1716636153296983885153997168406.jpg
سلام روزتون بخیر.
ببخشید اینجا انا
داخل ترجمه متوجه نمی شم چطور معنی شده. 2 جا هم برسی کردم همین معنی بود.
این طور نمیشه همانا ما قران را برتو قطعا نازل کردیم؟
داخل ترجمه قران نگاه کردم.
17166363519115495426405647840078.jpg
این طور نوشته بود.
نظر شما چیه این عبارت معنی ش با ترجمه انا چی میشه؟
@بچه-های-تجربی-کنکور-1403
@تجربیا @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا
میشناسیش یا غریبست برات؟!
-
سلام سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه امروز اومدم بازم با درس شیرین و رتبه ساز و چالشی عربی خب این دفعه میخوام کجای این کتاب رو کنکاش کنیم؟!!!؟؟؟ خب بازم معطل نمیکنم و میریم سر اصل مطلب امروز اومدم به یه مبحث به ظاهر ساده ولی خب شاخ و برگ زیاد داره و خیلیا یه قسمت های مهم و کلیدی رو نمیدونن خب شاید بگید چرا این قسمت رو انتخاب کردم خب چون این مبحث معرفه نکره مهمهههههههه چرا؟؟؟! چون دستی بر آتش توی قسمت های دیگه عربی داره توی تشخیص خیلی از قواعد دیگه توی جمله وصفیه توی صف و موصوف توی قلق های معنا کردن و و و ...
خب بزنید بریم واسه درسنامه و در ادامه خیلی نزدیک تست های این مبحث ...
.
.
.
.
.
.
.
.خب کلا اسم ها به دو دسته تقسیم میشن اسم هایی که ما می شناسیم و اسم هایی که نا آشنا هستن برای ما به اونا که میشناسیم میگن معرفه و به اون هایی که نمیشناسیم میگن نکره!
معرفه
خب حالا میرم سر قسمت مهم توی کل زبان عربی اگر اسم جزء شش دسته زیر بود که معرفه به حساب میاد اگه نبود بگو نکره و خیالت تخت...!1)اسم ذو اللام(اسم ال دار) : هر اسمی که اولش ال باشه معرفه به حساب میاد !
مثال: الکتاب / الرجل
.
.
.
2)ضمایر: تمام ضمایر توی زبان عرب یمعرفه محسوب میشن...
مثال :هو المسلم / نحن المسلمونپارتی بازی!
یه چکیده ریز از ضمایر هم اشانتیون شما !!!*منفصل مرفوعی ( به صورت جدا به کار میرن و غالبا توی جمله نقش مبتدا رو دارن!)
هو / هی / انت / انت / انا
هما / هما / انتما / انتما / نحن
هم / هن / انتم / انتن
.
*منفصل منصوبی ( به صورت جدا به کار میرن و همواره نقش مفعول دارن!)
ایاه / ایاها / ایاک / ایاک / ایای
ایاهما / ایاهما / ایاکما / ایاکما / ایانا
ایاهم / ایاهن / ایاکم / ایاکن
.
*متصل مرفوعی (ضمیر موجود توی صرف فعل ! و در صورت استفاده در کنار فعل معلوم نقش فاعل رو دارن.
مثال : شاهدوا(وا)/خلقوا(وا)
.
*متصل منصوبی/مجروری(اگه انتها فعل بیان نقش مفعول دارن/ اگه انتها اسم بیان نقش مصاف الیه / اگه انتها حرف جر بیان جار و مجرور!)
ه / ها / ک / ک / ی
هما / هما / کما / کما / نا
هم / هن / کم / کن
.
.
.
3)اسم موصول : اسم هایی که وصل کننده دو تا عبارت هستن و گاهی هم ابتدا عبارت دیگه هستن ...
به دو دسته خاص و عام تقسیم میشن !
خاص : مذکر ( الذی / اللذان و اللذین / الذین ) مونث ( التی / اللتان و اللتین / الاتی)
عام : برای شخص به کار میره(من(کسی که / کسانی که)) برای اشیاء به کار میره(ما( آن چه / چیزهایی که)).
.
.
.
4)اسم اشاره !
مونث(هذه/هاتین/هاتان/هولاء/تلک/اولئک) مذکر(هذا/هذین/هذان/هولاء/ذالک / اولئک)
پ.ن: با ریتم خوانده شود
.
.
.
5)اسم علم : همون اسم های خاص ، اسن افراد و شهر و کشورو پیامبر و ...
نکته: اسم علم حتی اگه ال یا تنوین هم بگیره باز هم معرفه به علم محسوب میشه!
نکته : از بقین نام های خدا فقط و فقط الله اسم علم محسوب میشه اما رب و اله محسوب نمیشن!
.
.
.
6)معرفه به اضافه : توی زبان عربی اگه مصاف الیه معرفه مصاف خودش رو هم معرفه میکنه بنابراین اگه یه اسم معرفه نباشه ولی مضاف الیه معرفه داشته باشه معرفه محسوب میشه!
مثال : سبیل الله / باب المدرسه / تعلیمات معلم المدرسه
/
/
/
/
/
/
/
/
/نکره
توی قسمت قبلی توضیح دادم اگه اسمی جزء اون 6 دسته نباشه نکره هست ...!یادت نره!
اسم های استفهام ( من(چه کسی)) – (ما ( چه چیزی)) – (کیف(چگونه)) – (متی(چه وقت)) – ( این(کجا))
اسم های شرط ( من / ما/ اذا / اینما)
همگی نکره محسوب میشن!!!بزن بریم سراغ ترجمه...!
*اسم های نکره توی فارسی همیشه با یک ابتدا یا ی انتها همراه هستن : رجلاً(مردی/ یک مرد)
*اسم های معرفه با یک ابتدا یا ی انتها همراه نیستن : الرجل(مرد)
*
*
*
یکم حرفه ای شو!
*اگر اسم ال دارم ( معرفه) همراه با اسم موصول خاص توی جمله بیاد ، در این شرایط اسم موصول یه صورت که ترجمه میشه و اسم ال دار هم شبیه نکره ترجمه میکنیم.
مثال: الشجره التی... : درختی که...///الرجل الذی... : مردی که ...
*اگر خبر یه اسم نکره باشه نیازی به آوردن یک ابتدا یا ی انتها همرا اون نیست.
مثال: الرجل مسلم : مرد مسلمان است.
*اگر اسم نکره در جمله بیاید و در ادامه معرفه همان اسم جلوتر بیاید در حالت معرفه با اسم اشاره ترجمه میشود!
مثال : حمل ابراهیم فاسا و علق الفاس علی کتف الصنم الکبیر ( ابراهیم تبری برداشت و آن تبر را بر شانه بت بزرگ آویخت)
.
.
.
.
.
.
.
.
.خب بچه ها این بود از درسنامه این مبحث به زودی زود تست هاش رو قرار میدم
امیدوارم مفید باشه براتونمثل همیشه روز به روز موفق تر از دیروز
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@بچه-های-همخوانی
@بچه-های-تجربی-راه-ابریشم
@بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهم -
عالی مرسییی
-
MEHRSHAD ASIANEZHAD خواهش میکنم
-
-
الوعده وفا آمدندی با تست های این مبحث
این شما و این تست های همین درسنامه
گایزدونت بی لِیزیبشینید جواب بدید پای اینا زحمت ریخته شده@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@بچه-های-همخوانی
@بچه-های-تجربی-راه-ابریشم
@بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهم
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء -
۱.عين حرف «ال» معناه اسم الإشارة:
۱) يقفز السنجاب الطائر بغشائه الخاص، هذا الغشاء كالمظلة
۲) الإجابة قبل أن تسمع الكلام سمعة جيدا من أخلاق الجهلاء
۳) لا نقدر أن نرى جناحي الطنان لأن سرعة حركة الطنان کثیرة!
۴) یا رب أعوذ بك من قلب لا يخشع، كأن القلب يبتعد عن ربه! -
۲. عين المبتدأ يختلف عن الباقي في المعرفة و النكرة:
۱) بحر يعادل ثلث الأرض تقريبا المحيط الهادئ
۲) عالم ينتفع بعلمه خير من ألف عابد.
۳) الله نور السماوات و الأرض مثل نوره كمشكاة.
۴) في هذا الصف تلميد مشاغب يهمس إلى الذي يخلش جنبه. -
۳. عين الموصوف معرفة!
۱) لا يسبب اشتعالها خروج أي غازات ملونة.
۲) شجرة البلوط هي من الأشجار المعمرة.
۳) يطلب المؤمنون العافية من الله.
۴)المسجد رجلا هادي يدعو المؤمنين إلى الله. -
۴.کم اسم علم يوجد في هذه العبارة؟ «قال رسول الله: أنا مدينة العلم و علي بابها.»
۱) واحد
۲) إثنان
۳)ثلاث
۴)اربع -
۵.عين عبارة ما جاء فيها اسم علم:
- أطلبوا العلم ولو بالصين.
۲) قبر کوژش يجذب سياحة من دول العالم.
۳) أرسلنا إلى فرعون رسولا فعصي فرعون الرسول.
۴) مثل نوره كمشكاة فيها مصباح المصباح في زجاجة الزجاجة كأتها کوکت دري.
- أطلبوا العلم ولو بالصين.
-
۶. عن عبارۀ ما جاء فيها اسم نکرة:
۱) اللغة المشتركة بين مسلمي العالم هي اللغة العربية.
۲) الشجرة الخانقة شجرة تنمو في بعض ا الغابات.
۳) شل النبي أي المال خیر؟
۴) حديقة شاهزاده رب کرمان جتي في الصحراء -
۷. عين المبتدأ و الخبر كلاهما معرفتان؟
۱) قبر گورش يجذب سياح من دول العالم.
۲) آلجؤ في أردبيل في الشتاء بارد.
۳) شجرة الخبز شجرة استوائية تنمو في جزر المحيط الهادئ
۴) الله نور السموات و الأرض. -
۸. عين المعترف ب «ال» يختلف في المحل الإعرابی
۱) شجرة البلوط من الأشجار المعمرة.
۲) يمكن إنتاج النفط من شجرة النفط
۳) إن رائحة شجرة النفط كريهة
۴) يون سنجاب بعض جوزات البلوط تحت التراب -
خب این بود از تست های این مبحث
به زودی زود تحلیل رو قرار میدم -
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@بچه-های-همخوانی
@بچه-های-تجربی-راه-ابریشم
@بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهمجواب بدین؟!
با دل و جرعت نداریم تو انجمن؟
-
گزینه
1
۴
۳
۳
۴
۱
۴
۱ -
خب خب آمدم با تحلیل تووووووووووووپ
این شما و این تحلیل
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@بچه-های-همخوانی
@بچه-های-تجربی-راه-ابریشم
@بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهم