هویججج حل شد؟
Zahra.HD
دیدگاهها
-
هوشت رو به چالش بکش 🫴 -
مشاوره کنکوری😉روز جدید ( پلنB )
سلام سلام
بعد یه غیبت کبری اومدم از کمالگرایی حرف بزنم😁
خیلی مقدمه چینی نمیکنم چون خودتون خوب
میشناسینش و میدونین چه مصیبتیه...
⚠️بزارین اولش یه نکته ای رو بگم: کمالگرایی درمان نمیشه! باید همیشه مراقبش باشی و نذاری پرو بشه، باید کنترلش کنی و گاها به نفع خودت ازش استفاده کنی!!!
من از همون یازدهم فهمیدم کمالگرام تا همین الان که دوساله دانشجو ام دارمش😐
.
خب بیاین یه سناریو طرح کنم
⬅️تو برنامه هفتگی نوشتی(یا مشاورت برات نوشته) و امروز مثلا روز دوم اون برنامه ست صبح مثلا ۷ بیدار میشی تا ۸ صبحونه و اینا و ۸ میشینی پای درس
که یهووو
یه بلای آسمونی پیش بینی نشده رو سرت نازل میشه😭(هرچی). دو سه ساعت وقتتو میگیره .بعد میشه ساعت ۱ ظهر خب میری اون چسه درسی که خوندی رو ادامه بدی. یه ساعت نشده میبینی بلهههه صدای شکم لامصب دراومد! وقت ناهاره... حالا برو نهار بخور
بعدشم که یکم کمک کنی و سنگینی بعد غذا... میبینی ساعت شده ۳ و تو هیچییییی نخوندی و کلی از برنامه ت عقب موندی...
یه کمالگرای شریف تو این وضعیت چیکار میکنه؟
تا شب میشینه وقت تلف میکنه که فردا با قدرت شروع کنه:))))
.
خب حالا چیکار کنیم اون چند ساعتی که وقت داریم رو بتونیم درست استفاده کنیم؟
1️⃣ از برنامه امروزت اون درس های مهم رو جدا کن(همون یکی دوتایی که اگه نخونی عین چی عقب میوفتی)
2️⃣برنامه قبلی رو برای امروز از ذهنت دیلیت میکنی
3️⃣حداکثر ساعتی که از الان تا آخر امروز میتونی درس بخونی رو حساب میکنی
⬅️مثال: الان ساعت ۳عه؟
تا ۶، سه ساعت وقت دارم
۶تا۷ استراحت لازمم
۷ تا ۸ونیم هم یک و نیم ساعت زمان دارم
پس در کل شد ۴ساعت و نیم😃
4️⃣ بر اساس اون تایم و زمانی که داری درس های مهم مرحله ۱ رو میچینی.
⬅️مثال:اینطوری که ساعت ۳تا۵ فلان درس
۵وربع تا ۶ بهمان درس و...
(اینو حتما حتما رو کاغذ یا تخته وایت بوردت بنویس)
5️⃣حالا یه برنامه جدید داری که میتونی تو نصفه روز خالی که داری انجامش بدی!
از کمالگرایی ت استفاده کن تا توی تایم خالی ت برنامه ی فوق العاده ت رو به سرانجام برسونی🥳
⚠️میدونین مشکل یه کمالگرا چیه؟ اون خوب بلده با انگیزه شروع کنه، ولی بلد نیست چطوری با انگیزه ادامه بده🥲
⚠️نکته: روزایی که وقتت تلف شده شبش یکم بیشتر بخون مثلا نیم ساعت(همینم زیاده). همین خودش خیلی باارزشه و بهت حس بهتری میده
⚠️میتونی به عنوان درس اول برنامه جدیدت چیزی رو انتخاب کنی که خیلی دوستش داری و راحت میری سراغش که بخونی ش( شاید بگی درس مهمتر هم دارم، ولی اینطوری راحت تر برنامه جدید رو استارت میزنی)(اگه اون درس سخت نچسب رو بزاری اول شاید کلا منصرف بشی و ول کنی دوباره! به هر حال مو کندن از خرس غنیمته دیگه😄)
⚠️ حق نداری از این پست شات برداری!
قضیه حق نشر نیست🤣
باید بنویسیش!
یه کاغذ بردار مراحل و نکاتی که گفتم رو بنویس و بزن جلوی میزت، جایی که اونجا درس میخونی...
هررروقت اوضاع خراب شد برو رو پلن B
.
امیدوارم براتون مفید بوده باشه❤️
.
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا دهم یازدهم دوازدهم -
خوابگاهیانAnzw 18 سوسماز❤️🔥
-
نوشتن در پاسخنامه نهایی@_-Zahra-K تمرین خواهرم تمرینننن
-
رنگ خودکار در نهایی😅@_-Zahra-K زمان خیلی زیادی نزار ولی خوب بنویس
قرار نیس نستعلیق باشه
تمرین کن تو خونه
نهایی های سالای قبلو که برسی میکنی کاغذ بردار عین شرایط امتحان شماره ی سوال و جواب رو بنویس سعی کن مرتب باشه
خیلیییی مهمه مرتب نوشتن
.
تمرین کنی خیلی بهتر میشه
.
درضمن کنکور نیست که
وقت زیادی داری اصن تا دقیقه آخر تو بشین سر امتحان
هیچ کس هیچی نمیتونه بگه بهت
حوصله م نمیکشه و زود بدم برم و این چیزارو هم جمع کنینا
بحث مرگ و زندگیه😂
درست حسابی وقت و تمرکز بزارین روش -
انگیزه کنکوریYounesam در انگیزه کنکوری گفته است:
یک روز بعد از کنکور:
هیچ درسی واسه خوندن نداری
تا لنگ ظهر میخوابی!
آزمون قلمچی مرده ;)
استرس کار عقب مونده نداری
سریال های خارجی رو شروع میکنی😎الان سختی بکش، بعد میبینی ارزششو داشته.
اتفاقا یه شوک بدی بهت وارد میشه که هیچ کاری واس انجام دادن نداری😂🤧
یه دپرس استرسی گشاد
من که اینطوری بودم🤣 -
رنگ خودکار در نهایی😅@_-Zahra-K اگر خوش خط و واضح بنویسین مشکلی پیش نمیاد
آبی مورد اطمینان تره
.
با سلیقه نوشتن خیلییی مهمه
نه رنگ خودکار -
انگیزه کنکوریMaaah در انگیزه کنکوری گفته است:
@Zahra-HD واقعن عذر میخوام بابت اسپمم
ولی واقعن شمام از این چیزا داشتین؟ من همیشه فکر میکردم کسایی که رتبه شون زیر 5000 میشه ندارن از این روزامگ آدم نیستن؟
اونام یه آدم نرمال بودین مثل بقیه ی کنکوری ها تا این که رتبه بیاد...
شرایط برای همه سخته
همه ناامید میشن
همه میخوان بکشن کنار
اما یه عده دلشون نمیخواد پشمونی رو تجربه کنن
فکر میکنم اینجاس که راه جدا میشه -
انگیزه کنکوریYounesam شاید یکم تلخ باشه نوشتهم
ولی دقیقا همین بود...
https://forum.alaatv.com/post/2673263 -
لعنت به گوشی......Younesam اگه نمیتونی کنترل کنی
تحویل کسی بده
خونواده یا معلم
.
بهترین سریع ترین راه حل برای جلوگیری از اتلاف وقت همینه -
بیوشیمی متابولیسم@Ariana-Ariana جزوه:))))
-
مهندسی پزشکیNazanin Mm چی بگم!
نمیدونم:( -
مهندسی پزشکیNazanin Mm ببین هردو رشته خیلی متفاوتن
تو دبیری تو از اولش حقوق داری، درست خیلی سبکه، ۴ ساله تمومش میکنی و میری سراغ کار، سروکار با دانش آموزاس تو فضای مدرسه یه محیط آروم از نظر استرس و مسئولیت و اینا
، تابستون کار نداری و از یه طرفم شاید خسته کننده باشه
.
تو پزشکی تو ۷ سال کلییییی درس سنگین میخونی با کلی خرج اگر پردیس باشی، بدون هیچ دریافتی، بعدش ۲ سال میری منطقه محروم کار میکنی (مگر این که ازدواج کرده باشی) محیط بیمارستان پر تنش و سختی و مسئولیت شیفت های سنگین، بعدشم بخوای تخصص بخونی ۴ سال رزیدنتی داره و ۲ سال دوره محروم اون
.
خیلیییی زیاد فرق دارن
سعی کردم منفی هاش رو بگم ولی خب کلی ویژگی مثبت و قشنگی هم دارن هرکدوم. -
مشاوره کنکوری😉سلللااااام
خوبین؟ خوشین؟😄
خب بعد از سال ها(🥲) اومدم با یه پست خفن🤩
دربارهی کمالگرایی
.
کمالگرایی تو زمینه کنکور تو خیلی جاها خودشو نشون میده:
❗️مثلا تو زدن تستای یه کتاب که هی میخوای همهههه ی تستارو بزنی حتی درشرایطی که کیفیت مطالعهت بیاد پایین
❗️یا مثلا وقت خیلی زیاد گذاشتن برای درسنامه و دیدن همه ی ویدئو های تدریس
❗️یا مثلا حساسیت زیاد واسه انتخاب بهترین مشاور و استاد و...
❗️و یه مورد خیلی مهم تر که میخوام درباره ی اون حرف بزنم اینه که تو روی تایم مطالعهت خیلی حساسی که کامل و برحسب برنامهت باشه و اگر یکم از درست عقب بمونی یا مشکلی برات پیش بیاد و قبل از ظهرت رو از دست بدی دیگه بقیه ی روز درس نمیخونی
.
خب حالا اینو چیکار کنیم؟
کمالگرایی مثل اینه که من یه دبه بزرگ خالی دارم و تو این زمان مشخص قراره کلش رو با آب پر کنم
ولی الان حتی یک هشتم اش هم پر نشده و کلی هم وقتم از دست رفته🥲💔
پس اصلن بیخیالش میشم و میزارم واس فردا😔
من میگم بیا این دبه بزرگ رو بزار کنار
و به جاش یه قابلمه کوچیک بردار و سعی کن تو وقت باقی مونده اونو پر کنی.
گرفتی؟
یعنی یه برنامه جدید سبک واس زمان باقی مونده بنویس!
تو ۴ ساعت از الان به بعد وقت داری؟
خب از توی برنامه روزانه ای که داشتی اون درس هایی که خیلی مهم تر هستن و اگر نخونیشون عقب میوفتی یا اونایی که خیلی دوستشون داری و با خوندنش حال میکنی رو بردار و توی برنامه ی ۴ ساعته ت بچین
(پیشنهاد میکنم واس دفعات اول ت اون درسی رو بخونی که دوستش داری چون این علاقه خودش یه انگیزه میشه برات)
فهمیدی؟
حالا تو یه ظرف جدید داری که باید پرش کنی و از کمالگرایی ت استفاده کن تا بتونی کامل کامل اون برنامه دوم رو پر کنی
. و یه نکته دیگه
حتما سعی کنین واس ساعت های آخر روزتون وقت خالی بزارین که اگ به طول روزتون گند خورد باز زمانی داشته باشین واس درس خوندن
.
نمیگم به این راحتی میتونین بهش غلبه کنین
نه!
برای این کار شما باید کمر همت ببندین
ولی اینی که من گفتم بیشتر از هر سخنرانی انگیزشی برای خودم جواب داد.
موفق باشیم😄❤️
دانش-آموزان-آلاء دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دهم یازدهم دوازدهم -
مشاوره کنکوری😉تاپیکی زدم که خودم حسودی میکنم به مطالبش🥲🥲🥲
خیلی ممنونم ازتون برا وقتی که میزارین❤️ @Hamid-s
دانش-آموزان-آلاء
واقعا خوش به حالتونه اگر استفاده کنین🙂 -
مشاوره کنکوری😉@hades-m https://forum.alaatv.com/post/2866587
https://forum.alaatv.com/post/2876005
هایییی این دوتا ویس روگوش دادی؟ -
ماپشتهزارانلبخندخودمردهایم:)🌱🖤هویججج درکت میکنم🥲🫂
به حدی باهاش ارتباط نمیگرفتم که به فکر حذف کردنش بودم🤧
.
ولی تحمل کردم دیگ
جدا راه حل خاصی نداشت
انقد تست زدم ازش که اوکی شدم آروم آروم
. -
مشاوره کنکوری (گفتگو) -
صفرتاصد ریاضی آقای ثابتی@ABR_DJ هاییی
اولین باره در طول این چند سال میبینم تاپیک درسی زدی😐🤣
.
صفر تا صد استاد ثابتی رو من به عنوان پیش نیاز واسه ابریشم دیدم واسه بخشهایی که حس میکردم از پایه ضعیفم
و خیلی خوبه
مفهوم و مطالب بیسیک رو عالی بهت یاد میده
فقط انتظار آموزش پیشرفته و خیلی تستی و خیلی کنکوری نداشته باش
ولی واس کنکور ۶۰،۷۰ درصد مطالب رو یاد میگیری -
مشاوره کنکوری (گفتگو)Sama_neh 🙂❤️
اصن هروقت خواستی چت من به روت بازه بیا باهم غر بزنیم بعدشم یه راهی براش پیدا کنیم با همفکری😄🫂
