@Amin-th اگه تا الان اونطوري نشده كه مي خواستيم دليل نداره از اين به بعد هم همونطوري باشه
دعا ميكنم به خودتون ياداوري كنين كه رمضان ماه اراده اس مطمئن باشين ميشه فقط بايد تكون بدين به خودتون و راه بيفتين
موفق باشين💫
سحر بخير🌙
التماس دعا🌟
مليكابانو
دیدگاهها
-
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ... -
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Amin-th مطمئنين ٦؟
-
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Amin-th بخدا بحث دوستامه كه هزار بار گفتن جوگير نشو از همون سه بخون وگرنه بهتون نشون ميدادم ربطي نداره
يكي از بچه هاي تاپيك يازدهمه ولي ده ساعت خونده روزه هم هستن فقط بايد يه سري اصول رعايت شه
حتما خوابتون كافي باشه كه ضعف نكنين
غذا رو با فاصله بخورين من از سرشب فقط نون و پنير خوردم آب هويج يه كم حلوا و شام الانم ميخوام ورزش كنم
پس پرخوري نكنين بين درس هم استراحتاي كوتاه داشته باشين هر بيست دقيقه نيم ساعت دو سه دقيقه راه برين
يه عدد بگين كه سنگم از اسمون بباره ميخونين
٤ خوبه؟ -
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Amin-th ميدونم الان بگين از ١ تا ٦
-
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Amin-th نشد كه يه دروغ بزرگه نخواستين كه بشه
بهتون گفتم از يه حداقل پايين نياين اون حداقلو بگين لطفا -
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...اقايون طاهري اقاي فتحي اقاي فيروزي كجايين چرا گزارشتونو نميفرستين ديگه 😕
-
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Amin-th چقدر خوندين؟
-
سوال عربی@Danter-group احد مونث است ايا؟
-
پرسش و پاسخ عربی@A-M-E-Z چرا چيزي ننوشتين
-
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...دوشنبه ٨ ارديبهشت
Bio ١٠ ساعت💎
@Golenarges ٨ ساعت💎
بچه رزمنده ٨ ساعت💎
@نابغه-قرن ٦ ساعت💎
my name ٦ ساعت + اجراي برنامه ي مرورش(تاكيد داره روي مرور) 💎
@خانوم-وكيل ٣ ساعت☑️ -
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...atefeh sharzad بله خيلي هم خوشحال ميشيم
-
پرسش و پاسخ عربی@A-M-E-Z در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
سلام خسته نباشید. شاید سوال راحتی باشه ولی ممنون می شم اگر کمکم کنید. تفاوت فعل یسأل و یسیل چیه؟ از نظر معنایی. و این که معنای فعل نال رو هم من پیدا نکردم. معنیش چی میشه؟
سلام به شما
اگر اشتباه نكنم
يسال يعني ميپرسد يسيل يعني جاري ميشود
نال ينال هم از ن ي ل مياد كه ميشه به دست اوردن -
پرسش و پاسخ عربی81Sobhan من تستاي كتابمه ديگه بيشتر از اون ندارم جزوه معلمم هم هست كه ميگه به خواهرتونم ندين😕
-
هر چي نكته از عربي تو دلته بريز بيرون 😉%(#ff0000)[اعراب فرعي]
٤ گروه اعرابشون فرعيه كه من سه تاشو تو اين كامنت توضيح ميدم يه دونه اشو تو بعدي
1️⃣جمع مذكر سالم
جمع هاي مذكر سالم در حالت رفع <ون> ميگيرن در حالت نصب و جر <ين>
قبلا توضيح دادم كه هركلمه اي كه اين دو علامتو داشت جمع مذكر سالم نيست مثلا شياطين نبوده شياط+ين پس اشتباه نشه
اعراب جمع هاي مونث سالم ١٠٠٪ فرعيه
2️⃣اسم مثني
در حالت رفع <ان> ميگيره در حالت نصب و جر <ين>
بازم حواسمون باشه هركلمه اي با اين دو علامت مثني نيست ولي اگه بود ١٠٠٪ اعرابش فرعيه
3️⃣اسم جمع مونث سالم
ات ميگيرن
بازم حواسمون باشه كلمه اي مثل اصوات در صورتي كه ات رو برداريم و ة بذاريم مفردش به دست نمياد نبوده اصوة+ات! بلكه جمع مكسر صوته
اما به شرط جمع مونث سالم بودن، در ١/٣ (يك سوم) حالات اعرابش فرعيه
اگه مرفوع و مجرور باشه اعرابش اصلي و ظاهريه
فقط اگه منصوب باشه اعرابش فرعيه
در اين حالت به جاي فتحه كسره ميگيره
چون خانوما اقا بالاسر نميخوان
4️⃣اسامي غيرمنصرف كه مفصل توضيح ميدم كي اعرابشون فرعيه -
هر چي نكته از عربي تو دلته بريز بيرون 😉%(#ff0000)[خبر مقدم مبتداي موخر]
خبر با دو شرط ميتونه مقدم شه
1️⃣خبر شبه جمله باشه
2️⃣مبتدا يك اسم نكره يا موصول عام باشه
در صورتي كه شرط ١ و ٢ وجود داشته باشه خبر ميتونه مقدم شه
مثال:
لكل كاتب اسلوب☑️
لكل جارومجروره پس شرط اول يعني شبه جمله رو داره
كاتب نكره اس پس شرط دوم رو هم داره پس جمله درسته
في تلك الحديقة رائحة الازهار كثيرة❌
شرط اول رو داره في تلك شبه جمله اس
ولي شرط دومو نداره چون رائحة به الازهار كه معرفه به ال هست اضافه شده پس معرفه به اضافه اس پس و شرط دومو نداره -
هر چي نكته از عربي تو دلته بريز بيرون 😉اسم اشاره➕اسم بدون ال🔚جمله ي اسميه ي كامل شامل مبتدا مرفوع و خبر مرفوع
اسم اشاره➕اسم ال دار🔚مشار و مشار اليه (جمله نيست تركيبه)
مشار مبتداس مرفوعه اعراب مشاراليه هم كه تابع مشار يا همون اسم اشاره اس پس اونم مرفوعه اينجا -
هر چي نكته از عربي تو دلته بريز بيرون 😉خبر قسمتي از جمله اس كه راجب مبتدا خبر ميده
خبر سه نوعه
☑️خبر مفرد(اسم)
☑️خبر جمله(فعل)
☑️خبر شبه جمله(جار و مجرور)
خبر جمله و شبه جمله اعرابشون محليه يعني محلا مرفوع -
هر چي نكته از عربي تو دلته بريز بيرون 😉ما توي فارسي جملات چهار جزئيمون سه حالت دارن
گذرا به مفعول و مفعول
گذرا به مفعول و متمم
گذرا به مفعول و مفعول
توي عربي مسند و متمم نداريم هرسه تاش ميشه مفعول مفعول
حالا چطور دو مفعولي بودن رو تشخيص بدين؟
اول مفعول و متمم رو بررسي ميكنيم
⬅️هرجا معناي متمم داشتيم ولي حرف اضافه(منظورم حرف جر عربيه) نداشتيم اون مفعوله مگر اينكه حرف جر اومده باشه كه ميشه مجرور به حرف جر
⬅️راه دوم اينه كه از فاعل سوال كنيم
چه كس را؟/چه چيز را
بعدش سوال كنيم كي؟/چي؟
اگر هر دو سوال جواب داشت دومفعوليه
ربنا اجعل هذا البلد امينا (مثالا گاهي تو ذهنمه اگه مشكل قواعدي داشت ببخشيد)
فاعل كيه ؟ خدا
ميپرسيم خدا چه چيزي را قرار بده؟ شهر را
چي قرار بده شهرو؟ امن
پس دومفعوليه
يإكل هذا الطفل طعاما حريصا
طفل چه چيز را ميخوره؟ غذا را
غذا رو چي/كي ؟ معني نميده
پس دومفعولي نيست⬅️راه سوم هم افعال حفظي دو مفعولي هستن
بايد حفظ كنيم ديگه
جعل/ عَطَيَ/ رزق/ وعد/ وهب/ سأل/ ألبس/ أحسب/ سمَّيَ/ منح -
هر چي نكته از عربي تو دلته بريز بيرون 😉ضماير متصل نصبي كه از بيرون به فعل چسبيده باشن يعني تو ساختار خود فعل نباشن مفعول به هست
ضماير متصل نصبي كدومان؟
ه هما هم
ها هما هنّ
كَ كما كم
كِ كما كنّ
ي نا -
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Amin-th 😕 فردا درس ميخونيدا