Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
Zahra.HDZ

Zahra.HD

@Zahra.HD
فارغ التحصیلان آلاء ⭐
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
1.8k
موضوع ها
61
Shares
0
گروه‌ها
4
دنبال‌کننده‌ها
102
دنبال‌شونده‌ها
72

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • هوشت رو به چالش بکش 🫴
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    هویججج حل شد؟

    زمین شناسی

  • مشاوره کنکوری😉
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    روز جدید ( پلنB )
    سلام سلام
    بعد یه غیبت کبری اومدم از کمالگرایی حرف بزنم😁
    خیلی مقدمه چینی نمیکنم چون خودتون خوب
    میشناسینش و میدونین چه مصیبتیه...
    ⚠️بزارین اولش یه نکته ای رو بگم: کمالگرایی درمان نمیشه! باید همیشه مراقبش باشی و نذاری پرو بشه، باید کنترلش کنی و گاها به نفع خودت ازش استفاده کنی!!!
    من از همون یازدهم فهمیدم کمالگرام تا همین الان که دوساله دانشجو ام دارمش😐
    .
    خب بیاین یه سناریو طرح کنم
    ⬅️تو برنامه هفتگی نوشتی(یا مشاورت برات نوشته) و امروز مثلا روز دوم اون برنامه ست صبح مثلا ۷ بیدار میشی تا ۸ صبحونه و اینا و ۸ میشینی پای درس
    که یهووو
    یه بلای آسمونی پیش بینی نشده رو سرت نازل میشه😭(هرچی). دو سه ساعت وقتتو میگیره .بعد میشه ساعت ۱ ظهر خب میری اون چسه درسی که خوندی رو ادامه بدی. یه ساعت نشده میبینی بلهههه صدای شکم لامصب دراومد! وقت ناهاره... حالا برو نهار بخور
    بعدشم که یکم کمک کنی و سنگینی بعد غذا... میبینی ساعت شده ۳ و تو هیچییییی نخوندی و کلی از برنامه ت عقب موندی...
    یه کمالگرای شریف تو این وضعیت چیکار میکنه؟
    تا شب میشینه وقت تلف میکنه که فردا با قدرت شروع کنه:))))
    .
    خب حالا چیکار کنیم اون چند ساعتی که وقت داریم رو بتونیم درست استفاده کنیم؟
    1️⃣ از برنامه امروزت اون درس های مهم رو جدا کن(همون یکی دوتایی که اگه نخونی عین چی عقب میوفتی)
    2️⃣برنامه قبلی رو برای امروز از ذهنت دیلیت میکنی
    3️⃣حداکثر ساعتی که از الان تا آخر امروز میتونی درس بخونی رو حساب میکنی
    ⬅️مثال: الان ساعت ۳عه؟
    تا ۶، سه ساعت وقت دارم
    ۶تا۷ استراحت لازمم
    ۷ تا ۸ونیم هم یک و نیم ساعت زمان دارم
    پس در کل شد ۴ساعت و نیم😃
    4️⃣ بر اساس اون تایم و زمانی که داری درس های مهم مرحله ۱ رو میچینی.
    ⬅️مثال:اینطوری که ساعت ۳تا۵ فلان درس
    ۵وربع تا ۶ بهمان درس و...
    (اینو حتما حتما رو کاغذ یا تخته وایت بوردت بنویس)
    5️⃣حالا یه برنامه جدید داری که میتونی تو نصفه روز خالی که داری انجامش بدی!
    از کمالگرایی ت استفاده کن تا توی تایم خالی ت برنامه ی فوق العاده ت رو به سرانجام برسونی🥳
    ⚠️میدونین مشکل یه کمال‌گرا چیه؟ اون خوب بلده با انگیزه شروع کنه، ولی بلد نیست چطوری با انگیزه ادامه بده🥲
    ⚠️نکته: روزایی که وقتت تلف شده شبش یکم بیشتر بخون مثلا نیم ساعت(همینم زیاده). همین خودش خیلی باارزشه و بهت حس بهتری میده
    ⚠️میتونی به عنوان درس اول برنامه جدیدت چیزی رو انتخاب کنی که خیلی دوستش داری و راحت میری سراغش که بخونی ش( شاید بگی درس مهمتر هم دارم، ولی اینطوری راحت تر برنامه جدید رو استارت میزنی)(اگه اون درس سخت نچسب رو بزاری اول شاید کلا منصرف بشی و ول کنی دوباره! به هر حال مو کندن از خرس غنیمته دیگه😄)
    ⚠️ حق نداری از این پست شات برداری!
    قضیه حق نشر نیست🤣
    باید بنویسی‌ش!
    یه کاغذ بردار مراحل و نکاتی که گفتم رو بنویس و بزن جلوی میزت، جایی که اونجا درس میخونی...
    هررروقت اوضاع خراب شد برو رو پلن B
    .
    امیدوارم براتون مفید بوده باشه❤️
    .
    دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا دهم یازدهم دوازدهم

    سوال مشاوره ای

  • خوابگاهیان
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Anzw 18 سوسماز❤️‍🔥

