درستی یا نادرستی عبارات زیر را در ارتباط با هر رنگيزهاي در ياخته هاي گياهي درست است كه در طول موج هاي بيشتـر از 530نـانومتر قـادر بـه جذب انرژي نور خورشيد ميباشد،مشخص کنید.
1-در طول موج هاي كمتر از 400نانومتر نيز قادر به جذب حداكثري انرژي نور خورشيد هستند.
2-در محدوده طول موج 400تا 500نانومتر داراي حداكثر جذب نور خورشيد هستند.
3-در ساختار مركز واكنش فتوسيستمهاي غشا تيلاكوئيدها ديده ميشوند.
4-به رنگ هاي زرد، نارنجي و يا قرمز ممكن است ديده شوند.
عدم ذکر دلیل =💣😎
@تجربیا
درستی یا نادرستی عبارات زیر را در ارتباط با همه گیاهانی که تثبیت کربن در آنها ،فقط هنگام روز صورت میگیرد درست است.
17-آنزیمی که باعث ترکیب شدن O2 با مولکولی پنج کربنه و فسفات دار میشود .
18-آنزیمی باعث افزوده شدن CO2 به مولکول پنج کربنه دو فسفاته میشود.
19-آنزیمی باعث تجزیه مولکول پنج کربنه به دو مولکول 3 کربنه و 2 کربنه میشود.
20-آنزیمی باعث ترکیب شدن CO2 با اسید 3 کربنه و تشکیل اسید چهار کربنه میشود.
@تجربیا
با ذکر دلیل سوال کنکور 99 رو بزن
درستی یا نادرستی عبارت زیر را در ارتباط با سامانه هاي تبديل انرژي در ياخته هاي گياهي مشخص کنید .
5-شامل رنگيزه ي فتوسنتزي به همراه نوعی پروتئين هستند كه بين بستره سبزديسه و فضاي درون تيلاكوئيد قرار دارند.
6- هرکدام داراي آنتن هاي گيرندة نور و مراکز واکنش با یک نوع رنگیزه فتوسنتزی هستند.
7-در غشاي تيلاكوئيدها قرار دارند و به كمك مولكولهايي با توانايي كاهش و اكسايش، به هم مرتبط ميشوند.
8-در اندامکی قرار دارند که این اندامک میتواند در مرحله S از چرخه یاخته ای تقسیم شود.
@تجربیا
ذکر علت امری واجب است ...نه مستحب
13-در آزمايش مربوط به بررسي ميزان تأثير طول موجهاي نور در فتوسنتز، درباره هرجانداري كه داراي سبزديسه است میتوان گفت طولی حدود 100 میکرومتر دارد.
14-در آزمايش مربوط به بررسي ميزان تأثير طول موجهاي نور در فتوسنتز، دربارة هرجانداري كه دارای اپراتور است میتوان گفت توانايي اكسايش پيرووات در ميانياخته را ندارد.
15-در ساختار برگ نوعي گياه كه ذخيرة مواد غذايي دانة آن توسط لپه ها انجام ميشود؛ همة ياخته هاي غلاف آوندي، توانايي تثبيت كربن دي اكسيد را دارند.
16-در طي وقوع يك چرخه كالوين توليد مولكول هاي ريبولوزفسفات ميتواند پيش از مصرف شدن مولكول هاي ATP براي بازسازي مولكول اولية چرخه روی دهد.
@تجربیا
با این 3 کار کرونا نمیگیری باباجان: اول ذکر دلیل در گزاره شناسی دوم ماسک و سوم شستوشوی مرتب دست ها 😎
9-در طي واكنش هاي مربوط به تثبيت كربن در گياهان C3همزمان با تشكيل نخستين تركيب قندي قطعاً به ميزان فسفات هاي آزاد موجود در بسترة سبزديسه افزوده ميشود.
10-در واکنش های مرحله مستقل از نور فتوسنتز در یک یاخته نگهبان روزنه همزمان با مصرف شدن نخستين تركيب پايدار تشكيل شده حين واكنشهاي مستقل از نور قطعاً NADP+ اكسايش مييابد.
11-در سبزديسه ياختة نگهبان روزنه در گياه آفتابگردان، به منظور توليد NADPHلازم است تا پروتونها درجهت شيب غلظت از درون غشاي تيلاكوئيد عبور كنند.
12-هر سبزینه موجود در سبزدیسه درصورت تابش نور قطعاً الکترون خود را برانگیخته میکند.
@تجربیا
ذکر علت را جدی بگیرید...💉
گزاره شناسی 1-4
-
parisa khany در گزاره شناسی 1-4 گفته است:
mehranmirzaei چرا فقط aو b متن کتاب درمورد کاروتنوءید ها گفته بیشترین جذب در بخش آبی و سبز مرعی هست بعد اون شکل که طیف رنگ ها رو نشون داده رنگ سبز تا بیشتر از ۵۳۰هم هست!؟
شکل کتاب غلط کشیده متاسفانه
-
mehranmirzaei اون که در مورد جذب هست یا اون شکل صفحه بعد که در مورد طیف فتوسنتزی هست!؟
-
parisa khany در گزاره شناسی 1-4 گفته است:
mehranmirzaei اون که در مورد جذب هست یا اون شکل صفحه بعد که در مورد طیف فتوسنتزی هست!؟
اونی که درمورد جذبه رو
-
mehranmirzaei خب اگه اون که درمورد جذب هست غلط باشه طبق متن کتاب و شکلی که درمورد طیف فتوسنتزی هست رنگ سبز تا نزدیکی طول موج۶۰۰هست پس کاروتنوءید ها هم برای جواب به سوال این قسمت میشه درنظر گرفت!!؟
-
برای این قسمت کاروتنیید حساب میشه
Bio -
سلام دوستان من نمیدونم چه مواد و مولکولهای برای ورکد به بدن از انتشار ساده و تسهیل شده و فعال استفاده میکنه!یعنی توضیح تو کتاب رو فهمیدم اما در مورد ساختار بدن نمیدونم،مثلا گلوکز از کجا بفهمم با چه روشی وارد غشای یاخته میشه اصلا نشونه اش چیه
-
sara hoseini در گزاره شناسی 1-4 گفته است:
سلام دوستان من نمیدونم چه مواد و مولکولهای برای ورکد به بدن از انتشار ساده و تسهیل شده و فعال استفاده میکنه!یعنی توضیح تو کتاب رو فهمیدم اما در مورد ساختار بدن نمیدونم،مثلا گلوکز از کجا بفهمم با چه روشی وارد غشای یاخته میشه اصلا نشونه اش چیه
سلام.خوش اومدی
راهنمای انجمن رو مطالعه کن
https://forum.alaatv.com/topic/20749/چطوری-سوال-بپرسم-که-زودتر-جواب-بگیرم/1