Abolfazl Sattari OK :/
mahsa behnampour
دیدگاهها
-
دوره و دامنه -
دوره و دامنهAbolfazl Sattari اخه رو پیام ریپلای زدین گفتین این روش و استاد طلوعی عوض کردن در صورتی دقیقا همون روش حلی که من گفتم و شماهم گفتین :///
-
دوره و دامنهAbolfazl Sattari این پیامی که من دادم کجاش غلطه ؟!
-
دوره و دامنهAbolfazl Sattari
من راه ابریشم استاد طلوعی رو نمیبینم اما چیزی که گفتم درست هست -
دوره و دامنهسلام
این روشی که شما رفتی غلط هست و اگه باهاش در بعضی سوال ها به جواب رسیدی احتمالا شانسی بوده
چون متحرکی که داره نوسان میکنه سرعتش ثابت نیست و متغیره ( در ابتدا و انتهای مکان نوسان یا همون A سرعت صفره و وقتی به مرکز نوسان نزدیک میشه سرعتش زیاد میشه)
با توجه به گفته شما متحرک از {A/2 به A } یا {A/2 به 0} به اندازه A/2 مسافت طی کرده که درسته اما به دلیل اینکه سرعت ثابتی نداره نمیتونیم بگیم زمانی که متحرک طی میکنه (T) در این دوبازه ای که گفتم با هم برابر و T/8 میشه
اگر از روی فازها بری جوابت قطعا درست درمیاد:slightly_smiling_face: -
اختلالات کروموزومی@mr-fantastic
به نظر من هم گزینه چهار رو میتونیم بگیم که با اختلال میوزی در آنافاز 1 و 2 باهم رد میشه
چون گامت های حاصله عدد کروموزومیشون دو برابر سلول مادره
!!!!!:thinking_face: -
سوال از فصل ۷ یازدهمسلام
دوستان یکی از گزینه های تست نوشته که هر اسپرماتوسیت موجود در لوله های اسپرم ساز یک فرد بالغ دارای کروموزوم های دو کروماتیدی است و گزینه رو صحیح گرفته
اما به نظرم میشه بهش ایراد گرفت
چون اسپرماتوگونی که میتوز می دهد اسپرماتوسیت اولیه رو میسازه
خب ما بعد میتوز هم یاخته های حاصلمون دیپلویید و تک کروماتیدی اند و با گذراندن مرحله s دو کروماتیدی میشن
پس میتونیم در این تست بگیم که اسپرماتوسیت اولیه ای رو میتونیم ببینم که هنوز مرحله s رو نگذرونده و تک کروماتیدیه ، درسته ؟؟ -
اسپرمسلام
دوستان من در کتابم نوشتم که اسپرم دارای دو جفت سانتریوله
اما فکر کنم اشتباه نوشتم
اسپرم دارای یک جفت سانتریوله؟درسته؟ (با توجه به اینکه در G0 باقی می ماند) -
نفرونالبته این که کدوم قسمت نفرون در کجاست برای کنکور 1400 حذف شده و داخل کتاب نیست
-
نفرونمصطفی عباسیان
من فکر کنم که بخشی از لوله هنله در بخش مرکزی باشه -
زیست ۱۱فصل ۶SJY
چون در خانم ها جفت کروموزوم جنسی که همون جفت کروموزوم 23 هست بصورت XXعه و همتا محسوب میشه
ولی در مردها بصورت XY
شرایط همتا بودن : 1- محل قرارگیری سانترومر یکسان باشه 2-اندازه ی یکسان 3-شکل ظاهری مشابه 4-محتوای ژنی مشابه
با توجه به عکس کاریوتیپی که در فصل 6 یازدهم امده مشخصه که جفت کروموزوم جنسی مرد از این شرایطی که گفتم پیروی نمی کنه ، بنابراین همتا نیست -
زیست ۱۱فصل ۶Shokraneh Kazemi
سلام
در دیپلویید ما کروموزوم های همتا یا همون همولوگ (جفت کروموزوم 23 مردان همتا نیست ) رو داریم که محتوای ژنی مشابه است ولی الزاما یکسان نیست ( یک کروموزوم از مادر اومده و دیگری از پدر)
با این مثال بهتر متوجه میشی : مثلا در جفت کروموزوم شماره 1 ، هر دو کروموزوم راجب رنگ چشم نظر میدن ، به این میگیم محتوای ژنی مشابه ، اما الزامی نداره که دقیقا یکسان باشند ، مثلا ممکنه یه کروزوم شماره یک رنگ چشم ابی رو داشته باشه ، و اون یکی کروموزوم رنگ مشکی رو . که حالا از این جا به بعدش بحث رابطه بین ژن هاست (غالب و مغلوبی و ... که کدوم بروز کنه) ( اگه دوازدهمی هستی) / البته من واقعا نمیدونم که کدوم کروموزوم برای رنگه چشمه ، مثال زدم
در یک کروموزوم ( یک جفت نه) هم بعد از اینکه مرحله s رو گذروند ، دو کروماتیدی میشه که بهش میگن کروماتید خواهری ، اینجا دیگه محتوای ژنی هر دو تا کروماتیدت کاملا یکسانه و مشابه است ( در واقع یک کرومزومه که دو کروماتید داره ) -
نفرونمصطفی عباسیان
خیلی ممنون:cherry_blossom: -
نفرونسلام
یکی از گزینه های تست گفته : در لوله هنله به تدریج در بخش پایین رو غلظت ادرار زیاد میشود
و این گزینه رو صحیح گرفته
وداخل متن کتاب میگه آنچه که به لگنچه میریزد ادرار است (یعنی قبل از اینکه وارد لگنچه شه ادرار تلقی نمیشه)
من حس میکنم تست با کتاب مغایرت داره ، چون هنوز به لگنچه وارد نشده ولی کلمه ی ادار رو به کار برده براش و به نظرم باید گزینه غلط میشد ، برداشتم درسته!؟ -
نفرونسلام
یکی از گزینه های تست گفته : در لوله هنله به تدریج در بخش پایین رو غلظت ادرار زیاد میشود
و این گزینه رو صحیح گرفته
داخل متن کتاب میگه آنچه که به لگنچه میریزد ادرار است (یعنی قبل از اینکه وارد لگنچه شه ادرار تلقی نمیشه)
من حس میکنم تست با کتاب مغایرت داره ، چون هنوز به لگنچه وارد نشده ولی کلمه ی ادار رد به کار برده براش و به نظرم باید گزینه غلط میشد ، برداشتم درسته!؟