    مشاوره تحصیلی

  • نوشتن در پاسخنامه نهایی
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @_-Zahra-K تمرین خواهرم تمرینننن

    امتحان نهایی

  • رنگ خودکار در نهایی😅
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @_-Zahra-K زمان خیلی زیادی نزار ولی خوب بنویس
    قرار نیس نستعلیق باشه
    تمرین کن تو خونه
    نهایی های سالای قبلو که برسی میکنی کاغذ بردار عین شرایط امتحان شماره ی سوال و جواب رو بنویس سعی کن مرتب باشه
    خیلیییی مهمه مرتب نوشتن
    .
    تمرین کنی خیلی بهتر میشه
    .
    درضمن کنکور نیست که
    وقت زیادی داری اصن تا دقیقه آخر تو بشین سر امتحان
    هیچ کس هیچی نمیتونه بگه بهت
    حوصله م نمی‌کشه و زود بدم برم و این چیزارو هم جمع کنینا
    بحث مرگ و زندگیه😂
    درست حسابی وقت و تمرکز بزارین روش

    امتحان نهایی

  • انگیزه کنکوری
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Younesam در انگیزه کنکوری گفته است:

    یک روز بعد از کنکور:

    هیچ درسی واسه خوندن نداری
    تا لنگ ظهر میخوابی!
    آزمون قلمچی مرده ;)
    استرس کار عقب مونده نداری
    سریال های خارجی رو شروع میکنی😎

    الان سختی بکش، بعد میبینی ارزششو داشته.

    اتفاقا یه شوک بدی بهت وارد میشه که هیچ کاری واس انجام دادن نداری😂🤧
    یه دپرس استرسی گشاد
    من که اینطوری بودم🤣

    سوال مشاوره ای

  • رنگ خودکار در نهایی😅
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @_-Zahra-K اگر خوش خط و واضح بنویسین مشکلی پیش نمیاد
    آبی مورد اطمینان تره
    .
    با سلیقه نوشتن خیلییی مهمه
    نه رنگ خودکار

    امتحان نهایی

  • انگیزه کنکوری
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Maaah در انگیزه کنکوری گفته است:

    @Zahra-HD واقعن عذر میخوام بابت اسپمم
    ولی واقعن شمام از این چیزا داشتین؟ من همیشه فکر میکردم کسایی که رتبه شون زیر 5000 میشه ندارن از این روزا

    مگ آدم نیستن؟
    اونام یه آدم نرمال بودین مثل بقیه ی کنکوری ها تا این که رتبه بیاد...
    شرایط برای همه سخته
    همه ناامید میشن
    همه میخوان بکشن کنار
    اما یه عده دلشون نمیخواد پشمونی رو تجربه کنن
    فکر میکنم اینجاس که راه جدا میشه

    سوال مشاوره ای

  • انگیزه کنکوری
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Younesam شاید یکم تلخ باشه نوشته‌م
    ولی دقیقا همین بود...
    https://forum.alaatv.com/post/2673263

    سوال مشاوره ای

  • لعنت به گوشی......
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Younesam اگه نمیتونی کنترل کنی
    تحویل کسی بده
    خونواده یا معلم
    .
    بهترین سریع ترین راه حل برای جلوگیری از اتلاف وقت همینه

    سوال مشاوره ای

  • بیوشیمی متابولیسم
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @Ariana-Ariana جزوه:))))

    دانشگاهی

  • مهندسی پزشکی
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Nazanin Mm چی بگم!
    نمیدونم:(

    دانشگاهی

  • مهندسی پزشکی
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Nazanin Mm ببین هردو رشته خیلی متفاوتن
    تو دبیری تو از اولش حقوق داری، درست خیلی سبکه، ۴ ساله تمومش میکنی و میری سراغ کار، سروکار با دانش آموزاس تو فضای مدرسه یه محیط آروم از نظر استرس و مسئولیت و اینا
    ، تابستون کار نداری و از یه طرفم شاید خسته کننده باشه
    .
    تو پزشکی تو ۷ سال کلییییی درس سنگین میخونی با کلی خرج اگر پردیس باشی، بدون هیچ دریافتی، بعدش ۲ سال میری منطقه محروم کار میکنی (مگر این که ازدواج کرده باشی) محیط بیمارستان پر تنش و سختی و مسئولیت شیفت های سنگین، بعدشم بخوای تخصص بخونی ۴ سال رزیدنتی داره و ۲ سال دوره محروم اون
    .
    خیلیییی زیاد فرق دارن
    سعی کردم منفی هاش رو بگم ولی خب کلی ویژگی مثبت و قشنگی هم دارن هرکدوم.

    دانشگاهی

  • مشاوره کنکوری😉
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    سلللااااام
    خوبین؟ خوشین؟😄
    خب بعد از سال ها(🥲) اومدم با یه پست خفن🤩
    درباره‌ی کمالگرایی
    .
    کمالگرایی تو زمینه کنکور تو خیلی جاها خودشو نشون میده:
    ❗️مثلا تو زدن تستای یه کتاب که هی میخوای همهههه ی تستارو بزنی حتی درشرایطی که کیفیت مطالعه‌ت بیاد پایین
    ❗️یا مثلا وقت خیلی زیاد گذاشتن برای درسنامه و دیدن همه ی ویدئو های تدریس
    ❗️یا مثلا حساسیت زیاد واسه انتخاب بهترین مشاور و استاد و...
    ❗️و یه مورد خیلی مهم تر که میخوام درباره ی اون حرف بزنم اینه که تو روی تایم مطالعه‌ت خیلی حساسی که کامل و برحسب برنامه‌ت باشه و اگر یکم از درست عقب بمونی یا مشکلی برات پیش بیاد و قبل از ظهرت رو از دست بدی دیگه بقیه ی روز درس نمیخونی
    .
    خب حالا اینو چیکار کنیم؟
    کمالگرایی مثل اینه که من یه دبه بزرگ خالی دارم و تو این زمان مشخص قراره کلش رو با آب پر کنم
    ولی الان حتی یک هشتم اش هم پر نشده و کلی هم وقتم از دست رفته🥲💔
    پس اصلن بیخیالش میشم و میزارم واس فردا😔
    من میگم بیا این دبه بزرگ رو بزار کنار
    و به جاش یه قابلمه کوچیک بردار و سعی کن تو وقت باقی مونده اونو پر کنی.
    گرفتی؟
    یعنی یه برنامه جدید سبک واس زمان باقی مونده بنویس!
    تو ۴ ساعت از الان به بعد وقت داری؟
    خب از توی برنامه روزانه ای که داشتی اون درس هایی که خیلی مهم تر هستن و اگر نخونی‌شون عقب میوفتی یا اونایی که خیلی دوستشون داری و با خوندنش حال میکنی رو بردار و توی برنامه ی ۴ ساعته ت بچین
    (پیشنهاد میکنم واس دفعات اول ت اون درسی رو بخونی که دوستش داری چون این علاقه خودش یه انگیزه میشه برات)
    فهمیدی؟
    حالا تو یه ظرف جدید داری که باید پرش کنی و از کمالگرایی ‌ت استفاده کن تا بتونی کامل کامل اون برنامه دوم رو پر کنی
    . و یه نکته دیگه
    حتما سعی کنین واس ساعت های آخر روزتون وقت خالی بزارین که اگ به طول روزتون گند خورد باز زمانی داشته باشین واس درس خوندن
    .
    نمیگم به این راحتی میتونین بهش غلبه کنین
    نه!
    برای این کار شما باید کمر همت ببندین
    ولی اینی که من گفتم بیشتر از هر سخنرانی انگیزشی برای خودم جواب داد.
    موفق باشیم😄❤️
    دانش-آموزان-آلاء دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
    دهم یازدهم دوازدهم

    سوال مشاوره ای

  • مشاوره کنکوری😉
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    تاپیکی زدم که خودم حسودی میکنم به مطالبش🥲🥲🥲
    خیلی ممنونم ازتون برا وقتی که میزارین❤️ @Hamid-s


    دانش-آموزان-آلاء
    واقعا خوش به حالتونه اگر استفاده کنین🙂

    سوال مشاوره ای

  • مشاوره کنکوری😉
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @hades-m https://forum.alaatv.com/post/2866587
    https://forum.alaatv.com/post/2876005
    هایییی این دوتا ویس روگوش دادی؟

    سوال مشاوره ای

  • ما‌پشت‌هزاران‌لبخند‌خود‌مرده‌ایم:)🌱🖤
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    هویججج درکت میکنم🥲🫂
    به حدی باهاش ارتباط نمیگرفتم که به فکر حذف کردنش بودم🤧
    .
    ولی تحمل کردم دیگ
    جدا راه حل خاصی نداشت
    انقد تست زدم ازش که اوکی شدم آروم آروم
    .

    سوال مشاوره ای

  • مشاوره کنکوری (گفتگو)
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Sama_neh Victory_1.gif

    سوال مشاوره ای

  • صفرتاصد ریاضی آقای ثابتی
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    @ABR_DJ هاییی
    اولین باره در طول این چند سال می‌بینم تاپیک درسی زدی😐🤣
    .
    صفر تا صد استاد ثابتی رو من به عنوان پیش نیاز واسه ابریشم دیدم واسه بخش‌هایی که حس میکردم از پایه ضعیفم
    و خیلی خوبه
    مفهوم و مطالب بیسیک رو عالی بهت یاد میده
    فقط انتظار آموزش پیشرفته و خیلی تستی و خیلی کنکوری نداشته باش
    ولی واس کنکور ۶۰،۷۰ درصد مطالب رو یاد میگیری

    انتخاب منابع

  • مشاوره کنکوری (گفتگو)
    Zahra.HDZ Zahra.HD

    Sama_neh 🙂❤️
    اصن هروقت خواستی چت من به روت بازه بیا باهم غر بزنیم بعدشم یه راهی براش پیدا کنیم با همفکری😄🫂

    سوال مشاوره ای
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع