Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. ادبیات و زبان فارسی
  4. ☘ادبیات کنکور☘
ادبیات
E
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
امتحان نهایی
منتظر ظهورم
سلام میشه بگین برای امتحان نهایی کودوم شعرها حفظیه؟ و اینکه قسمتی هست که حذف کرده باشن؟ بارم بندی درس ها چجوریه؟ من دوباره میخوام کنکور بدم و امتحانای نهایی رو باید شرکت کنم برا همین چیزی نمیدونم ممنون میشم کمکم کنین
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
این چیه؟
Hg L 0H
سلام مجدد مشت خونین قلبم داخل درس9 گفته میشه اضافه ی تشبیهی معنی جمله رو خوب متوجه نمیشم یا چی؟ چون من فکر کردم اضافه ی استعاره ایه و تشخیص یعنی قلب به انسانی تشبیه شده که مشت داره @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
چند سوال...
wanderingW
سلام توی این جمله که میگه تو از آن منی و من از آن. تو حذف فعل به قرینه لفظی نمیشه؟ یجا نوشته بود به قرینه معنایی حذف داریم درسته ؟ چرا؟ یه سوال دیگه میشه بگید تو این جمله جوان چرا مسند هست؟ عشق جاودانی همواره معشوق را جوان می‌بیند. @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
نوع را
AquaA
[image: 1747637711673-93106a8f-c54d-46e8-806c-14123fc7c91f-image.png] سلام اینجا نوع را مفعولی هست یا فک اضافه ؟ چرا ؟ @تجربیا @ریاضیا @دوازدهم
ادبیات و زبان فارسی
نقش دستوری
آیلینآ
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
نهاد یا مسند ؟
AquaA
سلام تو جمله زیر کان سوخته را جان شد الان جان مسند هستش یا نهاد ؟ چجوری اینو تشخیص میدید؟ (تشخیص نهاد و ... بلدم اینجا مشکل خوردم ) @ریاضیا @تجربیا @دوازدهم
ادبیات و زبان فارسی
از کجا میشه فهمید؟
Hg L 0H
سلام داریم: زیبا ترین نواحیِ عالم نواحی میشه هسته زیبا ترین میشه صفت برای هسته اما عالم چطور صفته؟ @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
معنی و مفهوم
msoq sharifM
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
مجاز و کنایه
msoq sharifM
سلام خسته نباشید دوستان فرق بین مجاز و کنایه مگر این نیست که کنایه یه عبارته و مجاز یه کلمه هست اما پیش اومده که تو متن در پیز دیگه داره میگه مثلا عبارت سر و کله اش پیدا شد رو در نطر بگیرید چون یه عبارته فکر میکنم کنایه باشه اما در واقع مجازه چرا؟ یا مثلا اسم و رسم داشتن یه عبارته درسه؟ولی کنایه در نطر گرفته نشده و مجازه میشه توضیح بدید ولی مثلا رنگین بودن سفره کنایه از انواع مختلف غذا در نطر گرفته شده
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
تشبیه
msoq sharifM
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
سوال دستور
AquaA
[image: 1747333504968-1000013067-resized.jpg] سلام جواب این چی میشه ؟ من خودم گزینه دو زدم ولی خب غلط گرفته شده @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
یه سوال کوچیک
Hg L 0H
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
._.Zahra.K.
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات زمینه های مختلف
._.Zahra.K.
سلام این زمینه های حماسی داستانی قهرمانی و خرق عادت چی هستن و از کجا تشخیصشون بدم؟ توی یک سری درسای حماسی و شاهنامه اینا خیلی ازشون استفاده میشه اگه ویدیو یا چیزی رو هم می‌شناسید که خوب توضیح داده باشه ممنون میشم معرفی کنین @دانش-آموزان-آلاء @دوازدهم @یازدهم
ادبیات و زبان فارسی
نوع این وابسته وابسته
Anzw 18A
دوستان سلام چطورین؟ یه سوال کوچولو داشتم تو عبارت " معلم کلاس سوم و چهارم ابتدایی من"، کلمه "ابتدایی" وابسته وابسته از چه نوعیه؟! صفت مضاف الیهه برای کلاس؟ یا صفت صفته برای سوم و چهارم؟ @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
ادبیات
E
Topic thumbnail image
ادبیات و زبان فارسی

☘ادبیات کنکور☘

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده ادبیات و زبان فارسی
830 دیدگاه‌ها 25 کاربران 13.4k بازدیدها 27 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

    💖بسم الله الرحمن الرحیم💖
    سلام به آلایی های عزیز😁
    خب من این تاپیکو زدم و قراره به امید خدا یه سری مطالب و نکات و تست های ادبیات با هم به اشتراک بذاریم و روند کار طوریه که اول توضیحاتی جهت یاد آوری مباحث داده میشه و بعد ازشون تست میذارم که بتونیم خودمونو بسنجیم😃
    امیدوارم که مورد استقبال قرار بگیره🏵🏵

    kosariK آفلاین
    kosariK آفلاین
    kosari
    دانشجویان پیراپزشکی
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #723

    فاطمه خلیلی ممنون تست هات عالی بودن
    خسته نباشی🌺🌾🌾

    ‹‹ اُوِردُوزِ مَغزي دَر اَثَرِ مَصرَفِ زیادِ فِڪر... ››

    فاطمه خلیلیف 1 پاسخ آخرین پاسخ
    4
    • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

      🌸%(#00ffdd)[تست ۷]🌸
      در همه ابیات، به جز بيت --------- %(#ff0000)[«نهاد»] محذوف است.
      %(#00ffdd)[۱)] می با جوانان خوردنم باری تمامی کند /تا کودکان در پی فتند این پیر درد آشام را
      %(#00ffdd)[۲)] گداخت جان که شود کار دل تمام و نشد /بسوختیم در این آرزوی خام و نشد
      %(#00ffdd)[۳)] چندان کز این دو دیده من رفت روز و شب /هرگز نرفت خون شهیدان کربلا
      %(#00ffdd)[۴)] بخت باز آید از آن در که یکی چون تو درآید / روی میمون تو دیدن در دولت بگشاید

      فاطمه خلیلیف آفلاین
      فاطمه خلیلیف آفلاین
      فاطمه خلیلی
      دانش آموزان آلاء
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #724

      فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

      🌸%(#00ffdd)[تست ۷]🌸
      در همه ابیات، به جز بيت --------- %(#ff0000)[«نهاد»] محذوف است.
      %(#00ffdd)[۱)] می با جوانان خوردنم باری تمامی کند /تا کودکان در پی فتند این پیر درد آشام را
      %(#00ffdd)[۲)] گداخت جان که شود کار دل تمام و نشد /بسوختیم در این آرزوی خام و نشد
      %(#00ffdd)[۳)] چندان کز این دو دیده من رفت روز و شب /هرگز نرفت خون شهیدان کربلا
      %(#00ffdd)[۴)] بخت باز آید از آن در که یکی چون تو درآید / روی میمون تو دیدن در دولت بگشاید

      %(#ff0000)[گزینه ۴]
      با توجه به کلید نهایی سازمان سنجش گزينه (۴) میشه.... در گزینه (۴) حذف نهاد جدا دیده نمی شود، اما طراحی گزینه (۱) کاملا نادرست است و احتمالا طراح تصور کرده که کسی یا چیزی «%(#ff0000)[می با جوانان خوردن من]» را تمنا میکند. در واقع %(#ff0000)[ناتوانی] 😐 طراح سؤال در خواندن و درک معنی بیتی از حافظ و ناآشنایی او با این ساختار در زبان فارسی، موجب چنین اشتباهی شده است.

      %(#ff0000)[۴)][ %(#ff0000)[بخت]] باز آید از آن در که [%(#ff0000)[یکی] ]چون تو در آید / [%(#ff0000)[روی میمون تو دیدن] ]در دولت بگشاید
      🙄 %(#ff0000)[بخت ‌، یکی ، روی میمون تو دیدن نهاد جدا است]
      %(#ff0000)[نهاد جدا بررسی سایر گزینه ها:]
      %(#ff0000)[۱)]
      اجزای جمله به تصور طراح🤭: (%(#ff0000)[کسی یا چیزی، مثلا احوال من]) می با جوانان خوردنم باری تمنا میکند / تا %(#ff0000)[کودکان]در پی فتند این پیر دردآشام را
      %(#ff0000)[احوال من و کودکان نهاد جدا است]

      %(#ff0000)[۲)] گداخت جان که شود کار دل تمام و [%(#ff0000)[کار دل تمام]] نشد / [%(#ff0000)[ما]] بسوختیم در این آرزوی خام و [ %(#ff0000)[آرزوی خام میسر، یا کار دل تمام نشد]. ]
      %(#ff0000)[جان ، کار دل، ما ، آرزوی خام نهاد جدا است]
      جان و کار دل و ما و آرزوی خام یا کار دل نهاد جدا
      %(#ff0000)[۳)] چندان کز این دو دیده من [%(#ff0000)[خون / اشک]] رفت روز و شب / هرگز نرفت خون شهیدان کربلا
      %(#ff0000)[خون/ اشک نهاد جدا است]
      ابوالفضل ریسی 🌸
      شهیده sh 🌸
      البته جوابِ شما هم درست بوده ولی جنابِ طراح چیز دیگه ای مد نظر داشتن😅🌸

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      6
      • kosariK kosari

        فاطمه خلیلی ممنون تست هات عالی بودن
        خسته نباشی🌺🌾🌾

        فاطمه خلیلیف آفلاین
        فاطمه خلیلیف آفلاین
        فاطمه خلیلی
        دانش آموزان آلاء
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط فاطمه خلیلی انجام شده
        #725

        @kosar-mottaghi خواهش میکنم🌸🌸
        شما هم خسته نباشید🌸🌸🌹🌹
        مرسی که تگ کردید😅🌸

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        6
        • فاطمه خلیلیف آفلاین
          فاطمه خلیلیف آفلاین
          فاطمه خلیلی
          دانش آموزان آلاء
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط فاطمه خلیلی انجام شده
          #726

          فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

          🌸%(#ff5900)[تست ۸] 🌸
          آرایه های بیت زیر کدام اند؟
          %(#ff5900)[«آن چه می دانند ما تم تن پرستان، سور ماست/دار، نخل دیگران و رایت منصور ماست»]
          %(#ff5900)[۱)] ایهام - استعاره - کنایه - تضاد
          %(#ff5900)[۲)] استعاره - تشبیه - ایهام تناسب - جناس
          %(#ff5900)[۳)] کنایه - تناقض - جناس - ایهام
          %(#ff5900)[۴)] تشبیه - ایهام تناسب - تناقض - تلمیح

          🌸%(#ff0000)[گ۴] 🌸
          %(#ff0000)[تشبیه]: آنچه به ماتم / آن چه به سور /دار به نخل / دار به رایت
          %(#ff0000)[ایهام تناسب]:
          %(#ff574e)[منصور]: %(#ff0000)[۱]- پیروز، یاری شده (%(#ff0000)[معنی درست]) %(#ff0000)[۲-] حسین بن منصور حلاج (%(#ff0000)[تناسب با دار])
          %(#ff574e)[دار:] %(#ff0000)[۱-] چوبی که مجرمان محکوم به مرگ را از آن حلق آویز میکنند. (%(#ff0000)[معنی درست]) %(#ff0000)[۲-] درختی که میوه نمیدهد. (%(#ff0000)[تناسب با نخل])
          %(#ff574e)[نخل]: %(#ff0000)[۱-] تابوت( %(#ff0000)[معنی درست]) %(#ff0000)[۲-] درخت خرما (%(#ff0000)[تناسب با دار])
          %(#ff0000)[تناقض]: سور دانستن ماتم / رایت دانستن دار و نخل
          %(#ff0000)[تلميح]: اشاره به داستان به دار کشیده شدن حسین بن منصور حلاج دقت کنیم. با توجه به اینکه پیام دو مصراع، معادل یکدیگر است، برای درک تناقض در «%(#ff0000)[رایت دانستن دار و نخل]»، لازم است معانی مختلف نخل (%(#ff0000)[درخت خرما، تابوت]) را بررسی کنیم و با بررسی معانی نخل، به معانی مختلف دار (%(#ff0000)[چوبه اعدام، درخت]) هم توجه کنیم و با در نظر گرفتن معانی این دو واژه، ایهام تناسبهایی علاوه بر ایهام تناسب در واژه «%(#ff0000)[منصور]» آشکار می شود؛ چنان که در شرح پاسخ اشاره کردیم یکی از معانی نخل، « %(#ff0000)[تابوت]» است که نشانه ماتم و سوگواری ست و در این معنی، با «%(#ff0000)[رایت]» (پرچم) که نشان سرافرازی و نشاط و پیروزی ست، تقابل دارد.

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          3
          • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

            🌸%(#ff8888)[تست ۹]🌸
            در منظومه زیر چند %(#ff8888)[«تشبیه»] وجود دارد؟
            %(#ff8888)[«مرا هر لفظ فریادی است کز دل میکنم بیرون / مرا هر شعر دریایی است لبریز از شراب خون کجا شهد است این اشکی که در هر دانه لفظ است؟ / مرا این، کاسه خون است / چنین آسان منوشیدش.»]
            %(#ff8888)[۱)] سه
            %(#ff8888)[۲)]چهار
            %(#ff8888)[۳)] پنج
            %(#ff8888)[۴)] شش

            فاطمه خلیلیف آفلاین
            فاطمه خلیلیف آفلاین
            فاطمه خلیلی
            دانش آموزان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط فاطمه خلیلی انجام شده
            #727

            فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

            🌸%(#ff8888)[تست ۹]🌸
            در منظومه زیر چند %(#ff8888)[«تشبیه»] وجود دارد؟
            %(#ff8888)[«مرا هر لفظ فریادی است کز دل میکنم بیرون / مرا هر شعر دریایی است لبریز از شراب خون کجا شهد است این اشکی که در هر دانه لفظ است؟ / مرا این، کاسه خون است / چنین آسان منوشیدش.»]
            %(#ff8888)[۱)] سه
            %(#ff8888)[۲)]چهار
            %(#ff8888)[۳)] پنج
            %(#ff8888)[۴)] شش

            %(#ff0000)[گ ۳]
            %(#ff0000)[تشبيه]: لفظ به فریاد / شعر به دریا / شراب خون (اضافه تشبیهی) / دانۂ لفظ (اضافه تشبیهی) / تشبیه «این» (لفظ) به کاسه خون. %(#ff0000)[(۵ مورد)]
            %(#ff0000)[دقت کنیم!] مناسب تر این بود که طراح سؤال به گونه های خاص تشبیه، مانند تشبیه «%(#ff0000)[اشک به شهد]» هم توجه کند یا دست کم عبارت «%(#ff0000)[کجا شهد است این اشکی] » را حذف کند. در تشبیه، صرف «%(#ff0000)[ادعای همانندی]» کافیست، اگرچه گوینده، این همانندی را نفی کند. «همانندی» می تواند به شکل های مختلف بیان شود که یکی از آنها «تشبیه منفی ست؛ مثل اینکه بگوییم، «%(#ff0000)[اشک مثل شهد نیست!]» یا «%(#ff0000)[اشک، کجا مثل شهد است؟]»
            @Kosar-Mortazavi 🌸
            @Saghi-Mortazavi 🌸

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            5
            • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

              🌸%(#ff0888)[تست ۱۰]🌸
              در کدام بيتها هر دو آرایه %(#ff0888)[«استعاره»] و %(#ff0888)[«جناس»] وجود دارد؟
              %(#ff0888)[الف)] اهل دل گر جان بر آن سرو روان افشانده اند /از نسیم گلشن وصلش روان پرورده اند
              %(#ff0888)[ب)] آن خط عنبرشکن بر برگ گل دانی چراست؟ /ناف مشک است کاندر جیب نسرین کرده اند
              %(#ff0888)[ج)] خلق را از لعل میگون تو مستی داده اند /عقل را از چشم فتان تو مفتون کرده اند
              %(#ff0888)[د)] سنبلش نغمارت ایمان نکند چون نکند /لب لعلش مدد جان نکند چون نکند
              %(#ff0888)[ه)] آن سهی سرو روان از سر پا ننشیند /تامن دل شده را بی سر و بی پا نکند
              %(#ff0888)[1)] الف - ب - ه
              %(#ff0888)[۲)] الف - ب - ج
              %(#ff0888)[۳)] ب - د - ج
              %(#ff0888)[۴)]ج - ه - د

              فاطمه خلیلیف آفلاین
              فاطمه خلیلیف آفلاین
              فاطمه خلیلی
              دانش آموزان آلاء
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #728

              فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

              🌸%(#ff0888)[تست ۱۰]🌸
              در کدام بيتها هر دو آرایه %(#ff0888)[«استعاره»] و %(#ff0888)[«جناس»] وجود دارد؟
              %(#ff0888)[الف)] اهل دل گر جان بر آن سرو روان افشانده اند /از نسیم گلشن وصلش روان پرورده اند
              %(#ff0888)[ب)] آن خط عنبرشکن بر برگ گل دانی چراست؟ /ناف مشک است کاندر جیب نسرین کرده اند
              %(#ff0888)[ج)] خلق را از لعل میگون تو مستی داده اند /عقل را از چشم فتان تو مفتون کرده اند
              %(#ff0888)[د)] سنبلش نغمارت ایمان نکند چون نکند /لب لعلش مدد جان نکند چون نکند
              %(#ff0888)[ه)] آن سهی سرو روان از سر پا ننشیند /تامن دل شده را بی سر و بی پا نکند
              %(#ff0888)[1)] الف - ب - ه
              %(#ff0888)[۲)] الف - ب - ج
              %(#ff0888)[۳)] ب - د - ج
              %(#ff0888)[۴)]ج - ه - د

              🌸%(#ff0000)[گ ۱] 🌸
              %(#ff0000)[الف)] %(#00ff00)[استعارہ]: سرو: استعاره از یار / %(#00ff00)[جناس]: جان، آن (جناس ناقص) / روان (رونده) و روان (روح) (جناس تام)
              %(#ff0000)[ب)] %(#00ff00)[استعارہ]: خط: استعاره از موی روییده بر صورت یار (معشوق مذکر) / برگ گل: استعاره از رخ یار / جيب نسرین (اضافة استعاری) %(#00ff00)[جناس]: بر، برگ (ناقص)
              %(#ff0000)[ه )]%(#00ff00)[استعارہ]: سرو: استعاره از یار / %(#00ff00)[جناس]: سرو، سر (ناقص)
              @Kosar-Mortazavi 🌸
              @kosar-mottaghi 🌸

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              5
              • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

                🌸%(#0ff887)[تست ۱۱] 🌸
                در متن زیر به ترتیب چند «%(#0ff887)[ترکیب وصفی]» و چند «%(#0ff887)[ترکیب اضافی»] وجود دارد؟
                %(#0ff887)[در دوره اول، رمان شکل سنتی داشت و نویسندگان به سبک رئالیستی می نوشتند و در حقیقت نقش گزارشگر را داشتند، یعنی هر نویسنده می توانست از وقایع و امور عکس برداری کند. اینان با تشریح دقیق خصوصیات ظاهری اشخاص رمان، صفحات داستان را سیاه می کردند].
                %(#0ff887)[۱)]۵ - ۵
                %(#0ff887)[۲)]۵ - ۶
                %(#0ff887)[۳)] ۶ - ۵
                %(#0ff887)[۴)] ۶ - ۶

                فاطمه خلیلیف آفلاین
                فاطمه خلیلیف آفلاین
                فاطمه خلیلی
                دانش آموزان آلاء
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #729

                فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

                🌸%(#0ff887)[تست ۱۱] 🌸
                در متن زیر به ترتیب چند «%(#0ff887)[ترکیب وصفی]» و چند «%(#0ff887)[ترکیب اضافی»] وجود دارد؟
                %(#0ff887)[در دوره اول، رمان شکل سنتی داشت و نویسندگان به سبک رئالیستی می نوشتند و در حقیقت نقش گزارشگر را داشتند، یعنی هر نویسنده می توانست از وقایع و امور عکس برداری کند. اینان با تشریح دقیق خصوصیات ظاهری اشخاص رمان، صفحات داستان را سیاه می کردند].
                %(#0ff887)[۱)]۵ - ۵
                %(#0ff887)[۲)]۵ - ۶
                %(#0ff887)[۳)] ۶ - ۵
                %(#0ff887)[۴)] ۶ - ۶

                %(#ff0000)[گ۳]
                %(#ff0000)[ترکیب های وصفی:] دوره اول شکل سنتی / سبک رئالیستی / هر نویسنده / تشریح دقیق از خصوصیات ظاهری %(#ff0000)[(۶ ترکیب)]
                %(#ff0000)[ترکیب های اضافی]: نقش گزارشگر / تشريح .. خصوصیات اخصوصيات .. اشخاص / اشخاص رمان اصفحات داستان %(#ff0000)[(۵ ترکیب)]
                شهیده sh 🌸

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                4
                • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

                  🌸%(#ff0000)[تست ۱۲] 🌸
                  مفهوم کدام بیت با دیگر ابیات متفاوت است؟
                  %(#5858f7)[۱)]ای درد و غم تو راحت دل/هم مرحم و هم جراحت دل
                  %(#5858f7)[۲)]دردم از یار است و درمان نیز هم/دل فدای او شد و جان نیز هم
                  %(#5858f7)[۳)]هم چو نی زهری و تریاقی که دید؟/هم چو نی دمساز و مشتاقی که دید؟
                  %(#5858f7)[۴)]دردیست درد عشق که هیچش طبیب نیست/گر دردمند عشق بنالد غریب نیست

                  فاطمه خلیلیف آفلاین
                  فاطمه خلیلیف آفلاین
                  فاطمه خلیلی
                  دانش آموزان آلاء
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #730

                  فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

                  🌸%(#ff0000)[تست ۱۲] 🌸
                  مفهوم کدام بیت با دیگر ابیات متفاوت است؟
                  %(#5858f7)[۱)]ای درد و غم تو راحت دل/هم مرحم و هم جراحت دل
                  %(#5858f7)[۲)]دردم از یار است و درمان نیز هم/دل فدای او شد و جان نیز هم
                  %(#5858f7)[۳)]هم چو نی زهری و تریاقی که دید؟/هم چو نی دمساز و مشتاقی که دید؟
                  %(#5858f7)[۴)]دردیست درد عشق که هیچش طبیب نیست/گر دردمند عشق بنالد غریب نیست

                  🌸%(#ff0000)[گ ۴] 🌸
                  %(#ff0000)[مفهوم گزینه ۴:] درمان ناپذیری درد عشق
                  %(#ff0000)[مفهوم مشترک سایر گزینه ها:] توام بودن درد و درمان در راه عشق

                  فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

                  🌸 %(#580889)[تست ۱۳] 🌸
                   آرایه های مقابل کدام بیت «همگی» درست است؟
                  %(#580889)[۱)] تا رقیب از لب او کامروا شد گفتم/خاتم دست سلیمان به کف اهرمن است %(#580889)[(اسلوب معادله، کنایه)]
                  %(#580889)[۲)] سزای من که دمی خرم از وصال شدم/هزار مرتبه عشق از غم جدایی داد %(#580889)[(مجاز، ایهام)]
                  %(#580889)[۳)] ناسرو پی بندگی قدتو برخاست /دور فلک آزاد ز بند محتش کرد %(#580889)[(تشبیه، حسن تعلیل)]
                  %(#580889)[۴)] گر جذبۂ محبت، آتش به دل فروزد/برگ هوس توان سوخت ترک هوا توان کرد %(#580889)[(استعاره، تضاد)]

                  🌸%(#ff0000)[گ ۳] 🌸
                  %(#ff0000)[تشبیه]: قد به سرو / من به بند
                  %(#ff0000)[حسن تعلیل:] علت آزادی سرو (راست قامت بودنش) بندگی کردن در برابر قد معشوق دانسته شده است.
                  %(#ff0000)[بررسی سایر گزینه ها:]
                  %(#ff0000)[۱)] %(#ff0000)[اسلوب معادله]: - ----
                  %(#ff0000)[کنایه]: کامروا شدن کنایه از به خواسته و مقصود رسیدن / خاتم دست سلیمان به کف اهرمن بودن کنایه از چیز ارزشمندی در اختیار شخص نالایقی بودن
                  %(#ff0000)[۲)] %(#ff0000)[مجاز]: دم مجاز از لحظه / هزار مجاز از دفعات بسیار زیاد %(#ff0000)[ایهام]: ----
                  %(#ff0000)[۴)] %(#ff0000)[استعارہ]: نسبت دادن برگ (اسباب و توشه) به هوس، تشخیص و استعاره است.
                  %(#ff0000)[تضاد]:-----
                  zeinab dehghani 🌸
                  ابوالفضل ریسی 🌸
                  شهیده sh 🌸
                  @kosar-mottaghi 🌸
                  @Saghi-Mortazavi 🌸

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  7
                  • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

                    🌹🌸%(#ff00ff)[تست ۱۴] 🌸🌹
                     مفهوم بیت زیر، از کدام بیت دریافت می شود؟
                    %(#ff00ff)[اشتر به شعرعرب در حالت است و طرب/ گر ذوق نیست تو را کژطبع جانوری]
                    %(#ff00ff)[۱ )] تا جلوه کرد لیلی محمل نشین من/هم چون شتر به دست ندیدم زمام خویش
                    %(#ff00ff)[۲)] نه مطرب که آواز پای ستور/ سماع است اگر عشق داری و شور
                    %(#ff00ff)[۳)] بانگ حدی بشنو و صوت درای /شو چو شترگرم رو و تیزپای
                    %(#ff00ff)[۴)] زند به نغمة داوود طعنه صوت و صدایش/زمانه بر گلوی هر خری که بسته درایی

                    فاطمه خلیلیف آفلاین
                    فاطمه خلیلیف آفلاین
                    فاطمه خلیلی
                    دانش آموزان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط فاطمه خلیلی انجام شده
                    #731

                    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

                    🌹🌸%(#ff00ff)[تست ۱۴] 🌸🌹
                     مفهوم بیت زیر، از کدام بیت دریافت می شود؟
                    %(#ff00ff)[اشتر به شعرعرب در حالت است و طرب/ گر ذوق نیست تو را کژطبع جانوری]
                    %(#ff00ff)[۱ )] تا جلوه کرد لیلی محمل نشین من/هم چون شتر به دست ندیدم زمام خویش
                    %(#ff00ff)[۲)] نه مطرب که آواز پای ستور/ سماع است اگر عشق داری و شور
                    %(#ff00ff)[۳)] بانگ حدی بشنو و صوت درای /شو چو شترگرم رو و تیزپای
                    %(#ff00ff)[۴)] زند به نغمة داوود طعنه صوت و صدایش/زمانه بر گلوی هر خری که بسته درایی

                    🌸%(#ff0000)[گ۳] 🌸
                    %(#ff0000)[مفهوم مشترک بیت سؤال و گزینه (۳)]: تأثیر موسیقی، حتی بر جانوران
                    %(#ff0000)[مفهوم سایر گزینه ها]:
                    %(#ff0000)[۱)] جلوه گری معشوق موجب از خود بیخودی عاشق است. ابی اختیار بودن عشق
                    %(#ff0000)[۲)] عشق موجب بهره بردن از پدیده های شورانگیز است.
                    %(#ff0000)[۴)] وارونگی ارزشها

                    🌼%(#ff0000)[بی زحمت همه اینو یه نگاه بندازید] 🌼🙈

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    7
                    • فاطمه خلیلیف آفلاین
                      فاطمه خلیلیف آفلاین
                      فاطمه خلیلی
                      دانش آموزان آلاء
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #732

                      🌸%(#ff0000)[تست ۱] 🌸
                      مفهوم بیت «%(#ff0000)[به هست و نیست مرنجان ضمیر و خوش می باش _ که نیستی است سرانجام هر کمال که هست]» با کدام بيت متناسب نیست؟
                      %(#ff0000)[۱)] از آن طرف نپذیرد کمال او نقصان / وز این طرف شرف روزگارما باشد
                      %(#ff0000)[۲)]بدین اقبال یک هفته که بفزاید مشوغه غره / که چون ماه دوهفته است آن کز افزونی است نقصانش
                      %(#ff0000)[۳)] میانه کار همی باش و بس کمال مجوی / که مه تمام نشد جز ز بهر نقصان را
                      %(#ff0000)[۴)] منتهای کمال نقصان است / گل بریزدبه وقت سیرابی

                      OpalO zeinab dehghaniZ kosariK Zahra.tgZ فاطمه خلیلیف 5 پاسخ آخرین پاسخ
                      7
                      • فاطمه خلیلیف آفلاین
                        فاطمه خلیلیف آفلاین
                        فاطمه خلیلی
                        دانش آموزان آلاء
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #733

                        🌸%(#ff0000)[تست ۲] 🌸
                        مفهوم عبارت «%(#ff0000)[وجود عاشق از عشق است؛ بی عشق چگونه زندگانی کند؟ حیات از عشق میشناس و ممات بی عشق می یاب.]» با کدام بیت تناسب مفهومی ندارد؟
                        %(#ff0000)[۱)] کسی کز عشق خالی شد فسرده ست / گرش صد جان بود بی عشق مرده ست
                        %(#ff0000)[۲)] ای حیات عاشقان در مردگی / دل نیابی جز که در دل بردگی
                        %(#ff0000)[۳)] اگر صد آب حیوان خورده باشی /چو عشقی در تو نبود، مرده باشی
                        %(#ff0000)[۴)] هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق / بر او نمرده به فتوای من نماز کنید

                        OpalO zeinab dehghaniZ فاطمه خلیلیف 3 پاسخ آخرین پاسخ
                        5
                        • فاطمه خلیلیف آفلاین
                          فاطمه خلیلیف آفلاین
                          فاطمه خلیلی
                          دانش آموزان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #734

                          🌸%(#ff0000)[تست ۳] 🌸
                          در کدام بیت بعضی از آرایه های ذکر شده در مقابل آن، به کار نرفته است؟
                          %(#ff0000)[۱)] سبزۂ خوابیده را بیدار سازد آب و من /چون شوم مست از شراب ناب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تضاد - تشخیص]
                          %(#ff0000)[۲)] از سرم تانگذرد می، کم نگردد رعشه ام /هم چو ماهی در میان آب خوابم میبرد: %(#ff0000)[اغراق - تشبيه]
                          %(#ff0000)[۳)] نیست غیر از گوشه عزلت مرا جایی قرار / در صدف چون گوهر سیراب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تناسب - اسلوب معادله]
                          %(#ff0000)[۴)] غفلت من از شتاب زندگی خواهد فزود / رفته رفته زین صدای آب خوابم میبرد. %(#ff0000)[استعاره - نغمۂ حروف]

                          OpalO zeinab dehghaniZ فاطمه خلیلیف 3 پاسخ آخرین پاسخ
                          5
                          • فاطمه خلیلیف آفلاین
                            فاطمه خلیلیف آفلاین
                            فاطمه خلیلی
                            دانش آموزان آلاء
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط فاطمه خلیلی انجام شده
                            #735

                            🌸%(#ff0000)[تست ۴] 🌸
                            (%(#ff0000)[کنایه] )در کدام بیت کم تر یافت می شود؟
                            %(#ff0000)[۱)]سبک سری که زند پیش بحر لافي وجود /اگر به باد دهد سر بجاست همچو حباب
                            %(#ff0000)[۲)] هرکه سجاده خود بر سر آب اندازد /هم چوکف در نظر همت مردان پوچ است
                            %(#ff0000)[۳)] دهر سپیددست سیه کاسه ای است صعب /منگربه خوش زبانی این ترش میزبان
                            %(#ff0000)[۴)] فلک با تنگ چشمان گوشه چشم دگر دارد/که چون فرزند کور آید، شود چشم گدا روشن

                            zeinab dehghaniZ OpalO فاطمه خلیلیف 3 پاسخ آخرین پاسخ
                            5
                            • فاطمه خلیلیف آفلاین
                              فاطمه خلیلیف آفلاین
                              فاطمه خلیلی
                              دانش آموزان آلاء
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #736

                              🌸%(#00ff00)[تست ۵] 🌸
                              عبارت «%(#00ff00)[چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید.]» با همه ابيات، به استثنای بیت ---- قرابت مفهومی دارد.
                              %(#00ff00)[۱)]درچشم پاک بین نبود رسم امتیاز/ در آفتاب سایه شاه و گدا یکی است
                              %(#00ff00)[۲)]در این بساط به تمکین خود مشو مغرور /که پیش سیل فنا، کوه و كه هر دو یکی است
                              %(#00ff00)[۳)]خرد را دید به چشم کی شان احولي (= دوبینی) است/ پیش ارباب بصیرت قطره و دریا یکی است
                              %(#00ff00)[۴)]ز اختلاف ظرف ، گوناگون نماند رنگ می / ورنه در میخانه وحدت ميِ حمرا (= سرخ) یکی است

                              zeinab dehghaniZ OpalO فاطمه خلیلیف 3 پاسخ آخرین پاسخ
                              5
                              • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

                                🌸%(#ff0000)[تست ۱] 🌸
                                مفهوم بیت «%(#ff0000)[به هست و نیست مرنجان ضمیر و خوش می باش _ که نیستی است سرانجام هر کمال که هست]» با کدام بيت متناسب نیست؟
                                %(#ff0000)[۱)] از آن طرف نپذیرد کمال او نقصان / وز این طرف شرف روزگارما باشد
                                %(#ff0000)[۲)]بدین اقبال یک هفته که بفزاید مشوغه غره / که چون ماه دوهفته است آن کز افزونی است نقصانش
                                %(#ff0000)[۳)] میانه کار همی باش و بس کمال مجوی / که مه تمام نشد جز ز بهر نقصان را
                                %(#ff0000)[۴)] منتهای کمال نقصان است / گل بریزدبه وقت سیرابی

                                OpalO آفلاین
                                OpalO آفلاین
                                Opal
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #737

                                فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

                                🌸%(#ff0000)[تست ۱] 🌸
                                مفهوم بیت «%(#ff0000)[به هست و نیست مرنجان ضمیر و خوش می باش _ که نیستی است سرانجام هر کمال که هست]» با کدام بيت متناسب نیست؟
                                %(#ff0000)[۱)] از آن طرف نپذیرد کمال او نقصان / وز این طرف شرف روزگارما باشد
                                %(#ff0000)[۲)]بدین اقبال یک هفته که بفزاید مشوغه غره / که چون ماه دوهفته است آن کز افزونی است نقصانش
                                %(#ff0000)[۳)] میانه کار همی باش و بس کمال مجوی / که مه تمام نشد جز ز بهر نقصان را
                                %(#ff0000)[۴)] منتهای کمال نقصان است / گل بریزدبه وقت سیرابی

                                %(#0010f0)[سلام سلام]😄

                                گزینه 4

                                فاطمه خلیلیف 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                5
                                • فاطمه خلیلیف آفلاین
                                  فاطمه خلیلیف آفلاین
                                  فاطمه خلیلی
                                  دانش آموزان آلاء
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #738

                                  🌸 %(#0000ff)[تست ۶] 🌸
                                  بیت %(#0000ff)[گر نور عشق حق به دل و جانت اوفتد / بالله كز آفتاب فلک خوب تر شوی]» با کدام گزینه ارتباط مفهومی دارد؟
                                  %(#0000ff)[۱)] خورشید بلندی سو و من سایه ی خاکی / آنجا که تو باشی نتوان گفت که هستم
                                  %(#0000ff)[۲)] من خاکی نه آن گردم که از راه تو برخیزم /من گریان نه آن شمعم که بی سوز تو بنشینم
                                  %(#0000ff)[۳)] خاکم به باد دادی از دل مشوغبارم/ در آتشم فکندی غافل مشو ز دودم
                                  %(#0000ff)[۴)] خاشاک راه بودم، در کوی دوست عمری /سیل محبت آمد،ناگاه درربودم

                                  zeinab dehghaniZ OpalO فاطمه خلیلیف 3 پاسخ آخرین پاسخ
                                  5
                                  • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

                                    🌸%(#ff0000)[تست ۲] 🌸
                                    مفهوم عبارت «%(#ff0000)[وجود عاشق از عشق است؛ بی عشق چگونه زندگانی کند؟ حیات از عشق میشناس و ممات بی عشق می یاب.]» با کدام بیت تناسب مفهومی ندارد؟
                                    %(#ff0000)[۱)] کسی کز عشق خالی شد فسرده ست / گرش صد جان بود بی عشق مرده ست
                                    %(#ff0000)[۲)] ای حیات عاشقان در مردگی / دل نیابی جز که در دل بردگی
                                    %(#ff0000)[۳)] اگر صد آب حیوان خورده باشی /چو عشقی در تو نبود، مرده باشی
                                    %(#ff0000)[۴)] هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق / بر او نمرده به فتوای من نماز کنید

                                    OpalO آفلاین
                                    OpalO آفلاین
                                    Opal
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Opal انجام شده
                                    #739

                                    فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

                                    🌸%(#ff0000)[تست ۲] 🌸
                                    مفهوم عبارت «%(#ff0000)[وجود عاشق از عشق است؛ بی عشق چگونه زندگانی کند؟ حیات از عشق میشناس و ممات بی عشق می یاب.]» با کدام بیت تناسب مفهومی ندارد؟
                                    %(#ff0000)[۱)] کسی کز عشق خالی شد فسرده ست / گرش صد جان بود بی عشق مرده ست
                                    %(#ff0000)[۲)] ای حیات عاشقان در مردگی / دل نیابی جز که در دل بردگی
                                    %(#ff0000)[۳)] اگر صد آب حیوان خورده باشی /چو عشقی در تو نبود، مرده باشی
                                    %(#ff0000)[۴)] هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق / بر او نمرده به فتوای من نماز کنید

                                    گزینه %(#0010f0)[2]

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    5
                                    • OpalO Opal

                                      فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

                                      🌸%(#ff0000)[تست ۱] 🌸
                                      مفهوم بیت «%(#ff0000)[به هست و نیست مرنجان ضمیر و خوش می باش _ که نیستی است سرانجام هر کمال که هست]» با کدام بيت متناسب نیست؟
                                      %(#ff0000)[۱)] از آن طرف نپذیرد کمال او نقصان / وز این طرف شرف روزگارما باشد
                                      %(#ff0000)[۲)]بدین اقبال یک هفته که بفزاید مشوغه غره / که چون ماه دوهفته است آن کز افزونی است نقصانش
                                      %(#ff0000)[۳)] میانه کار همی باش و بس کمال مجوی / که مه تمام نشد جز ز بهر نقصان را
                                      %(#ff0000)[۴)] منتهای کمال نقصان است / گل بریزدبه وقت سیرابی

                                      %(#0010f0)[سلام سلام]😄

                                      گزینه 4

                                      فاطمه خلیلیف آفلاین
                                      فاطمه خلیلیف آفلاین
                                      فاطمه خلیلی
                                      دانش آموزان آلاء
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #740

                                      @kosar-mortazavi سلام😃🌸🌸

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      5
                                      • فاطمه خلیلیف آفلاین
                                        فاطمه خلیلیف آفلاین
                                        فاطمه خلیلی
                                        دانش آموزان آلاء
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #741

                                        🌸 %(#00ffff)[تست ۷] 🌸
                                        در متن «%(#00ffff)[عادت کرده بود که همه چیز را گذران و همه احوال عالم را در معرض تبدل تلقی می کرد؛ لذا، از هیچ پیشامد جالبی زیاده اظهار شادمانی نمی کرد و از هیچ حادثه سوئی هم به شکوه درنمی آمد. وقتی یک تن از یاران را غمناک دید، گفت که در دنیا همه دل تنگیها از دل نهادگی بر این عالم است.]» چند «ترکیب وصفی» یافت می شود؟
                                        %(#00ffff)[۱)] ۸
                                        %(#00ffff)[۲)] ۹
                                        %(#00ffff)[۳)] ۱۰
                                        %(#00ffff)[۴)] ۱۱

                                        OpalO zeinab dehghaniZ فاطمه خلیلیف 3 پاسخ آخرین پاسخ
                                        5
                                        • فاطمه خلیلیف فاطمه خلیلی

                                          🌸%(#ff0000)[تست ۳] 🌸
                                          در کدام بیت بعضی از آرایه های ذکر شده در مقابل آن، به کار نرفته است؟
                                          %(#ff0000)[۱)] سبزۂ خوابیده را بیدار سازد آب و من /چون شوم مست از شراب ناب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تضاد - تشخیص]
                                          %(#ff0000)[۲)] از سرم تانگذرد می، کم نگردد رعشه ام /هم چو ماهی در میان آب خوابم میبرد: %(#ff0000)[اغراق - تشبيه]
                                          %(#ff0000)[۳)] نیست غیر از گوشه عزلت مرا جایی قرار / در صدف چون گوهر سیراب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تناسب - اسلوب معادله]
                                          %(#ff0000)[۴)] غفلت من از شتاب زندگی خواهد فزود / رفته رفته زین صدای آب خوابم میبرد. %(#ff0000)[استعاره - نغمۂ حروف]

                                          OpalO آفلاین
                                          OpalO آفلاین
                                          Opal
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Opal انجام شده
                                          #742

                                          فاطمه خلیلی در ☘ادبیات کنکور☘ گفته است:

                                          🌸%(#ff0000)[تست ۳] 🌸
                                          در کدام بیت بعضی از آرایه های ذکر شده در مقابل آن، به کار نرفته است؟
                                          %(#ff0000)[۱)] سبزۂ خوابیده را بیدار سازد آب و من /چون شوم مست از شراب ناب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تضاد - تشخیص]
                                          %(#ff0000)[۲)] از سرم تانگذرد می، کم نگردد رعشه ام /هم چو ماهی در میان آب خوابم میبرد: %(#ff0000)[اغراق - تشبيه]
                                          %(#ff0000)[۳)] نیست غیر از گوشه عزلت مرا جایی قرار / در صدف چون گوهر سیراب خوابم میبرد: %(#ff0000)[تناسب - اسلوب معادله]
                                          %(#ff0000)[۴)] غفلت من از شتاب زندگی خواهد فزود / رفته رفته زین صدای آب خوابم میبرد. %(#ff0000)[استعاره - نغمۂ حروف]

                                          گزینه 2 (همه تستارو گذاشتی جواب میدم اینجوری شلوغ میشه😄)

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          5
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 35
                                          • 36
                                          • 37
                                          • 38
                                          • 39
                                          • 40
                                          • 41
                                          • 42
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع