Skip to content

شیمی

مرتبط با درس شیمی - دوره های مختلف

5.0k موضوع ها 53.4k دیدگاه‌ها
  • واکنش تجزیه ی دی نیتروژن تترا اکسید

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    946 بازدیدها
    Soleyman.h_o_S
    فک کنم دهم ، شیمی نصفه ی اول کتاب بود
  • کربونیل

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    50 بازدیدها
    unlimitedU
    @iwasaswimmer سلام ساختار کربونیل در هر دوشون وجود داره اما اگر بحث سر اسم گروه عاملی تو هرکدوم باشه گروه عاملی کتون مستقیما کربونیل نام داره ولی به گروه عاملی در آلدهید گروه آلدهیدی گفته میشه که یه H اضافه تر داره و رو هم رفته به کل مجموعه کربونیل و هیدروژن متصل بهش گروه عاملی گفته میشه
  • سوال 6 ؟؟؟

    2
    1
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    43 بازدیدها
    AmirbernosiA
    [image: 1588493220703-c316c925-10d0-4a6e-91ce-2c9356433c06-image.png]
  • ساختار لوویس

    7
    1 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    168 بازدیدها
    unlimitedU
    @Elham-parvaaaaz خواهش:winking_face:
  • چطور حل میشه؟

    4
    1
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    68 بازدیدها
    999
    @mahsa-TW توی این تیپ از سوالات که با 2 تا واکنش سروکار داریم باید ضریب ماده مشترک رو یکی کنیم توی سوال شما هیدروژن توی هردو واکنش مشترکه توی بالایی ضریبش 3 هست واسه اینکه ضریب پایینی هم 3 بشه واکنش پایینی رو توی سه دوم ضرب میکنیم و بعد محاسبات را انجام میدیم.
  • تست 209 کنکور ریاضی 98

    7
    1
    1 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    923 بازدیدها
    آمـاجآ
    @Amin-Mehraji در تست 209 کنکور ریاضی 98 گفته است: مشکل این سوال خیلی بزرگ تر از ایناس! مشکل اینه که بین 1و2 ، 2و13 ، 13و14 هم خط پیوسته کشیده! آخه مگه بین عنصر 1و2 ، عصر دیگه ای هم بینشون هست؟ این سوال روند کلی رو گفته، مختصات مشخص عناصر رونخواسته، سوال درسته
  • شیمی

    منتقل شده
    6
    1
    2 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    192 بازدیدها
    آمـاجآ
    @m-sina در شیمی گفته است: چرا در این نیم واکنش های کاهش مثلابه آی Auسه مثبت می گوییم گونه اکسنده به Au می گوییم گونه کاهنده؟ [image: 1588351640467-img_-_-resized.jpg] :face_with_raised_eyebrow: چون 3بار مثبت داره الکترون میگیره پس خودش کاهش پیدا میکنه و طبق قانون پایستگی باید گونه دوم اکسایش بشه پس چون AU3بار مثبت باعث اکسایش AUمیشه بهش میگیم اکسنده
  • برای شما هم موازنه بعضی واکنشها کابوسه؟؟

    20
    1 رای ها
    20 دیدگاه‌ها
    170 بازدیدها
    MAHAkM
    @Hoorieh-sh در برای شما هم موازنه بعضی واکنشها کابوسه؟؟ گفته است: @HappyMooN اهان خیلی ممنون از کمکتون:)) خاهش میکنم عزیز جان:rainbow: با ارزوی موفقیت برای شما:star: :rainbow:
  • ی سوال ازمسئله محاسباتی

    26
    2 رای ها
    26 دیدگاه‌ها
    246 بازدیدها
    AmirbernosiA
    @Rahaa1999 مسلمه خب، اونطوری باید دوبار محاسبه کرد
  • فرمول بازده درصدی

    16
    0 رای ها
    16 دیدگاه‌ها
    195 بازدیدها
    آمـاجآ
    @پری-ناز نمیدونم @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا @دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
  • سوال کنکور ۹۸

    4
    1
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    105 بازدیدها
    Amin.thA
    تناسب نوشته دیگه!!! میتونید از فیلمهای اقای صنیعی برای استوکیومتری استفاده کنید خیلی عالیه
  • موضوع حذف شده است!

    1
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    1 بازدیدها
  • نیتروژن

    2
    1
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    98 بازدیدها
    S
    چون یونیه نه کووالانسی
  • سلام چرا شیمی یازدهم فصل سه کامل نیست؟

    منتقل شده
    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    29 بازدیدها
    Sh.ES
    @m.an
  • واکنش اکسایش کاهش

    منتقل شده
    5
    1
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    81 بازدیدها
    f.noori7979F
    @m-sina چون سطح انرژی فراورده ها پایین تره و پایدارترن
  • شیمی فصل2دوازدهم

    منتقل شده
    13
    0 رای ها
    13 دیدگاه‌ها
    166 بازدیدها
    S
    @m-sina OH رو خنثی کرده در واکنش دهنده ولی واکنش جابه جایی دوگانه هستش جابه جا میشن
  • شیمی ۱۲ فصل ۴

    3
    1
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    49 بازدیدها
    Sh.ES
    تو واکنش گرماگیر، سطح انرژی فرآورده از واکنش دهنده بالاتره پس پ درست و ب غلطه!
  • راهنمایی پلیز

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    133 بازدیدها
    AbnormalA
    بستگی داره نوع شیمیایشم هس
  • سوال شیمی > مبحث>سینتیک

    27
    0 رای ها
    27 دیدگاه‌ها
    705 بازدیدها
    binamB
    با استفاده از ضرایب. یعنی همین کاری که من کردم.
  • شیمیییییی

    2
    1
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    48 بازدیدها
    Sh.ES
    @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا