانویه هاپلویید بوده و دارای کروموزوم های 2کروماتیدی است .

    12.هر اسپرماتوسیت ثانویه با تقسیم میوز2 دو یاخته به نام اسپرماتید ایجاد میکند(درمجموع 4 اسپرماتید از 2 اسپرماتوسیت ثانویه تولید میشود.)

    13.اسپرماتید ها هاپلویید و دارای کروموزوم های تک کروماتیدی اند.

    تجربیا

    یک شکل و صد نکته زیستی

  • گزاره شناسی 1-4
    شهیده shش شهیده sh

    منظور اپیدیدیم است .

    1.غ. قسمت اول درسته هم اپیدیدیم و هم اسپرم ساز پیچ خوردگی دارند ولی قسمت دوم برای هر دو غلطه چون هر دو سلول های دیپلویید دارن .

    2.غ.در اپیدیدیم مایع غنی از فروکتوز نداریم . مایع غنی از فروکتوز رو غدد وزیکول سمینال دارن که حین عبور مجرای اسپرم بر کنار و پشت مثانه به اسپرم ها اضافه میکنن.

    3.غ. اپیدیدیم جزو بیضه نیست بلکه جزو اندام های ضمیمه است .

    1. ص. بله دارای اسپرم تمایز یافته هست و اسپرم ها در اون توانایی حرکتی متفاوتی دارن (یسری ها 18 ساعت رو سپری کردن و دارای توانایی حرکت و یسریا تازه اومدن و هنوز بالغ نشدن)
    جلسه بیست و سوم رفع اشکال زیست: فصل ۷ یازدهم

  • شروع جلسه 23
    شهیده shش شهیده sh

    سلام به همه
    عیدتون مبارک

    جلسه بیست و سوم رفع اشکال زیست: فصل ۷ یازدهم

  • پایان جلسه ۲۲
    شهیده shش شهیده sh

    mehranmirzaei شخصیه اجازه هست بیام پیوی؟

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • پایان جلسه ۲۲
    شهیده shش شهیده sh

    mehranmirzaei استاد من سوالما بپرسم؟

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • پایان جلسه ۲۲
    شهیده shش شهیده sh

    mehranmirzaei
    خسته نباشید استاد
    خسته نباشید بچه ها
    شبتون بخیر

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • گزاره شناسی ۲۵-۲۸
    شهیده shش شهیده sh

    mehranmirzaei استاد من میتونم یه سوال خصوصی از شما بپرسم؟

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • گزاره شناسی ۲۵-۲۸
    شهیده shش شهیده sh

    26.ص. بله پیوندک رو از گیاه مقاوم و دارای میوه مطلوب جدا میکنند
    متاسفانه بقیش رو نمیدونم

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • گزاره شناسی ۲۱-۲۴
    شهیده shش شهیده sh

    @kosar-mottaghi چشم
    ممنون کوثرجان که پیگیری:grinning_face_with_smiling_eyes:

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • گزاره شناسی ۲۱-۲۴
    شهیده shش شهیده sh

    @kosar-mottaghi چون نمیدونستم:grinning_face_with_smiling_eyes:
    نخوندم اخیرا این فصلا

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • گزاره شناسی ۲۱-۲۴
    شهیده shش شهیده sh

    22.ص.بله یاخته یا قطعه بافت جداشده از گیاهه که میتونه در محیط کشت تمایز پیدا کنه و گیاه جدیدی تولید کنه
    23.ص. چون میتونه یا مادگی یا پرچم باشه
    24.ص. چون هاپلوییده نمیتونه ناخالص باشه

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • یک شکلو 100 نکته-تولید مثل گیاهی
    شهیده shش شهیده sh

    mehranmirzaei

    بررسی شکل دانه لوبیا

    1.رویان: شامل ریشه رویانی ، ساقه رویانی و دولپه ( برگ های رویانی)

    2.لپه ها:بزرگترین بخش رویان را تشکیل میدهند

    3.آندوسپرم: به مقدارکمی درون دانه لوبیا وجود دارد

    تجربیا

    یک شکل و صد نکته زیستی

  • یک شکلو 100 نکته-تولید مثل گیاهی
    شهیده shش شهیده sh

    mehranmirzaei

    بررسی شکل دانه ذرت
    1.رویان: شامل ریشه رویانی ، ساقه رویانی و یک لپه

    2.لپه: در مجاور آندوسپرم قرارگرفته و نقش آن انتقال مواد غذایی از اندوسپرم به رویان است

    3.آندوسپرم:بیشترین بخش درون دانه ذرت را اشغال کرده است

    تجربیا

    یک شکل و صد نکته زیستی

  • گزاره شناسی ۱۷-۲۰
    شهیده shش شهیده sh

    18.غ. بخش خوراکی برگ های اونه و به ساقه تخصص یافته وصلن نه اینکه ساقه تخصص یافته باشن
    19.ص. بله در لوله گرده که در بخش مادگی قرار داره
    20.

    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم

  • گزاره شناسی 13-۱۶
    شهیده shش شهیده sh
    1. غ. این بافت اندوسپرم هست و از تقسیم تخم ضمیمه ایجاد میشه
      14.غ. سیب کاذبه و حاصل از رشد نهنجه
      15.ص.چون همه شان 2nهستند و ژنوتیپ یکسان دارن
      16.غ.لوله گرده حاصل از رشد یاخته رویشی هست نه تقسیم اون
    جلسه بیست و دوم رفع اشکال زیست :فصل 8 یازدهم
  • 1
  • 2
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 40
  • 41
  • 34 / 41
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع