من خودم جمع بندی مهر و ماه دارم قرو قاطیه بابا:(برا همون جمع بندی خوبه:(
فوت و فنم دیدم نمیدونم دیگه:(
واقعا اینجوری شده سوالای ترجمه؟:(
من خودم جمع بندی مهر و ماه دارم قرو قاطیه بابا:(برا همون جمع بندی خوبه:(
فوت و فنم دیدم نمیدونم دیگه:(
واقعا اینجوری شده سوالای ترجمه؟:(
@sina3656355;6179 said:
اقا خالی نبندین! برنامه عربی مطابق کانون ـه،شنبه این هفته هم قطعا معلوم مجهول درس دادن.
فیلماش ک نیومده جناب سینا خان..:disillusionment:
@salour;6169 said:
خب پیشنهادم بهت اینه
قبل از هرچیزی برو مباحث ترجمه ناصح زاده رو ببین!
وقتی تمام ترچمه رو دیدی
از این ب بعد میتونی توی ازمون حداقل 20 درصدو راحت بزنی!
بعد ب ترتیب بدون توجه ب برنامه کانون
از اول بیا عربی ناصح رو ببین
روزی ی فیلم
میتونی خیلی سریع برسی
میرسم آخه بنظرتون؟
:(چی بگم باشه هر روز یه فیلم میبینم..نه هر روز ک نمیشه من ی روز در میون عربی میخونم....
همون روزا میبینم ببینم چطور میشه وضعیت:(
اون کتاب صفر تا صدم نچسبه یکن انگاری:chargrined::4:
@cesa;6147 said:
سلام علیکم پیشنهاد بنده به شما کتاب عربی صفر تا صد که کتابیست کمیاب و بسیار عالی تا در صد 40 شمارو راحت راه میندازه
اما کمیاب پس باید با خود مولف ک ادم خوبی هم هست هماهنگ کنید که از کجا کتاب شمارو تهیه کنم اینم شمارش 09123056368
من با اون کتاب بود که تازه فهمیدم مبتدا و خبر چیه !!!!!!!!!!!!!!
خب اسم مولف و انتشارات بدید من شاید پیدا کردم از کتابفروشی های شهرمون ...:rolleyes-new:
ali said:
مبحث جمله معلوم و مجهول اقای ناصح زاده نیست فک کنم درسته ایا ؟
من جلسه حدید رو بعد وصف و اضافه دانلودکردم نواسخ بود !
بله درسته..دو جلسه هر دو نواسخن معلوم مجهول نیست:chargrined:
بله نیست..نواسخن هر دو جلسه:chargrined:
سلام بچه ها
به دادم برسید:( من عــربی خیلی تعطیلم بخدا:(نمیدونم چیکار کنم:(اصن نمیدونم چرا خوشم نمیاد ازش:(
فیلمای اقای ناصح زاده م با برنامه کانون یکی نیست...من چجوری ببینم پس فیلماشونو:(
بچه ها من باید حداقل 40 بزنم عربی رو دیگه:(:blue::blue:
***M*** said:
آره دارم :)
پس برید آتیشش بزنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد:)))):victorious::victorious::victorious::applause::applause::applause:
***M*** said:
سوال اول:یکی از سوالای همایش دریافت هست ولی سوال غلطیه
چون:گزینه3که به عنوان جواب معرفی شده طبق متن کتاب در میشه دلیلش هم توی ص56 پاراگراف دوم خط دوم و سوم
نخستین جانداران تک سلولی که روی کره زمین پدید امدند.... (منظور سوال پروکاریوت تک سلولی هترتروف بی هوازی هست)
رد گزینه1:تک سلولی ها اتصال زیستی ندارن
رد2:وقتی تک سلولی های هتروتروف بی هوازی بودن اکسیژن هنوز نبوده که بخوان ازش استفاده کنن
رد4:این مورد شاید بتونه درست باشه ولی چون پروتئین های همراه پروکاریوتی ها دائمی نیست و کتاب هم اشاره ی درست درمونی بهش نکرده غلطه به نظرم
با اینحال میتونید این سوال رو از1دبیر بپرسید تا مطمئن تر بشید:)
__________
سوال دوم: @astro13
درست گفتن:)
___________
سوال سوم:گزینه1
چون توی گزینه 1 پلی ساکارید و پروتئین داریم در حالی که کواسروات ها لیپید دارن
@astro13;5428 said:
جواب سوال اولتونم میشه گزینه چهارم چون اولین جانداران تک سلولی پروکاریوت بی هوازی بودن
ممنــــــــــون از هر دوتون..
ببخشید شما خودتون کتاب همایش رو دارید؟
astro13 ممنونم ازت
اشکـال؟؟
1-نخستین جانداران تک سلولی که روی کره زمین پدید امدند....
1-اتصال زیستی داشتند
2-به کمک اکسیژن انرژی موجود در ترکیبات غذایی را ازاد و از ان استفاده میکردند
3-انرژی خود را از مواد غیر الی به دست می اوردند
4-dna و پروتئین همراه ان در تماس مستقیم با سایر محتویات سلول است
2-از هیدرولیز کدام نمیتوان میکرنوسفر تو لید کرد؟
1-rna پلیمراز
2- غشای پایه
3-سوبرین
4- عوامل رونویسی
3- ساختار کدام با کواسروات ها تفاوت بیشتری دارد؟
1-غشای پایه
2-سارکولم
3-کریستا
4-تیلاکوئید
*ممنون میشم جواب سوالامو بدید اشکال دارم تو جواباشون..البته با ذکر دلیل:strawberry:
***M*** said:
:دی
خب انصافا 1نگاه به تستای کنکور بنداز؟؟؟
کجا همچین تستی دادن که میان انقد تستای غیر استاندارد تالیف میکنن!
الگو-گاج میکروجواب:گزینه4
رد سایر گزینه ها و توضیح گزینه درست:
1-در این کپک هم هاگ جنسی هم غیر جنسی محصول مستقیم میتوز هستن(بعدا توی فصل قارچ خواهید خوند)
2-روبیسکو و گرانوم توی کلروپلاست هستن که این کپک چون هتروتروف هست اینا رو نداره
3- چون یوکاریوت هست افزاینده و ژن گسسته داره
4-ساکارز توی محیط حداقل برای رشد کپک هست که کپک ازش واسه ساخت مواد مورد نیازش واسه ی رشدش ازش استفاده میکنه و باید آنزیم هیدرولیز کننده شو داشته باشه تا بتونه از ساکارز استفاده کنه و این مورد غلط هست و جوابمون همینه
الگو دقیقا چه کتابیو دارین خب اسمش چیه؟
اها اره ازتون ممنونم متوجه شدم کاملا:26:
بازم سوال دارما تو رو خدا جواب بدید شما زیستتون خوبه:upset:
sohrab;4415 said:
من سوال هاي زيست را از آقاي پازوكي مي پرسم و جوابش را ني گذارم رو سايت
فقط ايشون را يه هفته درميون مي بينم، شرمنده
براي پاسخ گويي به سوالات زيست يك، بچه ها بايد همكاري كنند، دو، ما بايد يه فكري كنيم
sent from my ipad using tapatalk
دستتون درد نکنه اقا سهراب..
بله کاش همکاری کنن:46:
خب سوال دوم
کئام نادرست است؟
در کپک نوروسپورا....
1-هاگ جنسی حاصل مستقیم میتوز است
2-انزیم روبیسکو و گرانوم وجود ندارد
3-ژن های ان گسسته و دارای توالی افزاینده است
4-انزیم هیدرولیزکننده ساکارز را ندارد
***M*** said:
بهترین جواب گزینه4 با اینکه سوال چرته:)
دلیل رد سایر گزینه ها:
1-پروتئین تنظیم کننده یا همون مهار کننده ی لک از روی ژن تنظیمی ساخته میشه که جدا از اپران لک هست و جهش در اپران لک هیچ ربطی به این نداره
2-بخش تنظیم کننده اپراتور و راه انداز هستن/وقتی سوال گفته توی ژن ساختاری پس ما کاری به بخش تنظیمی نباید داشته باشیم
3-آلولاکتوز همون عامل تنظیم کننده هست که از تغییر شکل لاکتوز توی باکتری بوجود میاد و جهش در بخش ساختاری اپران لک هیچ ربطی به آلولاکتوز نداره!
چرا گفتم سوال چرته؟!!!
واضحه !
درسته کتاب گفته حاصل اپران لک آنزیم هست ولی چه دلیلی داره که نوشتید کاتالاز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کتاب درسی اسم از آنزیم نیاورده
جهش در بخش ساختاری اپران یا باعث تغییر در توالی آمینو اسیدی در محصول ترجمه شده(آنزیم)میشه یا باعث تغییر توالی توی محصول رونویسی میشه
که ما از بین مواردی که باعث تغییر در توالیشون میشه فقط آنزیم رو داریم پس جواب همونه
من به شخصه کتابی که چنین تستی توش باشه رو آتیش میزنم :)آخه تست مسخره تر از این نمیشد طرح کرد!!!!
ای بابا
حالا اتیش به پا نکنید من چیکار کنم:disillusionment:
دستتون درد نکنه که جواب دادید:tickled_pink:
شما خودتون چه کتابی دارید؟
جواب نداده کسی که
باشه میبندم این پستو:(:17:
سوال اول از خودم
در اثر جهش در ژن ساختاری اپران لک توالی مونومر های کدام تغییر میکند؟
1.پروتئین مهار کننده
2.بخش تنظیم کننده
3.عامل تنظیم کننده
4.انزیم کاتالاز:distracted:
لطفا با دلیل توضیح بدید ممنون:27:
سلـــــــــــام دوستان:):love-struck:
ازتــــــون میخوام لطف کنید و بیاید تو این تایپیک اگه سوالی یا تستی هست که جوابش رو بلد نیستید مطرح کنید من خودم خیلی اشکالای تستی برام پیش میاد اما نمیدونم از کی باید بپرسم..لطفا کسایی که زیستشون قویه هم کمک کنن و هر کی نکته ای هم داشت بذاره همه استفاده کنیم امیدوارم که حمایت شه از این پست:chuncky:
با تشکر:)
سلام:)
منم یه رمزی کشفیدم امروز طولانیه کمی اما تو ذهن من که خیلی خوب موند:wink-new:
برا کباب غاز محمد علی جمال زاده..اینه"تو فیلم تلخ و شیرین هفت کشور رو نشون میداد که قصه های زیادی ب بچه های ریش دار میگفتن و نامه بازی میکردن:4:اینارو سرو ته کردن و بردن سر دار و قصه ما به سر رسید*
:4::4::4::abnormal::abnormal:
پروتئین سازی پس چی؟:grumpy:
sohrab;3879 said:
چرا اسلايدها را هم امشب يه سري ديگه ميفرستم رو سايت، بگيد كدوم فصل حياتي تر هست ؟
اين اسلايدها تحت يك كتاب چاپ شده اند، آقاي پازوكي گفتند كتاب منه بفرست رو سايت ملت استفاده كنند، فقط ١٠ صلوات فراموش نشه ٢. اگر توانش را داريد بهتره كتاب خريداري بشه و كپي نشه
اين دو مورد بالا را آقاي پازوكي نگفتند به نظرم آمد از نظر اخلاقي بهتره كه رعايت بشه
sent from my ipad using tapatalk
فصل پروتئین سازی+فصل سه دوم..
من فیلمارو ک میبینم طبق برنامه کانون پیش میرم دیگه..
من صلوات هارو ک میفرستم اما احتمال میدم ک اگه بگم این کتابو میخوام کلم کنده شه:23: اگه بشه ک میخرم دیگه:grumpy:
چون زیست تصویری کانونو گرفتم :grumpy:
دستتون درد نکنه بابت اسلایدا:orange: