Hg L 0
خواهش میکنم ممنون که وقت گذاشتی
فقط میخواستم یه دیدی از روندش داشته باشم 😅
wandering
دیدگاهها
-
ترمیم چجوریاست؟ -
پیوند فسفودی استرshkyba
Copilot اینو گفت:
وقتی پیوندهای فسفو دیاستر در مولکول DNA شکسته میشوند، انرژی آزاد میشود، اما این فرایند به روش خاصی انجام میگیرد. پیوندهای فسفودیاستر همان پیوندهایی هستند که بین قندهای دئوکسیریبوز و گروههای فسفات در ستون فقرات (backbone) DNA وجود دارند و مولکول DNA را پایدار نگه میدارند.دلیل آزاد شدن انرژی هنگام شکستن این پیوندها به قرار زیر است:
-
پایدار شدن محصولات: زمانی که پیوند فسفودیاستر شکسته میشود (به عنوان مثال از طریق فرآیندی مانند هیدرولیز)، محصولات حاصل (مانند نوکلئوتیدها یا گروههای فسفات) معمولاً پایدارتر هستند. این تغییر از حالت کمپایدار به حالت پایدارتر باعث آزاد شدن انرژی میشود.
-
تنش بارهای منفی در گروه فسفات: گروههای فسفات در DNA بار منفی دارند و این بارها به یکدیگر نزدیکاند، که منجر به ایجاد تنش الکتروستاتیکی میشود. شکسته شدن این پیوندها میتواند این تنش را کاهش دهد و به همین دلیل مقداری انرژی آزاد کند.
-
همکاری با آنزیمها: معمولاً این شکستن پیوند توسط آنزیمهایی مانند دئوکسیریبونوکلئاز (DNase) انجام میشود. این آنزیمها شرایط شکستن را فراهم میکنند و انرژی حاصل از این فرایند در سیستم زیستی سلول به کار گرفته میشود.
باید توجه داشت که شکستن این پیوندها معمولاً نیاز به آنزیم و شرایط ویژه دارد، چرا که DNA به طور طبیعی یک ساختار بسیار پایدار است و برای حفظ اطلاعات ژنتیکی مقاوم طراحی شده است. اگر سؤالات بیشتری دارید، خوشحال میشوم به آنها پاسخ دهم!
فرایند شکستنش انرژی خواهه و توسط فعالیت نوکلئازی دنابسپاراز انجام میشه ولی خود پیونده انرژی آزاد میکنه
حالا به دلایل بالا
که برای من قابل درک ترش مورد اولی که گفت هست..برای پایداری و این داستانا
هرچند من شیمیم خوب نیس زیاد نفهمیدم قضیه چیه😅 -
-
ترمیم چجوریاست؟بابونــــه
بعد اینکه تو سایت ثبت نام کردید رفتین مدرسه برای ثبت نام یا اول باید مدرسه بریم؟ -
سلام، در پاسخنامه ی این سوال فقط زیست بوم و زیست کره رو به عنوان سطوح تشکیل شده از چندین اجتماع در نظر گرفته و بنابراین گزینه ی یک هم غلط محسوب شده...میشه یکی علتش رو توضیح بده؟ مگه بومسازگان از چندین اجتماع تشکیل نشده؟Zainab 0 سلام
علاوه بر بزاق
عرق و اشک و بطور معموا ترشحات مخاطی آنزیم لیزوزیم رو دارند -
ترمیم چجوریاست؟Hg L 0 میدونی برای من یکم سخته🙄
هنوز میخواستم دو ماه پیش این تاپیک رو بزنم و بپرسم که چجوریاست ولی گفتم زوده
اینجوری خیالم راحت تر میشه😅
اینجوریم که باید از قبلش بدونم چه خبره? -
سلام، در پاسخنامه ی این سوال فقط زیست بوم و زیست کره رو به عنوان سطوح تشکیل شده از چندین اجتماع در نظر گرفته و بنابراین گزینه ی یک هم غلط محسوب شده...میشه یکی علتش رو توضیح بده؟ مگه بومسازگان از چندین اجتماع تشکیل نشده؟Zainab 0 سلام
بوم سازگان فقط از یک اجتماع تشکیل شده -
ترمیم چجوریاست؟ -
زیستدر حین حرکت اسپرماتید به وسط لوله زامه ساز تمایز رخ میده؟
درسته و دقیقااا جمله کتابه
صفحه دوم گفتار۱ اولِ پاراگرافِ اخر اینو گفتهطبق شکل کتاب حین حرکتش از وسط به سطح داخلی لوله این اتفاق میوفته
نه دیگه نشد
از دیواره لوله اسپرم ساز قسمت های نزدیک به سطح درونی لوله تمایز شروع میشه و به سمت وسط لوله هستدقت کن ما داریم درمورد یه لوله حرف میزنیم که شکل کتاب یه قاچ از دیواره اون هست
اون جایی که تو میگی دیواره سلوله نه وسطش -
ترمیم چجوریاست؟بابونــــه در ترمیم چجوریاست؟ گفته است:
فک کنم اول تو سایت بود بعد مدرسه
بازم جزئیاتش رو کانالای مشاوره میزارناها خیلی ممنون🌸
-
گیاهسلام. جمله ای که علامت گذاشتم، منظورش از دیواره سلولی بزرگتر دیواره سلولی مرحله ۳ هست یا ۲؟
سلام
دیواره سلولی بزرگ؟! فکر کنم منظورت ریزکیسه بزرگتر باشه
که منظورش از ریزکیسه بزرگتر که به دیواره سلول مادر متصل میشه مرحله۳ هست
تو مرحله ۱و۲ ریز کیسه ها در کنار هم قرار میگیرن و به هم متصل میشن
در نهایت یه ریز کیسه واحد تشکیل میشهدو تا سوال دیگه هم راجع به این تصویر داشتم. اون قسمتی که با فلش سبز علامت گذاشتم، داخل سلول یک ساختار دایره ای شکل دیده میشه. اون رشته های درهم پیچیده دنا هست یا هستک؟
اونی که نشون دادی هسته ست که توش کروموزوم ها هستن
پاسخنامه تست هم گفته بود که در این مرحله نسبت به مرحله قبل فشردگی ماده وراثتی تغییر میکنه. منظورش از تغییر، کاهش فشردگی هست، درسته؟
بله
-
ترمیم چجوریاست؟سلامی دوباره
یه سوال در مورد ترمیم و روندش داشتم
برای ثبت نام ترمیم فارغالتحصیلا نیازه برن یه مدرسه ای ثبت نام کنن؟
مدیر مدرسمون موقع گرفتن پروندم آدرس دو تا دبیرستان بزرگسالان رو داد گفت برای ترمیم اینجاها ثبت نام کن
الان ولی هیچکس چیزی در مورد ثبت نام توی مدرسه نمیگه
لازم نیست یعنی ؟؟ -
گیاهS.a.b.a خیلی ریزبینی😂
تاحالا به اون دقت نکرده بودم😅
نمیدونم راستش -
ترمیم چجوریاست؟Aqua عه.. مرسیی ✨
-
گیاهS.a.b.a
احتمالا😁 -
کارت ورود به جلسه نهاییAqua چه پیچیده شد
برم ببینم میشه یا نه -
زیستS.a.b.a
تو کتاب من از کلمه «وسط» استفاده شده احتمالا از تغییراته کتاب درسیه
. -
کارت ورود به جلسه نهاییAqua خیلی ممنون حل شد😁🙏
دانلودش کردم -
زیستS.a.b.a
ببین اینی که کشیدم یه برش عرضی از لوله اسپرم سازه
اون قسمتی که با رنگ صورتی مشخص کردم دیواره لوله رو نشون میده
و فلش سبز رنگ مجرای لوله اسپرم ساز رو
اون بخشی هم که با رنگ زرد کشیدم همون شکل کتابه
فلش ابی جهت فرایند تبدیل اسپرماتید به اسپرم رو نشون میده؛ که میبینیم تمایز اسپرم به سمت مجرای لوله اسپرم ساز هست ..از دیوارش شروع میشه به سمت مجرا

اگه بازم ایراد داری حتما بگو -
زیستاز برای جمع بندی؟@ابرباف خیلی ممنونم بابت توضیحات کاملت🎀✨
دقیقا همیشه در دفترچه اول وقت کم میارم (
کلا خیلی کند عمل میکنم.. اول کار کندترر -
زیست