Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. سوال مشاوره ای
  4. از الان باید هدف کاملا مشخصی داشته باشم؟
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

از الان باید هدف کاملا مشخصی داشته باشم؟

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده سوال مشاوره ای
41 دیدگاه‌ها 11 کاربران 1.0k بازدیدها 12 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • N Narges_

    سینا بیات
    اگه از الان باید وقت بزارم شاید چون توی نهم خیلی درمورد انواع مشاغل تحقیق کردم و خب تنها کیس مورد نظر شد دندون که میدونم خیلی سخته
    اما بازم ممنونم:folded_hands_light_skin_tone:

    ComradeC آفلاین
    ComradeC آفلاین
    Comrade
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #17

    @M-Tina
    قطعا تحقیق کافی نیست، تحقیق اطلاعات شما رو راجع به اون شغل بیشتر میکنه، ولی مشخص نمیکنه که اصلا به اون شغل علاقه داری یا نه، باید فکر کنی که اگر در آینده به اون شغل دست پیدا کردی از زندگی و شغلت راضی خواهی بود؟

    ?Crazy or brave? Will it end in the grave

    N 1 پاسخ آخرین پاسخ
    2
    • ComradeC Comrade

      @M-Tina
      قطعا تحقیق کافی نیست، تحقیق اطلاعات شما رو راجع به اون شغل بیشتر میکنه، ولی مشخص نمیکنه که اصلا به اون شغل علاقه داری یا نه، باید فکر کنی که اگر در آینده به اون شغل دست پیدا کردی از زندگی و شغلت راضی خواهی بود؟

      N آفلاین
      N آفلاین
      Narges_
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #18

      سینا بیات
      ممنونم

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • م مِهردُخت

        سینا بیات کسب یه رتبه خوب هم میتونه هدف باشه

        ComradeC آفلاین
        ComradeC آفلاین
        Comrade
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #19

        @Elham650
        یک رتبه خوب بگیری که چی بشه؟ اگه اصلا به شغل های مربوط به رشتت علاقه ای نداشته باشی چه فایده ای داره؟

        ?Crazy or brave? Will it end in the grave

        N م 2 پاسخ آخرین پاسخ
        3
        • N Narges_

          Mr Unknown XD
          ممنونم
          اما راستش در واقع میخوام بدونم از همون روش درس محور هم ممکنه خسته شم؟..
          چون در هر حال درس هایی هستن که خیلی خوشم نمیاد یا بهتره بگم ازشون بدم میاد اما باید بخونمشون و خب حس می کنم باید یه هدف محکم پشتش باشه تا بتونم تحملشون کنم
          مثلا میتونم بگم به شخصه از ادبیات و دینی و عربی خیلی خوشم نمیاد

          hamed ali najjarH آفلاین
          hamed ali najjarH آفلاین
          hamed ali najjar
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط hamed ali najjar انجام شده
          #20

          @M-Tina
          سلام نظر من به عنوان دانش آموز دوازدهم تجربی
          اینه که از پزشکی یا پرستاری یا دندون تو ذهنت نباید چیز خیلی خوبی بسازی و بری جلو و اینکه حتما بری و از نزدیک با این شغل روبرو بشی خیلی مهمه که خب خودت میگی این کار رو کردی نتیجه خاصی نگرفتی مثلا از دندون
          اگر فکر میکنی به چیز خاصی علاقه داری بروو دنبالش چون میتونی بهترین باشی در اون کار و اگه این کار رو کردی و میگی فکر میکنم تجربی بهترین رشته هست پس باید انگیزه سازی کنی برای خودت مثلا خود من دائما خودم رو در آیندم میبینم که متخصص قلب هستم و چقدر میتونم مفید باشم و کمک کنم به دیگران
          اگر بین چند تا شغل رشته تجربی شک داری فعلا هدفت رو خیلی محکم نکن ولی این رو بدون که به هر حال در نهایت هر کدوم رو بخوای بری باید این رشته تجربی رو بخونی
          هر چی میدونستم بهت گفتم امیدوارم به دردت بخوره.
          ضمنا فقط به رتبه فکر نکن شغل و انگیزه خوب خودش رتبه خوب برات میاره

          N 1 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • ComradeC Comrade

            @Elham650
            یک رتبه خوب بگیری که چی بشه؟ اگه اصلا به شغل های مربوط به رشتت علاقه ای نداشته باشی چه فایده ای داره؟

            N آفلاین
            N آفلاین
            Narges_
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #21

            سینا بیات
            نه نه اینو میدونم که تجربی واسم بهترین بوده چون تا جایی که خودمو میشناسم به ریاضی فیزیک علاقه خاصی ندارم و خصوصا رشته های کاری که میشه با خوندن این رشته بهشون رسید
            انسانی هم که هیچی اصلا علاقه ای ندارم

            ComradeC 1 پاسخ آخرین پاسخ
            2
            • N Narges_

              سینا بیات
              نه نه اینو میدونم که تجربی واسم بهترین بوده چون تا جایی که خودمو میشناسم به ریاضی فیزیک علاقه خاصی ندارم و خصوصا رشته های کاری که میشه با خوندن این رشته بهشون رسید
              انسانی هم که هیچی اصلا علاقه ای ندارم

              ComradeC آفلاین
              ComradeC آفلاین
              Comrade
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #22

              @M-Tina
              علاقه و هدفت چیزی هست که خودت باید مشخصش کنی...

              ?Crazy or brave? Will it end in the grave

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • hamed ali najjarH hamed ali najjar

                @M-Tina
                سلام نظر من به عنوان دانش آموز دوازدهم تجربی
                اینه که از پزشکی یا پرستاری یا دندون تو ذهنت نباید چیز خیلی خوبی بسازی و بری جلو و اینکه حتما بری و از نزدیک با این شغل روبرو بشی خیلی مهمه که خب خودت میگی این کار رو کردی نتیجه خاصی نگرفتی مثلا از دندون
                اگر فکر میکنی به چیز خاصی علاقه داری بروو دنبالش چون میتونی بهترین باشی در اون کار و اگه این کار رو کردی و میگی فکر میکنم تجربی بهترین رشته هست پس باید انگیزه سازی کنی برای خودت مثلا خود من دائما خودم رو در آیندم میبینم که متخصص قلب هستم و چقدر میتونم مفید باشم و کمک کنم به دیگران
                اگر بین چند تا شغل رشته تجربی شک داری فعلا هدفت رو خیلی محکم نکن ولی این رو بدون که به هر حال در نهایت هر کدوم رو بخوای بری باید این رشته تجربی رو بخونی
                هر چی میدونستم بهت گفتم امیدوارم به دردت بخوره.
                ضمنا فقط به رتبه فکر نکن شغل و انگیزه خوب خودش رتبه خوب برات میاره

                N آفلاین
                N آفلاین
                Narges_
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #23

                hamed ali najjar
                ممنون

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                3
                • N Narges_

                  Mr Unknown XD
                  ممنونم
                  اما راستش در واقع میخوام بدونم از همون روش درس محور هم ممکنه خسته شم؟..
                  چون در هر حال درس هایی هستن که خیلی خوشم نمیاد یا بهتره بگم ازشون بدم میاد اما باید بخونمشون و خب حس می کنم باید یه هدف محکم پشتش باشه تا بتونم تحملشون کنم
                  مثلا میتونم بگم به شخصه از ادبیات و دینی و عربی خیلی خوشم نمیاد

                  Mr Unknown XDM آفلاین
                  Mr Unknown XDM آفلاین
                  Mr Unknown XD
                  دانش آموزان آلاء
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #24

                  @M-Tina سلام اره درس محور هم یک روزی خسته میشی ,, من نظرم جدا از موضوعتون بوذ شرمنده صرفا میخواستم جنبه یک جرقه باشه ،، کلا این سه سال دبیرستان خیلی پر فرازو نشیبه من به شخصه دهم از فیزیک متنفر بودم یعنی شاید درصدای گزینه دو که آزمون میدادم بالاتر از ۵ درصد نمیزدم ، ولی بعداً که جلوتر رفتم از بعضی مبحاث خیلی خوشم اومد ، و به فیزیک کلا علاقه‌مند شدم ،،،، خب تا زمانی که نهم بودم به شخصه فقط ریاضی و شیمی رو دوست دارم اما الان اصلا میونه خوبی با شیمی ندارم ( البته چون رشتم ریاضی بوده اینطوری هستم ) ولی کلا از شیمی فاصله گرفتم ، ولی ببین
                  باز هم یک نقطه داشتم که از علاقه هام ثابت مونده بوده همون ریاضی بوده ، تو هم قطعا یک درسی رو بیشتر دوست داری البته کشف کردن اون درس اون هم الآن کار سختیه ( شاید اگر چیزی بود که شمارو دو سال جلوتر ببره تا آینده رو ببینی بعدش برگردی عقب خیلی راحت تر نظر میدادی) اما خب شما ببین کلیاتت در همین دوره اول چی رو دوست داشتی؟ علوم یا ریاضی اگر علومه کدوم مباحث فیزیک شیمی یا زیست ،، هنوز که تابستون هست میتونید به المپیاد ها هم فکر کنید البته شاید به صورت کلی مسیرتون از کنکور عوض میشه و اول کمی ترسناک باشه اما بازم اکر علاقتون واقعیه ادامه دادنش بدون ضرر نیست حتی اگر هیچجا هم مدال نیاری بازم ضرر نمیکنی

                  N FarhaddF 2 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • ComradeC Comrade

                    @Elham650
                    یک رتبه خوب بگیری که چی بشه؟ اگه اصلا به شغل های مربوط به رشتت علاقه ای نداشته باشی چه فایده ای داره؟

                    م آفلاین
                    م آفلاین
                    مِهردُخت
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #25

                    سینا بیات تو این ۳ سال میتونه کلی تحقیق کنه و با تستهای شخصیت شناسی علاقه شو پیدا کنه اما علاقه ممکنه تغییر کنه حتی کسی که با علاقه رفته سراغ یه رشته ممکنه وسط کار پشیمون شه
                    اینکه کسی از الان دغدغه اش این باشه که پزشکی یا دندون راستش از نظر من درست نیست اول باید به اون رتبه برسی و بعد بگی کدومو میخوای
                    خیلیا بودن گفتن ما مثلا عاشق پزشکی ایم ،سال کنکورشون که حالا تحقیق کردنو واقعیت هاشو دیدن سرد شدن نسبت بهش و به دنبالش کنکورشونو از دست دادن

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    • N Narges_

                      زهرا بنده خدا 2
                      دقیقا نگرانیم از همینه که وسط راه خسته شم و ندونم چی بشه

                      زهرا بنده خدا 2ز آفلاین
                      زهرا بنده خدا 2ز آفلاین
                      زهرا بنده خدا 2
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #26

                      @M-Tina حالا هنوز اول راهی ولی حتما یه بخشی از وقتتو بزار واسه این کار
                      اگه بتونی تو محیط کاریشونم بری که خیلی بهتره

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • Mr Unknown XDM Mr Unknown XD

                        @M-Tina سلام اره درس محور هم یک روزی خسته میشی ,, من نظرم جدا از موضوعتون بوذ شرمنده صرفا میخواستم جنبه یک جرقه باشه ،، کلا این سه سال دبیرستان خیلی پر فرازو نشیبه من به شخصه دهم از فیزیک متنفر بودم یعنی شاید درصدای گزینه دو که آزمون میدادم بالاتر از ۵ درصد نمیزدم ، ولی بعداً که جلوتر رفتم از بعضی مبحاث خیلی خوشم اومد ، و به فیزیک کلا علاقه‌مند شدم ،،،، خب تا زمانی که نهم بودم به شخصه فقط ریاضی و شیمی رو دوست دارم اما الان اصلا میونه خوبی با شیمی ندارم ( البته چون رشتم ریاضی بوده اینطوری هستم ) ولی کلا از شیمی فاصله گرفتم ، ولی ببین
                        باز هم یک نقطه داشتم که از علاقه هام ثابت مونده بوده همون ریاضی بوده ، تو هم قطعا یک درسی رو بیشتر دوست داری البته کشف کردن اون درس اون هم الآن کار سختیه ( شاید اگر چیزی بود که شمارو دو سال جلوتر ببره تا آینده رو ببینی بعدش برگردی عقب خیلی راحت تر نظر میدادی) اما خب شما ببین کلیاتت در همین دوره اول چی رو دوست داشتی؟ علوم یا ریاضی اگر علومه کدوم مباحث فیزیک شیمی یا زیست ،، هنوز که تابستون هست میتونید به المپیاد ها هم فکر کنید البته شاید به صورت کلی مسیرتون از کنکور عوض میشه و اول کمی ترسناک باشه اما بازم اکر علاقتون واقعیه ادامه دادنش بدون ضرر نیست حتی اگر هیچجا هم مدال نیاری بازم ضرر نمیکنی

                        N آفلاین
                        N آفلاین
                        Narges_
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #27

                        Mr Unknown XD نه خواهش می کنم
                        ممنونم راستش منم از فیزیک خوشم نمیاد اما با این حرف شما با خودم گفتم شاید برای من هم تغییر کنه علایقم
                        این خیلی جالب و کمک کننده بود برام:folded_hands_light_skin_tone:

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        3
                        • Mr Unknown XDM Mr Unknown XD

                          @M-Tina سلام اره درس محور هم یک روزی خسته میشی ,, من نظرم جدا از موضوعتون بوذ شرمنده صرفا میخواستم جنبه یک جرقه باشه ،، کلا این سه سال دبیرستان خیلی پر فرازو نشیبه من به شخصه دهم از فیزیک متنفر بودم یعنی شاید درصدای گزینه دو که آزمون میدادم بالاتر از ۵ درصد نمیزدم ، ولی بعداً که جلوتر رفتم از بعضی مبحاث خیلی خوشم اومد ، و به فیزیک کلا علاقه‌مند شدم ،،،، خب تا زمانی که نهم بودم به شخصه فقط ریاضی و شیمی رو دوست دارم اما الان اصلا میونه خوبی با شیمی ندارم ( البته چون رشتم ریاضی بوده اینطوری هستم ) ولی کلا از شیمی فاصله گرفتم ، ولی ببین
                          باز هم یک نقطه داشتم که از علاقه هام ثابت مونده بوده همون ریاضی بوده ، تو هم قطعا یک درسی رو بیشتر دوست داری البته کشف کردن اون درس اون هم الآن کار سختیه ( شاید اگر چیزی بود که شمارو دو سال جلوتر ببره تا آینده رو ببینی بعدش برگردی عقب خیلی راحت تر نظر میدادی) اما خب شما ببین کلیاتت در همین دوره اول چی رو دوست داشتی؟ علوم یا ریاضی اگر علومه کدوم مباحث فیزیک شیمی یا زیست ،، هنوز که تابستون هست میتونید به المپیاد ها هم فکر کنید البته شاید به صورت کلی مسیرتون از کنکور عوض میشه و اول کمی ترسناک باشه اما بازم اکر علاقتون واقعیه ادامه دادنش بدون ضرر نیست حتی اگر هیچجا هم مدال نیاری بازم ضرر نمیکنی

                          FarhaddF آفلاین
                          FarhaddF آفلاین
                          Farhadd
                          فارغ التحصیلان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #28

                          Mr Unknown XD
                          به مرتبت شما تو ریاضی نمیرسم...........
                          ولی بازی با اعداد .....
                          حل گام به گام مسائل..............
                          بعد از 12 سال تازه فهمیدم فارغ بودم از زیبایی های ریاضی.........

                          Farhad

                          Mr Unknown XDM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • FarhaddF Farhadd

                            Mr Unknown XD
                            به مرتبت شما تو ریاضی نمیرسم...........
                            ولی بازی با اعداد .....
                            حل گام به گام مسائل..............
                            بعد از 12 سال تازه فهمیدم فارغ بودم از زیبایی های ریاضی.........

                            Mr Unknown XDM آفلاین
                            Mr Unknown XDM آفلاین
                            Mr Unknown XD
                            دانش آموزان آلاء
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #29

                            @fazel-zakeri 😂😂😑 من که کاری نکردم🙏🏻 ،، ولی اره ریاضی شیرینی های خودشو داره
                            مثلا یک سری شغل ها هستن البته ببین @M-Tina کاملا سلیقه ای هست ،، مثلا ابزار های مکانیکی مثل دست مصنوعی یا پای مصنوعی و این چیزا mechanical hand اینو سرچ بزن مثلا ساخت این چیزا یا کار های سایبری و هک ،،، یا مثلا ساخت یک برنامه چه ساده چه سخت مثل اسنپ یا حتی بد افزار ها😂 مثل key logger ها (همونایی که باهاش گوشیت رو هک میکنن) یا مثلا طراحی ساختمون و خونه مثل عمران و معماری یا حتی طراحی های مربوط به شهر مثل مهندسی شهرسازی ایناها همشون وابسته به سلیقه خودت هست ،، تو حالا دهم رو که تجربی میخونی ، دیر هم نمیشه هیچ تغییر رشته ای دیر نیست چه از تجربی به ریاضیش چه برعکس من دوستم دهم تجربی بود اومد ریاضی امسال هم رتبش خوب شد،،، و یک دوست بزرگتر از خودم هم دو سال ریاضی بود بعد رفت تجربی الان دندان شهید بهشتیه
                            قشنگ واسه تغییر رشته زمان زیاد داری اما واسه اون بحث المپیاده زمان زیادی نیست تقریبا از دی و اینا بگذره دیگه بهتره سمتش نری کلا وگرنه میشه یک مرداب واسه همین الان که تابستون هست یک کم بهش فکر کن حتما نباید المپیاد فیزیک و ریاضی بخونی میتونی بری زیست بخونی شیمی بخونی حتی زمین هر کدومو خودت دوست داشتی به هر حال یک کم بسنج اگر پسندیدی اونارو بخون

                            N 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • Mr Unknown XDM Mr Unknown XD

                              @fazel-zakeri 😂😂😑 من که کاری نکردم🙏🏻 ،، ولی اره ریاضی شیرینی های خودشو داره
                              مثلا یک سری شغل ها هستن البته ببین @M-Tina کاملا سلیقه ای هست ،، مثلا ابزار های مکانیکی مثل دست مصنوعی یا پای مصنوعی و این چیزا mechanical hand اینو سرچ بزن مثلا ساخت این چیزا یا کار های سایبری و هک ،،، یا مثلا ساخت یک برنامه چه ساده چه سخت مثل اسنپ یا حتی بد افزار ها😂 مثل key logger ها (همونایی که باهاش گوشیت رو هک میکنن) یا مثلا طراحی ساختمون و خونه مثل عمران و معماری یا حتی طراحی های مربوط به شهر مثل مهندسی شهرسازی ایناها همشون وابسته به سلیقه خودت هست ،، تو حالا دهم رو که تجربی میخونی ، دیر هم نمیشه هیچ تغییر رشته ای دیر نیست چه از تجربی به ریاضیش چه برعکس من دوستم دهم تجربی بود اومد ریاضی امسال هم رتبش خوب شد،،، و یک دوست بزرگتر از خودم هم دو سال ریاضی بود بعد رفت تجربی الان دندان شهید بهشتیه
                              قشنگ واسه تغییر رشته زمان زیاد داری اما واسه اون بحث المپیاده زمان زیادی نیست تقریبا از دی و اینا بگذره دیگه بهتره سمتش نری کلا وگرنه میشه یک مرداب واسه همین الان که تابستون هست یک کم بهش فکر کن حتما نباید المپیاد فیزیک و ریاضی بخونی میتونی بری زیست بخونی شیمی بخونی حتی زمین هر کدومو خودت دوست داشتی به هر حال یک کم بسنج اگر پسندیدی اونارو بخون

                              N آفلاین
                              N آفلاین
                              Narges_
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #30

                              Mr Unknown XD
                              برای المپیاد که میگین داخل شهر باید برگزار بشه تا شرکت کنم به صورت آنلاین که نیست... درسته؟

                              چون اگه درون شهری باشه و خب مدرسه ای که کلا فکر کنم نمیتونم توش شرکت کنم چون برگزار نمیکنن

                              Mr Unknown XDM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              3
                              • N Narges_

                                Mr Unknown XD
                                برای المپیاد که میگین داخل شهر باید برگزار بشه تا شرکت کنم به صورت آنلاین که نیست... درسته؟

                                چون اگه درون شهری باشه و خب مدرسه ای که کلا فکر کنم نمیتونم توش شرکت کنم چون برگزار نمیکنن

                                Mr Unknown XDM آفلاین
                                Mr Unknown XDM آفلاین
                                Mr Unknown XD
                                دانش آموزان آلاء
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #31

                                @M-Tina نه آنلاین که نیست اصلا ،،،، مشکل برگزاری نداره حتی اگر دور افتاده ترین نقطه کشور هم باشین و ثبت نام کنین اونا براتون برگه رو چاپ میکنن و آزمون رو میگیرن ،،،
                                ولی یک بحث دیگه داره


                                اولا علاقه باید داشته باشین


                                دوما البته این مورد دومی به شرطی هست که مورد اولی رو کامل داشته باشین خب
                                اگر داخل شهرستان ها هستین یا حتی روستاها هستی ، انلاین هم برگزار میکنن و میتونی استفاده کنی مثلا استاد نوروز شاد(مدرس فیزیک) کلاس آنلاین هم فکر میکنم داره ، ولی بازم شرط اولی تا نباشه فکر کردن به دومی یا ادامه الکیه


                                حتی اگر المپیادو هم قبول نشی
                                راستش المپیادی بودنت اگر ((((صرفا بخاطر اسمش نبوده باشه )))) اونقدر بهت کشش میده که بتونی مثلا در یک زمان نسبتاً کوتاه با تایم مطالعه بالا و مفید عقب موندگی هایی رو جبران کنی اما جمله هام همشون شرطی هستن و شاید نبود یکی از اون شرط ها ادامه کارو بهم بزنه 🙏🏻

                                N 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                1
                                • Mr Unknown XDM Mr Unknown XD

                                  @M-Tina نه آنلاین که نیست اصلا ،،،، مشکل برگزاری نداره حتی اگر دور افتاده ترین نقطه کشور هم باشین و ثبت نام کنین اونا براتون برگه رو چاپ میکنن و آزمون رو میگیرن ،،،
                                  ولی یک بحث دیگه داره


                                  اولا علاقه باید داشته باشین


                                  دوما البته این مورد دومی به شرطی هست که مورد اولی رو کامل داشته باشین خب
                                  اگر داخل شهرستان ها هستین یا حتی روستاها هستی ، انلاین هم برگزار میکنن و میتونی استفاده کنی مثلا استاد نوروز شاد(مدرس فیزیک) کلاس آنلاین هم فکر میکنم داره ، ولی بازم شرط اولی تا نباشه فکر کردن به دومی یا ادامه الکیه


                                  حتی اگر المپیادو هم قبول نشی
                                  راستش المپیادی بودنت اگر ((((صرفا بخاطر اسمش نبوده باشه )))) اونقدر بهت کشش میده که بتونی مثلا در یک زمان نسبتاً کوتاه با تایم مطالعه بالا و مفید عقب موندگی هایی رو جبران کنی اما جمله هام همشون شرطی هستن و شاید نبود یکی از اون شرط ها ادامه کارو بهم بزنه 🙏🏻

                                  N آفلاین
                                  N آفلاین
                                  Narges_
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #32

                                  Mr Unknown XD ممنونم از توضیحاتتون

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  3
                                  • N Narges_

                                    سلام:four_leaf_clover:
                                    من امسال تازه میرم دهم از خیلیا شنیدم که میگن هدف خیلی خیلی مهمه حتی از روانشناسا و مشاورا که دیگه خیلی زیاد اینو تاکید میکنن...
                                    رشته ی من تجربیه و کاملا مطمئنم هیچ رشته ی دیگه ای مناسب تر از تجربی برام نبوده چون از هر نظر که بهش فکر می کردم تجربی بهترین انتخاب بود...
                                    و من میخوام که توی این 3 سال بهترین خودم باشم وخیلی بخونم تا رتبه ای بیارم که دستم برای نتخاب رشته باز باشه
                                    اما به اینجا که میرسه همه میگن با چه هدفی رتبه خوب میخوای؟! چون اگه هدف نداشته باشی ممکنه وسط راه جا بزنی و خب از این قضیه خیلی میترسم گاهی اوقات با خودم میگم دندون اما هیج وقت به این فکر نکردم که به عنوان هدفم یه جا یادداشتش کنم چون حتی همین الانم که میرم مطب دندون پزشکی با دیدن دکتر و کارش نمیدونم واقعا علاقم این رشته هست یا نه...
                                    میشه بگین این هدف حتما باید شغلی باشه یا چی؟
                                    خیلی اذیتم میکنه

                                    ساحل 0س آفلاین
                                    ساحل 0س آفلاین
                                    ساحل 0
                                    انسانی
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #33

                                    @M-Tina سلام
                                    اگه دقت کرده باشین از بچه هایی که رتبه برتر شدن، وقتی میپرسن هدفتون چه رشته ای هست معمولا نمیگن ۱۰۰٪ حقوق یا پزشکی تهران بلکه یه چند مورد رو ذکر میکنن و میگن که هنوز تصمیم نهایی رو نگرفتم...
                                    پس شما که تازه اول راهین از مسیر لذت ببرین
                                    هدف چیزی نیست این مسیره که مهمه
                                    موفق باشی

                                    ما را زمانه گر شکند،ساز‌ می‌شویم.

                                    N 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • N Narges_

                                      سلام:four_leaf_clover:
                                      من امسال تازه میرم دهم از خیلیا شنیدم که میگن هدف خیلی خیلی مهمه حتی از روانشناسا و مشاورا که دیگه خیلی زیاد اینو تاکید میکنن...
                                      رشته ی من تجربیه و کاملا مطمئنم هیچ رشته ی دیگه ای مناسب تر از تجربی برام نبوده چون از هر نظر که بهش فکر می کردم تجربی بهترین انتخاب بود...
                                      و من میخوام که توی این 3 سال بهترین خودم باشم وخیلی بخونم تا رتبه ای بیارم که دستم برای نتخاب رشته باز باشه
                                      اما به اینجا که میرسه همه میگن با چه هدفی رتبه خوب میخوای؟! چون اگه هدف نداشته باشی ممکنه وسط راه جا بزنی و خب از این قضیه خیلی میترسم گاهی اوقات با خودم میگم دندون اما هیج وقت به این فکر نکردم که به عنوان هدفم یه جا یادداشتش کنم چون حتی همین الانم که میرم مطب دندون پزشکی با دیدن دکتر و کارش نمیدونم واقعا علاقم این رشته هست یا نه...
                                      میشه بگین این هدف حتما باید شغلی باشه یا چی؟
                                      خیلی اذیتم میکنه

                                      Zahra.HDZ آفلاین
                                      Zahra.HDZ آفلاین
                                      Zahra.HD
                                      فارغ التحصیلان آلاء ⭐
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #34

