Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. این داستان (قسمت8):"عقب ماندن از برنامه"
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

این داستان (قسمت8):"عقب ماندن از برنامه"

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده مشاوره تحصیلی
15 دیدگاه‌ها 7 کاربران 777 بازدیدها 8 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • D آفلاین
    D آفلاین
    Dr.Aryan
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Dr.Aryan انجام شده
    #1

    سلام :cloud:
    اول از همه بگم لطفا این متن رو با دقت بخونید و جدی بگیرینش شاید چند مین زمان لازم باشه برا خوندن این متن و همین متن ممکنه جلوی خیلی از اشتباهات و خدای نکرده خراب شدن آیندتون رو بگیره .:glowing_star:
    پس با من همراه باشید.:seedling:
    خب من انجا ی سری مشکلاتی ک الان شایع هست تو بچه ها رو ذکر میکنم دلایلشو و راه حل هاشو و اینجا میخوام درمورد %(#14badb)[عقب موندن از برنامه صحبت] کنم.

    بچه ها وقتی از برنامه عقب میوفتین دست روی دست نزارین تا ی اتفاق بیفته یا معجزه شه و به برنامتون برسین چون هیچوقت همچین اتفاقی نمیوفته مگر اینکه شما بلند شین و ی کاری کنین. ببینید ی مشکلی ک هست وقتی از برنامه عقب میمونن دیگ بیخیال میشن خب این اشتباهه با این کار داری کار خودتو سخت تر میکنی و هی بیشتر خودتو از برنامه عقب میندازی
    %(#14badb)[راه حلش چیه پس؟]
    من میگم بجای اینکه بشینی و زانوی غم بغل کنی پاشو ی کاری کن. درخت ک نیستی ی جا بمونی اگر از وضعیت الانت خوشت نمیاد تغییرش بده (این سخن ی بزرگیه و الان اسمشو یادم نمیاد که ذکر کنم)
    میپرسی چجوری؟

    • %(#14badb)[ببین اگ در حد چند روز از برنامه عقبی] میتونی چن روز فشرده تر بخونی %(#ff0066)[(با حفظ کیفیت مطالعه)] و طی چند روز این عقب موندنت رو جبران کنی. البته با برنامه ریزی.

    • %(#14badb)[اگر ی مقدار بیشتری از برنامه عقبی] ، بشینی و ب ناامیدی اجازه بدی بدی بهت غلبه و کنه استرس بگیری هیچی درست نمیشه بلکه خراب تر هم میشه
      کار نشد نداره ببین هرچقد استرس میخوای داشته باشی هرچقد ناامید باشی بلند شو و اینکارای ک میگم رو بکن وقتی اینکارا رو کردی خود ب خود میبینی عه ناامیدیت خیلی کم تر شده دیگ استرس نداری و حالت خیلی بهتره

    %(#db7414)[1.]برنامتو شخصی سازی کن ینی اگر مثلا راه ابریشمی هستی برنامه راه ابریشم رو بزار جلوت ب عنوان الگو اونایی رو ک خوندی تیک بزن ببین کدوما رو خوندی کدوما رو نخوندی.
    %(#db7414)[2.]در مرحله بعد نوبت میرسه ب اینکه اون باکس هایی از برنامه رو ک نخوندی خودت برنامه ریزیشون کنی ی کاغذ بزار جلوت ب اندازه ی هفته خط کشی کن
    خب الان باید اون باکسایی رو که نخوندی ب صورت متعادل بچینی توی برنامه شخصیت اما اما اما ی نکته خیلی مهم ک باید یادت باشه اینه ک
    %(#db1414)[برنامتو متعادل بچینی]
    ممکنه تو باکسای زیادی فیزیک رو نخونده باشی نسبت ب بقیه درسا نباید بیای چن روز فقط فیزیک بخونی یا 70 80 درصد تایماتو با فیزیک پر کنی این اشتباهه
    کلمه متعادل ک ب کار بردم بخاطر همین بود تو باید با توجه ب الگوت ک برنامه راه ابریشمه برنامه بریزی و ب عنوان مثال امروز رو زیست بزاری شیمی هم بزاری و فیزیک هم بزاری اما چون عقبی ی مقدار بیشتر از اونا مثلا فردا زیست گذاشتی شیمی هم گذاشتی ریاضی رو میزاری و اگر میتونی ی باکس فیزیک هم میزاری ک ب مرور زمان جبران بشه این عقب موندگی زیاد فیزیکت.
    ببینید این درسارو رو من %(#db1414)[مثال زدم] اینا فقط ی مثال هستن ک شما دستون بیاد ک باید چیکار کنین و اگر ی درس خیلی عقب بودین رو چجور متعادل بچنین.
    پس تعادل برنامه ریزیتونو حفظ میکنین و اونو شخصی سازیش میکنین مطمئنن اگر هرروز ی مقدار بیشتر درس بخونین تا اخر شهریور ب برنامه میرسین اگرم نرسیدین فدای سرتون 70 80 درصدشو ک میتونین بخونین ؟ این خیلی بهتر از کسیه ک 10 درصد مطالبو خونده و دیگ بیخیال شده
    %(#14badb)[نکته اخر]

    • برنامتونو ایده آل و فضایی ننویسین نیاین روزی 10 12 ساعت بنویسین بعد نتونین اجرا کنین و باز ناامید بشین و باز همون دردسر ها یادتون باشه شما اگر با ی برنامه متعادل و شخصی سازی شده خودتون 70 درصد مطالبو هم بخونین بهتر از کسیه ک میاد روزی 10 12 ساعت مینویسه بعد نمیتونه اجرا کنه نهایتا چند روز هم اجرا کنه بعد خسته بشه بیخیال بشه و بازم داستان همون ناامیدی باتلاق و همه این دردسر ها و اخرش هم هیچی نخونده باشه.

    %(#d61e1e)[بچه ها کل برنامه رو شخصی سازی کنین همین امروز که میخوای اینکارو انجام بدی برنامت رو تا اخرش بنویس ک مسلما چند هفته رو باید برنامه بریزی فک کنم حدود 3 4 ساعت زمان ببره. انجام این کار ی آرامش خاصی توی وجودتون ایجاد میکنه. چون دیگ شما میدونید ک میتونید انجامش بدید و ی دید کلی دارید.]
    %(#15bd88)[البته برنامتونو منعطف بچینیدا ینی بعضی تایمای جبرانی بزارید نیاید هرروز کامل پر کنید اونموقع یهو ی روز ی کار پیش میاد چن ساعت نمیتونید درس بخونید تایمی هم برا جبران ندارید باز دردسر میشه پس تایمای جبرانی حتما توی برنامتون بزارید.]

    وقتی میگیم شخصی سازی ینی شخصی سازی همه جوانب برنامه از تایم مطالعه ای ک میتونین داشته باشین تا بقیه موارد و اینم بدونین ک تایم مطالعه ایده ال تابستون 8 ساعته و مطمئن باشین برنامه الا ک 10 ساعت هست رو میشه توی 6 7 ساعت تموم کرد پس نگران هیچی نباشین.
    %(#14badb)[ی جمع بندی میکنیم]

    • %(#18c9b4)[تصمیم به شروع ]

    • %(#18c9b4)[شخصی سازی صحیح برنامه]

    • %(#18c9b4)[پایبند بودن ب برنامه جدیدتون]

    • %(#18c9b4)[شروع مطالعه]

    • %(#18c9b4)[از بین رفتن ناامیدی ها و استرس ]

    امیدوارم این تاپیک براتون مفید واقع بشه.

    %(#d6328c)[پس منتظر چی هستی بلند شو و انجامش بده ، میدونم ک میتونی.]:winking_face:

    دانش-آموزان-آلاء دوازدهم یازدهم بچه-های-کنکور-تجربی-1400 راه-ابریشمی-ها-زیست راه-ابریشمی-ها-ریاضی-تجربی بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم بچه-های-تجربی-راه-ابریشم تجربیا ریاضیا انسانیا

    Yegane DehqanY z GheibiZ D Maryam NateqiM Mehrnoush ZeynaliM 6 پاسخ آخرین پاسخ
    27
    • D Dr.Aryan

      سلام :cloud:
      اول از همه بگم لطفا این متن رو با دقت بخونید و جدی بگیرینش شاید چند مین زمان لازم باشه برا خوندن این متن و همین متن ممکنه جلوی خیلی از اشتباهات و خدای نکرده خراب شدن آیندتون رو بگیره .:glowing_star:
      پس با من همراه باشید.:seedling:
      خب من انجا ی سری مشکلاتی ک الان شایع هست تو بچه ها رو ذکر میکنم دلایلشو و راه حل هاشو و اینجا میخوام درمورد %(#14badb)[عقب موندن از برنامه صحبت] کنم.

      بچه ها وقتی از برنامه عقب میوفتین دست روی دست نزارین تا ی اتفاق بیفته یا معجزه شه و به برنامتون برسین چون هیچوقت همچین اتفاقی نمیوفته مگر اینکه شما بلند شین و ی کاری کنین. ببینید ی مشکلی ک هست وقتی از برنامه عقب میمونن دیگ بیخیال میشن خب این اشتباهه با این کار داری کار خودتو سخت تر میکنی و هی بیشتر خودتو از برنامه عقب میندازی
      %(#14badb)[راه حلش چیه پس؟]
      من میگم بجای اینکه بشینی و زانوی غم بغل کنی پاشو ی کاری کن. درخت ک نیستی ی جا بمونی اگر از وضعیت الانت خوشت نمیاد تغییرش بده (این سخن ی بزرگیه و الان اسمشو یادم نمیاد که ذکر کنم)
      میپرسی چجوری؟

      • %(#14badb)[ببین اگ در حد چند روز از برنامه عقبی] میتونی چن روز فشرده تر بخونی %(#ff0066)[(با حفظ کیفیت مطالعه)] و طی چند روز این عقب موندنت رو جبران کنی. البته با برنامه ریزی.

      • %(#14badb)[اگر ی مقدار بیشتری از برنامه عقبی] ، بشینی و ب ناامیدی اجازه بدی بدی بهت غلبه و کنه استرس بگیری هیچی درست نمیشه بلکه خراب تر هم میشه
        کار نشد نداره ببین هرچقد استرس میخوای داشته باشی هرچقد ناامید باشی بلند شو و اینکارای ک میگم رو بکن وقتی اینکارا رو کردی خود ب خود میبینی عه ناامیدیت خیلی کم تر شده دیگ استرس نداری و حالت خیلی بهتره

      %(#db7414)[1.]برنامتو شخصی سازی کن ینی اگر مثلا راه ابریشمی هستی برنامه راه ابریشم رو بزار جلوت ب عنوان الگو اونایی رو ک خوندی تیک بزن ببین کدوما رو خوندی کدوما رو نخوندی.
      %(#db7414)[2.]در مرحله بعد نوبت میرسه ب اینکه اون باکس هایی از برنامه رو ک نخوندی خودت برنامه ریزیشون کنی ی کاغذ بزار جلوت ب اندازه ی هفته خط کشی کن
      خب الان باید اون باکسایی رو که نخوندی ب صورت متعادل بچینی توی برنامه شخصیت اما اما اما ی نکته خیلی مهم ک باید یادت باشه اینه ک
      %(#db1414)[برنامتو متعادل بچینی]
      ممکنه تو باکسای زیادی فیزیک رو نخونده باشی نسبت ب بقیه درسا نباید بیای چن روز فقط فیزیک بخونی یا 70 80 درصد تایماتو با فیزیک پر کنی این اشتباهه
      کلمه متعادل ک ب کار بردم بخاطر همین بود تو باید با توجه ب الگوت ک برنامه راه ابریشمه برنامه بریزی و ب عنوان مثال امروز رو زیست بزاری شیمی هم بزاری و فیزیک هم بزاری اما چون عقبی ی مقدار بیشتر از اونا مثلا فردا زیست گذاشتی شیمی هم گذاشتی ریاضی رو میزاری و اگر میتونی ی باکس فیزیک هم میزاری ک ب مرور زمان جبران بشه این عقب موندگی زیاد فیزیکت.
      ببینید این درسارو رو من %(#db1414)[مثال زدم] اینا فقط ی مثال هستن ک شما دستون بیاد ک باید چیکار کنین و اگر ی درس خیلی عقب بودین رو چجور متعادل بچنین.
      پس تعادل برنامه ریزیتونو حفظ میکنین و اونو شخصی سازیش میکنین مطمئنن اگر هرروز ی مقدار بیشتر درس بخونین تا اخر شهریور ب برنامه میرسین اگرم نرسیدین فدای سرتون 70 80 درصدشو ک میتونین بخونین ؟ این خیلی بهتر از کسیه ک 10 درصد مطالبو خونده و دیگ بیخیال شده
      %(#14badb)[نکته اخر]

      • برنامتونو ایده آل و فضایی ننویسین نیاین روزی 10 12 ساعت بنویسین بعد نتونین اجرا کنین و باز ناامید بشین و باز همون دردسر ها یادتون باشه شما اگر با ی برنامه متعادل و شخصی سازی شده خودتون 70 درصد مطالبو هم بخونین بهتر از کسیه ک میاد روزی 10 12 ساعت مینویسه بعد نمیتونه اجرا کنه نهایتا چند روز هم اجرا کنه بعد خسته بشه بیخیال بشه و بازم داستان همون ناامیدی باتلاق و همه این دردسر ها و اخرش هم هیچی نخونده باشه.

      %(#d61e1e)[بچه ها کل برنامه رو شخصی سازی کنین همین امروز که میخوای اینکارو انجام بدی برنامت رو تا اخرش بنویس ک مسلما چند هفته رو باید برنامه بریزی فک کنم حدود 3 4 ساعت زمان ببره. انجام این کار ی آرامش خاصی توی وجودتون ایجاد میکنه. چون دیگ شما میدونید ک میتونید انجامش بدید و ی دید کلی دارید.]
      %(#15bd88)[البته برنامتونو منعطف بچینیدا ینی بعضی تایمای جبرانی بزارید نیاید هرروز کامل پر کنید اونموقع یهو ی روز ی کار پیش میاد چن ساعت نمیتونید درس بخونید تایمی هم برا جبران ندارید باز دردسر میشه پس تایمای جبرانی حتما توی برنامتون بزارید.]

      وقتی میگیم شخصی سازی ینی شخصی سازی همه جوانب برنامه از تایم مطالعه ای ک میتونین داشته باشین تا بقیه موارد و اینم بدونین ک تایم مطالعه ایده ال تابستون 8 ساعته و مطمئن باشین برنامه الا ک 10 ساعت هست رو میشه توی 6 7 ساعت تموم کرد پس نگران هیچی نباشین.
      %(#14badb)[ی جمع بندی میکنیم]

      • %(#18c9b4)[تصمیم به شروع ]

      • %(#18c9b4)[شخصی سازی صحیح برنامه]

      • %(#18c9b4)[پایبند بودن ب برنامه جدیدتون]

      • %(#18c9b4)[شروع مطالعه]

      • %(#18c9b4)[از بین رفتن ناامیدی ها و استرس ]

      امیدوارم این تاپیک براتون مفید واقع بشه.

      %(#d6328c)[پس منتظر چی هستی بلند شو و انجامش بده ، میدونم ک میتونی.]:winking_face:

      دانش-آموزان-آلاء دوازدهم یازدهم بچه-های-کنکور-تجربی-1400 راه-ابریشمی-ها-زیست راه-ابریشمی-ها-ریاضی-تجربی بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم بچه-های-تجربی-راه-ابریشم تجربیا ریاضیا انسانیا

      Yegane DehqanY آفلاین
      Yegane DehqanY آفلاین
      Yegane Dehqan
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      @dr-aryan ممنون
      مفید بود 🌻

      ^_^ اگه شد چی ؟ 🌱

      D 1 پاسخ آخرین پاسخ
      3
      • D Dr.Aryan

        سلام :cloud:
        اول از همه بگم لطفا این متن رو با دقت بخونید و جدی بگیرینش شاید چند مین زمان لازم باشه برا خوندن این متن و همین متن ممکنه جلوی خیلی از اشتباهات و خدای نکرده خراب شدن آیندتون رو بگیره .:glowing_star:
        پس با من همراه باشید.:seedling:
        خب من انجا ی سری مشکلاتی ک الان شایع هست تو بچه ها رو ذکر میکنم دلایلشو و راه حل هاشو و اینجا میخوام درمورد %(#14badb)[عقب موندن از برنامه صحبت] کنم.

        بچه ها وقتی از برنامه عقب میوفتین دست روی دست نزارین تا ی اتفاق بیفته یا معجزه شه و به برنامتون برسین چون هیچوقت همچین اتفاقی نمیوفته مگر اینکه شما بلند شین و ی کاری کنین. ببینید ی مشکلی ک هست وقتی از برنامه عقب میمونن دیگ بیخیال میشن خب این اشتباهه با این کار داری کار خودتو سخت تر میکنی و هی بیشتر خودتو از برنامه عقب میندازی
        %(#14badb)[راه حلش چیه پس؟]
        من میگم بجای اینکه بشینی و زانوی غم بغل کنی پاشو ی کاری کن. درخت ک نیستی ی جا بمونی اگر از وضعیت الانت خوشت نمیاد تغییرش بده (این سخن ی بزرگیه و الان اسمشو یادم نمیاد که ذکر کنم)
        میپرسی چجوری؟

        • %(#14badb)[ببین اگ در حد چند روز از برنامه عقبی] میتونی چن روز فشرده تر بخونی %(#ff0066)[(با حفظ کیفیت مطالعه)] و طی چند روز این عقب موندنت رو جبران کنی. البته با برنامه ریزی.

        • %(#14badb)[اگر ی مقدار بیشتری از برنامه عقبی] ، بشینی و ب ناامیدی اجازه بدی بدی بهت غلبه و کنه استرس بگیری هیچی درست نمیشه بلکه خراب تر هم میشه
          کار نشد نداره ببین هرچقد استرس میخوای داشته باشی هرچقد ناامید باشی بلند شو و اینکارای ک میگم رو بکن وقتی اینکارا رو کردی خود ب خود میبینی عه ناامیدیت خیلی کم تر شده دیگ استرس نداری و حالت خیلی بهتره

        %(#db7414)[1.]برنامتو شخصی سازی کن ینی اگر مثلا راه ابریشمی هستی برنامه راه ابریشم رو بزار جلوت ب عنوان الگو اونایی رو ک خوندی تیک بزن ببین کدوما رو خوندی کدوما رو نخوندی.
        %(#db7414)[2.]در مرحله بعد نوبت میرسه ب اینکه اون باکس هایی از برنامه رو ک نخوندی خودت برنامه ریزیشون کنی ی کاغذ بزار جلوت ب اندازه ی هفته خط کشی کن
        خب الان باید اون باکسایی رو که نخوندی ب صورت متعادل بچینی توی برنامه شخصیت اما اما اما ی نکته خیلی مهم ک باید یادت باشه اینه ک
        %(#db1414)[برنامتو متعادل بچینی]
        ممکنه تو باکسای زیادی فیزیک رو نخونده باشی نسبت ب بقیه درسا نباید بیای چن روز فقط فیزیک بخونی یا 70 80 درصد تایماتو با فیزیک پر کنی این اشتباهه
        کلمه متعادل ک ب کار بردم بخاطر همین بود تو باید با توجه ب الگوت ک برنامه راه ابریشمه برنامه بریزی و ب عنوان مثال امروز رو زیست بزاری شیمی هم بزاری و فیزیک هم بزاری اما چون عقبی ی مقدار بیشتر از اونا مثلا فردا زیست گذاشتی شیمی هم گذاشتی ریاضی رو میزاری و اگر میتونی ی باکس فیزیک هم میزاری ک ب مرور زمان جبران بشه این عقب موندگی زیاد فیزیکت.
        ببینید این درسارو رو من %(#db1414)[مثال زدم] اینا فقط ی مثال هستن ک شما دستون بیاد ک باید چیکار کنین و اگر ی درس خیلی عقب بودین رو چجور متعادل بچنین.
        پس تعادل برنامه ریزیتونو حفظ میکنین و اونو شخصی سازیش میکنین مطمئنن اگر هرروز ی مقدار بیشتر درس بخونین تا اخر شهریور ب برنامه میرسین اگرم نرسیدین فدای سرتون 70 80 درصدشو ک میتونین بخونین ؟ این خیلی بهتر از کسیه ک 10 درصد مطالبو خونده و دیگ بیخیال شده
        %(#14badb)[نکته اخر]

        • برنامتونو ایده آل و فضایی ننویسین نیاین روزی 10 12 ساعت بنویسین بعد نتونین اجرا کنین و باز ناامید بشین و باز همون دردسر ها یادتون باشه شما اگر با ی برنامه متعادل و شخصی سازی شده خودتون 70 درصد مطالبو هم بخونین بهتر از کسیه ک میاد روزی 10 12 ساعت مینویسه بعد نمیتونه اجرا کنه نهایتا چند روز هم اجرا کنه بعد خسته بشه بیخیال بشه و بازم داستان همون ناامیدی باتلاق و همه این دردسر ها و اخرش هم هیچی نخونده باشه.

        %(#d61e1e)[بچه ها کل برنامه رو شخصی سازی کنین همین امروز که میخوای اینکارو انجام بدی برنامت رو تا اخرش بنویس ک مسلما چند هفته رو باید برنامه بریزی فک کنم حدود 3 4 ساعت زمان ببره. انجام این کار ی آرامش خاصی توی وجودتون ایجاد میکنه. چون دیگ شما میدونید ک میتونید انجامش بدید و ی دید کلی دارید.]
        %(#15bd88)[البته برنامتونو منعطف بچینیدا ینی بعضی تایمای جبرانی بزارید نیاید هرروز کامل پر کنید اونموقع یهو ی روز ی کار پیش میاد چن ساعت نمیتونید درس بخونید تایمی هم برا جبران ندارید باز دردسر میشه پس تایمای جبرانی حتما توی برنامتون بزارید.]

        وقتی میگیم شخصی سازی ینی شخصی سازی همه جوانب برنامه از تایم مطالعه ای ک میتونین داشته باشین تا بقیه موارد و اینم بدونین ک تایم مطالعه ایده ال تابستون 8 ساعته و مطمئن باشین برنامه الا ک 10 ساعت هست رو میشه توی 6 7 ساعت تموم کرد پس نگران هیچی نباشین.
        %(#14badb)[ی جمع بندی میکنیم]

        • %(#18c9b4)[تصمیم به شروع ]

        • %(#18c9b4)[شخصی سازی صحیح برنامه]

        • %(#18c9b4)[پایبند بودن ب برنامه جدیدتون]

        • %(#18c9b4)[شروع مطالعه]

        • %(#18c9b4)[از بین رفتن ناامیدی ها و استرس ]

        امیدوارم این تاپیک براتون مفید واقع بشه.

        %(#d6328c)[پس منتظر چی هستی بلند شو و انجامش بده ، میدونم ک میتونی.]:winking_face:

        دانش-آموزان-آلاء دوازدهم یازدهم بچه-های-کنکور-تجربی-1400 راه-ابریشمی-ها-زیست راه-ابریشمی-ها-ریاضی-تجربی بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم بچه-های-تجربی-راه-ابریشم تجربیا ریاضیا انسانیا

        z GheibiZ آفلاین
        z GheibiZ آفلاین
        z Gheibi
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        @dr-aryan خیلی عالی تشکر فراوان 🌷

        🇵🇸🇮🇷

        D 1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • D Dr.Aryan

          سلام :cloud:
          اول از همه بگم لطفا این متن رو با دقت بخونید و جدی بگیرینش شاید چند مین زمان لازم باشه برا خوندن این متن و همین متن ممکنه جلوی خیلی از اشتباهات و خدای نکرده خراب شدن آیندتون رو بگیره .:glowing_star:
          پس با من همراه باشید.:seedling:
          خب من انجا ی سری مشکلاتی ک الان شایع هست تو بچه ها رو ذکر میکنم دلایلشو و راه حل هاشو و اینجا میخوام درمورد %(#14badb)[عقب موندن از برنامه صحبت] کنم.

          بچه ها وقتی از برنامه عقب میوفتین دست روی دست نزارین تا ی اتفاق بیفته یا معجزه شه و به برنامتون برسین چون هیچوقت همچین اتفاقی نمیوفته مگر اینکه شما بلند شین و ی کاری کنین. ببینید ی مشکلی ک هست وقتی از برنامه عقب میمونن دیگ بیخیال میشن خب این اشتباهه با این کار داری کار خودتو سخت تر میکنی و هی بیشتر خودتو از برنامه عقب میندازی
          %(#14badb)[راه حلش چیه پس؟]
          من میگم بجای اینکه بشینی و زانوی غم بغل کنی پاشو ی کاری کن. درخت ک نیستی ی جا بمونی اگر از وضعیت الانت خوشت نمیاد تغییرش بده (این سخن ی بزرگیه و الان اسمشو یادم نمیاد که ذکر کنم)
          میپرسی چجوری؟

          • %(#14badb)[ببین اگ در حد چند روز از برنامه عقبی] میتونی چن روز فشرده تر بخونی %(#ff0066)[(با حفظ کیفیت مطالعه)] و طی چند روز این عقب موندنت رو جبران کنی. البته با برنامه ریزی.

          • %(#14badb)[اگر ی مقدار بیشتری از برنامه عقبی] ، بشینی و ب ناامیدی اجازه بدی بدی بهت غلبه و کنه استرس بگیری هیچی درست نمیشه بلکه خراب تر هم میشه
            کار نشد نداره ببین هرچقد استرس میخوای داشته باشی هرچقد ناامید باشی بلند شو و اینکارای ک میگم رو بکن وقتی اینکارا رو کردی خود ب خود میبینی عه ناامیدیت خیلی کم تر شده دیگ استرس نداری و حالت خیلی بهتره

          %(#db7414)[1.]برنامتو شخصی سازی کن ینی اگر مثلا راه ابریشمی هستی برنامه راه ابریشم رو بزار جلوت ب عنوان الگو اونایی رو ک خوندی تیک بزن ببین کدوما رو خوندی کدوما رو نخوندی.
          %(#db7414)[2.]در مرحله بعد نوبت میرسه ب اینکه اون باکس هایی از برنامه رو ک نخوندی خودت برنامه ریزیشون کنی ی کاغذ بزار جلوت ب اندازه ی هفته خط کشی کن
          خب الان باید اون باکسایی رو که نخوندی ب صورت متعادل بچینی توی برنامه شخصیت اما اما اما ی نکته خیلی مهم ک باید یادت باشه اینه ک
          %(#db1414)[برنامتو متعادل بچینی]
          ممکنه تو باکسای زیادی فیزیک رو نخونده باشی نسبت ب بقیه درسا نباید بیای چن روز فقط فیزیک بخونی یا 70 80 درصد تایماتو با فیزیک پر کنی این اشتباهه
          کلمه متعادل ک ب کار بردم بخاطر همین بود تو باید با توجه ب الگوت ک برنامه راه ابریشمه برنامه بریزی و ب عنوان مثال امروز رو زیست بزاری شیمی هم بزاری و فیزیک هم بزاری اما چون عقبی ی مقدار بیشتر از اونا مثلا فردا زیست گذاشتی شیمی هم گذاشتی ریاضی رو میزاری و اگر میتونی ی باکس فیزیک هم میزاری ک ب مرور زمان جبران بشه این عقب موندگی زیاد فیزیکت.
          ببینید این درسارو رو من %(#db1414)[مثال زدم] اینا فقط ی مثال هستن ک شما دستون بیاد ک باید چیکار کنین و اگر ی درس خیلی عقب بودین رو چجور متعادل بچنین.
          پس تعادل برنامه ریزیتونو حفظ میکنین و اونو شخصی سازیش میکنین مطمئنن اگر هرروز ی مقدار بیشتر درس بخونین تا اخر شهریور ب برنامه میرسین اگرم نرسیدین فدای سرتون 70 80 درصدشو ک میتونین بخونین ؟ این خیلی بهتر از کسیه ک 10 درصد مطالبو خونده و دیگ بیخیال شده
          %(#14badb)[نکته اخر]

          • برنامتونو ایده آل و فضایی ننویسین نیاین روزی 10 12 ساعت بنویسین بعد نتونین اجرا کنین و باز ناامید بشین و باز همون دردسر ها یادتون باشه شما اگر با ی برنامه متعادل و شخصی سازی شده خودتون 70 درصد مطالبو هم بخونین بهتر از کسیه ک میاد روزی 10 12 ساعت مینویسه بعد نمیتونه اجرا کنه نهایتا چند روز هم اجرا کنه بعد خسته بشه بیخیال بشه و بازم داستان همون ناامیدی باتلاق و همه این دردسر ها و اخرش هم هیچی نخونده باشه.

          %(#d61e1e)[بچه ها کل برنامه رو شخصی سازی کنین همین امروز که میخوای اینکارو انجام بدی برنامت رو تا اخرش بنویس ک مسلما چند هفته رو باید برنامه بریزی فک کنم حدود 3 4 ساعت زمان ببره. انجام این کار ی آرامش خاصی توی وجودتون ایجاد میکنه. چون دیگ شما میدونید ک میتونید انجامش بدید و ی دید کلی دارید.]
          %(#15bd88)[البته برنامتونو منعطف بچینیدا ینی بعضی تایمای جبرانی بزارید نیاید هرروز کامل پر کنید اونموقع یهو ی روز ی کار پیش میاد چن ساعت نمیتونید درس بخونید تایمی هم برا جبران ندارید باز دردسر میشه پس تایمای جبرانی حتما توی برنامتون بزارید.]

          وقتی میگیم شخصی سازی ینی شخصی سازی همه جوانب برنامه از تایم مطالعه ای ک میتونین داشته باشین تا بقیه موارد و اینم بدونین ک تایم مطالعه ایده ال تابستون 8 ساعته و مطمئن باشین برنامه الا ک 10 ساعت هست رو میشه توی 6 7 ساعت تموم کرد پس نگران هیچی نباشین.
          %(#14badb)[ی جمع بندی میکنیم]

          • %(#18c9b4)[تصمیم به شروع ]

          • %(#18c9b4)[شخصی سازی صحیح برنامه]

          • %(#18c9b4)[پایبند بودن ب برنامه جدیدتون]

          • %(#18c9b4)[شروع مطالعه]

          • %(#18c9b4)[از بین رفتن ناامیدی ها و استرس ]

          امیدوارم این تاپیک براتون مفید واقع بشه.

          %(#d6328c)[پس منتظر چی هستی بلند شو و انجامش بده ، میدونم ک میتونی.]:winking_face:

          دانش-آموزان-آلاء دوازدهم یازدهم بچه-های-کنکور-تجربی-1400 راه-ابریشمی-ها-زیست راه-ابریشمی-ها-ریاضی-تجربی بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم بچه-های-تجربی-راه-ابریشم تجربیا ریاضیا انسانیا

          D آفلاین
          D آفلاین
          Dr.Aryan
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Dr.Aryan انجام شده
          #4
          این پست پاک شده!
          1 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • z GheibiZ z Gheibi

            @dr-aryan خیلی عالی تشکر فراوان 🌷

            D آفلاین
            D آفلاین
            Dr.Aryan
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            z Gheibi متشکر

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • Yegane DehqanY Yegane Dehqan

              @dr-aryan ممنون
              مفید بود 🌻

              D آفلاین
              D آفلاین
              Dr.Aryan
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              Yegane Dehqan خواهش میکنم

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • A آفلاین
                A آفلاین
                arthur morgan
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                خیلی مفید بود واقعا ممنون

                D 1 پاسخ آخرین پاسخ
                3
                • D Dr.Aryan

                  سلام :cloud:
                  اول از همه بگم لطفا این متن رو با دقت بخونید و جدی بگیرینش شاید چند مین زمان لازم باشه برا خوندن این متن و همین متن ممکنه جلوی خیلی از اشتباهات و خدای نکرده خراب شدن آیندتون رو بگیره .:glowing_star:
                  پس با من همراه باشید.:seedling:
                  خب من انجا ی سری مشکلاتی ک الان شایع هست تو بچه ها رو ذکر میکنم دلایلشو و راه حل هاشو و اینجا میخوام درمورد %(#14badb)[عقب موندن از برنامه صحبت] کنم.

                  بچه ها وقتی از برنامه عقب میوفتین دست روی دست نزارین تا ی اتفاق بیفته یا معجزه شه و به برنامتون برسین چون هیچوقت همچین اتفاقی نمیوفته مگر اینکه شما بلند شین و ی کاری کنین. ببینید ی مشکلی ک هست وقتی از برنامه عقب میمونن دیگ بیخیال میشن خب این اشتباهه با این کار داری کار خودتو سخت تر میکنی و هی بیشتر خودتو از برنامه عقب میندازی
                  %(#14badb)[راه حلش چیه پس؟]
                  من میگم بجای اینکه بشینی و زانوی غم بغل کنی پاشو ی کاری کن. درخت ک نیستی ی جا بمونی اگر از وضعیت الانت خوشت نمیاد تغییرش بده (این سخن ی بزرگیه و الان اسمشو یادم نمیاد که ذکر کنم)
                  میپرسی چجوری؟

                  • %(#14badb)[ببین اگ در حد چند روز از برنامه عقبی] میتونی چن روز فشرده تر بخونی %(#ff0066)[(با حفظ کیفیت مطالعه)] و طی چند روز این عقب موندنت رو جبران کنی. البته با برنامه ریزی.

                  • %(#14badb)[اگر ی مقدار بیشتری از برنامه عقبی] ، بشینی و ب ناامیدی اجازه بدی بدی بهت غلبه و کنه استرس بگیری هیچی درست نمیشه بلکه خراب تر هم میشه
                    کار نشد نداره ببین هرچقد استرس میخوای داشته باشی هرچقد ناامید باشی بلند شو و اینکارای ک میگم رو بکن وقتی اینکارا رو کردی خود ب خود میبینی عه ناامیدیت خیلی کم تر شده دیگ استرس نداری و حالت خیلی بهتره

                  %(#db7414)[1.]برنامتو شخصی سازی کن ینی اگر مثلا راه ابریشمی هستی برنامه راه ابریشم رو بزار جلوت ب عنوان الگو اونایی رو ک خوندی تیک بزن ببین کدوما رو خوندی کدوما رو نخوندی.
                  %(#db7414)[2.]در مرحله بعد نوبت میرسه ب اینکه اون باکس هایی از برنامه رو ک نخوندی خودت برنامه ریزیشون کنی ی کاغذ بزار جلوت ب اندازه ی هفته خط کشی کن
                  خب الان باید اون باکسایی رو که نخوندی ب صورت متعادل بچینی توی برنامه شخصیت اما اما اما ی نکته خیلی مهم ک باید یادت باشه اینه ک
                  %(#db1414)[برنامتو متعادل بچینی]
                  ممکنه تو باکسای زیادی فیزیک رو نخونده باشی نسبت ب بقیه درسا نباید بیای چن روز فقط فیزیک بخونی یا 70 80 درصد تایماتو با فیزیک پر کنی این اشتباهه
                  کلمه متعادل ک ب کار بردم بخاطر همین بود تو باید با توجه ب الگوت ک برنامه راه ابریشمه برنامه بریزی و ب عنوان مثال امروز رو زیست بزاری شیمی هم بزاری و فیزیک هم بزاری اما چون عقبی ی مقدار بیشتر از اونا مثلا فردا زیست گذاشتی شیمی هم گذاشتی ریاضی رو میزاری و اگر میتونی ی باکس فیزیک هم میزاری ک ب مرور زمان جبران بشه این عقب موندگی زیاد فیزیکت.
                  ببینید این درسارو رو من %(#db1414)[مثال زدم] اینا فقط ی مثال هستن ک شما دستون بیاد ک باید چیکار کنین و اگر ی درس خیلی عقب بودین رو چجور متعادل بچنین.
                  پس تعادل برنامه ریزیتونو حفظ میکنین و اونو شخصی سازیش میکنین مطمئنن اگر هرروز ی مقدار بیشتر درس بخونین تا اخر شهریور ب برنامه میرسین اگرم نرسیدین فدای سرتون 70 80 درصدشو ک میتونین بخونین ؟ این خیلی بهتر از کسیه ک 10 درصد مطالبو خونده و دیگ بیخیال شده
                  %(#14badb)[نکته اخر]

                  • برنامتونو ایده آل و فضایی ننویسین نیاین روزی 10 12 ساعت بنویسین بعد نتونین اجرا کنین و باز ناامید بشین و باز همون دردسر ها یادتون باشه شما اگر با ی برنامه متعادل و شخصی سازی شده خودتون 70 درصد مطالبو هم بخونین بهتر از کسیه ک میاد روزی 10 12 ساعت مینویسه بعد نمیتونه اجرا کنه نهایتا چند روز هم اجرا کنه بعد خسته بشه بیخیال بشه و بازم داستان همون ناامیدی باتلاق و همه این دردسر ها و اخرش هم هیچی نخونده باشه.

                  %(#d61e1e)[بچه ها کل برنامه رو شخصی سازی کنین همین امروز که میخوای اینکارو انجام بدی برنامت رو تا اخرش بنویس ک مسلما چند هفته رو باید برنامه بریزی فک کنم حدود 3 4 ساعت زمان ببره. انجام این کار ی آرامش خاصی توی وجودتون ایجاد میکنه. چون دیگ شما میدونید ک میتونید انجامش بدید و ی دید کلی دارید.]
                  %(#15bd88)[البته برنامتونو منعطف بچینیدا ینی بعضی تایمای جبرانی بزارید نیاید هرروز کامل پر کنید اونموقع یهو ی روز ی کار پیش میاد چن ساعت نمیتونید درس بخونید تایمی هم برا جبران ندارید باز دردسر میشه پس تایمای جبرانی حتما توی برنامتون بزارید.]

                  وقتی میگیم شخصی سازی ینی شخصی سازی همه جوانب برنامه از تایم مطالعه ای ک میتونین داشته باشین تا بقیه موارد و اینم بدونین ک تایم مطالعه ایده ال تابستون 8 ساعته و مطمئن باشین برنامه الا ک 10 ساعت هست رو میشه توی 6 7 ساعت تموم کرد پس نگران هیچی نباشین.
                  %(#14badb)[ی جمع بندی میکنیم]

                  • %(#18c9b4)[تصمیم به شروع ]

                  • %(#18c9b4)[شخصی سازی صحیح برنامه]

                  • %(#18c9b4)[پایبند بودن ب برنامه جدیدتون]

                  • %(#18c9b4)[شروع مطالعه]

                  • %(#18c9b4)[از بین رفتن ناامیدی ها و استرس ]

                  امیدوارم این تاپیک براتون مفید واقع بشه.

                  %(#d6328c)[پس منتظر چی هستی بلند شو و انجامش بده ، میدونم ک میتونی.]:winking_face:

                  دانش-آموزان-آلاء دوازدهم یازدهم بچه-های-کنکور-تجربی-1400 راه-ابریشمی-ها-زیست راه-ابریشمی-ها-ریاضی-تجربی بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم بچه-های-تجربی-راه-ابریشم تجربیا ریاضیا انسانیا

                  Maryam NateqiM آفلاین
                  Maryam NateqiM آفلاین
                  Maryam Nateqi
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  @dr-aryan
                  سلام مفید بود، خسته نباشید 🌹

                  الهی تا جهان باشد به شادی در جهان باشی...

                  D 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  2
                  • A آفلاین
                    A آفلاین
                    arthur morgan
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #9

                    فقط ازتون خواهش میکنم لطفا قسمت های بعدی هم متشر کنید چون این خیلی می تونه مفید باشه😊😊

                    D 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    4
                    • A arthur morgan

                      خیلی مفید بود واقعا ممنون

                      D آفلاین
                      D آفلاین
                      Dr.Aryan
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #10

                      arthur morgan سلام متشکرم نظر لطفتونه

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • Maryam NateqiM Maryam Nateqi

                        @dr-aryan
                        سلام مفید بود، خسته نباشید 🌹

                        D آفلاین
                        D آفلاین
                        Dr.Aryan
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Dr.Aryan انجام شده
                        #11

                        Maryam Nateqi سلام متشکرم

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        2
                        • A arthur morgan

                          فقط ازتون خواهش میکنم لطفا قسمت های بعدی هم متشر کنید چون این خیلی می تونه مفید باشه😊😊

                          D آفلاین
                          D آفلاین
                          Dr.Aryan
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Dr.Aryan انجام شده
                          #12

                          arthur morgan سعیمو میکنم قسمت های بعد رو بزارم و با این تاپیک ها تلاش میکنم ک اشتباهی ک خیلیا انجام میدن و ی جور سم محسوب میشه رو بیان کنم با راه حلش تا هممون ب موفقیت نزدیک تر شیم
                          و ی دلیل دیگش هم اینه ک خیلیا میدونن اشتباهه اما باز انجام میدن ی سری کارا رو ولی بنظرم وقتی ی بار دیگ شفاف توی این تاپیکا بهشون توضیح داده بشه ک واقعا اشتباهه بعضی کارا(مثل همین عقب موندن و ناامید شدن و دیگ درس نخوندن) احتمال انجام مجدد اون کاراها توسط بچه ها خیلی کم و حتی صفر میشه
                          دوتاپیک زیر هم خیلی میتونه کمکتون کنه و ی جورایی مکمل این تاپیکه


                          https://forum.alaatv.com/topic/37221/این-داستان-قسمت1-برنامه-ریزی


                          https://forum.alaatv.com/topic/37222/این-داستان-قسمت-2-تعهد-به-برنامه-ریزی

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          3
                          • D Dr.Aryan

                            سلام :cloud:
                            اول از همه بگم لطفا این متن رو با دقت بخونید و جدی بگیرینش شاید چند مین زمان لازم باشه برا خوندن این متن و همین متن ممکنه جلوی خیلی از اشتباهات و خدای نکرده خراب شدن آیندتون رو بگیره .:glowing_star:
                            پس با من همراه باشید.:seedling:
                            خب من انجا ی سری مشکلاتی ک الان شایع هست تو بچه ها رو ذکر میکنم دلایلشو و راه حل هاشو و اینجا میخوام درمورد %(#14badb)[عقب موندن از برنامه صحبت] کنم.

                            بچه ها وقتی از برنامه عقب میوفتین دست روی دست نزارین تا ی اتفاق بیفته یا معجزه شه و به برنامتون برسین چون هیچوقت همچین اتفاقی نمیوفته مگر اینکه شما بلند شین و ی کاری کنین. ببینید ی مشکلی ک هست وقتی از برنامه عقب میمونن دیگ بیخیال میشن خب این اشتباهه با این کار داری کار خودتو سخت تر میکنی و هی بیشتر خودتو از برنامه عقب میندازی
                            %(#14badb)[راه حلش چیه پس؟]
                            من میگم بجای اینکه بشینی و زانوی غم بغل کنی پاشو ی کاری کن. درخت ک نیستی ی جا بمونی اگر از وضعیت الانت خوشت نمیاد تغییرش بده (این سخن ی بزرگیه و الان اسمشو یادم نمیاد که ذکر کنم)
                            میپرسی چجوری؟

                            • %(#14badb)[ببین اگ در حد چند روز از برنامه عقبی] میتونی چن روز فشرده تر بخونی %(#ff0066)[(با حفظ کیفیت مطالعه)] و طی چند روز این عقب موندنت رو جبران کنی. البته با برنامه ریزی.

                            • %(#14badb)[اگر ی مقدار بیشتری از برنامه عقبی] ، بشینی و ب ناامیدی اجازه بدی بدی بهت غلبه و کنه استرس بگیری هیچی درست نمیشه بلکه خراب تر هم میشه
                              کار نشد نداره ببین هرچقد استرس میخوای داشته باشی هرچقد ناامید باشی بلند شو و اینکارای ک میگم رو بکن وقتی اینکارا رو کردی خود ب خود میبینی عه ناامیدیت خیلی کم تر شده دیگ استرس نداری و حالت خیلی بهتره

                            %(#db7414)[1.]برنامتو شخصی سازی کن ینی اگر مثلا راه ابریشمی هستی برنامه راه ابریشم رو بزار جلوت ب عنوان الگو اونایی رو ک خوندی تیک بزن ببین کدوما رو خوندی کدوما رو نخوندی.
                            %(#db7414)[2.]در مرحله بعد نوبت میرسه ب اینکه اون باکس هایی از برنامه رو ک نخوندی خودت برنامه ریزیشون کنی ی کاغذ بزار جلوت ب اندازه ی هفته خط کشی کن
                            خب الان باید اون باکسایی رو که نخوندی ب صورت متعادل بچینی توی برنامه شخصیت اما اما اما ی نکته خیلی مهم ک باید یادت باشه اینه ک
                            %(#db1414)[برنامتو متعادل بچینی]
                            ممکنه تو باکسای زیادی فیزیک رو نخونده باشی نسبت ب بقیه درسا نباید بیای چن روز فقط فیزیک بخونی یا 70 80 درصد تایماتو با فیزیک پر کنی این اشتباهه
                            کلمه متعادل ک ب کار بردم بخاطر همین بود تو باید با توجه ب الگوت ک برنامه راه ابریشمه برنامه بریزی و ب عنوان مثال امروز رو زیست بزاری شیمی هم بزاری و فیزیک هم بزاری اما چون عقبی ی مقدار بیشتر از اونا مثلا فردا زیست گذاشتی شیمی هم گذاشتی ریاضی رو میزاری و اگر میتونی ی باکس فیزیک هم میزاری ک ب مرور زمان جبران بشه این عقب موندگی زیاد فیزیکت.
                            ببینید این درسارو رو من %(#db1414)[مثال زدم] اینا فقط ی مثال هستن ک شما دستون بیاد ک باید چیکار کنین و اگر ی درس خیلی عقب بودین رو چجور متعادل بچنین.
                            پس تعادل برنامه ریزیتونو حفظ میکنین و اونو شخصی سازیش میکنین مطمئنن اگر هرروز ی مقدار بیشتر درس بخونین تا اخر شهریور ب برنامه میرسین اگرم نرسیدین فدای سرتون 70 80 درصدشو ک میتونین بخونین ؟ این خیلی بهتر از کسیه ک 10 درصد مطالبو خونده و دیگ بیخیال شده
                            %(#14badb)[نکته اخر]

                            • برنامتونو ایده آل و فضایی ننویسین نیاین روزی 10 12 ساعت بنویسین بعد نتونین اجرا کنین و باز ناامید بشین و باز همون دردسر ها یادتون باشه شما اگر با ی برنامه متعادل و شخصی سازی شده خودتون 70 درصد مطالبو هم بخونین بهتر از کسیه ک میاد روزی 10 12 ساعت مینویسه بعد نمیتونه اجرا کنه نهایتا چند روز هم اجرا کنه بعد خسته بشه بیخیال بشه و بازم داستان همون ناامیدی باتلاق و همه این دردسر ها و اخرش هم هیچی نخونده باشه.

                            %(#d61e1e)[بچه ها کل برنامه رو شخصی سازی کنین همین امروز که میخوای اینکارو انجام بدی برنامت رو تا اخرش بنویس ک مسلما چند هفته رو باید برنامه بریزی فک کنم حدود 3 4 ساعت زمان ببره. انجام این کار ی آرامش خاصی توی وجودتون ایجاد میکنه. چون دیگ شما میدونید ک میتونید انجامش بدید و ی دید کلی دارید.]
                            %(#15bd88)[البته برنامتونو منعطف بچینیدا ینی بعضی تایمای جبرانی بزارید نیاید هرروز کامل پر کنید اونموقع یهو ی روز ی کار پیش میاد چن ساعت نمیتونید درس بخونید تایمی هم برا جبران ندارید باز دردسر میشه پس تایمای جبرانی حتما توی برنامتون بزارید.]

                            وقتی میگیم شخصی سازی ینی شخصی سازی همه جوانب برنامه از تایم مطالعه ای ک میتونین داشته باشین تا بقیه موارد و اینم بدونین ک تایم مطالعه ایده ال تابستون 8 ساعته و مطمئن باشین برنامه الا ک 10 ساعت هست رو میشه توی 6 7 ساعت تموم کرد پس نگران هیچی نباشین.
                            %(#14badb)[ی جمع بندی میکنیم]

                            • %(#18c9b4)[تصمیم به شروع ]

                            • %(#18c9b4)[شخصی سازی صحیح برنامه]

                            • %(#18c9b4)[پایبند بودن ب برنامه جدیدتون]

                            • %(#18c9b4)[شروع مطالعه]

                            • %(#18c9b4)[از بین رفتن ناامیدی ها و استرس ]

                            امیدوارم این تاپیک براتون مفید واقع بشه.

                            %(#d6328c)[پس منتظر چی هستی بلند شو و انجامش بده ، میدونم ک میتونی.]:winking_face:

                            دانش-آموزان-آلاء دوازدهم یازدهم بچه-های-کنکور-تجربی-1400 راه-ابریشمی-ها-زیست راه-ابریشمی-ها-ریاضی-تجربی بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم بچه-های-تجربی-راه-ابریشم تجربیا ریاضیا انسانیا

                            Mehrnoush ZeynaliM آفلاین
                            Mehrnoush ZeynaliM آفلاین
                            Mehrnoush Zeynali
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #13

                            @dr-aryan ممنون از شما❤🙏🏻

                            D 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            1
                            • Mehrnoush ZeynaliM Mehrnoush Zeynali

                              @dr-aryan ممنون از شما❤🙏🏻

                              D آفلاین
                              D آفلاین
                              Dr.Aryan
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #14

                              Mehrnoush Zeynali خواهش میکنم موفق باشید

                              1 پاسخ آخرین پاسخ
                              1
                              • D Dr.Aryan

                                سلام :cloud:
                                اول از همه بگم لطفا این متن رو با دقت بخونید و جدی بگیرینش شاید چند مین زمان لازم باشه برا خوندن این متن و همین متن ممکنه جلوی خیلی از اشتباهات و خدای نکرده خراب شدن آیندتون رو بگیره .:glowing_star:
                                پس با من همراه باشید.:seedling:
                                خب من انجا ی سری مشکلاتی ک الان شایع هست تو بچه ها رو ذکر میکنم دلایلشو و راه حل هاشو و اینجا میخوام درمورد %(#14badb)[عقب موندن از برنامه صحبت] کنم.

                                بچه ها وقتی از برنامه عقب میوفتین دست روی دست نزارین تا ی اتفاق بیفته یا معجزه شه و به برنامتون برسین چون هیچوقت همچین اتفاقی نمیوفته مگر اینکه شما بلند شین و ی کاری کنین. ببینید ی مشکلی ک هست وقتی از برنامه عقب میمونن دیگ بیخیال میشن خب این اشتباهه با این کار داری کار خودتو سخت تر میکنی و هی بیشتر خودتو از برنامه عقب میندازی
                                %(#14badb)[راه حلش چیه پس؟]
                                من میگم بجای اینکه بشینی و زانوی غم بغل کنی پاشو ی کاری کن. درخت ک نیستی ی جا بمونی اگر از وضعیت الانت خوشت نمیاد تغییرش بده (این سخن ی بزرگیه و الان اسمشو یادم نمیاد که ذکر کنم)
                                میپرسی چجوری؟

                                • %(#14badb)[ببین اگ در حد چند روز از برنامه عقبی] میتونی چن روز فشرده تر بخونی %(#ff0066)[(با حفظ کیفیت مطالعه)] و طی چند روز این عقب موندنت رو جبران کنی. البته با برنامه ریزی.

                                • %(#14badb)[اگر ی مقدار بیشتری از برنامه عقبی] ، بشینی و ب ناامیدی اجازه بدی بدی بهت غلبه و کنه استرس بگیری هیچی درست نمیشه بلکه خراب تر هم میشه
                                  کار نشد نداره ببین هرچقد استرس میخوای داشته باشی هرچقد ناامید باشی بلند شو و اینکارای ک میگم رو بکن وقتی اینکارا رو کردی خود ب خود میبینی عه ناامیدیت خیلی کم تر شده دیگ استرس نداری و حالت خیلی بهتره

                                %(#db7414)[1.]برنامتو شخصی سازی کن ینی اگر مثلا راه ابریشمی هستی برنامه راه ابریشم رو بزار جلوت ب عنوان الگو اونایی رو ک خوندی تیک بزن ببین کدوما رو خوندی کدوما رو نخوندی.
                                %(#db7414)[2.]در مرحله بعد نوبت میرسه ب اینکه اون باکس هایی از برنامه رو ک نخوندی خودت برنامه ریزیشون کنی ی کاغذ بزار جلوت ب اندازه ی هفته خط کشی کن
                                خب الان باید اون باکسایی رو که نخوندی ب صورت متعادل بچینی توی برنامه شخصیت اما اما اما ی نکته خیلی مهم ک باید یادت باشه اینه ک
                                %(#db1414)[برنامتو متعادل بچینی]
                                ممکنه تو باکسای زیادی فیزیک رو نخونده باشی نسبت ب بقیه درسا نباید بیای چن روز فقط فیزیک بخونی یا 70 80 درصد تایماتو با فیزیک پر کنی این اشتباهه
                                کلمه متعادل ک ب کار بردم بخاطر همین بود تو باید با توجه ب الگوت ک برنامه راه ابریشمه برنامه بریزی و ب عنوان مثال امروز رو زیست بزاری شیمی هم بزاری و فیزیک هم بزاری اما چون عقبی ی مقدار بیشتر از اونا مثلا فردا زیست گذاشتی شیمی هم گذاشتی ریاضی رو میزاری و اگر میتونی ی باکس فیزیک هم میزاری ک ب مرور زمان جبران بشه این عقب موندگی زیاد فیزیکت.
                                ببینید این درسارو رو من %(#db1414)[مثال زدم] اینا فقط ی مثال هستن ک شما دستون بیاد ک باید چیکار کنین و اگر ی درس خیلی عقب بودین رو چجور متعادل بچنین.
                                پس تعادل برنامه ریزیتونو حفظ میکنین و اونو شخصی سازیش میکنین مطمئنن اگر هرروز ی مقدار بیشتر درس بخونین تا اخر شهریور ب برنامه میرسین اگرم نرسیدین فدای سرتون 70 80 درصدشو ک میتونین بخونین ؟ این خیلی بهتر از کسیه ک 10 درصد مطالبو خونده و دیگ بیخیال شده
                                %(#14badb)[نکته اخر]

                                • برنامتونو ایده آل و فضایی ننویسین نیاین روزی 10 12 ساعت بنویسین بعد نتونین اجرا کنین و باز ناامید بشین و باز همون دردسر ها یادتون باشه شما اگر با ی برنامه متعادل و شخصی سازی شده خودتون 70 درصد مطالبو هم بخونین بهتر از کسیه ک میاد روزی 10 12 ساعت مینویسه بعد نمیتونه اجرا کنه نهایتا چند روز هم اجرا کنه بعد خسته بشه بیخیال بشه و بازم داستان همون ناامیدی باتلاق و همه این دردسر ها و اخرش هم هیچی نخونده باشه.

                                %(#d61e1e)[بچه ها کل برنامه رو شخصی سازی کنین همین امروز که میخوای اینکارو انجام بدی برنامت رو تا اخرش بنویس ک مسلما چند هفته رو باید برنامه بریزی فک کنم حدود 3 4 ساعت زمان ببره. انجام این کار ی آرامش خاصی توی وجودتون ایجاد میکنه. چون دیگ شما میدونید ک میتونید انجامش بدید و ی دید کلی دارید.]
                                %(#15bd88)[البته برنامتونو منعطف بچینیدا ینی بعضی تایمای جبرانی بزارید نیاید هرروز کامل پر کنید اونموقع یهو ی روز ی کار پیش میاد چن ساعت نمیتونید درس بخونید تایمی هم برا جبران ندارید باز دردسر میشه پس تایمای جبرانی حتما توی برنامتون بزارید.]

                                وقتی میگیم شخصی سازی ینی شخصی سازی همه جوانب برنامه از تایم مطالعه ای ک میتونین داشته باشین تا بقیه موارد و اینم بدونین ک تایم مطالعه ایده ال تابستون 8 ساعته و مطمئن باشین برنامه الا ک 10 ساعت هست رو میشه توی 6 7 ساعت تموم کرد پس نگران هیچی نباشین.
                                %(#14badb)[ی جمع بندی میکنیم]

                                • %(#18c9b4)[تصمیم به شروع ]

                                • %(#18c9b4)[شخصی سازی صحیح برنامه]

                                • %(#18c9b4)[پایبند بودن ب برنامه جدیدتون]

                                • %(#18c9b4)[شروع مطالعه]

                                • %(#18c9b4)[از بین رفتن ناامیدی ها و استرس ]

                                امیدوارم این تاپیک براتون مفید واقع بشه.

                                %(#d6328c)[پس منتظر چی هستی بلند شو و انجامش بده ، میدونم ک میتونی.]:winking_face:

                                دانش-آموزان-آلاء دوازدهم یازدهم بچه-های-کنکور-تجربی-1400 راه-ابریشمی-ها-زیست راه-ابریشمی-ها-ریاضی-تجربی بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم بچه-های-تجربی-راه-ابریشم تجربیا ریاضیا انسانیا

                                Hana.83H آفلاین
                                Hana.83H آفلاین
                                Hana.83
                                دانش آموزان آلاء
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #15

                                @dr-aryan m
                                ممنون خیلی مفید، کاربردی بود🌹

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                1
                                پاسخ
                                • پاسخ به عنوان موضوع
                                وارد شوید تا پست بفرستید
                                • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                • بیشترین رای ها


                                • درون آمدن

                                • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                • اولین پست
                                  آخرین پست
                                0
                                • دسته‌بندی‌ها
                                • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                • جدیدترین پست ها
                                • برچسب‌ها
                                • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                • دوره‌های آلاء
                                • گروه‌ها
                                • راهنمای آلاخونه
                                  • معرفی آلاخونه
                                  • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                  • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                  • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                  • معرفی گروه‌ها
                                  • لینک‌های دسترسی سریع