Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
Dr sarahD

سارا فرنام

@Dr sarah
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
43
موضوع ها
1
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
6
دنبال‌شونده‌ها
2

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • برا عربی چیکار کنم؟
    Dr sarahD Dr sarah

    من خودم جمع بندی مهر و ماه دارم قرو قاطیه بابا:(برا همون جمع بندی خوبه:(

    فوت و فنم دیدم نمیدونم دیگه:(

    واقعا اینجوری شده سوالای ترجمه؟:(

    سوال مشاوره ای

  • برا عربی چیکار کنم؟
    Dr sarahD Dr sarah

    @sina3656355;6179 said:

    اقا خالی نبندین! برنامه عربی مطابق کانون ـه،شنبه این هفته هم قطعا معلوم مجهول درس دادن.

    فیلماش ک نیومده جناب سینا خان..:disillusionment:

    سوال مشاوره ای

  • برا عربی چیکار کنم؟
    Dr sarahD Dr sarah

    @salour;6169 said:

    خب پیشنهادم بهت اینه
    قبل از هرچیزی برو مباحث ترجمه ناصح زاده رو ببین!
    وقتی تمام ترچمه رو دیدی
    از این ب بعد میتونی توی ازمون حداقل 20 درصدو راحت بزنی!
    بعد ب ترتیب بدون توجه ب برنامه کانون
    از اول بیا عربی ناصح رو ببین
    روزی ی فیلم
    میتونی خیلی سریع برسی

    میرسم آخه بنظرتون؟
    :(چی بگم باشه هر روز یه فیلم میبینم..نه هر روز ک نمیشه من ی روز در میون عربی میخونم....
    همون روزا میبینم ببینم چطور میشه وضعیت:(

    اون کتاب صفر تا صدم نچسبه یکن انگاری:chargrined::4:

    سوال مشاوره ای

  • برا عربی چیکار کنم؟
    Dr sarahD Dr sarah

    @cesa;6147 said:

    سلام علیکم پیشنهاد بنده به شما کتاب عربی صفر تا صد که کتابیست کمیاب و بسیار عالی تا در صد 40 شمارو راحت راه میندازه
    اما کمیاب پس باید با خود مولف ک ادم خوبی هم هست هماهنگ کنید که از کجا کتاب شمارو تهیه کنم اینم شمارش 09123056368
    من با اون کتاب بود که تازه فهمیدم مبتدا و خبر چیه !!!!!!!!!!!!!!

    خب اسم مولف و انتشارات بدید من شاید پیدا کردم از کتابفروشی های شهرمون ...:rolleyes-new:

    سوال مشاوره ای

  • برا عربی چیکار کنم؟
    Dr sarahD Dr sarah

    ali said:

    مبحث جمله معلوم و مجهول اقای ناصح زاده نیست فک کنم درسته ایا ؟
    من جلسه حدید رو بعد وصف و اضافه دانلودکردم نواسخ بود !

    بله درسته..دو جلسه هر دو نواسخن معلوم مجهول نیست:chargrined:

    سوال مشاوره ای

  • برا عربی چیکار کنم؟
    Dr sarahD Dr sarah

    بله نیست..نواسخن هر دو جلسه:chargrined:

    سوال مشاوره ای

  • برا عربی چیکار کنم؟
    Dr sarahD Dr sarah

    سلام بچه ها

    به دادم برسید:( من عــربی خیلی تعطیلم بخدا:(نمیدونم چیکار کنم:(اصن نمیدونم چرا خوشم نمیاد ازش:(
    فیلمای اقای ناصح زاده م با برنامه کانون یکی نیست...من چجوری ببینم پس فیلماشونو:(
    بچه ها من باید حداقل 40 بزنم عربی رو دیگه:(:blue::blue:

    سوال مشاوره ای

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    ***M*** said:

    آره دارم :)

    پس برید آتیشش بزنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد:)))):victorious::victorious::victorious::applause::applause::applause:

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    ***M*** said:

    سوال اول:یکی از سوالای همایش دریافت هست ولی سوال غلطیه
    چون:گزینه3که به عنوان جواب معرفی شده طبق متن کتاب در میشه دلیلش هم توی ص56 پاراگراف دوم خط دوم و سوم
    نخستین جانداران تک سلولی که روی کره زمین پدید امدند.... (منظور سوال پروکاریوت تک سلولی هترتروف بی هوازی هست)
    رد گزینه1:تک سلولی ها اتصال زیستی ندارن
    رد2:وقتی تک سلولی های هتروتروف بی هوازی بودن اکسیژن هنوز نبوده که بخوان ازش استفاده کنن
    رد4:این مورد شاید بتونه درست باشه ولی چون پروتئین های همراه پروکاریوتی ها دائمی نیست و کتاب هم اشاره ی درست درمونی بهش نکرده غلطه به نظرم
    با اینحال میتونید این سوال رو از1دبیر بپرسید تا مطمئن تر بشید:)
    __________
    سوال دوم: @astro13
    درست گفتن:)
    ___________
    سوال سوم:گزینه1
    چون توی گزینه 1 پلی ساکارید و پروتئین داریم در حالی که کواسروات ها لیپید دارن

    @astro13;5428 said:

    جواب سوال اولتونم میشه گزینه چهارم چون اولین جانداران تک سلولی پروکاریوت بی هوازی بودن

    ممنــــــــــون از هر دوتون..

    ببخشید شما خودتون کتاب همایش رو دارید؟

    astro13 ممنونم ازت

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    اشکـال؟؟
    1-نخستین جانداران تک سلولی که روی کره زمین پدید امدند....
    1-اتصال زیستی داشتند
    2-به کمک اکسیژن انرژی موجود در ترکیبات غذایی را ازاد و از ان استفاده میکردند
    3-انرژی خود را از مواد غیر الی به دست می اوردند
    4-dna و پروتئین همراه ان در تماس مستقیم با سایر محتویات سلول است

    2-از هیدرولیز کدام نمیتوان میکرنوسفر تو لید کرد؟
    1-rna پلیمراز
    2- غشای پایه
    3-سوبرین
    4- عوامل رونویسی

    3- ساختار کدام با کواسروات ها تفاوت بیشتری دارد؟
    1-غشای پایه
    2-سارکولم
    3-کریستا
    4-تیلاکوئید

    *ممنون میشم جواب سوالامو بدید اشکال دارم تو جواباشون..البته با ذکر دلیل:strawberry:

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    ***M*** said:

    :دی
    خب انصافا 1نگاه به تستای کنکور بنداز؟؟؟
    کجا همچین تستی دادن که میان انقد تستای غیر استاندارد تالیف میکنن!
    الگو-گاج میکرو

    جواب:گزینه4
    رد سایر گزینه ها و توضیح گزینه درست:
    1-در این کپک هم هاگ جنسی هم غیر جنسی محصول مستقیم میتوز هستن(بعدا توی فصل قارچ خواهید خوند)
    2-روبیسکو و گرانوم توی کلروپلاست هستن که این کپک چون هتروتروف هست اینا رو نداره
    3- چون یوکاریوت هست افزاینده و ژن گسسته داره
    4-ساکارز توی محیط حداقل برای رشد کپک هست که کپک ازش واسه ساخت مواد مورد نیازش واسه ی رشدش ازش استفاده میکنه و باید آنزیم هیدرولیز کننده شو داشته باشه تا بتونه از ساکارز استفاده کنه و این مورد غلط هست و جوابمون همینه

    الگو دقیقا چه کتابیو دارین خب اسمش چیه؟
    اها اره ازتون ممنونم متوجه شدم کاملا:26:
    بازم سوال دارما تو رو خدا جواب بدید شما زیستتون خوبه:upset:

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    sohrab;4415 said:

    من سوال هاي زيست را از آقاي پازوكي مي پرسم و جوابش را ني گذارم رو سايت

    فقط ايشون را يه هفته درميون مي بينم، شرمنده

    براي پاسخ گويي به سوالات زيست يك، بچه ها بايد همكاري كنند، دو، ما بايد يه فكري كنيم

    sent from my ipad using tapatalk

    دستتون درد نکنه اقا سهراب..
    بله کاش همکاری کنن:46:

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    خب سوال دوم
    کئام نادرست است؟
    در کپک نوروسپورا....
    1-هاگ جنسی حاصل مستقیم میتوز است
    2-انزیم روبیسکو و گرانوم وجود ندارد
    3-ژن های ان گسسته و دارای توالی افزاینده است
    4-انزیم هیدرولیزکننده ساکارز را ندارد

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    ***M*** said:

    بهترین جواب گزینه4 با اینکه سوال چرته:)
    دلیل رد سایر گزینه ها:
    1-پروتئین تنظیم کننده یا همون مهار کننده ی لک از روی ژن تنظیمی ساخته میشه که جدا از اپران لک هست و جهش در اپران لک هیچ ربطی به این نداره
    2-بخش تنظیم کننده اپراتور و راه انداز هستن/وقتی سوال گفته توی ژن ساختاری پس ما کاری به بخش تنظیمی نباید داشته باشیم
    3-آلولاکتوز همون عامل تنظیم کننده هست که از تغییر شکل لاکتوز توی باکتری بوجود میاد و جهش در بخش ساختاری اپران لک هیچ ربطی به آلولاکتوز نداره!
    چرا گفتم سوال چرته؟!!!
    واضحه !
    درسته کتاب گفته حاصل اپران لک آنزیم هست ولی چه دلیلی داره که نوشتید کاتالاز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کتاب درسی اسم از آنزیم نیاورده
    جهش در بخش ساختاری اپران یا باعث تغییر در توالی آمینو اسیدی در محصول ترجمه شده(آنزیم)میشه یا باعث تغییر توالی توی محصول رونویسی میشه
    که ما از بین مواردی که باعث تغییر در توالیشون میشه فقط آنزیم رو داریم پس جواب همونه
    من به شخصه کتابی که چنین تستی توش باشه رو آتیش میزنم :)آخه تست مسخره تر از این نمیشد طرح کرد!!!!

    ای بابا
    حالا اتیش به پا نکنید من چیکار کنم:disillusionment:
    دستتون درد نکنه که جواب دادید:tickled_pink:
    شما خودتون چه کتابی دارید؟

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    جواب نداده کسی که
    باشه میبندم این پستو:(:17:

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    سوال اول از خودم
    در اثر جهش در ژن ساختاری اپران لک توالی مونومر های کدام تغییر میکند؟
    1.پروتئین مهار کننده
    2.بخش تنظیم کننده
    3.عامل تنظیم کننده
    4.انزیم کاتالاز:distracted:
    لطفا با دلیل توضیح بدید ممنون:27:

    زیست شناسی

  • اشکالات(متن یا تست) در درس زیست شناسی
    Dr sarahD Dr sarah

    سلـــــــــــام دوستان:):love-struck:
    ازتــــــون میخوام لطف کنید و بیاید تو این تایپیک اگه سوالی یا تستی هست که جوابش رو بلد نیستید مطرح کنید من خودم خیلی اشکالای تستی برام پیش میاد اما نمیدونم از کی باید بپرسم..لطفا کسایی که زیستشون قویه هم کمک کنن و هر کی نکته ای هم داشت بذاره همه استفاده کنیم امیدوارم که حمایت شه از این پست:chuncky:
    با تشکر:)

    زیست شناسی

  • درخواست رمزهاي تاريخ ادبيات
    Dr sarahD Dr sarah

    سلام:)
    منم یه رمزی کشفیدم امروز طولانیه کمی اما تو ذهن من که خیلی خوب موند:wink-new:
    برا کباب غاز محمد علی جمال زاده..اینه"تو فیلم تلخ و شیرین هفت کشور رو نشون میداد که قصه های زیادی ب بچه های ریش دار میگفتن و نامه بازی میکردن:4:اینارو سرو ته کردن و بردن سر دار و قصه ما به سر رسید*

    :4::4::4::abnormal::abnormal:

    ادبیات و زبان فارسی

  • مشکلات جزوات
    Dr sarahD Dr sarah

    پروتئین سازی پس چی؟:grumpy:

    پشتیبانی فنی آلاء

  • مشکلات جزوات
    Dr sarahD Dr sarah

    sohrab;3879 said:

    چرا اسلايدها را هم امشب يه سري ديگه ميفرستم رو سايت، بگيد كدوم فصل حياتي تر هست ؟

    اين اسلايدها تحت يك كتاب چاپ شده اند، آقاي پازوكي گفتند كتاب منه بفرست رو سايت ملت استفاده كنند، فقط ١٠ صلوات فراموش نشه ٢. اگر توانش را داريد بهتره كتاب خريداري بشه و كپي نشه

    اين دو مورد بالا را آقاي پازوكي نگفتند به نظرم آمد از نظر اخلاقي بهتره كه رعايت بشه

    sent from my ipad using tapatalk

    فصل پروتئین سازی+فصل سه دوم..
    من فیلمارو ک میبینم طبق برنامه کانون پیش میرم دیگه..
    من صلوات هارو ک میفرستم اما احتمال میدم ک اگه بگم این کتابو میخوام کلم کنده شه:23: اگه بشه ک میخرم دیگه:grumpy:
    چون زیست تصویری کانونو گرفتم :grumpy:

    دستتون درد نکنه بابت اسلایدا:orange:

    پشتیبانی فنی آلاء
  • 1
  • 2
  • 3
  • 2 / 3
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع