و قسم به قرابت
-
@FatiJoooooni سوال 20 : بیت داده شده، از مولوی ست. مولوی تو این بیت میخواد بگه که همه ی ما از بهشت به زمین اومدیم و جایگاه واقعی ما اونجاست و روزی همگی دوباره به عالم معنا باز خواهیم گشت.
در نتیچه با بررسی گزینه ها ممکنه بین گزینه 2 و 4 به شک بیفتیم. چون هردو دارن در مورد عرش صحبت میکنن.
2: داره در مورد کسی صحبت میکنه که داخل بهشت هست اما به خاطر کنجکاوی داره سرشو از بهشت بیرون میاره تاببینه که چه خبره . شاعر داره میگه که به این آدم بگن که با این کارش در واقع داره بهشت رو از خودش میگیره.
4: طایر جان استعاره از وجود انسانه. این بیت داره میگه که انسان و وجودش در این بعد از زندگانی و در زمین اسیر شده. که هر لحظه از طرف بهشت و عالم معنا بهش مژده ی اینو میدن که به جایگاه واقعیش برخواهد گشت.
با این تفاسیر من فک میکنم که گزینه4 پاسخ درست باشه. -
-
سوال 23 :
سوال 24 :
سوال 25 :
سوال 26 :
سوال 27 :
@دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@بچه-های-همخوانی -
-
این پست پاک شده!
-
سوال ۲۸
بیت زیر با کدام بیت قرابت معنایی ندارد
گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد
گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید۱.ازخلاف آمد عادت بطلب کام که من
کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم
۲.همه جمعیت عشاق پریشان میشد
چون صبا شرحی از آن زلف پریشان می کرد
۳.عشاق جگرسوخته جمعیت دل را
در سلسله زلف پریشان تو یابند
۴.گرشد دل جمع ما پریشان چه غم است
جمعیت ماهم از پریشانی ماست -
Hesam Mohammadi دو نیست
-
Hesam Mohammadi نه همون دو میشه پاسخنامه غلط بود
-