مهسا استوار موفق و مؤید باشید.
Paŕsa
دیدگاهها
-
زیست عذابهههه -
گلبول سفیدmahan smaili والا استاد موقاری خیلی جاها اشتباه کرده(شاید از نظر علمی درست گفته باشه، اما توی کنکور و آزمون غلطه)
مثلا برای بیان ژن گفتن که: تا وقتی که پپسینوژن، تبدیل به پپسین نشه، نمیتونیم بگیم بیان ژن انجام شده.که این غلطه. بیان ژن، با تولید محصول(اگر نیاز باشه، ترشح)به اتمام میرسه. ربطی نداره که حالا پپسینوژن شده پپسین یا نه. مهم اینه ژن بیان شده
-
گلبول سفیدmahan smaili نگا ژنتیک که واسه همه یاخته های پیکری یکیه.(به جز گلبول قرمز بالغ که کلا ماده ژنتیکی نداره) پس این دلیل بر گلبول سفید بودن ماکروفاژ نیست.
وقتی هم سلولی تمایز پیدا میکنه، فقط شکل ش تغییر نمیکنه. بیان ژن هاش تغییر میکنه.(واسه همینه که مثلا پادتن ساز میتونه پادتن ترشح کنه، اما لنفسویت B نمیتونه.)
بیان ژن تغییر کنه، یاخته تغییر میکنه.این عکسی هم که فرستادی، نمیدونم مال کدوم منبعیه. اما هرچی هست از الان نخونش. چون ادامه خط گفته: ماکروفاژ ها داخل خون هستند :/
-
هر کی یه گزاره😁😁😁@Matrix درسته که خیلی وقت ها باید نظر طراح رو مدنظر قرار داد. اما طراح هم باید از متن و شکل کتاب سوال بیاره. نه از مطالبی که خودش توی دانشگاه یاد گرفته.(نظر طراح تا وقتی محترمه که طبق کتاب باشه. وگرنه اینجور مواقع گوش دادن به نظر طراح، به جز گیجی و قاطی کردن هیچی نمیاره)
موافقم. نظر بقیه هم بخونیم. -
گلبول سفیدmahan smaili ماکروفاژ گلبول سفید نیست. گلبول سفید فقط همونایی حساب میشن که از مغز استخوان تولید شده باشن
-
هر کی یه گزاره😁😁😁@Matrix توی کتاب های نظام جدید، اشاره ای به تمایز این گیرنده نشده(بینایی). اما چند تا نکته هست که از خود کتاب استنباط میشه:
۱) کتاب نوشته: شبکیه داخلی ترین لایۀ چشم است که گیرنده های نوری، یعنی یاخته های مخروطی و استوانه ای و نیز یاخته های عصبی در آن قرار دارند.
گفته«و نیز یاخته های عصبی» یعنی گیرنده های بینایی، عصبی نیستن.۲) توی شکل صفحه ۲۴، همون شکلی که گفته طرح سوال ازش مجاز نیست، گیرنده های نوری رو جدا مشخص کرده، یاخته های عصبی رو هم جدا.
۳) توی شکل گیرنده ها، دندریت و اکسون رو مشخص نکرده. که این هم کمک میکنه بهمون که گیرنده های بینایی رو غیرعصبی در نظر بگیریم
پس درمورد تمایز چیزی نگفته. و میشه استنباط کرد که گیرنده های بینایی، یاخته غیرعصبی هستن
-
مثلثات@Moment
دقیقه ی ۲۶:۰۰ این فیلم رو ببینید. همینه.
https://alaatv.com/c/8171 -
برابری دو تابع لگاریتمیKourosh Mousavi درسته. پس هیچی دیگه😂
-
قانون حرص در آور (قانون هس )پیشنهاد میکنم این قسمت رو نگاه کنید:
https://alaatv.com/c/9075
متوجه میشید واسه ۶۰,۷۰ سال. -
تفاوت این دو تا دوره؟Mahdieh te اونی که با کت شلواره، جدید تره. با تخته هوشمند هم هستش. کلا باکلاس تره😅
پیشنهاد من هم همین دوره س. جدید تره، با مطالب کتاب چاپ جدید یکسانه.
واسه اسید و باز، من که همین جدیده(کت شلواریه) رو دیدم خیلی خوب بوددر ضمن. جدیده جزوه هم داره که میتونید پرینت بگیرید(قدیمی رو نمیدونم داره یا نه. اما جزوه جدیده خیلی خوب بود. من پرینت گرفتم)
-
برابری دو تابع لگاریتمیسلام. نگا به دور از همه قواعد لگاریتم، کلا اگه ۲ تا تابع بخوان برابر باشن، باید دامنه و ضابطه شون با هم برابر باشه.
گ۲ رده چرا؟ شما عدد ۲- رو به تابع اصلی میتونید بدید(یعنی تو دامنه ش هست) اما به تابعِ گزینه ۲ نمیتونی بدی(چون توی دامنه ش نیست.چون اگه به حای ایکس هاش ۲- بزاری، حاصل منفی میشه). پس دامنه این دو تابع تابع(گ۲ و صورت سوال) با هم برابر نیست. پس تابع هاشون هم برابر نیست.
گ۳ هم رده. شما به صورت سوال مثلا نمیتونید عدد ۱ رو بدید (توی دامنه ش نیست. چون اگه بدیم، حاصل کسر منفی میشه.) اما به تابع گ۳ میتونید همین عدد ۱ رو بدید(چون که توان۲ داره، مثبت ش میکنه. پس دامنه این دو تابع هم با هم برابر نیست. در نتیجه تابع هاشون هم برابر نیست
گ۴ هم رده. چرا؟ چون به گزینه ۴ نمیتونید عدد ۲- رو بدید( زیررادیکال منفی میشه). اما به تابع ثورت سوال، میتونید ۲- بدید. پس دامنه این دو تا هم برابر نیست. پس تابع هاشون هم برابر نیست.میمونه گزینه ۱، که کاملا با صورت سوال برابره. (یکی از قواعد لگاریتم هم همین گزینه ی ۱ هستش. تبدیل منها به تقسیم)
یا حق
-
دو مجهولی لگاریتمی
-
نمودار توابع
توی عکس قبلی که فرستادم، آخرش یه اشتباه کوچولو ای کردم(جدول تعیین علامت). الان اصلاح ش کردم.
جواب گ۳
نیازی به رسم نیست
@0Farzam0 -
نمودار توابعjahad_121 بله برای رشته ریاضی هست. اما برای نظام قدیم نه. تقعر در نظام جدید هم داریم
-
نمودار توابع@پارسا-کریم-خانی @0Farzam0
اونجا ضربدر x⁶ کردم، چون مثلا اگه ضربدر x⁵ میکردم، معلوم نبود x⁵ مثبته یا منفی(اگه منفی باشه باید جهت نامساوی برگرده). واسه همین ضربدر x⁶ کردم به دلیل اینکه همیشه مثبته و جهت نامساوی رو تغییر نمیدهدر ضمن. جواب گزینه۴
-
نمودار توابعسوال ساده و وقتگیر

-
گلبول سفید@پارسا-کریم-خانی مهسا استوار
-
گلبول سفیدRahman Aa

کتاب گفته تغییر شکل میدن(هم مونوسیت هم نوتروفیل -
گلبول سفیدمهسا استوار کتاب نگفته سیب زرد است. دلیل نمیشه سیب زرد نباشه
اینکه نگفته نوتروفیل تغییر شکل میده، دلیل بر این نیست که تغییر شکل نمیده. دلیل بر اینه که فقط توی کتاب ذکر نکرده(وگرنه میده) -
یک سوال خنده دار از مثلثاتGharibe Gomnam دو خط اول رو متوجه نمیشم :/
چرا Sin مساوی ایکس؟
چرا Cos مساوی ایگرگ؟