Skip to content

شیمی

مرتبط با درس شیمی - دوره های مختلف

5.0k موضوع ها 53.4k دیدگاه‌ها
  • یه سوال در مورد ...

    23
    2 رای ها
    23 دیدگاه‌ها
    623 بازدیدها
    999
    @__sadva__ در یه سوال در مورد ... گفته است: @چیپس-سرکه-ای بعید میدونم بدن مثلا شما بلدین P4O10 رسم کنین ؟ یا حتی P4 ؟ میشه رسم کرد منتهی من دوبار اشتباه رسم کردم یچیزی هم این بین یاد گرفتم بعدش فهمیدم چجوریه من نظام قدیم هستم ساختار p4 , p4o6 , p4 o10 تا سال 93 تو کتاب بود فلذا من بلد هستم. اخیرا طراح واسه تستهای دشوار میره سوالای المپیاد میاره.
  • PH دوازدهم ترکیبی

    7
    0 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    131 بازدیدها
    Amin.thA
    @barbod-alhuie در PH دوازدهم ترکیبی گفته است: @Amin-th نه 0.002 چطور؟
  • شیمی ۱۰

    11
    1 رای ها
    11 دیدگاه‌ها
    179 بازدیدها
    _
    @پری-ناز دوتا داتیو میده و اینکه بله حذف شده
  • ph جالب دوازدهم

    7
    1
    1 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    126 بازدیدها
    999
    @__sadva__ در ph جالب دوازدهم گفته است: سوال سخت محسوب میشه (البته نه با گزینه های الانش) مخصوصا محسابتش رو بدون ماشین حساب خیلی سخت میشه انجام داد سوال مرحله یک پارسال شیمی بود @__sadva__ در ph جالب دوازدهم گفته است: سوال سخت محسوب میشه (البته نه با گزینه های الانش) مخصوصا محسابتش رو بدون ماشین حساب خیلی سخت میشه انجام داد سوال مرحله یک پارسال شیمی بود و چه بسیار سوال المپیاد که کنکوری شد
  • شیمی یازدهم

    منتقل شده
    8
    1 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    85 بازدیدها
    Amin.thA
    @amirhossein-hf در شیمی یازدهم گفته است: @Amin-th اونجا هم نیست یازدهم ک هس!!
  • شیمی یازدهم فصل دوم

    8
    1
    1 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    225 بازدیدها
    HediyehH
    @Mohsen-Taheri مرسی از توضیحتون متوجه شدم ...
  • آلا محاسبات سریع شیمی رو گذاشته؟

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    213 بازدیدها
    M
    اینی ک میگی روش عبدالرضا منتظریه تو حرف آخر... همه ی سوالا رو حل نمی کنه چون تقریب می زنه نباید گزینه ها زیاد ب هم نزدیک باشن مثلا اگه گزینه ها بشن 11 و 12 و 13 و 14 نمی تونه حل کنه یا مثلا 22.5 رو داشته باشی تو گزینه ها و 23 رو
  • اقای پویان نظر

    منتقل شده
    7
    1 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    133 بازدیدها
    M.anM
    بعد از عید فصل 3 شیمی11 ام ضبط میشه :)
  • ترکیبات

    7
    0 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    146 بازدیدها
    M
    @پری-ناز من کلا از فرمول بازی خوشم نمیاد..:beaming_face_with_smiling_eyes: ولی روش لوویس علمیه.(این فرمولا رو برو از صاحبشون بپرس درسته یا نه):face_with_raised_eyebrow: من تا بیام این رو حفظ کنم همه ی شیمی یادم میره:face_with_tears_of_joy:
  • اشکال در شیمی یازدهم فصل 2

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    136 بازدیدها
    hamed.khH
    مرسی لطف کردی
  • شیمی2

    19
    1 رای ها
    19 دیدگاه‌ها
    119 بازدیدها
    S
    @zahra-alaei 2n
  • موضوع حذف شده است!

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    2 بازدیدها
  • طیف نشری خطی

    2
    1
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    20 بازدیدها
    999
    @پری-ناز در طیف نشری خطی گفته است: سوال ۲۱۲ رو یکی توضیح بده. [image: 1584300126929-15843000563832054215905845279074-resized.jpg] گزینه ۴ میشه نمودار انرژی بر حسب لایه ها رو ببینید
  • آفبا

    5
    2
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    35 بازدیدها
    M
    [image: 1584275044092-_-resized.jpg]
  • مدل بور

    3
    2 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    427 بازدیدها
    M
    ببین مدل اتمی بور اولش خوب بود و تونست با مفهوم"مدارهای انرژی کوانتومی" که برای الکترون ها در نظر گرفت طیف نشری خطی گسسته رو توجیه کنه! ولی خب هر مدل اتمی ای ی نقصایی داره!(اصولا بور اومده بود ی سری کارهای دانشمندای دیگه رو مطالعه کرده بود بعد مدلش رو داد البته با تمرکز بر روی اتم هیدروژن!مثلا رادرفورد اتمش ناپایدار بود چون الکترون که ب دور هسته بچرخه تابش الکترومغناطیسی میکنه و انرژی از دست میده و روی هسته سقوط میکنه از اون طرفم بالمر و ریدبرگ با ریاضیات محض(ریاضیشون خیلی خوب بود) تونسته بودن 4 تا عددی که اولین بار آنگستروم سوئدی برای طول موجهای ناحیه ی مرئی اتم هیدروژن بدست آورد رو با یک فرمول بندی زیبای ریاضی بیان کنن.) حالا آقای بور زیرکی ش این بود که اومد به این کارها از بالا نگاه کرد و مدل خودشو جوری ارائه کرد که اون4 تا خط (فقط برای هیدروژن) توجیه بشن(داستانش مفصله.خیلی باهوش بود!) نوبل فیزیکم گرفت بعدها متوجه شدن که خود این مدل هم نقصای زیادی داشته(کلا تاریخچه ی مدل های اتمی همین طوری بوده دیگه.یکی ی چیزی می گفته بعدیاش میومدن اصلاح می کردن!یعنی علم میتونه خودشو هه ی اصلاح کنه منتها از راه درستش) مثلا به بور گفتن"تو که میگی ترازهای انرژی کوانتیده هستند و الکترون فقط می تونه روی اونا بچرخه پس وقتی از ی تراز به تراز دیگه میره باید از ی فضایی رد بشه(بین ترازها) دیگه!!!!!! درصورتی ک تو میگی چیز"مانا"یی اونجا نیست یعنی الکترون از جایی رد شده که اجازه نداشته اونجا باشه! بعدها این مشکلات رو فیزیک دانهای بعدی حل کرد مثل "ماکس بورن ک چگال احتمال و مفهوم ابر الکترونی رو وارد کرد....هایزنبرگ با اصل عدم قطعیتش خیال همه رو راحت کرد و گفت که نمیشه مکان و اندازه ی حرکت جسمی به کوچکی الکترون دقیق تعین کرد...بحثای پیچیده ای مثل خاصیت دوگانه ی موج-ذره مطرح شدن...شرودینگر و معادله معروفش اومدن بحث اوربیتال مطرح شد که فضایی است که احتمال حضور الکترون در آن بیش از 90% است و .... یعنی در اون لحظه ی اولی که مدل اتمی بور متولد شد خیلی کوچولو و محدود بود و فقط میخواست طیف گسسته ی هیدروژن رو توجیه کنه بعد که رفتن سراغ سایر عناصر دیدن که کامل نیست و باید مطالب نوینی رو ارائه داد. ک از اینجاها دیگه بحث فیزیک مدرن شکل می گیره امیدوارم جوابتو گرفته باشی!
  • شیمی یازدهم

    منتقل شده
    10
    0 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    293 بازدیدها
    Z
    مرسی مرسی :)
  • جزوه ی شیمی استاد صنیعی

    منتقل شده
    11
    1 رای ها
    11 دیدگاه‌ها
    204 بازدیدها
    ا
    @Zahra-Abbasi فکر نکنم اینجا باشه
  • تدریس کامل شیمی یازدهم

    منتقل شده
    7
    0 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    200 بازدیدها
    Somayeh  khanoomS
    یه سوال دارم !!!!! چرا همه اساتید شیمی ، فقط فصل ۱و۲ شیمی یازدهم رو تدریس میکنند و بعدش مارو با فصل سوم تنها میزارن..
  • شیمی رایان کلاس(بازرگان)

    4
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    192 بازدیدها
    dramirD
    @mehdi-esfandiari من فقط میخوام یازدهمش رو ببینم میشه بگین چه فیلمایی رو باید ببینم اخه خیلی زیاده و دهم و دوازدهمم هست
  • شیمی جلوه ای از هنر

    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    34 بازدیدها
    Ali2001A
    چون هر اتم اکسیژن با دو تا اتم سیلیسیم پیوند داره و هر اتم سیلیسیم با 4 تا اتم اکسیژن به همین علت میگن توی سیلیس پل اکسیژنی ووجود داره