مدیریت زمان
-
(بسم الله الرحمن الرحیم)
دوستان بزرگوارم سلام،
از اونجایی که مدیریت زمان یه بحث مهمه و کنکوری ها خیلی بهش نیاز دارن، یه مطلب داشتم گفتم بنویسم شما هم استفاده کنید.
ان شاءالله مفید باشهاولین گام برای مدیریت زمان: «شناسایی دزد های وقت»
برای شناسایی دزدای وقت اولین کاری که باید بکنین مشخص کردن سُؤل و اُمنیه هست
حالا من ازت میپرسم،
برای چی زندگی میکنی؟ (آرمان و هدفت از زندگی چیه؟)
اینجا شما از اهداف پاک و سعادت بخش، 4-5 تای اصلی که قصد رسیدن دارید رو مشخص کن. مثلا
دکتر، خلبان، استاد، قاضی و...
ازدواج، اشتغال، فعالیت ها و...
این موارد امنیه هستن و باید در راستای سؤل تعریف بشن.
سؤل:برای چی اینها رو میخوای؟
سوال بسیار مهم برای هرکاری که میکنیم:برای چی؟ که چی؟طوری باشیم که اگر بقیه بهمون لبخند زدند، خوشحال نشیم و اگر بقیه بهمون اخم کردن ناراحت نشیم.
رفقا یکی از مهم ترین عوامل موفقیت، قدرت بیان هستش. پس تا میتونین فن بیانتونو تقویت کنین.
کاری که انجام میدی باید مورد رضایت امام زمان باشه،
چجوری؟؟؟
*برای امام زمان باید هزینه کرد!
عمر میتواند عبادت باشد با یک نیت و هدف صحیح. (گفتن 100 مرتبه لا اله الی الله با فضیلت ترین کار در روز است، حالا فکرشو بکنین بعضیا هستن نماز شب میخونن و....،شما با این کار از اونا هم بیشتر صواب به دست میارین)
مثلا:میخوام درس بخونم یا هرکاری انجام بدم به این علت که...
برای امام زمان مفید باشم
1️⃣پس اولین مورد، هدف و نیت درست است.
2️⃣عادات غلط و خواب باید اصلاح شود.
عادات غلط عمر انسان را از بین میبرد (خواب زیااد، نوشابه خوردن و......)
بی نظمی باعث تلف شدن وقت است.
امان از خواب زیاد
اگر خوش بینانه هر 24 ساعت، 8 ساعت بخوابیم، یک سوم عمرمان را خواب بوده ایم.
یعنی اگر 60 سال عمر کنیم در واقع 20 سال خواب بوده ایم!
خواب، خواب میآورد.
بهترین خواب : بعد از عشاء
یعنی ساعت 9/5 الی 4/5--5 صبح.
خواب پس از اذان صبح تا طلوع آفتاب : بدترین خواب! که انرژی سوز، برکت سوز، حافظه سوز و موجب نکبت و شومی میباشد.
خواب کوتاه پیش از اذان ظهر (20 الی 30 دقیقه) : انرژی آفرین، موجب تقویت حافظه، الهام بخش
خواب هنگام اذان ظهر : انرژی سوز، موجب ظلمت
️بدترین خواب: پس از طلوع آفتاب تا اذان ظهر و پس از نماز عصر تا غروب آفتاب که زمان کار و تلاش است.: انرژی سوز و جنون آور
3️⃣مکالمات اضافی و غیر ضروری را کم کنید : مکالمه باید مختصر، مفید و ضروری باشد.
مکالماتی که به خاطر فضولی کردن است را کم کنید.
4️⃣عدم واگذاری بعضی از کارها به دیگران :
کار هایی که دیگران سریع تر انجام میدهند را به آنها واگذار کنیم.
زندگی خود را مدیریت کنید، قرار نیست همه کار ها را شما انجام دهید. (مثلا کار های خونه رو بین همه اعضای خونواده تقسیم کنید)
5️⃣تلویزیون و اینترنت : قاتلین وقت
فیلم هایی که نکته تاریخی دارند، ارزش دیدن دارن(مثل مختار، حضرت یوسف)
بازیگران محبوب وجود خارجی ندارند! (جومونگ و....)
6️⃣عدم مشاورت با افراد نخبه
بهترین کسانی که با آنها مشورت میکنی صاحبان خرد، دانش و علم هستند.
با ترسو مشورت نکن زیرا راه برون رفت از مشکل را بر تو ننگ میگرداند.
هرگز با بخیل مشورت نکن زیرا تو را از هدفت باز میدارد.
7️⃣دغدغه های منفی و مشغولیت های ذهنی باطل
رفع درگیری فکری :
1-تردید و دودلی
راهکار اجرایی: تصمیم اصلیتان را بگیرید.
2-چه چیز هایی را تحمل میکنید(بار های ذهنی)
راهکار اجرایی: لیست کنید کارهاتون رو
3-پروژه های نیمه تمام
راهکار اجرایی: یا تصمیمت رو انجام بده یا کلا پاکش کن.
4-شلوغی ذهن
راهکار اجرایی: مهار کردن؛
یه تقویم یا دفترچه یادداشت داشته باشیم و کار هامون رو لیست کنیم.
8️⃣افسوس گذشته:
بر آنچه که گذشته است و از دست رفته است مشغول نشو و افسوس نخور.
*اگر گذشته رو به عنوان عبرت و تجربه برای آینده ببینیم، چراغ آینده میشود.
تا میتونین به فکر آینده باشین!
9️⃣ترس و محافظه کاری
وقتی از چیزی میترسی خودت رو بنداز تو دلش.
نداشتن دفترچه یادداشت
1-حتما کار های روزانه خود را بنویسید.
2-کار های خود را اولویت بندی کنید و کار های غیر مهم را حذف کنید.
3-تنها 3 درصد از مردم برنامه هایشان را مینویسند!
4-کار های بزرگ را خُرد کنید و جزئیات را مشخص کنید.
5-اتکا به حافظه باعث میشود همه کار ها انجام نشود.
6-بعد از انجام کار آن را تیک بزنید.
7-چیزی لذت بخش تر از تیک زدن یک کار انجام شده درلیست کار ها نیست.
1️⃣1️⃣شرکت در جلسات بیهوده و مفسده بر انگیز.
(غیبت، دروغ، مشروب، لهو)
1️⃣2️⃣دیدار های برنامه ریزی نشده و مراجعات نابهنگام
دور دور تو خیابون برای چی؟ چکار؟
و امثال این کار ها....
قدرت نه گفتن داشته باشید بگید نمیشه، برنامه دارم.
1️⃣3️⃣پرداختن به اهداف جزئی و غیر مهم که در اُمنیه مشخص نشده ان.
1️⃣4️⃣مطالعه کتب و مجلات غیر مفید - موسیقی!!!
تمرین کنید برای خوب حرف زدن، کنفرانس دادن و آداب معاشرت،
به سمت چیزی که علاقه دارید بروید.
1️⃣5️⃣برنامه نداشتن برای اوقات انتظار
تهیه کننده هم: حاج آقا طحان زاده(محمد)
اخ دستم
موفق باشید
@دانش-آموزان-آلاء @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا @انسانیا @یازدهم @دهم @بچه-های-کنکور-تجربی-1400 @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا -
خوندمش خیلی مفید بود
دست شما درد نکنه -
ممنون
مفید بود -
سلام، زحمت کشیدید، خسته نباشید
عالی بود -
سلام، زحمت کشیدید، خسته نباشید
عالی بودMaryam Nateqi سلامت باشید
-
Maryam Nateqi سلامت باشید
SJY
همچنین -
(بسم الله الرحمن الرحیم)
دوستان بزرگوارم سلام،
از اونجایی که مدیریت زمان یه بحث مهمه و کنکوری ها خیلی بهش نیاز دارن، یه مطلب داشتم گفتم بنویسم شما هم استفاده کنید.
ان شاءالله مفید باشهاولین گام برای مدیریت زمان: «شناسایی دزد های وقت»
برای شناسایی دزدای وقت اولین کاری که باید بکنین مشخص کردن سُؤل و اُمنیه هست
حالا من ازت میپرسم،
برای چی زندگی میکنی؟ (آرمان و هدفت از زندگی چیه؟)
اینجا شما از اهداف پاک و سعادت بخش، 4-5 تای اصلی که قصد رسیدن دارید رو مشخص کن. مثلا
دکتر، خلبان، استاد، قاضی و...
ازدواج، اشتغال، فعالیت ها و...
این موارد امنیه هستن و باید در راستای سؤل تعریف بشن.
سؤل:برای چی اینها رو میخوای؟
سوال بسیار مهم برای هرکاری که میکنیم:برای چی؟ که چی؟طوری باشیم که اگر بقیه بهمون لبخند زدند، خوشحال نشیم و اگر بقیه بهمون اخم کردن ناراحت نشیم.
رفقا یکی از مهم ترین عوامل موفقیت، قدرت بیان هستش. پس تا میتونین فن بیانتونو تقویت کنین.
کاری که انجام میدی باید مورد رضایت امام زمان باشه،
چجوری؟؟؟
*برای امام زمان باید هزینه کرد!
عمر میتواند عبادت باشد با یک نیت و هدف صحیح. (گفتن 100 مرتبه لا اله الی الله با فضیلت ترین کار در روز است، حالا فکرشو بکنین بعضیا هستن نماز شب میخونن و....،شما با این کار از اونا هم بیشتر صواب به دست میارین)
مثلا:میخوام درس بخونم یا هرکاری انجام بدم به این علت که...
برای امام زمان مفید باشم
1️⃣پس اولین مورد، هدف و نیت درست است.
2️⃣عادات غلط و خواب باید اصلاح شود.
عادات غلط عمر انسان را از بین میبرد (خواب زیااد، نوشابه خوردن و......)
بی نظمی باعث تلف شدن وقت است.
امان از خواب زیاد
اگر خوش بینانه هر 24 ساعت، 8 ساعت بخوابیم، یک سوم عمرمان را خواب بوده ایم.
یعنی اگر 60 سال عمر کنیم در واقع 20 سال خواب بوده ایم!
خواب، خواب میآورد.
بهترین خواب : بعد از عشاء
یعنی ساعت 9/5 الی 4/5--5 صبح.
خواب پس از اذان صبح تا طلوع آفتاب : بدترین خواب! که انرژی سوز، برکت سوز، حافظه سوز و موجب نکبت و شومی میباشد.
خواب کوتاه پیش از اذان ظهر (20 الی 30 دقیقه) : انرژی آفرین، موجب تقویت حافظه، الهام بخش
خواب هنگام اذان ظهر : انرژی سوز، موجب ظلمت
️بدترین خواب: پس از طلوع آفتاب تا اذان ظهر و پس از نماز عصر تا غروب آفتاب که زمان کار و تلاش است.: انرژی سوز و جنون آور
3️⃣مکالمات اضافی و غیر ضروری را کم کنید : مکالمه باید مختصر، مفید و ضروری باشد.
مکالماتی که به خاطر فضولی کردن است را کم کنید.
4️⃣عدم واگذاری بعضی از کارها به دیگران :
کار هایی که دیگران سریع تر انجام میدهند را به آنها واگذار کنیم.
زندگی خود را مدیریت کنید، قرار نیست همه کار ها را شما انجام دهید. (مثلا کار های خونه رو بین همه اعضای خونواده تقسیم کنید)
5️⃣تلویزیون و اینترنت : قاتلین وقت
فیلم هایی که نکته تاریخی دارند، ارزش دیدن دارن(مثل مختار، حضرت یوسف)
بازیگران محبوب وجود خارجی ندارند! (جومونگ و....)
6️⃣عدم مشاورت با افراد نخبه
بهترین کسانی که با آنها مشورت میکنی صاحبان خرد، دانش و علم هستند.
با ترسو مشورت نکن زیرا راه برون رفت از مشکل را بر تو ننگ میگرداند.
هرگز با بخیل مشورت نکن زیرا تو را از هدفت باز میدارد.
7️⃣دغدغه های منفی و مشغولیت های ذهنی باطل
رفع درگیری فکری :
1-تردید و دودلی
راهکار اجرایی: تصمیم اصلیتان را بگیرید.
2-چه چیز هایی را تحمل میکنید(بار های ذهنی)
راهکار اجرایی: لیست کنید کارهاتون رو
3-پروژه های نیمه تمام
راهکار اجرایی: یا تصمیمت رو انجام بده یا کلا پاکش کن.
4-شلوغی ذهن
راهکار اجرایی: مهار کردن؛
یه تقویم یا دفترچه یادداشت داشته باشیم و کار هامون رو لیست کنیم.
8️⃣افسوس گذشته:
بر آنچه که گذشته است و از دست رفته است مشغول نشو و افسوس نخور.
*اگر گذشته رو به عنوان عبرت و تجربه برای آینده ببینیم، چراغ آینده میشود.
تا میتونین به فکر آینده باشین!
9️⃣ترس و محافظه کاری
وقتی از چیزی میترسی خودت رو بنداز تو دلش.
نداشتن دفترچه یادداشت
1-حتما کار های روزانه خود را بنویسید.
2-کار های خود را اولویت بندی کنید و کار های غیر مهم را حذف کنید.
3-تنها 3 درصد از مردم برنامه هایشان را مینویسند!
4-کار های بزرگ را خُرد کنید و جزئیات را مشخص کنید.
5-اتکا به حافظه باعث میشود همه کار ها انجام نشود.
6-بعد از انجام کار آن را تیک بزنید.
7-چیزی لذت بخش تر از تیک زدن یک کار انجام شده درلیست کار ها نیست.
1️⃣1️⃣شرکت در جلسات بیهوده و مفسده بر انگیز.
(غیبت، دروغ، مشروب، لهو)
1️⃣2️⃣دیدار های برنامه ریزی نشده و مراجعات نابهنگام
دور دور تو خیابون برای چی؟ چکار؟
و امثال این کار ها....
قدرت نه گفتن داشته باشید بگید نمیشه، برنامه دارم.
1️⃣3️⃣پرداختن به اهداف جزئی و غیر مهم که در اُمنیه مشخص نشده ان.
1️⃣4️⃣مطالعه کتب و مجلات غیر مفید - موسیقی!!!
تمرین کنید برای خوب حرف زدن، کنفرانس دادن و آداب معاشرت،
به سمت چیزی که علاقه دارید بروید.
1️⃣5️⃣برنامه نداشتن برای اوقات انتظار
تهیه کننده هم: حاج آقا طحان زاده(محمد)
اخ دستم
موفق باشید
@دانش-آموزان-آلاء @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا @انسانیا @یازدهم @دهم @بچه-های-کنکور-تجربی-1400 @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلاSJY دم شما گرم
-
SJY دم شما گرم
-
سلام