بريم سروقت %(#ff0000)[اسامي غيرمنصرف] كه فكر كنم مختص ما انسانياس
اين جمله رو حفظ كنين
اكبر(١) و مريم(٢) و يوسف(٣) در مدارس(٥) تهران(٤) مفاتيح(٥) خواندند خندان(٦)
1️⃣همه ي اسم هاي تفضيل بر وزن %(#ff0000)[اَفعَل، فُعليٰ، اَفَلّ، اَفعيٰ]
2️⃣اسم هاي علم مونث به هر زباني
3️⃣اسم هاي علم مذكر كه %(#ff0000)[غيرعربي] هستن و همچنين %(#ff0000)[اسامي پيامبران به جز اين ٧ مورد]:
محمد، صالح، هود، نوح، شيث، شعيب، لوط و همچنين اسم بهلول
حواستون باشه گفتم %(#ff0000)[به جز اين موارد] يعني اينا منصرفن نه غيرمنصرف
4️⃣شهرها و كشورها
5️⃣اسم هاي هم اوا با مدارس و مفاتيح يعني هر اسم با صداي %(#ff0000)[ـَ آ ـِ] و %(#ff0000)[ـَ آ اي]
مثلا مَ زا رِع يا تَ وا ريخ
6️⃣اسم هاي بر وزن %(#ff0000)[فعلان] و اسم هاي با ويژگي فَعلاء
با ويژگي فعلاء يعني انتهاش همزه باشه ولي همزه جزء حروف اصلي نباشه
مثلا
ماء 🔚 مَ يَ ءَ 🔚 همزه جزء حروف اصلي 🔚 غيرمنصرف❌
علماء 🔚 عَ لَ مَ 🔚 همزه زائد 🔚 غيرمنصرف ☑️
در مورد فعلان هم حواست باشه فَعْلان نه فَعَلان 🔚 طَيَران كه خيلي هم تو تستها مياد غيرمنصرف نيست⚠️
مليكابانو
دیدگاهها
-
هر چي نكته از عربي تو دلته بريز بيرون 😉 -
پرسش و پاسخ عربی@A-M-E-Z ميشه نمونه تست بذارين؟ كدوم مبحث؟ مثلا منصوباتو ميگين؟ به نظر من كفايت ميكنه ولي من خودم دوازدهمم كنكور ندادم هنوز اگه ميتونين با معلمتون مشورت كنين حتما
-
طرح تغيير چهل روزه@Amin-th خيلي موافق نيستم ادم بايد به فكر كمك به همنوعش باشه ولي بقيه اشو چرا خيلي موافقم
-
طرح تغيير چهل روزهElina Safari سلام عزيزم بيا تاپيك يا از الان يا هيچوقت اونجا گزارش درسيو بفرست
-
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Miss-khoshkhoo ميدونم عزيزم تو رو كه يادم نرفته اسم زهرا رو نميدونستي واسه اون
اسپم نفرستيم اينجا بهتره🌹 -
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Miss-khoshkhoo زهرا جان
شما شروع كن ميادش اونم -
یا از الان یا دیگه هیچ وقت ...@Miss-khoshkhoo هستيم پرقدرت ادامه بده💪
-
بچه های پایه همه بیان!!!!@venom دمپاييم كو 😌😂
-
بچه های پایه همه بیان!!!!@venom بچه پررو😂 پست اولم ننوشتي انساني چون احتمالا اخلاق انسانيارو خبر داشتي😂😂
خدايا انقدر به اينا اراده واسه درس خوندن بده كه از تقلب بي نياز شن😕🌹 -
کمک لطفا@fatemeh_b سحر خوابت ميبره چون روز كم خوابيدي
روز خوابت نميبره چون سحر خوابيدي
منظم بخواب بدنت عادت ميكنه
من بعد نماز ظهر ميخوابم تا شب -
کمک لطفاBio فقط سه ساعت؟😐
-
بچه های پایه همه بیان!!!!چشمم روشن 😕
-
اموزش کلیپ فیزیکحبه انگور_ من اصن بلد نيستم اينارو ولي محاسبه اشون غلطه
-
اموزش کلیپ فیزیک@venom من از خط يكي مونده به اخر مقابل اي رفتم
٢٥٠ در ٤ ضرب بشه ميشه ١٠٠٠، ٢نداريم اصن -
اموزش کلیپ فیزیک@venom چرا اشتباه كردن به نظرم
-
پرسش و پاسخ عربی@A-M-E-Z
Bio
https://alaatv.com/set/228 -
پرسش و پاسخ عربیBio لينكشو واستون ميفرستم
-
پرسش و پاسخ عربیBio اقاي ناصح زاده
ديدين فيلماي ترجمه اشونو؟ -
نکاتی برای بازدهی بیشتر برای بعد از همین الانمن نخوندم متنو فقط انقدر از اين چيزا واسه ابجيم كه ميگم داد و فرياد ميكنه سرم كه ديگه طرفش نميرم اون خودش دو سال پشت كنكور بود اين چيزا رو خيلي باهاش مخالفه بازم هرطور صلاحه
-
پرسش و پاسخ عربی@A-M-E-Z گوگل ترنسليت عربي به فارسي هم داره ولي لزومي نداره اخه معنيشو بدونين فقط واسه درك مطلب و تعريب يه كم كلمه بايد بلد باشين كه اونم واژه نامه كتابو اگه خوب ياد بگيرين به نظرم كافيه. اگه واسه ترجمه ميگين كه اصن نميخواد با معني برين. واسه ترجمه ميگين؟ اگه اره من يه پيشنهاد بهتر دارم