Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. سوال مشاوره ای
  4. روش مطالعه ادبیات(مبحث قرابت معنایی)
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

روش مطالعه ادبیات(مبحث قرابت معنایی)

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده سوال مشاوره ای
16 دیدگاه‌ها 7 کاربران 480 بازدیدها 5 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • امیرمحمد یوسفوندا امیرمحمد یوسفوند

    ممنون از راهنماییتون

    دوستان رو منشن میکنم تا پستتون رو ببینن
    تجربیا ریاضیا انسانیا
    دانش-آموزان-آلاء دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
    بچه-های-تجربی-راه-ابریشم بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم
    بچه-های-کنکور-تجربی-1400

    مینا مینابم آفلاین
    مینا مینابم آفلاین
    مینا میناب
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #3

    امیرمحمد یوسفوند سلام ببخشید کتاب ها درسنامه با تست هست یا یکی از این دو تا به تنهایی?

    امیرمحمد یوسفوندا 1 پاسخ آخرین پاسخ
    1
    • مینا مینابم مینا میناب

      امیرمحمد یوسفوند سلام ببخشید کتاب ها درسنامه با تست هست یا یکی از این دو تا به تنهایی?

      امیرمحمد یوسفوندا آفلاین
      امیرمحمد یوسفوندا آفلاین
      امیرمحمد یوسفوند
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #4

      مینا میناب در روش مطالعه ادبیات(مبحث قرابت معنایی) گفته است:

      امیرمحمد یوسفوند سلام ببخشید کتاب ها درسنامه با تست هست یا یکی از این دو تا به تنهایی?

      سلام.در کتاب های تست هم درسانه وجود داره هم تست

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      1
      • Zahra Ahmadi 2Z آفلاین
        Zahra Ahmadi 2Z آفلاین
        Zahra Ahmadi 2
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #5

        فارسی درس به درس بخونم یا موضوعی بهتره؟

        Meysam HeydareM 1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • Meysam HeydareM Meysam Heydare

          سلام بر تمامی دوستان. خسته نباشید امیدوارم بقیه راه رو به بهترین نحو تموم کنید و به اون چیزی که دوست دارید برسید.
          من خودم کنکور سال ۹۹ شرکت کردم و خدایا شکر نتیجه خوبی گرفتم تجربیاتم رو براتون میگم اگه تو درس های دیگه هم مشکل داشتید بگید.
          به نظر من بهترین روش مطالعه ادبیات روش موضوعیه چون تو این روش ما در هر سه قلمرو به قوی میشیم و میتونیم نتیجه خوبی بگیریم.
          اول بریم سراغ منابع: برای آرایه ادبی خیلی سبز خوبه نشر الگو هم خوبه.
          دستور زبان: خیلی سبز
          قرابت معنایی: نشر الگو
          البته این منابعی بود که من خودم بیشتر باهاشون کیف میکردم میتونید pdf این کتابارو از سایتشون بگیرید و خودتون تحلیلش کنید تا به یه انتخاب درست برسید.

          الان که با منابع آشنا شدیم به برا روش مطالعه.
          تو ادبیات ما باید به بحث قرابت معنایی توجه بیشتری نسبت به بقیه مباحث داشته باشیم یکی به دلیل زیادتر بودن سوالای قرابت نسبت به بقیه مباحث و دوم برای حل سوالات آرایه و دستور شما بازم به قرابت معنایی نیاز دارید مثلا تو آرایه بعضی مواقع سوالایی میدن که باید یه خرده معنی کنید و مفهوم رو درک کنید تا آرایه مورد نظر طراح سوال رو پیدا کنید و تو دستور زبان بیشتر مواقع شما باید مفهوم بیت رو درک کنید تا بتونید نقش ها رو پیدا کنید فقط از روی بیت خوندن چه زیبای زیبا باشه چه .... نمیتونه کمک زیادی بهتون کنه(البته سو برداشت نشه گفتم زیبا خوندنش نه درست خوندنش) پس من پیشنهاد میکنم یک شب در میان یعنی شنبه، دوشنبه،چهارشنبه یا یک شنبه، سه شنبه، پنج شنبه تست قرابت حل کنید لازمم نیست که شبی ۳۰ یا ۴۰ تست حل کنید شبی ۱۰ تا تست کافیه
          یه نکته اساسی: اول تست ها رو حل کنید بعد یکی یکی چه درست زده باشید و چه غلط باتوجه به پاسخنامه تشریحی تحلیل کنید حتما این کارو انجام بدید

          یه نکته شیک(با دقت بخونیدش مثل بمبِ): سعی کنید مفاهیمی که مهمن و پرتکرار هم هستن رو تو یه دفتر یادداشت کنید مثلا مفهوم فراق یار پرتکرار هست این مفهوم رو بالای یه صفحه بنویسید و هرچی بیت در ارتباط با اون دیدید زیرش یادداشت کنید با بقیه مفاهیم مهم هم این کارو کنید هر چند روز یک بار هم اون دفتر رو مطالعه کنید اینطوری تو یه زمان کم میتونید پیشرفت قابل توجهی کنید.
          و نکته پایانی: سعی کنید یه دفتر تست طراحی کنید یا برید بخرید که تست هایی که میزنید مشخص باشه این کار باعث میشه که شما چقدر پیشرفت داشتید مثلا روزلی اول از ۱۰ تست من ۲تا رو درست میزدم
          بعد از دو هفته از ۱۰ تست ۵ تا رو درست میزدم و....

          خب بحث قرابت معنایی تموم شد
          آرایه ادبی و دستور زبان رو هم میگم.
          اگه سوالی چیزی داشتید حتما بگید.

          Dr Aryan 0D آفلاین
          Dr Aryan 0D آفلاین
          Dr Aryan 0
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #6

          Meysam Heydare
          درمورد امتحان نهایی و خوندن هویت و سلامت توضیح بدید از الان بخونیم یا روز خودش؟
          آیا از الان شروع کنم میشه نتیجه مطلوب گرفت؟
          ممنون میشم جواب بدید⚘

          Meysam HeydareM 1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • Zahra Ahmadi 2Z Zahra Ahmadi 2

            فارسی درس به درس بخونم یا موضوعی بهتره؟

            Meysam HeydareM آفلاین
            Meysam HeydareM آفلاین
            Meysam Heydare
            دانش آموزان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #7

            Zahra Ahmadi 2 سلام خدمت شما دوست عزیز. خسته نباشید.
            اگه منظورتان از درس به درس همون خوندن کتاب اصلیه باید بگم که کتاب رو به بهترین وجه بخونید چون سوالای قرابت معنایی معمولا از مفاهیمی که تو کتاب هست میاد و برای مباحث دیگم شما باید مطالب کتاب رو خیلی خوب یاد بگیرید. خوندن کتاب رو طبق برنامه راهبردی و طبق مدرسه پیش ببرید ولی به خوبی و با جدیت بخونید.
            توصیه میکنم یه برنامه کلی که معمولا همیشه هستش داشته باشید مثلا شنبه،دوشنبه، چهار شنبه تست قرابت بزنید.
            و برنامه شخصی روزانه هم داشته باشید که روزانه طراحیش میکنید.

            Zahra Ahmadi 2Z 1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • Dr Aryan 0D Dr Aryan 0

              Meysam Heydare
              درمورد امتحان نهایی و خوندن هویت و سلامت توضیح بدید از الان بخونیم یا روز خودش؟
              آیا از الان شروع کنم میشه نتیجه مطلوب گرفت؟
              ممنون میشم جواب بدید⚘

              Meysam HeydareM آفلاین
              Meysam HeydareM آفلاین
              Meysam Heydare
              دانش آموزان آلاء
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #8

              Dr Aryan 0 سلام خدمت شما دوست عزیز.خسته نباشید.
              اگه وقت مطالعه دارید سعی کن تا قبل از موقع اصلی خوندن امتحان یعنی ۱ یا ۲ روز قبل از روز امتحان یه بخشیش رو بخونی مثلا اگه ۹۰ صفحه امتحان داری بین ۳۵ تا ۴۵ ص رو بخونی.

              برای امتحانات هم درس های technical یا ذهنی عملی مثل ریاضی، قوائد عربی بهتره بعضی مطالب سال های قبل را هم مطالعه و تمرین کنید مثلا برای خوندن امتحان عربی بهتره قوائد دهم و یازدهم را همراه با قوائد دو درس اول دوازدهم که در امتحان میاد مطالعه کنید. برای بحث معنی هم متن های اول هر درس را به دقت مطالعه کنید از کلمات مهم تمرین ها و حتی خود تمرین ها هم غافل نشو.
              برای خوندن ریاضی(البته منظورم ریاضی انسانیه) به دلیل حجم زیاد مطالب و موضوعات بهتره صرفا مطالب مهم سال های قبل مثل بحث توابع یا عبارت های گویا را مطالعه کنیم. برای کسب نمره بهتر ابتدا فرمول های کتاب را یادبگیرید سپس تمرین های آن را حل کنید و آن ها را به بهترین نحو یادبگیرید و پس از این کار ها چند تست از تیپ های مختلف حل کنید
              توجه کنید که حتما همراه با مطالعه چند تست از تیپ های مختلف هم حل کنید.
              البته اگر شما در یک درس ضعف زیادی دارید بهتر است کمتر به کتاب های سال های گذشته رجوع کنید.

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • Meysam HeydareM Meysam Heydare

                Zahra Ahmadi 2 سلام خدمت شما دوست عزیز. خسته نباشید.
                اگه منظورتان از درس به درس همون خوندن کتاب اصلیه باید بگم که کتاب رو به بهترین وجه بخونید چون سوالای قرابت معنایی معمولا از مفاهیمی که تو کتاب هست میاد و برای مباحث دیگم شما باید مطالب کتاب رو خیلی خوب یاد بگیرید. خوندن کتاب رو طبق برنامه راهبردی و طبق مدرسه پیش ببرید ولی به خوبی و با جدیت بخونید.
                توصیه میکنم یه برنامه کلی که معمولا همیشه هستش داشته باشید مثلا شنبه،دوشنبه، چهار شنبه تست قرابت بزنید.
                و برنامه شخصی روزانه هم داشته باشید که روزانه طراحیش میکنید.

                Zahra Ahmadi 2Z آفلاین
                Zahra Ahmadi 2Z آفلاین
                Zahra Ahmadi 2
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #9

                Meysam Heydare در روش مطالعه ادبیات(مبحث قرابت معنایی) گفته است:

                Zahra Ahmadi 2 سلام خدمت شما دوست عزیز. خسته نباشید.
                اگه منظورتان از درس به درس همون خوندن کتاب اصلیه باید بگم که کتاب رو به بهترین وجه بخونید چون سوالای قرابت معنایی معمولا از مفاهیمی که تو کتاب هست میاد و برای مباحث دیگم شما باید مطالب کتاب رو خیلی خوب یاد بگیرید. خوندن کتاب رو طبق برنامه راهبردی و طبق مدرسه پیش ببرید ولی به خوبی و با جدیت بخونید.
                توصیه میکنم یه برنامه کلی که معمولا همیشه هستش داشته باشید مثلا شنبه،دوشنبه، چهار شنبه تست قرابت بزنید.
                و برنامه شخصی روزانه هم داشته باشید که روزانه طراحیش میکنید.

                سلام روزتون بخیر مرسی🌷

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • Meysam HeydareM Meysam Heydare

                  سلام بر تمامی دوستان. خسته نباشید امیدوارم بقیه راه رو به بهترین نحو تموم کنید و به اون چیزی که دوست دارید برسید.
                  من خودم کنکور سال ۹۹ شرکت کردم و خدایا شکر نتیجه خوبی گرفتم تجربیاتم رو براتون میگم اگه تو درس های دیگه هم مشکل داشتید بگید.
                  به نظر من بهترین روش مطالعه ادبیات روش موضوعیه چون تو این روش ما در هر سه قلمرو به قوی میشیم و میتونیم نتیجه خوبی بگیریم.
                  اول بریم سراغ منابع: برای آرایه ادبی خیلی سبز خوبه نشر الگو هم خوبه.
                  دستور زبان: خیلی سبز
                  قرابت معنایی: نشر الگو
                  البته این منابعی بود که من خودم بیشتر باهاشون کیف میکردم میتونید pdf این کتابارو از سایتشون بگیرید و خودتون تحلیلش کنید تا به یه انتخاب درست برسید.

                  الان که با منابع آشنا شدیم به برا روش مطالعه.
                  تو ادبیات ما باید به بحث قرابت معنایی توجه بیشتری نسبت به بقیه مباحث داشته باشیم یکی به دلیل زیادتر بودن سوالای قرابت نسبت به بقیه مباحث و دوم برای حل سوالات آرایه و دستور شما بازم به قرابت معنایی نیاز دارید مثلا تو آرایه بعضی مواقع سوالایی میدن که باید یه خرده معنی کنید و مفهوم رو درک کنید تا آرایه مورد نظر طراح سوال رو پیدا کنید و تو دستور زبان بیشتر مواقع شما باید مفهوم بیت رو درک کنید تا بتونید نقش ها رو پیدا کنید فقط از روی بیت خوندن چه زیبای زیبا باشه چه .... نمیتونه کمک زیادی بهتون کنه(البته سو برداشت نشه گفتم زیبا خوندنش نه درست خوندنش) پس من پیشنهاد میکنم یک شب در میان یعنی شنبه، دوشنبه،چهارشنبه یا یک شنبه، سه شنبه، پنج شنبه تست قرابت حل کنید لازمم نیست که شبی ۳۰ یا ۴۰ تست حل کنید شبی ۱۰ تا تست کافیه
                  یه نکته اساسی: اول تست ها رو حل کنید بعد یکی یکی چه درست زده باشید و چه غلط باتوجه به پاسخنامه تشریحی تحلیل کنید حتما این کارو انجام بدید

                  یه نکته شیک(با دقت بخونیدش مثل بمبِ): سعی کنید مفاهیمی که مهمن و پرتکرار هم هستن رو تو یه دفتر یادداشت کنید مثلا مفهوم فراق یار پرتکرار هست این مفهوم رو بالای یه صفحه بنویسید و هرچی بیت در ارتباط با اون دیدید زیرش یادداشت کنید با بقیه مفاهیم مهم هم این کارو کنید هر چند روز یک بار هم اون دفتر رو مطالعه کنید اینطوری تو یه زمان کم میتونید پیشرفت قابل توجهی کنید.
                  و نکته پایانی: سعی کنید یه دفتر تست طراحی کنید یا برید بخرید که تست هایی که میزنید مشخص باشه این کار باعث میشه که شما چقدر پیشرفت داشتید مثلا روزلی اول از ۱۰ تست من ۲تا رو درست میزدم
                  بعد از دو هفته از ۱۰ تست ۵ تا رو درست میزدم و....

                  خب بحث قرابت معنایی تموم شد
                  آرایه ادبی و دستور زبان رو هم میگم.
                  اگه سوالی چیزی داشتید حتما بگید.

                  Atefeh.99A آفلاین
                  Atefeh.99A آفلاین
                  Atefeh.99
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #10

                  Meysam Heydare
                  سلام خیلی ممنون از راهنماییتون
                  برای دستور زبان کتاب اقای سبطی چطوره؟خیلی سبز درسنامه کاملی داره؟؟؟
                  منبع تاریخ ادبیات و املاولغات رو هم لطف میفرمایید

                  Meysam HeydareM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • Atefeh.99A Atefeh.99

                    Meysam Heydare
                    سلام خیلی ممنون از راهنماییتون
                    برای دستور زبان کتاب اقای سبطی چطوره؟خیلی سبز درسنامه کاملی داره؟؟؟
                    منبع تاریخ ادبیات و املاولغات رو هم لطف میفرمایید

                    Meysam HeydareM آفلاین
                    Meysam HeydareM آفلاین
                    Meysam Heydare
                    دانش آموزان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #11

                    @atefeh-99 سلام خدمت شما دوست عزیز.خسته نباشید.
                    کتاب دستور زبان آقای سبطی کتاب خوبی هست ولی بنظر من یه یه نکته هست که میتونه هم بعنوان نقطه قوت کتاب بهش توجه بشه و یا برعکس نقطه ضعف کتاب. آقای سبطی در کتاباش مطالب رو بصورت کامل توضیح میدن یعنی شما با حجم زیادی مطالب روبرو هستین که اگر بتونید کتاب رو طبق برنامه و البته یه خرده سریع بخونید خیلی خوبه ولی خب احتمال اینم هست که شما به دلیل حجم بالای مطالب از کتاب خسته بشید. کتاب خیلی سبز کتاب خوبیه مطالب رو به اندازه کتاب آقای سبطی گسترش نداده ولی خب چیزی که لازمه رو گفته من خودم پارسال از کتاب خیلی سبز استفاده کردم ولی در کنارش تو آلا از فیلمای چندتا استاد که مال سال های قبل بودن هم استفاده کردم و نتیجه خوبی هم در آزمونای آزمایشی و کنکور گرفتم.

                    برای املا و لغت من خودم از لقمه استفاده کردم ولی خب در کنارش از کتاب نشر الگو هم کمی استفاده کردم(البته نشر الگو رو از دوستم قرض گرفتم). برای به حافظه سپردن معانی کلمات تکرار خیلی تاثیر داره پس حتما تو برنامه ریزیتون بهش توجه کنید.
                    در مورد تاریخ ادبیات اگه منظورتون نام شاعر و کتاباش هست معمولا همین کتاب های املا و لغت بخش تاریخ ادبیات هم دارن و میتونید ازشون استفاده کنید ولی اگه منظورتون تاریخ ادبیات علوم و فنون ادبیه خیلی سبز خوبه ولی خب شما باید ابتدا متن کتاب رو تر و تمیز حفظ کنید و خلاصه نویسی هم انجام بدید و از خلاصه نویسی در ایامی که وقت کمی دارید و حتی بعنوان یه مرور کوتاه در یک روز قبل از آزمون آزمایشی استفاده کنید.

                    موفق باشید.

                    Atefeh.99A 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • Meysam HeydareM Meysam Heydare

                      @atefeh-99 سلام خدمت شما دوست عزیز.خسته نباشید.
                      کتاب دستور زبان آقای سبطی کتاب خوبی هست ولی بنظر من یه یه نکته هست که میتونه هم بعنوان نقطه قوت کتاب بهش توجه بشه و یا برعکس نقطه ضعف کتاب. آقای سبطی در کتاباش مطالب رو بصورت کامل توضیح میدن یعنی شما با حجم زیادی مطالب روبرو هستین که اگر بتونید کتاب رو طبق برنامه و البته یه خرده سریع بخونید خیلی خوبه ولی خب احتمال اینم هست که شما به دلیل حجم بالای مطالب از کتاب خسته بشید. کتاب خیلی سبز کتاب خوبیه مطالب رو به اندازه کتاب آقای سبطی گسترش نداده ولی خب چیزی که لازمه رو گفته من خودم پارسال از کتاب خیلی سبز استفاده کردم ولی در کنارش تو آلا از فیلمای چندتا استاد که مال سال های قبل بودن هم استفاده کردم و نتیجه خوبی هم در آزمونای آزمایشی و کنکور گرفتم.

                      برای املا و لغت من خودم از لقمه استفاده کردم ولی خب در کنارش از کتاب نشر الگو هم کمی استفاده کردم(البته نشر الگو رو از دوستم قرض گرفتم). برای به حافظه سپردن معانی کلمات تکرار خیلی تاثیر داره پس حتما تو برنامه ریزیتون بهش توجه کنید.
                      در مورد تاریخ ادبیات اگه منظورتون نام شاعر و کتاباش هست معمولا همین کتاب های املا و لغت بخش تاریخ ادبیات هم دارن و میتونید ازشون استفاده کنید ولی اگه منظورتون تاریخ ادبیات علوم و فنون ادبیه خیلی سبز خوبه ولی خب شما باید ابتدا متن کتاب رو تر و تمیز حفظ کنید و خلاصه نویسی هم انجام بدید و از خلاصه نویسی در ایامی که وقت کمی دارید و حتی بعنوان یه مرور کوتاه در یک روز قبل از آزمون آزمایشی استفاده کنید.

                      موفق باشید.

                      Atefeh.99A آفلاین
                      Atefeh.99A آفلاین
                      Atefeh.99
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #12

                      Meysam Heydare
                      ممنونم ازتون
                      ببخشید چرا باید متن کتاب رو حفظ باشم؟؟؟
                      برای دینی از کدوم کتاب استفاده میکردید؟

                      Meysam HeydareM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • Atefeh.99A Atefeh.99

                        Meysam Heydare
                        ممنونم ازتون
                        ببخشید چرا باید متن کتاب رو حفظ باشم؟؟؟
                        برای دینی از کدوم کتاب استفاده میکردید؟

                        Meysam HeydareM آفلاین
                        Meysam HeydareM آفلاین
                        Meysam Heydare
                        دانش آموزان آلاء
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #13

                        @atefeh-99 @atefeh-99 خب معمولا سوالای تاریخ ادبیات علوم و فنون ادبی ریز میان و نیاز به دقت بالایی دارن شما باید تسلط بالایی از متن داشته باشید تا بتونید به درستی به سوالات پاسخ بدید البته یه نکته رو توجه داشته باشید بعضی از بخش های تاریخ ادبیات مثل بخش سبک شناسی علاوه بر دونستن ویژگی های یک سبک باید تمرین های زیادی هم در ارتباط با اون سبک داشته باشید.
                        من برای دینی کتاب خیلی سبز خریدم و بیشترین بخشیش که استفاده کردم بخش تست های کنکور بود و بعد از حل و تحلیل تست ها معمولا تست های مهم رو مشخص میکردم و نکتشو یا تو کتاب یا تو یه دفتر یادداشت میکردم.

                        Atefeh.99A 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        1
                        • Meysam HeydareM Meysam Heydare

                          سلام بر تمامی دوستان. خسته نباشید امیدوارم بقیه راه رو به بهترین نحو تموم کنید و به اون چیزی که دوست دارید برسید.
                          من خودم کنکور سال ۹۹ شرکت کردم و خدایا شکر نتیجه خوبی گرفتم تجربیاتم رو براتون میگم اگه تو درس های دیگه هم مشکل داشتید بگید.
                          به نظر من بهترین روش مطالعه ادبیات روش موضوعیه چون تو این روش ما در هر سه قلمرو به قوی میشیم و میتونیم نتیجه خوبی بگیریم.
                          اول بریم سراغ منابع: برای آرایه ادبی خیلی سبز خوبه نشر الگو هم خوبه.
                          دستور زبان: خیلی سبز
                          قرابت معنایی: نشر الگو
                          البته این منابعی بود که من خودم بیشتر باهاشون کیف میکردم میتونید pdf این کتابارو از سایتشون بگیرید و خودتون تحلیلش کنید تا به یه انتخاب درست برسید.

                          الان که با منابع آشنا شدیم به برا روش مطالعه.
                          تو ادبیات ما باید به بحث قرابت معنایی توجه بیشتری نسبت به بقیه مباحث داشته باشیم یکی به دلیل زیادتر بودن سوالای قرابت نسبت به بقیه مباحث و دوم برای حل سوالات آرایه و دستور شما بازم به قرابت معنایی نیاز دارید مثلا تو آرایه بعضی مواقع سوالایی میدن که باید یه خرده معنی کنید و مفهوم رو درک کنید تا آرایه مورد نظر طراح سوال رو پیدا کنید و تو دستور زبان بیشتر مواقع شما باید مفهوم بیت رو درک کنید تا بتونید نقش ها رو پیدا کنید فقط از روی بیت خوندن چه زیبای زیبا باشه چه .... نمیتونه کمک زیادی بهتون کنه(البته سو برداشت نشه گفتم زیبا خوندنش نه درست خوندنش) پس من پیشنهاد میکنم یک شب در میان یعنی شنبه، دوشنبه،چهارشنبه یا یک شنبه، سه شنبه، پنج شنبه تست قرابت حل کنید لازمم نیست که شبی ۳۰ یا ۴۰ تست حل کنید شبی ۱۰ تا تست کافیه
                          یه نکته اساسی: اول تست ها رو حل کنید بعد یکی یکی چه درست زده باشید و چه غلط باتوجه به پاسخنامه تشریحی تحلیل کنید حتما این کارو انجام بدید

                          یه نکته شیک(با دقت بخونیدش مثل بمبِ): سعی کنید مفاهیمی که مهمن و پرتکرار هم هستن رو تو یه دفتر یادداشت کنید مثلا مفهوم فراق یار پرتکرار هست این مفهوم رو بالای یه صفحه بنویسید و هرچی بیت در ارتباط با اون دیدید زیرش یادداشت کنید با بقیه مفاهیم مهم هم این کارو کنید هر چند روز یک بار هم اون دفتر رو مطالعه کنید اینطوری تو یه زمان کم میتونید پیشرفت قابل توجهی کنید.
                          و نکته پایانی: سعی کنید یه دفتر تست طراحی کنید یا برید بخرید که تست هایی که میزنید مشخص باشه این کار باعث میشه که شما چقدر پیشرفت داشتید مثلا روزلی اول از ۱۰ تست من ۲تا رو درست میزدم
                          بعد از دو هفته از ۱۰ تست ۵ تا رو درست میزدم و....

                          خب بحث قرابت معنایی تموم شد
                          آرایه ادبی و دستور زبان رو هم میگم.
                          اگه سوالی چیزی داشتید حتما بگید.

                          Negin_MN آفلاین
                          Negin_MN آفلاین
                          Negin_M
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #14

                          Meysam Heydare
                          خیلی ممنون بابت توضیحات مفیدتون💛💛
                          خیلی کاربردی بود موفق باشید همیشه🌻😍

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          3
                          • Meysam HeydareM Meysam Heydare

                            @atefeh-99 @atefeh-99 خب معمولا سوالای تاریخ ادبیات علوم و فنون ادبی ریز میان و نیاز به دقت بالایی دارن شما باید تسلط بالایی از متن داشته باشید تا بتونید به درستی به سوالات پاسخ بدید البته یه نکته رو توجه داشته باشید بعضی از بخش های تاریخ ادبیات مثل بخش سبک شناسی علاوه بر دونستن ویژگی های یک سبک باید تمرین های زیادی هم در ارتباط با اون سبک داشته باشید.
                            من برای دینی کتاب خیلی سبز خریدم و بیشترین بخشیش که استفاده کردم بخش تست های کنکور بود و بعد از حل و تحلیل تست ها معمولا تست های مهم رو مشخص میکردم و نکتشو یا تو کتاب یا تو یه دفتر یادداشت میکردم.

                            Atefeh.99A آفلاین
                            Atefeh.99A آفلاین
                            Atefeh.99
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #15

                            Meysam Heydare
                            بازم ممنون به خاطر توضیحات کاملتون:hibiscus:
                            برای دینی از کتاب ایات و روایات استفاده میکردین؟

                            Meysam HeydareM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • Atefeh.99A Atefeh.99

                              Meysam Heydare
                              بازم ممنون به خاطر توضیحات کاملتون:hibiscus:
                              برای دینی از کتاب ایات و روایات استفاده میکردین؟

                              Meysam HeydareM آفلاین
                              Meysam HeydareM آفلاین
                              Meysam Heydare
                              دانش آموزان آلاء
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #16

                              @atefeh-99 نه استفاده نکردم ولی آیات رو تو یه دفتر نوشتم و به مرور زمان تست هایی که مربوط به آیات بود رو حل میکردم و تحلیل میکردم و نکته هر آیه رو زیرش می نوشتم و در مواقع مختلف ازش استفاده کردم. مخصوصا برای آزمونهای آزمایشی که معمولا سوالاتشان از کنکور سخت تر بود خیلی خوب بود.

                              1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              پاسخ
                              • پاسخ به عنوان موضوع
                              وارد شوید تا پست بفرستید
                              • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                              • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                              • بیشترین رای ها


                              • درون آمدن

                              • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                              • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                              • اولین پست
                                آخرین پست
                              0
                              • دسته‌بندی‌ها
                              • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                              • جدیدترین پست ها
                              • برچسب‌ها
                              • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                              • دوره‌های آلاء
                              • گروه‌ها
                              • راهنمای آلاخونه
                                • معرفی آلاخونه
                                • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                • معرفی گروه‌ها
                                • لینک‌های دسترسی سریع