                                      @M-Tina سلام به سال های کنکوری‌ت خوش اومدی
                                      تو الان وارد رشته ای شدی که قراره سه سال توش درس بخونی
                                      تو این سه سال رفتار و خصلت تو خیلی عوض میشه چون تو این مدت شخصیتت شکل میگیره پس انتظار نداشته باش که چیزی که الان دوست داری رو سه سال بعد هم دوست خواهی داشت اینطوری بگم که اعتقاداتت زیر و رو میشه
                                      بعدشم ادم از فردای خودش خبر نداره چه برسه به ۳ سال بعد شاید الان چیزی انتخاب کنی و با عشق اون شغل درس بخونی ولی بعدا بهش نرسی ومجبور بشی رشته پایین تر برداری اینطوری قبول کردن قضیه برات سخت تره
                                      و یه چیز دیگه این که تو این سه سال واسه پیدا کردن انگیزه هی میری درمورد اون شغل چیز میز میخونی یا کلی فیلم و عکس از دخترایی که روپوش سفید تنشونه و دانشگاه و این چیزا دانلود میکنی تا برات انگیزه بشن هر شب بهش فکر کنی و تصور خیال پردازی و اینا...ولی انگیزه از این راه ها به دست نمیاد بلکه این فقط وقتت رو میگیره.
                                      تو باید قبول کنی که فقط درس بخونی هدفت درس خوندن باشه و لذت بردن از اون فقط ههمین
                                      بیشتر نظرایی که بچه ها بهت دادن واسه یه کسی که داره انتخاب رشته میکنه خوبه نه شما

                                      So
                                      What is the point
                                      of every thing?...

                                      م ComradeC N 3 پاسخ آخرین پاسخ
                                      1
                                      • Zahra.HDZ Zahra.HD

                                        @M-Tina سلام به سال های کنکوری‌ت خوش اومدی
                                        تو الان وارد رشته ای شدی که قراره سه سال توش درس بخونی
                                        تو این سه سال رفتار و خصلت تو خیلی عوض میشه چون تو این مدت شخصیتت شکل میگیره پس انتظار نداشته باش که چیزی که الان دوست داری رو سه سال بعد هم دوست خواهی داشت اینطوری بگم که اعتقاداتت زیر و رو میشه
                                        بعدشم ادم از فردای خودش خبر نداره چه برسه به ۳ سال بعد شاید الان چیزی انتخاب کنی و با عشق اون شغل درس بخونی ولی بعدا بهش نرسی ومجبور بشی رشته پایین تر برداری اینطوری قبول کردن قضیه برات سخت تره
                                        و یه چیز دیگه این که تو این سه سال واسه پیدا کردن انگیزه هی میری درمورد اون شغل چیز میز میخونی یا کلی فیلم و عکس از دخترایی که روپوش سفید تنشونه و دانشگاه و این چیزا دانلود میکنی تا برات انگیزه بشن هر شب بهش فکر کنی و تصور خیال پردازی و اینا...ولی انگیزه از این راه ها به دست نمیاد بلکه این فقط وقتت رو میگیره.
                                        تو باید قبول کنی که فقط درس بخونی هدفت درس خوندن باشه و لذت بردن از اون فقط ههمین
                                        بیشتر نظرایی که بچه ها بهت دادن واسه یه کسی که داره انتخاب رشته میکنه خوبه نه شما

                                        م آفلاین
                                        م آفلاین
                                        مِهردُخت
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #35

                                        @Zahra-Hamrang آفرین کل حرف منم همین بود که یه عوه گارد میگیرن

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • Zahra.HDZ آفلاین
                                          Zahra.HDZ آفلاین
                                          Zahra.HD
                                          فارغ التحصیلان آلاء ⭐
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #36

                                          تو باید طوری درس بخونی که موقع انتخاب رشته کاملا دستت باز باشه برا خوندن تو رشته ای که دوستش داری

                                          So
                                          What is the point
                                          of every thing?...

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          1
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع