Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
DrfariborzD

Drfariborz

@Drfariborz
فارغ التحصیلان آلاء دانش آموزان آلاء
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
429
موضوع ها
8
Shares
0
گروه‌ها
2
دنبال‌کننده‌ها
23
دنبال‌شونده‌ها
41

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • برای سال دیگه می خوام دوباره کنکور بده
    DrfariborzD Drfariborz

    [QUOTE=arman2;14754]برای سال دیگه می خوام دوباره کنکور بدم ولی خانوادم مخالفن چی کار کنم رازی بشن چون امسالو شک ندارم خراب کردم[/QUOTE]
    [SIZE=4][FONT=book antiqua][COLOR=#006400]​لابد در شما ظرفيت پشت كنكور نشستن رو نميبينن ديگه.بايد روش و منش درس خوندنتون رو عوض كنين از همين حالا مثلا كتابخونه گاهي برين درس بخونين خلاصه يه جوري رفتار كنين كه متفاوت باشه[/COLOR][/FONT][/SIZE]

    مشاوره تحصیلی

  • استارت کنکور
    DrfariborzD Drfariborz

    @m.a.n;14492 said:

    اون تست قدیمیه ویرایش نشده.اونايي كه توي فصل نوسان فاز اوليه داشته.فاز اوليه رو حذف كرده.الان كتابارو نگاه كنيد.اونايي كه توي فصل نوسان فاز اوليه داشته.فاز اوليه رو حذف كرده.جلوي تست نوشته "با تغيير".تستاي كنكورو ميگم.ولي موج نه.مثلا نمودارايي كه از موج ميده.از مبدأ شروع نشده.فاز اوليه داره

    ا

    ممنون...........

    مشاوره تحصیلی

  • استارت کنکور
    DrfariborzD Drfariborz

    اخه توي كتاباي تست توي كمان سينوس در تابع موج فاز اوليه منبع موج رو هم اورده اند

    مشاوره تحصیلی

  • استارت کنکور
    DrfariborzD Drfariborz

    اقاي نوروزي توي فصل موج مكانيكي فاز اوليه چشمه موج رو فقط براي حالت 0 بايد بلد باشيم ؟

    مشاوره تحصیلی

  • سوال درسی
    DrfariborzD Drfariborz

    @basir181;12444 said:

    > سلام
    > اگه دو تاظرف داشته باشیم که یکی حلال و دیگری محلول یاشه و بدونیم که ظرف محلول آب و استونه ؛در ظرف حلال آب وجود داره یا استون؟

    منظور سوال رو خوب متوجه نشدم ولي اگر منظور اينه كه بين اب و استون كدومش حلال محسوب ميشه بايد گفت بستگي به تعداد مول انها دارد چون طبق تعريف بخشي كه بيشترين مقدار محلول رو تشكيل ميده حلال محسوب ميشه پس در يك محلول اب و استون اوني كه تعداد مول بيشتري داشته باشه حلال خواهد بود

    شیمی

  • سوال درباره ی فشار بخار
    DrfariborzD Drfariborz

    @mt77;10584 said:

    سلام دوستان یک سوال ازتون داشتم:
    در تعریف فشار بخار داریم :فشاری که بخار مایع روی سطح آن مایع وارد می کند.
    حالا سوال من:بخار مایع چطوری رو سطح مایع فشار وارد میکنه وقتی مایع بخار بشه دیگه از سطحش دور میشه دیگه!مگه اینطور نیست؟ پس چطوری به سطح مایع فشار وارد میکنه؟

    **سلام.فشار بخار فقط براي حالت تعادل يك مايع با بخارش كه مستلزم فضاي سربسته است تعريف مي شود
    فشار بخار (vapour pressure) **به فشار تعادلی گفته می شود که در آن فشار تعداد مولکول های آزاد شده از سطح مایع با مولکول هایی که به مایع بر می گردند یکی باشد
    آیا میدانید در بحث فشار بخار منظور از اینکه سرعت بازگشت مولکولها با سرعت فرار از سطح مایع برابر می شود چیست؟
    همه ی مایعات به غیر از تبخیری که در دمای جوش برای آنها اتفاق می افتد، یک تبخیر سطحی نیز دارند. این تبخیر سطحی در دمای محیط و به این دلیل صورت می گیرد که مولکولهای یک مایع دارای انرژی جنبشی هستند و انرژی جنبشی مولکول معینی از یک مایع ضمن برخورد با سایر مولکولها دائما تغییر می*کند. در یک لحظه معین تعدادی از مولکولها دارای انرژی نسبتا زیاد و تعدادی دارای انرژی نسبتا کمی هستند مولکولهایی که انرژی جنبشی آنها زیاد است می*توانند بر نیروی جاذبه ی ملکولها اطراف خود غلبه کرده و از سطح مایع فرار کرده و وارد فاز گازمی*شوند، به این ترتیب تبخیر سطحی صورت می گیرد.حال اگر مایع در حال تبخیر در یک ظرف سربسته*ای محبوس باشد مولکولهای بخار نمی*توانند از نزدیکی مایع دور شوند و تعدادی از مولکولهای بخار به فاز مایع بر می*گردند سرانجام حالتی پیش می*آید که در آن سرعت فرار مولکولها از فاز مایع به بخار (تبخیر) و سرعت برگشت مولکول از فاز بخار به مایع (میعان) برابر می*شود. فشار بخاری که در دمای معین با مایع خود در حال تعادل است، فشار بخار نامیده می*شود

    شیمی

  • جواب این تست چی میشه ؟ ( الکترو شیمی )
    DrfariborzD Drfariborz

    @saeed2148;10523 said:

    سلام..
    داشتم فیلم های استاد بازرگانی رو میدیدم که به نظرم رسید که این تست رو اشتباه جواب دادن
    بنظر شما اینطور نیس؟

    اولا تو جدول e ..
    fe پایین تر از وانادیم هست..ینی اکسنده تره
    که در اینصورت گزینه 3 درست میشه..چون وانادیم کاهنده تر از اهنه
    و البته گزینه 2 هم اشتباهه چون اهن اکسنده قوی تری نسبت به وانادیم هست..
    .از نظر من گزینه 3 درسته..
    نمیدونم شایدم من اشتباه میکنم.
    اخه همچین اشتباهی از اقای بازرگانی بعیده..

    اگه شماهم نظرتونو بگین ممنون میشم

    اقا سعيد سلام.نظر شما درسته.در جدول به سمت بالا قدرت كاهندگي و به سمت پايين قدرت اكسندگي رو به افزايشه

    شیمی

  • دانلود همایش مشاوره (قلمچی تبریز)
    DrfariborzD Drfariborz

    محسن said:

    سلام
    دیروز همایش مشاوره ای قلمچی تو تبریز برگزار شد.
    براتون آپلود کردم انشاالله که مورد استفادتون واقع بشه

    لینک دانلود همایش مشاوره قلمچی

    محسن جان ممنون.برات ارزوي اميد و زنده دلي دارم.

    مشاوره تحصیلی

  • چند سوال زيست شناسي
    DrfariborzD Drfariborz

    زینب;10001 said:

    سلام چه جوری میشه تشخیص داد یه دودمانه اتوزومی است یا وابسته به جنس؟

    در اين لينك انتشارات خيلي سبز درسنامه هاي ژنتيك كتاب خودش رو قرار داده دانلود كنhttp://kheilisabz.com/shop/%d8%b2%d9%8a%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%8a%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-2

    زیست شناسی

  • چند سوال زيست شناسي
    DrfariborzD Drfariborz

    زینب;10001 said:

    سلام چه جوری میشه تشخیص داد یه دودمانه اتوزومی است یا وابسته به جنس؟

    سلام.از چه كتاب اموزشي واسه ژنتيك استفاده مي كنيد؟

    زیست شناسی

  • درخواست راهنمایی درباره ی درک مطلب
    DrfariborzD Drfariborz

    @rezaes;9925 said:

    اگه میشه ی فیلم در باره ی شیوه پاسخ گویی به سوالات متن زبان بزارین؟
    خیلی مشکل دارم البته فک می کنم خیلیا این جو ری باشن!!!!

    سلام.كتاب زبان پيش دانشگاهي شهاب اناري يك سي دي ضميمه دارد كه درك مطلب رو در ان تدريس مي كند.
    همچنين شهاب اناري چندين جلسه در فرصت برابر شبكه اموزش درك مطلب رو قبلا درس داده اند كه ميتونيد با سرچ گوگل پيداشون كنيد.http://www.aparat.com/v/4ein2/%d8%af%d8%b1%da%a9_%d9%85%d8%b7%d9%84%d8%a8_%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1_%281%29_-_%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1_%d8%b4%d9%87%d8%a7%d8%a8_%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%b1%db%8c

    زبان انگلیسی

  • رسم ساختار لوويس
    DrfariborzD Drfariborz

    سلام.دبيران و كتاب هاي مختلف لوويس رو به روش هاي مختلفي درس ميدن مثلا روش بار قراردادي و....من خودم همون روش مبتكران در تشخيص داتيو رو بهتر متوجه ميشم (توجه به مدل الكترون نقطه اي اتم مورد نظر)مثلا نيترو*ژن مدل الكترون نقطه ايش يك جفت الكترون و سه تا تك الكترون داره پس در حالت عادي توقع اينه كه 3تا پيوند و يك جفت تنها در ساختار تركيب داشته باشه ولي مي بينيم كه در ساختار سوال مورد نظر 4تا پيوند تشكيل داده و پس نتيجه ميگيريم يكي از پيوند ها متشكل از جفت تنهاي نيتروژنه پس طبق تعريف داتيوه.اگه نكته اي و لينكي و شرح خوبي از لوويس دستتون اومد ما رو هم در جريان قرار دهيد چون سوالاي متنوعي از لوويس وجود داره و بايد شير فهم شويم.

    شیمی

  • رسم ساختار لوويس
    DrfariborzD Drfariborz

    @**مهدی**;8692 said:

    سلام یه سوال داشتم برا پیدا کردن تعداد جفت الکترونهای پیوندی و همچنین تعداد قلمروها باید ساختار لوویس رو بکشیم یا راه دیگه ای هم داره?

    سلام .اقاي معيني در اين جلسه يك فرمول ارائه داده اندhttp://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/10/12/815

    شیمی

  • سوال از فصل2شیمی3
    DrfariborzD Drfariborz

    @sina3656355;7857 said:

    من دقیق متوجه سوالات رو نشدم،

    از روی جزوه یا جایی که سوال دارین عکسی بگیرین بتونم کمکی کنم.

    يه حسي به من ميگه همون چيزايي كه alimajidi مشكل داره توي ترموشيمي مشكل من هم هست.پس ازalimajidi خواهشمندم مشكلات مشتركمان! را به زبان روانتر يا به صورت عكس ارائه دهند.

    شیمی

  • سوال در مورد زیست
    DrfariborzD Drfariborz

    سلام.بحث در مورد ماهيت ماستوسيت خارج از گود كنكور است ولي به اين لينك سري بزنيدسلول های بافت پیوندی | بافت شناسی

    زیست شناسی

  • سوال از فصل2شیمی3
    DrfariborzD Drfariborz

    @alimajdi;7832 said:

    سلام دوستان
    کلا با این فصل مشکل داشتم ولی به لطف آقای حاجی سلیمانی...
    یه چند تا مشکل پیش اومده ممنون میشم راهنماییم کنین
    اول این که آنتالپی تبخیر باید سمت چپ چند تا عنصر باشن در حالت طبیعی سمت راست واکنش هم که...
    ولی تو مساله ها میان آنتاپی تشکیل ترکیب ها رو میدن
    یعنی خودشون قبلا تک تک حساب کردن هر کدومو این جا گذاشتن؟
    حالا تو فرمول که میزاری اون دلتا اچ نهایی اسمش چیه؟
    یکی دیگه هم این که فرمول و مشتقاتش هر کدوم کی کاربرد دارن؟
    (فرمولا رو داشتین؟)

    اين فصل مشكل من نيز هست دوستان راهنمايي بفرماييد

    شیمی

  • طرح زیست شناسی نود پلاس : زیست دوم
    DrfariborzD Drfariborz

    راستي خان بهاره اگر براتون مقدور هستش يكي از كاربران بنامdonya در قسمت رفع مشكلات كنكوري ها در مورد خوندن زيست دچار مشكل هستن اگه تجربه اي داريد كمكشون كنيد.باز هم ممنونhttp://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7/1086-%2a%2a%2a%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%ba-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-94-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%ac%d8%a7-%d9%88-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%85%da%a9-%d9%87%d9%85-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%b1%d9%88-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a8%d8%b1%db%8c%d9%85%2a%2a%2a-48.html#post7674

    زیست شناسی
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع