Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. معرفی رشته پرستاری💉🩺
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

معرفی رشته پرستاری💉🩺

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده مشاوره تحصیلی
29 دیدگاه‌ها 8 کاربران 3.3k بازدیدها 10 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • maryam111M maryam111

    @ariana-ariana سلام
    نه سوال خوبی بود اتفاق
    رتبه هر منطقه ای فرق میکنه خب
    برای منطقه ۳ تا ۱۱ هزار هم پرستاری روزانه رفتن
    برای منطقه ۲ و ۱ رو دقیق نمیدونم
    ولی منطقه ۲ فکر میکنم تا ۱۶ هزار بگیره
    بازم میگم دقیق نمیدونم
    میتونید از سایت کانون قلم چی کمک بگیرید

    Matilda2M آفلاین
    Matilda2M آفلاین
    Matilda2
    فارغ التحصیلان آلاء
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #9

    maryam111 ممنونم :)

    maryam111M 1 پاسخ آخرین پاسخ
    1
    • Matilda2M Matilda2

      maryam111 ممنونم :)

      maryam111M آفلاین
      maryam111M آفلاین
      maryam111
      فارغ التحصیلان آلاء
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #10

      @ariana-ariana خواهش میکنم امیدوارم بهترین انتخاب زندگیتون رو داشته باشید تو این دوران🙂🌹

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      1
      • maryam111M maryam111

        سلااااام امیدوارم حالتون خوووب باشه و دوران انتخاب رشته رو تا اینجا به خوبی پشت سر گذاشته باشید
        میخوام درباره رشته خودم یعنی پرستاری توضیح بدم و سوالاتونو جواب بدم
        معمولا با شنیدن پرستار اولین چیزی که به ذهنتون میرسه یه خانومه با لباس سفید که به آمپول دستشه و میخواد آمپول بزنه:syringe:
        ولی واقعا فقط این نیست
        پرستارها تقریبا همه درس های پزشکی ها رو میخونن اما با تعداد واحد کمتر
        تو بیمارستان کلی مسئولیت دارن که براتون میگم
        و کلی کار به جز آمپول زدن هست که یاد میگیرن و در شرایط بحرانی و اورژانسی میتونه جون مریض رو نجات بده
        بریم سراغ دسته بندیا
        سوالا رو دسته بندی کردم وسطش توضیحات خودمم میگم
        درس ها و واحد ها
        دروس پرستاری.png
        تو دروس عملی ترم یک شما میرید اتاق پراتیک(فضای شبیه سازی شده بیمارستان) دانشکده تون و بعنوان 2 واحد عملی اصول و مهارت های پرستاری اکثر پروسیجرهای لازم و پرکاربرد برای بیمارستان رو بهتون یاد میدن و در آخر یه امتحان به صورت آسکی میدین (همون پروسیجرهایی که بهتون یاد دادن رو باید انجام بدید واسه استاد) و در صورت پاس کردن این دو واحد آماده میشید برای کارآموزی های ترم 2.
        ترم 2 حدود 10 روز کارآموزی بیمارستان دارید و هر ترم به روزاش اضافه میشه. مثلا ترم 4 حدود 40 روز هست
        از ترم 6 به بعد دیگه دروس تئوری ندارید و صرفا کارورزی بیمارستانه
        هر ترم نهایتا 20 واحد باید بردارید که این واحدا مشخصه و فقط میتونید 2-3تا دروس عمومیتون رو عوض کنید
        اگر معدلتون بالاتر از 17 بشه میتونید تا سقف 24 واحد بردارید.
        گرایش های ارشد
        گرایش ارشد.png

        بعد از کارشناسی باید 2 سال برید طرح و تو یه بیمارستان کار کنید. محل طرحتون رو هم خودتون انتخاب میکنید.
        میتونید بعد از اون برید آزمون ارشد بدید طرح رو بعد از تموم شدن ارشد برید و میتونید همزمان ارشد و طرح رو باهم برید.
        گرایش های دکتری رو کامل پیدا نکردم ولی در کل با گرفتن دکتری میتونید عضو هیئت علمی دانشگاه بشید و یه سری گرایشات مثل قلب و عروق ، بخش ویژه ، جراحی داخلی و ... داره.
        البته هیئت علمی رو با ارشد هم بتونید عضو باشید.
        هرچی مدرک علمیتون بالاتر باشه حقوق زیاد میشه و برای انتخاب رئیس بخش ، سرپرستار و غیره در اولویت هستید
        شهر محل تحصیل و اساتید دانشگاه
        از نظر مدرک و در آینده برای استخدامی فرقی نمیکنه شما از چه دانشگاهی مدرک داشته باشید(روزانه ، پردیس ، آزاد یا هرچی )
        اما برای خودتون و آینده کاریتون تاثیر میذاره
        برای رشته ای مثل پرستاری هرچی شهر بزرگتر باشه شما دستتون برای شرکت تو دوره ها و کارگاه های مختلف باز تره
        امکاناتی که در اختیارتون هست برای یادگیری پروسیجر ها بیشتره
        بیمارستان هایی که شما برای کارآموزی میرید و کیس های مختلفی که به تورتون میخوره بیشتر خواهد بود و در نهایت اطلاعاتی که درباره بیماری های مختلف کسب میکنید بیشتر خواهد بود
        چون دوره های کارآموزی خیلییی بیشتر از دروس تئوری که میخونید اطلاعات کسب میکنید.
        برخورد اساتید بستگی به دانشگاه و دانشکده تون داره.
        ولی در کل تو دانشگاه اگر درس بخونید و کاری به کسی نداشته باشید و دنبال حاشیه نرید کسی کار به کارتون نداره.:grinning_face_with_sweat:
        سخت گیری استادا هم همیشه هست و گاهی چاره ای جز پذیرش و چشم گفتن ندارید :crying_face:
        مسئولیت پرستار
        تو بیمارستان مسئولیت بیمار و اتفاقایی که براش میفته با پرستاره حتی اگر پزشک اوردر اشتباه بده پرستار مسئوله چون اجراش کرده.
        حقیقتش نمیدونم چی دقیقا بگم ولی خب برای پرستار شدن باید صبور باشید و فرز
        در لحظه ای که ممکنه پزشک تو بخش نباشه باید بتونن یه سری تصمیمات بگیرن و جون مریض رو نجات بدن
        شیفت ها اینطوریه
        7صبح تا 1 ظهر
        1 ظهر تا 7 شب
        7 شب تا 7 صبح
        برای شیفت شب ممکنه 2-3 ساعت بتونید بخوابید ولی اگر بخش شلوغ باشه و کار زیاد خب نمیتونید بخوابید.
        متاسفانه معمولا پرستار کمه و بیمار زیاد مثلا 3تا پرستار با 40 تا مریض
        استاندارد اینه که هر 3 مریض یه پرستار داشته باشن ولی خب تو ایران خیلی رعایت نمیشه.
        امنیت شغلی داره.
        مهاجرت :airplane_departure:
        بدون شک پرستاری بهترین رشته برای مهاجرته
        وقتی بخواید مهاجرت کنید اونور مدرک هوشبری اتاق عمل علوم آز و غیره رو خیلی قبول ندارن ... ینی اصلا این رشته ها رو ندارن اونا و فقط پرستاری دارن و راحت تر پذیرش میکنن پرستارها رو
        علاقه
        برای این رشته واقعا علاقه لازمه و نمیتونی بگی حالا من برم پرستار بشم بعدا خوشم میاد و کنار میام باهاش
        چون اگه دوست نداشته باشید نمیتونید شیفت شب وایستادید نمیتونید غرغر مریض و همراه گوش بدید وصبوری کنید و غیره
        من خودم اول دوست نداشتم پرستاری رو ولی موقع انتخاب رشته خیلی تحقیق کردم و دیدم به درساش علاقه دارم
        الان هم خیلی این رشته رو دوست دارم و کلی برای آینده برنامه دارم
        شاید اگر یه نفر اطلاعات درست بهم میداد همون قبل از انتخاب رشته عاشقش میشدم:smiling_face_with_heart-eyes:
        بازارکار
        نسبت به بقیه رشته های پیراپزشکی بازار کار خیلی خوبی داره
        و اگر بلافاصله بعد از طرح درخواست کار بدید نهایتا یک ماه بیکار میمونید
        اگر دقت کنید یه بیمارستان معمولی نهایتا 3 تا اتاق عمل داره 1 زایشگاه داره ولی کلی بخش داره که بتونن نیروی پرستار جذب کنن
        تحقیقات
        https://forum.alaatv.com/post/2077825 اینجا کامل توضیح دادم
        درآمد
        درآمد خوبی هم داره . از وقتی که طرح برید حدودا 6 میلیون حقوق میگیرید و حالا بسته به محل طرحتون و کارانه بیمارستان و غیره اضافه و کم میشه.
        اگر استخدام بشید حقوق خیلی بیشتر میشه
        اگر شرکتی باشید یه مقدار کمتر از استخدامیه ولی بیشتر از طرحه

        جمع بندی
        مزایا: حقوق خوب ، موقعیت شغلی ، بازارکار ، کلاس داره:grinning_face_with_sweat: ، دعای خیر کلی آدم پشت سرته ، خوب شدن حال بقیه رو میبینید و حال معنوی خوبی داره و غیره
        سختی ها: شیفت داره ، تعطیلی نداره ، صبور باید باشید چون مریض و همراه اصلا حوصله ندارن به خاطر مریضیشون ، در معرض خطر بیماری ها هستید و غیره

        اگر بازم سوالی دارید همینجا بپرسید و منشنم کنید :)
        بچه-های-کنکور-تجربی-1400 تجربیا

        مصطفي عباسیانم آفلاین
        مصطفي عباسیانم آفلاین
        مصطفي عباسیان
        دانش آموزان آلاء
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #11

        maryam111 سلام
        ممنون از توضیحاتتون ..
        شیفت هاش ۲۴ ۴۸ نیستش احیانا ؟؟؟
        واینکه میدونید حدودا حقوق یه پرستار استخدام دولتی چقدره ؟

        maryam111M 1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • maryam111M maryam111

          سلااااام امیدوارم حالتون خوووب باشه و دوران انتخاب رشته رو تا اینجا به خوبی پشت سر گذاشته باشید
          میخوام درباره رشته خودم یعنی پرستاری توضیح بدم و سوالاتونو جواب بدم
          معمولا با شنیدن پرستار اولین چیزی که به ذهنتون میرسه یه خانومه با لباس سفید که به آمپول دستشه و میخواد آمپول بزنه:syringe:
          ولی واقعا فقط این نیست
          پرستارها تقریبا همه درس های پزشکی ها رو میخونن اما با تعداد واحد کمتر
          تو بیمارستان کلی مسئولیت دارن که براتون میگم
          و کلی کار به جز آمپول زدن هست که یاد میگیرن و در شرایط بحرانی و اورژانسی میتونه جون مریض رو نجات بده
          بریم سراغ دسته بندیا
          سوالا رو دسته بندی کردم وسطش توضیحات خودمم میگم
          درس ها و واحد ها
          دروس پرستاری.png
          تو دروس عملی ترم یک شما میرید اتاق پراتیک(فضای شبیه سازی شده بیمارستان) دانشکده تون و بعنوان 2 واحد عملی اصول و مهارت های پرستاری اکثر پروسیجرهای لازم و پرکاربرد برای بیمارستان رو بهتون یاد میدن و در آخر یه امتحان به صورت آسکی میدین (همون پروسیجرهایی که بهتون یاد دادن رو باید انجام بدید واسه استاد) و در صورت پاس کردن این دو واحد آماده میشید برای کارآموزی های ترم 2.
          ترم 2 حدود 10 روز کارآموزی بیمارستان دارید و هر ترم به روزاش اضافه میشه. مثلا ترم 4 حدود 40 روز هست
          از ترم 6 به بعد دیگه دروس تئوری ندارید و صرفا کارورزی بیمارستانه
          هر ترم نهایتا 20 واحد باید بردارید که این واحدا مشخصه و فقط میتونید 2-3تا دروس عمومیتون رو عوض کنید
          اگر معدلتون بالاتر از 17 بشه میتونید تا سقف 24 واحد بردارید.
          گرایش های ارشد
          گرایش ارشد.png

          بعد از کارشناسی باید 2 سال برید طرح و تو یه بیمارستان کار کنید. محل طرحتون رو هم خودتون انتخاب میکنید.
          میتونید بعد از اون برید آزمون ارشد بدید طرح رو بعد از تموم شدن ارشد برید و میتونید همزمان ارشد و طرح رو باهم برید.
          گرایش های دکتری رو کامل پیدا نکردم ولی در کل با گرفتن دکتری میتونید عضو هیئت علمی دانشگاه بشید و یه سری گرایشات مثل قلب و عروق ، بخش ویژه ، جراحی داخلی و ... داره.
          البته هیئت علمی رو با ارشد هم بتونید عضو باشید.
          هرچی مدرک علمیتون بالاتر باشه حقوق زیاد میشه و برای انتخاب رئیس بخش ، سرپرستار و غیره در اولویت هستید
          شهر محل تحصیل و اساتید دانشگاه
          از نظر مدرک و در آینده برای استخدامی فرقی نمیکنه شما از چه دانشگاهی مدرک داشته باشید(روزانه ، پردیس ، آزاد یا هرچی )
          اما برای خودتون و آینده کاریتون تاثیر میذاره
          برای رشته ای مثل پرستاری هرچی شهر بزرگتر باشه شما دستتون برای شرکت تو دوره ها و کارگاه های مختلف باز تره
          امکاناتی که در اختیارتون هست برای یادگیری پروسیجر ها بیشتره
          بیمارستان هایی که شما برای کارآموزی میرید و کیس های مختلفی که به تورتون میخوره بیشتر خواهد بود و در نهایت اطلاعاتی که درباره بیماری های مختلف کسب میکنید بیشتر خواهد بود
          چون دوره های کارآموزی خیلییی بیشتر از دروس تئوری که میخونید اطلاعات کسب میکنید.
          برخورد اساتید بستگی به دانشگاه و دانشکده تون داره.
          ولی در کل تو دانشگاه اگر درس بخونید و کاری به کسی نداشته باشید و دنبال حاشیه نرید کسی کار به کارتون نداره.:grinning_face_with_sweat:
          سخت گیری استادا هم همیشه هست و گاهی چاره ای جز پذیرش و چشم گفتن ندارید :crying_face:
          مسئولیت پرستار
          تو بیمارستان مسئولیت بیمار و اتفاقایی که براش میفته با پرستاره حتی اگر پزشک اوردر اشتباه بده پرستار مسئوله چون اجراش کرده.
          حقیقتش نمیدونم چی دقیقا بگم ولی خب برای پرستار شدن باید صبور باشید و فرز
          در لحظه ای که ممکنه پزشک تو بخش نباشه باید بتونن یه سری تصمیمات بگیرن و جون مریض رو نجات بدن
          شیفت ها اینطوریه
          7صبح تا 1 ظهر
          1 ظهر تا 7 شب
          7 شب تا 7 صبح
          برای شیفت شب ممکنه 2-3 ساعت بتونید بخوابید ولی اگر بخش شلوغ باشه و کار زیاد خب نمیتونید بخوابید.
          متاسفانه معمولا پرستار کمه و بیمار زیاد مثلا 3تا پرستار با 40 تا مریض
          استاندارد اینه که هر 3 مریض یه پرستار داشته باشن ولی خب تو ایران خیلی رعایت نمیشه.
          امنیت شغلی داره.
          مهاجرت :airplane_departure:
          بدون شک پرستاری بهترین رشته برای مهاجرته
          وقتی بخواید مهاجرت کنید اونور مدرک هوشبری اتاق عمل علوم آز و غیره رو خیلی قبول ندارن ... ینی اصلا این رشته ها رو ندارن اونا و فقط پرستاری دارن و راحت تر پذیرش میکنن پرستارها رو
          علاقه
          برای این رشته واقعا علاقه لازمه و نمیتونی بگی حالا من برم پرستار بشم بعدا خوشم میاد و کنار میام باهاش
          چون اگه دوست نداشته باشید نمیتونید شیفت شب وایستادید نمیتونید غرغر مریض و همراه گوش بدید وصبوری کنید و غیره
          من خودم اول دوست نداشتم پرستاری رو ولی موقع انتخاب رشته خیلی تحقیق کردم و دیدم به درساش علاقه دارم
          الان هم خیلی این رشته رو دوست دارم و کلی برای آینده برنامه دارم
          شاید اگر یه نفر اطلاعات درست بهم میداد همون قبل از انتخاب رشته عاشقش میشدم:smiling_face_with_heart-eyes:
          بازارکار
          نسبت به بقیه رشته های پیراپزشکی بازار کار خیلی خوبی داره
          و اگر بلافاصله بعد از طرح درخواست کار بدید نهایتا یک ماه بیکار میمونید
          اگر دقت کنید یه بیمارستان معمولی نهایتا 3 تا اتاق عمل داره 1 زایشگاه داره ولی کلی بخش داره که بتونن نیروی پرستار جذب کنن
          تحقیقات
          https://forum.alaatv.com/post/2077825 اینجا کامل توضیح دادم
          درآمد
          درآمد خوبی هم داره . از وقتی که طرح برید حدودا 6 میلیون حقوق میگیرید و حالا بسته به محل طرحتون و کارانه بیمارستان و غیره اضافه و کم میشه.
          اگر استخدام بشید حقوق خیلی بیشتر میشه
          اگر شرکتی باشید یه مقدار کمتر از استخدامیه ولی بیشتر از طرحه

          جمع بندی
          مزایا: حقوق خوب ، موقعیت شغلی ، بازارکار ، کلاس داره:grinning_face_with_sweat: ، دعای خیر کلی آدم پشت سرته ، خوب شدن حال بقیه رو میبینید و حال معنوی خوبی داره و غیره
          سختی ها: شیفت داره ، تعطیلی نداره ، صبور باید باشید چون مریض و همراه اصلا حوصله ندارن به خاطر مریضیشون ، در معرض خطر بیماری ها هستید و غیره

          اگر بازم سوالی دارید همینجا بپرسید و منشنم کنید :)
          بچه-های-کنکور-تجربی-1400 تجربیا

          شهیده shش آفلاین
          شهیده shش آفلاین
          شهیده sh
          فارغ التحصیلان آلاء
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #12

          maryam111 ممنون مریم جان
          راستی شما کسی رو میشناسید که فیزیوتراپی بخونه ؟سوال دارم ولی کسی دم دستم نیست .

          یا طبیب من لا طبیب له

          maryam111M 1 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • مصطفي عباسیانم مصطفي عباسیان

            maryam111 سلام
            ممنون از توضیحاتتون ..
            شیفت هاش ۲۴ ۴۸ نیستش احیانا ؟؟؟
            واینکه میدونید حدودا حقوق یه پرستار استخدام دولتی چقدره ؟

            maryam111M آفلاین
            maryam111M آفلاین
            maryam111
            فارغ التحصیلان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #13

            مصطفي عباسیان شیفت ها بستگی به بیمارستان داره
            روتین همین چیزیه که گفتم
            اما مثلا یه بیمارستان بود که یکی از آشناهام یه شیفت ۲۴ شاعته وایستاد و برای همون یک شب ۹۰۰ هزارتومن حقوق گرفت
            ولی معمولا اینی هست که خدمتتون گفتم
            استخدام دولتی اگر باشید از نظر حقوق و مزایا واقعا خوبه و میره بالای ۱۰ میلیون دیگه تقریبا

            مصطفي عباسیانم 1 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • شهیده shش شهیده sh

              maryam111 ممنون مریم جان
              راستی شما کسی رو میشناسید که فیزیوتراپی بخونه ؟سوال دارم ولی کسی دم دستم نیست .

              maryam111M آفلاین
              maryam111M آفلاین
              maryam111
              فارغ التحصیلان آلاء
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط maryam111 انجام شده
              #14

              شهیده sh یکی از دوستانم هست که فیزیوتراپی میخونه
              میتونی سوالت رو بگی بپرسم ازش🙂
              اینجا هم داشتیم یه نفر که فیزیو میخوندن ولی نمیدونم الان میان انجمن یا نه

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • maryam111M maryam111

                مصطفي عباسیان شیفت ها بستگی به بیمارستان داره
                روتین همین چیزیه که گفتم
                اما مثلا یه بیمارستان بود که یکی از آشناهام یه شیفت ۲۴ شاعته وایستاد و برای همون یک شب ۹۰۰ هزارتومن حقوق گرفت
                ولی معمولا اینی هست که خدمتتون گفتم
                استخدام دولتی اگر باشید از نظر حقوق و مزایا واقعا خوبه و میره بالای ۱۰ میلیون دیگه تقریبا

                مصطفي عباسیانم آفلاین
                مصطفي عباسیانم آفلاین
                مصطفي عباسیان
                دانش آموزان آلاء
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #15

                maryam111 آها یه سوال.. اینکه نفهمیدم وقتی درس دانشگاه تمام بشه به طور خودکار استخدام دولتی میشه آدم یا اینکه باید درخواست بدی یا اینکه تهش آزمون میگیرن یا ...

                برای استخدام دولتی چی نیازه ؟

                maryam111M 2 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • مصطفي عباسیانم مصطفي عباسیان

                  maryam111 آها یه سوال.. اینکه نفهمیدم وقتی درس دانشگاه تمام بشه به طور خودکار استخدام دولتی میشه آدم یا اینکه باید درخواست بدی یا اینکه تهش آزمون میگیرن یا ...

                  برای استخدام دولتی چی نیازه ؟

                  maryam111M آفلاین
                  maryam111M آفلاین
                  maryam111
                  فارغ التحصیلان آلاء
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #16

                  مصطفي عباسیان آزمون استخدامی میگیرن
                  و یه مقدار قبولیش سخته چون تعداد کمی جذب میکنن
                  البته بعلت کمبود پرستار تو سالهای پیش رو احتمالش زیاده که ظرفیتش رو افزایش بدن

                  مصطفي عباسیانم 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • maryam111M maryam111

                    مصطفي عباسیان آزمون استخدامی میگیرن
                    و یه مقدار قبولیش سخته چون تعداد کمی جذب میکنن
                    البته بعلت کمبود پرستار تو سالهای پیش رو احتمالش زیاده که ظرفیتش رو افزایش بدن

                    مصطفي عباسیانم آفلاین
                    مصطفي عباسیانم آفلاین
                    مصطفي عباسیان
                    دانش آموزان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #17

                    maryam111 تستیه
                    چجوریه عملی ؟؟؟؟

                    maryam111M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • مصطفي عباسیانم مصطفي عباسیان

                      maryam111 آها یه سوال.. اینکه نفهمیدم وقتی درس دانشگاه تمام بشه به طور خودکار استخدام دولتی میشه آدم یا اینکه باید درخواست بدی یا اینکه تهش آزمون میگیرن یا ...

                      برای استخدام دولتی چی نیازه ؟

                      maryam111M آفلاین
                      maryam111M آفلاین
                      maryam111
                      فارغ التحصیلان آلاء
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #18
                      این پست پاک شده!
                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • مصطفي عباسیانم مصطفي عباسیان

                        maryam111 تستیه
                        چجوریه عملی ؟؟؟؟

                        maryam111M آفلاین
                        maryam111M آفلاین
                        maryam111
                        فارغ التحصیلان آلاء
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #19

                        مصطفي عباسیان تستیه اگه قبول شدید میرید واسه مصاحبه

                        مصطفي عباسیانم 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • maryam111M آفلاین
                          maryam111M آفلاین
                          maryam111
                          فارغ التحصیلان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط maryam111 انجام شده
                          #20

                          Screenshot_20210805-220948_Instagram.jpg

                          Screenshot_20210805-221002_Instagram.jpg
                          خلاصه نهایی برای تصمیم گیری نهایی تون🙃
                          بچه-های-کنکور-تجربی-1400

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          13
                          • maryam111M maryam111

                            مصطفي عباسیان تستیه اگه قبول شدید میرید واسه مصاحبه

                            مصطفي عباسیانم آفلاین
                            مصطفي عباسیانم آفلاین
                            مصطفي عباسیان
                            دانش آموزان آلاء
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #21

                            maryam111 مصاحبه چیا داره؟

                            maryam111M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • Fa DF آفلاین
                              Fa DF آفلاین
                              Fa D
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #22

                              ببخشید درمورد رشته اتاق عمل توضیح داده شده؟!
                              من تاپیکی ندیدم اگه نشده توضیح بدم

                              من از دیوانگان دیدم هزاران عاقل مرده...

                              maryam111M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              2
                              • مصطفي عباسیانم مصطفي عباسیان

                                maryam111 مصاحبه چیا داره؟

                                maryam111M آفلاین
                                maryam111M آفلاین
                                maryam111
                                فارغ التحصیلان آلاء
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #23

                                مصطفي عباسیان در معرفی رشته پرستاری💉🩺 گفته است:

                                maryam111 مصاحبه چیا داره؟

                                دقیق نمیدونم منم
                                ولی فکر میکنم یه چیزی تو مایه های مصاحبه فرهنگیان باشه

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • Fa DF Fa D

                                  ببخشید درمورد رشته اتاق عمل توضیح داده شده؟!
                                  من تاپیکی ندیدم اگه نشده توضیح بدم

                                  maryam111M آفلاین
                                  maryam111M آفلاین
                                  maryam111
                                  فارغ التحصیلان آلاء
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #24

                                  Fa D نه کسی توضیح نداده
                                  خوشحال میشیم توضیحاتتون رو بخونیم😍

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • S آفلاین
                                    S آفلاین
                                    SARA_
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #25

                                    سلام
                                    وقتتون بخیر🌻
                                    از یه نفر شنیدم میشه از پرستاری پزشکی هم آورد؟
                                    درسته؟
                                    چجوریه؟

                                    ثَبت اَست بَر جَـریدِه‌ی عـآلَم، دَوآمِ مـآ...

                                    maryam111M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    3
                                    • S SARA_

                                      سلام
                                      وقتتون بخیر🌻
                                      از یه نفر شنیدم میشه از پرستاری پزشکی هم آورد؟
                                      درسته؟
                                      چجوریه؟

                                      maryam111M آفلاین
                                      maryam111M آفلاین
                                      maryam111
                                      فارغ التحصیلان آلاء
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #26

                                      @sara-83 سلام
                                      بله میشه
                                      آزمون لیسانس به پزشکی باید بدید
                                      هر سال یک یا دوبار برگزار میشه
                                      رفرنس هاش بر اساس دروس علوم پزشکیه
                                      و از تمامی رشته های علوم پزشکی میتونن تو این آزمون شرکت کنن و حتی فکر کنم رشته های مهندسی
                                      ۲۰ نفر تو این آزمون قبول میشن و میرن برای مصاحبه و از مصاحبه ۱۰ نفر قبول میشن و پذیرش میشن واسه پزشکی

                                      S 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      2
                                      • maryam111M maryam111

                                        @sara-83 سلام
                                        بله میشه
                                        آزمون لیسانس به پزشکی باید بدید
                                        هر سال یک یا دوبار برگزار میشه
                                        رفرنس هاش بر اساس دروس علوم پزشکیه
                                        و از تمامی رشته های علوم پزشکی میتونن تو این آزمون شرکت کنن و حتی فکر کنم رشته های مهندسی
                                        ۲۰ نفر تو این آزمون قبول میشن و میرن برای مصاحبه و از مصاحبه ۱۰ نفر قبول میشن و پذیرش میشن واسه پزشکی

                                        S آفلاین
                                        S آفلاین
                                        SARA_
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #27

                                        maryam111 ممنونم:cherry_blossom: :cherry_blossom:

                                        ثَبت اَست بَر جَـریدِه‌ی عـآلَم، دَوآمِ مـآ...

                                        maryam111M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        2
                                        • S SARA_

                                          maryam111 ممنونم:cherry_blossom: :cherry_blossom:

                                          maryam111M آفلاین
                                          maryam111M آفلاین
                                          maryam111
                                          فارغ التحصیلان آلاء
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #28

                                          @sara-83 خواهش میکنم💚🌿

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع