Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. چگونه درس بخوانیم
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

چگونه درس بخوانیم

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده مشاوره تحصیلی
25 دیدگاه‌ها 7 کاربران 1.5k بازدیدها 8 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • ooooooooO آفلاین
    ooooooooO آفلاین
    oooooooo
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #3

    با فرا رسیدن فصل امتحانات و نزدیک شدن به کنکور، بسیاری از دانش آموزان و دانش جویان آنچنان نگران وقت از دست رفته و نتیجه‌ی امتحاناتشان می‌شوند که به تمامی رسانه‌های در دسترسشان سر زده و تمامی راه‌ها را برای موفق شدن در این مسئله امتحان می‌کنند.

    با این حال بسیاری از مطالب پشتوانه‌ی علمی ندارند و بیشتر راهکار‌هایی هستند که برخی روانشناسان به طور کلی برای این مبحث مطرح می‌کنند اما در این میان یک سری توصیه به خصوص به چشم می خورند که کارشناسان موفق شده‌اند با بررسی و آزمایش‌های فراوان به آنها دست یافته و داده‌هایی علمی و عملی درباره‌ی کاربردی بودن آنها وجود دارد.

    این توصیه‌ها به علت قطعیتی که دارند بدون شک می‌توانند به بسیاری از دانش آموزان و دانش‌جویان در راستای رسیدن به نتایج مطلوب در امتحانات کمک کنند. در این مقاله ۲۰ حقیقت و توصیه‌ علمی به چشم می‌خورند که می توانند شما را در فصل امتحانات یاری دهند؛
    ۱. زمانی که خوابتان می‌آید، درس بخوانید

    زمانی که خوابتان می‌آید به جای آنکه کتاب غیر علمی در دست بگیرید، سعی کنید چند دقیقه به مطالعه بپردازید. محققان کشف کرده‌اند که مغز در حین خواب، حافظه را تقویت می‌کند و به همین دلیل احتمال دارد که تمام مسائلی را که پیش از خواب به آنها فکر می‌کنید را بهتر به یاد آورید.
    ۲. در فواصل زمانی کوتاه مطالب را مرور کنید

    یک روش یادگیری جدید به نام« تکرار با فاصله» وجود دارد که بر اساس آن باید اطلاعات را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کرده و آنها را طی یک مدت طولانی دوره کرد. این روش به طور قطع بهتر جواب می‌دهد چرا که حفظ کردن یک مقاله‌ بلند به صورت کلی بسیار سخت‌تر است از به ذهن سپردن تعداد زیادی مطلب کوتاه.
    ۳. از جزییات مطالب داستان بسازید

    جزییاتی موجود در یک مبحث را به صورت یک داستان عجیب درآورید تا بتوانید با بازگو کردن آن در ذهنتان، تمامیشان را به یاد آورید.

    ۴. حرکت کنید

    تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که درس خواندن در مکان‌های مختلف می‌تواند احتمال به یاد سپاری آنها را بالا می‌برد چرا که با هر تغییر مکان، ذهن مجبور می‌شود که در یک فضای جدید، مباحث را دوباره به یاد بسپارد.
    ۵. هر وقت خسته شدید مباحث درسی را عوض کنید

    تمام انرژی خود را صرف یک مبحث نکنید. در عوض سعی کنید مطالب متفاوت زیادی در یک روز بخوانید. این تکنیک باعث می‌شود که استراتژی مناسبی در راستای حل مسائل و پاسخ دادن به سوالات در پیش بگیرید.
    ۶. از خودتان سوال بپرسید

    سوال پرسیدن از خود می‌تواند بهترین گزینه برای مرور مطالب خوانده شده باشد. نگران نباشید و سعی کنید در آرامش مطالب خوانده شده با یک سری سوال ساده مرور کنید.
    ۷. مطالب را روی کاغذ بنویسید

    پژوهشگران باور دارند که ذهن در هنگام نوشتن یک مطالب، آن را در محلی بسیار امنتر ذخیره می‌کند و به یاد آوردنش آسانتر می‌شود. سعی کنید همه‌ی یادداشت‌های مهم خود را دوباره بنویسید تا بتوانید تمامی آنها را به ذهن بسپارید.
    ۸. بلند بلند بخوانید

    بلند بلند خواندن درس نیز می‌تواند به فرآیند یادگیری کمک کند چرا که شما یکبار مطلب را می‌خوانید و یک بار آن را می‌شنوید.

    ۹. قهوه و چای بنوشید

    همه از تاثیر کافئین بر درس خواندن خبر دارند اما باید مراقب بود که یادگیری و هوشیاری شما به این نوع نوشیدنی‌ها وابسته نشود.
    ۱۰. برای خودتان جایزه بگذارید

    این جایزه می‌تواند یک شیرینی یا پیاده روی شبانه یا حتی ۵ دقیقه پرسه در شبکه‌ی اجتماعی محبوبتان باشد. اینکه بدانید پس از تمام شدن بخشی از مطالعه‌ی شما، یک جایزه انتظارتان را می‌کشد، می‌تواند اشتیاقتان را برای به اتمام رساندنش بالا ببرد.
    ۱۱. با یک تیم درس بخوانید

    برخی افراد با قرار گرفتن در یک تیم می توانند بهترین عملکرد را از خود نشان داده و بهتر درس بخوانند. این افراد می‌توانند با عضو شدن یا تشکیل دادن یک گروه مطالعه این ویژگی را دنبال کرده و شرایط بهتری برای مطالعه‌شان فراهم کنند.
    ۱۲. برنامه ریزی کنید

    وقت گذاشتن برای برنامه ریزی به تنهایی مسئله مهمی به شمار می رود و این مسئله تنها به برنامه‌ ریزی اول هفته محدود نمی‌شود. اگر بتوانید برای هر ساعت از خود برنامه بگذارید و انجام آنها را در اولویت قرار دهید، قادر خواهید بود به دستاورد‌های بی شماری در درس خواندن دست بیابید.
    ۱۳. ذهن خود را آرام کنید

    پیش از آنکه هر امتحانی را شروع کنید، به مدت ۳ دقیقه به دیوار زل بزنید. محققان باور دارند که مدیتیشن می‌تواند اضطراب را کاهش داده و توجه افراد را افزایش دهد. حتی آرام بودن ساده هم می تواند تاثیرات مطلوبی بر فعالیت شما بگذارد.

    ۱۴. ورزش کنید

    پژووهشگران باور دارند نیم ساعت ورزش هوازی روزانه می‌تواند سرعت پردازش ذهن را بالا ببرد. پس با بهره گرفتن از مسئله می‌توانید هر روز به طور همزمان باهوشتر و قویتر شوید.
    ۱۵. امگا ۳ بخورید

    اسید چرب امگا ۳ که به عنوان یکی از مواد تقویت کننده‌ی ذهن معروف است، در ماهی‌ها، دانه های روغنی و روغن زیتون وجود دارد. علاوه بر این، به گفته محققان مصرف امگا ۳ و امگا ۶ می‌تواند استرس پیش از امتحان را از بین ببرد.
    ۱۶. به خود زنگ تفریح بدهید

    دانشمندان اثبات کرده‌اند که زنگ تفریح دادن به خود و ترک کردن محل مطالعه می‌تواند بهره‌وری و توانایی شما برای تمرکز را بالا ببرد.
    ۱۷. بیدار نمانید

    محققان باور دارند که شب بیداری و درس خواندن شبانه نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند تاثیر منفی در عملکرد یک شخص بگذارد و باعث شود استرس بیشتری را تجربه کند. پس بهتر است در فصل امتحانات هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید تا تمامی زحماتتان بیهوده به باد نرود.

    ۱۸. اینترنت را قطع کنید

    بهترین کار این است که در حین مطالعه سراغ کامپیوتر نروید تا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نتوانند تمرکزتان را از بین ببرند. اگر برای مطالعه به کامپیوتر شخصیتان احتیاج دارید می‌توانید از اپلیکیشن‌های به خصوصی کمک بگیرید تا بتوانید اینترنت را به مدت کوتاهی قطع کنید.
    ۱۹. از نرمش روزانه، یوگا، ماساژ یا صرفا طبیعت بهره ببرید

    تحقیقات نشان می‌دهد که نرمش یا کشش عضلات می‌تواند بر انگیزه و انرژی افراد تاثیر شگرفی بگذارد. علاوه بر این، فعالیت‌های یاد شده و حتی تنفس در طبیعت می‌تواند استرس ناشی از امتحان را به صفر برساند.
    ۲۰. بهترین توصیه علمی و روش درس خواندن را برای خود برگزینید

    برخی صبح‌ها بهتر درس می‌خوانند، برخی شبها. برخی در گروه توانمند‌ترند و برخی در تنهایی. به همین دلیل بهتر است که گزینه‌های موجود را به درستی امتحان کرده و بهترین راه را برای خود برگزینید.
    دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل

    سلام ب همه

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    4
    • ooooooooO آفلاین
      ooooooooO آفلاین
      oooooooo
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط oooooooo انجام شده
      #4

      0_1537918823949_index.jpg
      رویای من اینه ...،

      نه، دنیای بی کینه نیست! رویای من اینه که زیست رو تو کنکور صد بزنم. می فهمی صد. اما زیست رو چطوری بخونیم؟ اصول خوندن زیست چیه؟ از چه میانبری استفاده کنیم که زیست رو صد بزنیم؟ اصلاً میشه قرصش رو داشته باشیم تا روز کنکور بخوریم و بدون خوندنش صد بزنیم؟

      واسه این درس اگه دنبال قرص خوردن هستید، شما دکتر نمیشید؛ بلکه باید برید پیش دکتر تا بهتون قرص بده تا خوب بشید. اما بپردازیم به اصل مطلب. اصول خوندن زیست در سه کلمه خلاصه میشه: روش مات. مات یعنی مفهومی، ارتباطی و ترکیبی. با این روش می تونید درس زیست رو مات کنید. باید یک نوع تکنیک خاص رو توی درس خوندتون استفاده کنید تا بتونید هم مفهومی بخونید و هم ارتباطات بین مطالب مختلف رو کشف کنید و در نهایت این ارتباطات رو به هم بچسبونید. علاوه بر این که این اصول ثابت هستند، چیزهای دیگه هم در این امر دخالت دارند. مثلاً یک نفر زیست رو دوست داره و از زمان دبیرستان خوب خونده و یک نفر زیست رو دوست نداره و زمان دبیرستان هم ناپلئونی پیش رفته.

      کسانی که در درس زیست شناسی مهارت دارند و با عشق تمام این درس رو خوندند.

      این افراد باید در ابتدا سعی کنند خط به خط کتاب رو نکته به نکته و مو به مو بخونند. نکته به نکته یعنی این که نکات مهم رو ببینند و خوب یاد بگیرند و مو به مو یعنی اینکه به واژه هایی مثل "و"، "یا"، "برخی"، "بعضی"، "ها"، "ترین" و حتی ویرگول ها توجه کنند. تمامی شکل ها و فعالیت ها و نمودارها رو باید از بالا تا پایین بررسی کنند و نکته برداری کنند. برای نکته برداری و یادداشت برداری، دفتر جداگانه نداشته باشند و تو خود کتاب این کار رو انجام بدن. باید تمام زوایا و گوشه های کتاب پر از یادداشت برداری بشه. بعد از خوندن اون فصل پیشنهاد اکید میشه که حتماً تستها رو بزنند و نکات تستی رو به بقیه یادداشت ها اضافه کنند. همراه با مرور باید کتاب تموم بشه. یعنی فقط نخونید و برید جلو بلکه دائماً مرور کنید. خیلی مرور کنید. بعد از تموم شدن این پروسه خطیر و البته زمانبر، نوبت میرسه به خوندن کل کتاب. حالا باید تمام فصلهای اون کتاب رو در صورت وجود ارتباطات کوچیک، به هم وصل کنید. اگر نکته ای درباره فلان عضو بدن اومده و در یه فصل دیگه اسمی از همون عضو اومده باید اونها رو به هم مرتبط کنید. بعد از اتمام هر کتاب و همچنان مرور های مستمر، شما فاز ارتباطی رو هم تموم می کنید و حالا باید برید تو فاز ترکیبی. فاز ترکیبی یعنی وحدت هر سه کتاب با هم. باید هر سه کتاب رو حالا ترکیبی بخونید. در قسمت قبل ارتباطات رو مشخص کردید و حالا باید همه رو به هم بچسبونید. حالا شما درسهایی به نام زیست 2 و 3 و پیش ندارید، بلکه درسی دارید به نام زیست شناسی. به این عمل می گن رسیدن به عرفان در درس زیست شناسی!

      اما یک موضوع مهم. اینایی که گفته شد مخصوص خوندن خود درس بود. باید تستها رو چجوری بخونیم؟ برای خوندن تستها باید به نحو زیر عمل کنید:

      در فاز اول تست زنی، شما تست می زنید تا نوع خوندنتون بر مبنای تفکر طراح نظم پیدا کنه و نکات تستی رو به یادداشتهاتون اضافه کنید.

      در فاز دوم تست زنی، شما تست می زنید تا بیشتر مطالبی که خوندید مرور بشه. شما باید همزمان با مرور درسها، تستها رو هم مرور کنید. بعد از این مرحله، باید تستها رو عمقی تر بزنید. پس تا الان داشتیم چی کار می کردیم؟ تا الان داشتید با جو تست آشنا و سپس همگام می شدید. از اینجا به بعد شما در نقش طراح و آنالیزور تست هستید. در اینجا باید گزینه های غلط رو هم بررسی کنید تا کل مطالب تو ذهنتون مرور چندین باره بشه. شما باید برای گزینه های غلط سؤال پیدا کنید و یا دلیل غلط بودن اون رو برای خودتون توضیح بدید.

      دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل

      سلام ب همه

      L 1 پاسخ آخرین پاسخ
      4
      • ooooooooO oooooooo

        0_1537918823949_index.jpg
        رویای من اینه ...،

        نه، دنیای بی کینه نیست! رویای من اینه که زیست رو تو کنکور صد بزنم. می فهمی صد. اما زیست رو چطوری بخونیم؟ اصول خوندن زیست چیه؟ از چه میانبری استفاده کنیم که زیست رو صد بزنیم؟ اصلاً میشه قرصش رو داشته باشیم تا روز کنکور بخوریم و بدون خوندنش صد بزنیم؟

        واسه این درس اگه دنبال قرص خوردن هستید، شما دکتر نمیشید؛ بلکه باید برید پیش دکتر تا بهتون قرص بده تا خوب بشید. اما بپردازیم به اصل مطلب. اصول خوندن زیست در سه کلمه خلاصه میشه: روش مات. مات یعنی مفهومی، ارتباطی و ترکیبی. با این روش می تونید درس زیست رو مات کنید. باید یک نوع تکنیک خاص رو توی درس خوندتون استفاده کنید تا بتونید هم مفهومی بخونید و هم ارتباطات بین مطالب مختلف رو کشف کنید و در نهایت این ارتباطات رو به هم بچسبونید. علاوه بر این که این اصول ثابت هستند، چیزهای دیگه هم در این امر دخالت دارند. مثلاً یک نفر زیست رو دوست داره و از زمان دبیرستان خوب خونده و یک نفر زیست رو دوست نداره و زمان دبیرستان هم ناپلئونی پیش رفته.

        کسانی که در درس زیست شناسی مهارت دارند و با عشق تمام این درس رو خوندند.

        این افراد باید در ابتدا سعی کنند خط به خط کتاب رو نکته به نکته و مو به مو بخونند. نکته به نکته یعنی این که نکات مهم رو ببینند و خوب یاد بگیرند و مو به مو یعنی اینکه به واژه هایی مثل "و"، "یا"، "برخی"، "بعضی"، "ها"، "ترین" و حتی ویرگول ها توجه کنند. تمامی شکل ها و فعالیت ها و نمودارها رو باید از بالا تا پایین بررسی کنند و نکته برداری کنند. برای نکته برداری و یادداشت برداری، دفتر جداگانه نداشته باشند و تو خود کتاب این کار رو انجام بدن. باید تمام زوایا و گوشه های کتاب پر از یادداشت برداری بشه. بعد از خوندن اون فصل پیشنهاد اکید میشه که حتماً تستها رو بزنند و نکات تستی رو به بقیه یادداشت ها اضافه کنند. همراه با مرور باید کتاب تموم بشه. یعنی فقط نخونید و برید جلو بلکه دائماً مرور کنید. خیلی مرور کنید. بعد از تموم شدن این پروسه خطیر و البته زمانبر، نوبت میرسه به خوندن کل کتاب. حالا باید تمام فصلهای اون کتاب رو در صورت وجود ارتباطات کوچیک، به هم وصل کنید. اگر نکته ای درباره فلان عضو بدن اومده و در یه فصل دیگه اسمی از همون عضو اومده باید اونها رو به هم مرتبط کنید. بعد از اتمام هر کتاب و همچنان مرور های مستمر، شما فاز ارتباطی رو هم تموم می کنید و حالا باید برید تو فاز ترکیبی. فاز ترکیبی یعنی وحدت هر سه کتاب با هم. باید هر سه کتاب رو حالا ترکیبی بخونید. در قسمت قبل ارتباطات رو مشخص کردید و حالا باید همه رو به هم بچسبونید. حالا شما درسهایی به نام زیست 2 و 3 و پیش ندارید، بلکه درسی دارید به نام زیست شناسی. به این عمل می گن رسیدن به عرفان در درس زیست شناسی!

        اما یک موضوع مهم. اینایی که گفته شد مخصوص خوندن خود درس بود. باید تستها رو چجوری بخونیم؟ برای خوندن تستها باید به نحو زیر عمل کنید:

        در فاز اول تست زنی، شما تست می زنید تا نوع خوندنتون بر مبنای تفکر طراح نظم پیدا کنه و نکات تستی رو به یادداشتهاتون اضافه کنید.

        در فاز دوم تست زنی، شما تست می زنید تا بیشتر مطالبی که خوندید مرور بشه. شما باید همزمان با مرور درسها، تستها رو هم مرور کنید. بعد از این مرحله، باید تستها رو عمقی تر بزنید. پس تا الان داشتیم چی کار می کردیم؟ تا الان داشتید با جو تست آشنا و سپس همگام می شدید. از اینجا به بعد شما در نقش طراح و آنالیزور تست هستید. در اینجا باید گزینه های غلط رو هم بررسی کنید تا کل مطالب تو ذهنتون مرور چندین باره بشه. شما باید برای گزینه های غلط سؤال پیدا کنید و یا دلیل غلط بودن اون رو برای خودتون توضیح بدید.

        دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل

        L آفلاین
        L آفلاین
        Ladanam
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #5

        oooooooo در چگونه درس بخوانیم گفته است:

        رویای من اینه ...،

        دنیای بی کینه :smiling_face_with_open_mouth_smiling_eyes:

        ooooooooO 1 پاسخ آخرین پاسخ
        4
        • L Ladanam

          oooooooo در چگونه درس بخوانیم گفته است:

          رویای من اینه ...،

          دنیای بی کینه :smiling_face_with_open_mouth_smiling_eyes:

          ooooooooO آفلاین
          ooooooooO آفلاین
          oooooooo
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #6

          Ladanam :face_without_mouth: :face_without_mouth: :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy:

          سلام ب همه

          M 1 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • ooooooooO oooooooo

            Ladanam :face_without_mouth: :face_without_mouth: :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy: :face_with_tears_of_joy:

            M آفلاین
            M آفلاین
            marzyeh78
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #7

            oooooooo
            مطالب عالی بودن عزیزجان.ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشت:slightly_smiling_face:

            الحمدالله علی کل حال🧡

            ooooooooO 1 پاسخ آخرین پاسخ
            2
            • M marzyeh78

              oooooooo
              مطالب عالی بودن عزیزجان.ارزش وقت گذاشتن و خوندن داشت:slightly_smiling_face:

              ooooooooO آفلاین
              ooooooooO آفلاین
              oooooooo
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #8

              marzyeh78 ممنونم:smiling_face_with_smiling_eyes: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :face_blowing_a_kiss:

              سلام ب همه

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • ooooooooO آفلاین
                ooooooooO آفلاین
                oooooooo
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #9

                آیا ریاضی همون درسیه که من ازش ضربه خواهم خورد؟ چرا بچه هایی که عاشق پزشکی هستند، اول دیپلم ریاضی فیزیک می گیرن و بعد میان سراغ تجربی؟ به خاطر این نیست که ریاضی و فیزیک خودشونو قوی تر کنند تا خودشونو تو رقابت جلو بندازن؟ اگه ریاضی رو اصلاً نزنم مگه چی میشه؟

                کلی سؤال در این زمینه وجود داره. اما بهتره به جای وقت تلف کردن واسه این سؤالات بری سراغ اصل قضیه که خوندن این درسه. درباره ریاضی بهترین کار اینه که اول اطلاعات رو جمع کنی و بعد روی مهارتت کار کنی. یکی از مهم ترین اطلاعات در این زمینه اینه که ببینی اونایی که پزشکی قبول میشن چه درصدهایی تو ریاضی زدند. حداکثر و حداقل درصدشون چیه و بعد برای نوع خوندن ریاضی تصمیم بگیری. می خوام اطلاعات مهمی رو بهتون اینجا بدم. خیلی مهم. پس صبور باشید و کامل این متن رو بخونید. اینجا شاید سرنوشتتون به نوعی تغییر کنه.

                اگر در نظر بگیریم که بقیه درصدهاتون منطقی باشه، برای قبولی تو دانشگاه تهران اونم تو رشته پزشکی، حد بالایی درصد ریاضیات 90 و حد پایینی 45 درصد بوده. اما چرا این قضیه رو مطرح کردم؟ کسی که 90 درصد ریاضیات زده هم پزشکی دانشگاه تهران قبول شده، کسی که 45 درصد ریاضیات زده هم پزشکی دانشگاه تهران قبول شده. اگر تو درس ریاضیات خیلی قوی هستید، باید برای 90 درصد بجنگید و اگه تو این درس ضعیف هستید باید برای 40 تا 50 درصد بجنگید و بقیه درصدها رو جدی تر بگیرید.

                اگر کسی هستید که برای 90 درصد می جنگه، توصیه اکید میشه که تمام مباحث ریاضی رو مو به مو بخونه و اگر کسی هستید که برای 45 درصد می جنگید، پیشنهاد میشه که اول مباحث پر تکرار رو به حد اعلا برسونید تا زمانتون ذخیره بشه. مباحثی مثل تابع و حد و مشتق و هندسه رو باید جدی تر بگیرید. یعنی اول درصد مورد نظرتون رو درست کنید و بعد برید سراغ ارتقاء این درصد و یا کاهش ریسک در این درس. کاهش ریسک یعنی رفتن سراغ سایر مباحث.

                کسانی که پایه قوی در درس ریاضیات دارند و ریاضی رو خیلی خوب می فهمند، باید چنین روندی رو توی درس خوندن پیاده سازی کنند:

                این افراد حق ندارند روی مباحث خود کتاب زمان بذارن و باید بعد از یه مرور کلی و یادآوری فرمولها و مباحث مستقیماً تو دل تست زنی برن. این افراد باید تا جایی که می تونند سرعت عمل خودشونو تو تست زدن بالا ببرند. این کار فقط با تمرین زیاد تستها آسون میشه. پس می بینید که کنکور همچنان آسان نیست! البته بعضیا می گن که آسان است! بدون تمرین و پشتکار در حل زیاد تست و تمرین، شما به سرعت عمل بالا نمی رسید. علاوه بر این با تست زنی مکرر، رفته رفته دقت شما هم افزایش پیدا می کنه. دو فاکتور مهم در این درس دقت و سرعت عمله. کتاب های ریاضی دبیرستان روی حل تشریحی و مفهومی کار می کنند و چون نکات زیادی در این درس وجود داره، باید حتماً سراغ کتابهای تستی خوب برید که حالات تشریحی رو برای شما آسونتر بکنند و یا این که انقدر خوب حل تشریحی مسئله رو جا بندازن که شما تکنیک حل مسئله تو مغزتون جا بیفته و بعد با تمرین زیاد بتونید این تکنیک رو سریعتر پیاده سازی کنید. برای این افراد مهارت در ریاضی مثل تایپ کردن می مونه. تایپ کردن رو بلد هستند ولی این که بتونند ده انگشتی تایپ کنند و بدون نگاه کردن به کیبورد این کار رو انجام بدن براشون سخته. خب تایپیست های محترم کلی زمان واسه تمرین می ذارن ولی من خیلیهاشون رو دیدم که سرعت دستشون بالاست ولی هی به کیبورد نگاه می کنند و بعضیاشونم اصلاً چشم از کیبورد برنمیدارن و این دقت تایپ رو کاهش می ده. اما منظورم از این مثال چی بود؟ منظورم اینه که علاوه بر اینکه باید در حل مسئله استاد شده باشی، باید بدون فکر کردن به راه حل و جنگیدن با سؤال، جواب رو پیدا کنی. یعنی مغزت رو عادت بدی که محاسبات کمتری رو روی کاغذ انجام بده و به جواب برسه. اگر زیاد تست کار کرده باشید، بعضی از مراحل توی ذهنتون ملکه شده و می تونید اون مراحل رو مستقیماً تو مغزتون نگه دارید و ادامه رو روی کاغذ بیارید و به جواب برسید.

                کسانی که پایه ریاضی دبیرستانشون بد نبوده و تو امتحانات نمره خوبی می گرفتند ولی ...

                خودشون هم می دونند که این نمره های خوب به خاطر این بوده که سؤالات از روی کتاب بوده و اونا کتاب رو خوب خوندن -توجه کنید که گفتم کتاب رو خوب خوندند، نگفتم کتاب رو خوب فهمیدن- تفاوت این افراد با دسته اول تو همینه: خوب خوندن و خوب فهمیدن. این افراد باید اول برن و کتاب رو بخونن و این بار باید واقعاً بفهمن. برای این فهمیدن هم چند تا روش وجود داره. یکیش اینه که یک کتاب کمک آموزشی خوب پیدا کنند و از روی اون مباحث رو بخونن تا بفهمند و یا این که از کسی که این کاره است کمک بگیرند؛ مثلاً معلم، آشنا و حتی ویدیوهای آموزشی. البته نه ویدیوهایی که کلک تست زنی آموزش میدن، بلکه ریاضی رو تشریحی درس می دن. اصولاً این افراد باید از سال سوم این فرآیند رو شروع کنند ولی اگه نکردند باید یه مقدار سرعتشون رو تو فهم ریاضیات ببرند بالا. بعد از این که فهمیدند باید کلی مثال و تمرین حل کنند. هنوز وقت تست زدن مهارتی نرسیده. بعد از حل مثالها و تمرینات زیاد و افزایش مهارت ریاضیات نوبت به تست زنی های مکرر می رسه. با این تست زنی ها سرعت عمل و دقتشون افزایش پیدا می کنه.

                افرادی که کلاً تو درس ریاضی ضعیف هستند:

                این افراد یا باید یه معلم خوب گیر بیارن یا اینکه از دو سال قبل به فکر این قضیه باشند. چون وقتی خوندن جدی در سال آخر برای کنکور شروع میشه فرصت کافی برای این مرحله مفهومی وجود نداره. البته یک راه میانبر اینه که یه دور درسو بخونند و برن سراغ تستها. انقدرتست بزنند تا یا تستها حفظشون بشه و یا این که تو دل تست زنی درس رو به تدریج یاد بگیرند و بعد از هر مرحله تست زنی برگردند و مجدد تشریح مسائل رو به صورت مفهومی از داخل درسنامه کتابها نگاه کنند.
                دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل حامیان-آلاء-جزوات

                سلام ب همه

                ice.girlI khkjhyhuytfK 2 پاسخ آخرین پاسخ
                6
                • ooooooooO oooooooo

                  آیا ریاضی همون درسیه که من ازش ضربه خواهم خورد؟ چرا بچه هایی که عاشق پزشکی هستند، اول دیپلم ریاضی فیزیک می گیرن و بعد میان سراغ تجربی؟ به خاطر این نیست که ریاضی و فیزیک خودشونو قوی تر کنند تا خودشونو تو رقابت جلو بندازن؟ اگه ریاضی رو اصلاً نزنم مگه چی میشه؟

                  کلی سؤال در این زمینه وجود داره. اما بهتره به جای وقت تلف کردن واسه این سؤالات بری سراغ اصل قضیه که خوندن این درسه. درباره ریاضی بهترین کار اینه که اول اطلاعات رو جمع کنی و بعد روی مهارتت کار کنی. یکی از مهم ترین اطلاعات در این زمینه اینه که ببینی اونایی که پزشکی قبول میشن چه درصدهایی تو ریاضی زدند. حداکثر و حداقل درصدشون چیه و بعد برای نوع خوندن ریاضی تصمیم بگیری. می خوام اطلاعات مهمی رو بهتون اینجا بدم. خیلی مهم. پس صبور باشید و کامل این متن رو بخونید. اینجا شاید سرنوشتتون به نوعی تغییر کنه.

                  اگر در نظر بگیریم که بقیه درصدهاتون منطقی باشه، برای قبولی تو دانشگاه تهران اونم تو رشته پزشکی، حد بالایی درصد ریاضیات 90 و حد پایینی 45 درصد بوده. اما چرا این قضیه رو مطرح کردم؟ کسی که 90 درصد ریاضیات زده هم پزشکی دانشگاه تهران قبول شده، کسی که 45 درصد ریاضیات زده هم پزشکی دانشگاه تهران قبول شده. اگر تو درس ریاضیات خیلی قوی هستید، باید برای 90 درصد بجنگید و اگه تو این درس ضعیف هستید باید برای 40 تا 50 درصد بجنگید و بقیه درصدها رو جدی تر بگیرید.

                  اگر کسی هستید که برای 90 درصد می جنگه، توصیه اکید میشه که تمام مباحث ریاضی رو مو به مو بخونه و اگر کسی هستید که برای 45 درصد می جنگید، پیشنهاد میشه که اول مباحث پر تکرار رو به حد اعلا برسونید تا زمانتون ذخیره بشه. مباحثی مثل تابع و حد و مشتق و هندسه رو باید جدی تر بگیرید. یعنی اول درصد مورد نظرتون رو درست کنید و بعد برید سراغ ارتقاء این درصد و یا کاهش ریسک در این درس. کاهش ریسک یعنی رفتن سراغ سایر مباحث.

                  کسانی که پایه قوی در درس ریاضیات دارند و ریاضی رو خیلی خوب می فهمند، باید چنین روندی رو توی درس خوندن پیاده سازی کنند:

                  این افراد حق ندارند روی مباحث خود کتاب زمان بذارن و باید بعد از یه مرور کلی و یادآوری فرمولها و مباحث مستقیماً تو دل تست زنی برن. این افراد باید تا جایی که می تونند سرعت عمل خودشونو تو تست زدن بالا ببرند. این کار فقط با تمرین زیاد تستها آسون میشه. پس می بینید که کنکور همچنان آسان نیست! البته بعضیا می گن که آسان است! بدون تمرین و پشتکار در حل زیاد تست و تمرین، شما به سرعت عمل بالا نمی رسید. علاوه بر این با تست زنی مکرر، رفته رفته دقت شما هم افزایش پیدا می کنه. دو فاکتور مهم در این درس دقت و سرعت عمله. کتاب های ریاضی دبیرستان روی حل تشریحی و مفهومی کار می کنند و چون نکات زیادی در این درس وجود داره، باید حتماً سراغ کتابهای تستی خوب برید که حالات تشریحی رو برای شما آسونتر بکنند و یا این که انقدر خوب حل تشریحی مسئله رو جا بندازن که شما تکنیک حل مسئله تو مغزتون جا بیفته و بعد با تمرین زیاد بتونید این تکنیک رو سریعتر پیاده سازی کنید. برای این افراد مهارت در ریاضی مثل تایپ کردن می مونه. تایپ کردن رو بلد هستند ولی این که بتونند ده انگشتی تایپ کنند و بدون نگاه کردن به کیبورد این کار رو انجام بدن براشون سخته. خب تایپیست های محترم کلی زمان واسه تمرین می ذارن ولی من خیلیهاشون رو دیدم که سرعت دستشون بالاست ولی هی به کیبورد نگاه می کنند و بعضیاشونم اصلاً چشم از کیبورد برنمیدارن و این دقت تایپ رو کاهش می ده. اما منظورم از این مثال چی بود؟ منظورم اینه که علاوه بر اینکه باید در حل مسئله استاد شده باشی، باید بدون فکر کردن به راه حل و جنگیدن با سؤال، جواب رو پیدا کنی. یعنی مغزت رو عادت بدی که محاسبات کمتری رو روی کاغذ انجام بده و به جواب برسه. اگر زیاد تست کار کرده باشید، بعضی از مراحل توی ذهنتون ملکه شده و می تونید اون مراحل رو مستقیماً تو مغزتون نگه دارید و ادامه رو روی کاغذ بیارید و به جواب برسید.

                  کسانی که پایه ریاضی دبیرستانشون بد نبوده و تو امتحانات نمره خوبی می گرفتند ولی ...

                  خودشون هم می دونند که این نمره های خوب به خاطر این بوده که سؤالات از روی کتاب بوده و اونا کتاب رو خوب خوندن -توجه کنید که گفتم کتاب رو خوب خوندند، نگفتم کتاب رو خوب فهمیدن- تفاوت این افراد با دسته اول تو همینه: خوب خوندن و خوب فهمیدن. این افراد باید اول برن و کتاب رو بخونن و این بار باید واقعاً بفهمن. برای این فهمیدن هم چند تا روش وجود داره. یکیش اینه که یک کتاب کمک آموزشی خوب پیدا کنند و از روی اون مباحث رو بخونن تا بفهمند و یا این که از کسی که این کاره است کمک بگیرند؛ مثلاً معلم، آشنا و حتی ویدیوهای آموزشی. البته نه ویدیوهایی که کلک تست زنی آموزش میدن، بلکه ریاضی رو تشریحی درس می دن. اصولاً این افراد باید از سال سوم این فرآیند رو شروع کنند ولی اگه نکردند باید یه مقدار سرعتشون رو تو فهم ریاضیات ببرند بالا. بعد از این که فهمیدند باید کلی مثال و تمرین حل کنند. هنوز وقت تست زدن مهارتی نرسیده. بعد از حل مثالها و تمرینات زیاد و افزایش مهارت ریاضیات نوبت به تست زنی های مکرر می رسه. با این تست زنی ها سرعت عمل و دقتشون افزایش پیدا می کنه.

                  افرادی که کلاً تو درس ریاضی ضعیف هستند:

                  این افراد یا باید یه معلم خوب گیر بیارن یا اینکه از دو سال قبل به فکر این قضیه باشند. چون وقتی خوندن جدی در سال آخر برای کنکور شروع میشه فرصت کافی برای این مرحله مفهومی وجود نداره. البته یک راه میانبر اینه که یه دور درسو بخونند و برن سراغ تستها. انقدرتست بزنند تا یا تستها حفظشون بشه و یا این که تو دل تست زنی درس رو به تدریج یاد بگیرند و بعد از هر مرحله تست زنی برگردند و مجدد تشریح مسائل رو به صورت مفهومی از داخل درسنامه کتابها نگاه کنند.
                  دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل حامیان-آلاء-جزوات

                  ice.girlI آفلاین
                  ice.girlI آفلاین
                  ice.girl
                  دانش آموزان آلاء
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #10

                  oooooooo خیلی خوب توضیح دادی مرسی:smiling_face_with_heart-eyes: ... برای فیزیکم ایده ایی نداری ؟:disappointed_face:

                  ooooooooO 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  2
                  • ice.girlI ice.girl

                    oooooooo خیلی خوب توضیح دادی مرسی:smiling_face_with_heart-eyes: ... برای فیزیکم ایده ایی نداری ؟:disappointed_face:

                    ooooooooO آفلاین
                    ooooooooO آفلاین
                    oooooooo
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #11

                    @spid هست فردا اگه خدا بخواد میفرستم

                    سلام ب همه

                    ice.girlI 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    2
                    • ooooooooO oooooooo

                      @spid هست فردا اگه خدا بخواد میفرستم

                      ice.girlI آفلاین
                      ice.girlI آفلاین
                      ice.girl
                      دانش آموزان آلاء
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #12

                      oooooooo مرسی گلم:)

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      2
                      • ooooooooO oooooooo

                        آیا ریاضی همون درسیه که من ازش ضربه خواهم خورد؟ چرا بچه هایی که عاشق پزشکی هستند، اول دیپلم ریاضی فیزیک می گیرن و بعد میان سراغ تجربی؟ به خاطر این نیست که ریاضی و فیزیک خودشونو قوی تر کنند تا خودشونو تو رقابت جلو بندازن؟ اگه ریاضی رو اصلاً نزنم مگه چی میشه؟

                        کلی سؤال در این زمینه وجود داره. اما بهتره به جای وقت تلف کردن واسه این سؤالات بری سراغ اصل قضیه که خوندن این درسه. درباره ریاضی بهترین کار اینه که اول اطلاعات رو جمع کنی و بعد روی مهارتت کار کنی. یکی از مهم ترین اطلاعات در این زمینه اینه که ببینی اونایی که پزشکی قبول میشن چه درصدهایی تو ریاضی زدند. حداکثر و حداقل درصدشون چیه و بعد برای نوع خوندن ریاضی تصمیم بگیری. می خوام اطلاعات مهمی رو بهتون اینجا بدم. خیلی مهم. پس صبور باشید و کامل این متن رو بخونید. اینجا شاید سرنوشتتون به نوعی تغییر کنه.

                        اگر در نظر بگیریم که بقیه درصدهاتون منطقی باشه، برای قبولی تو دانشگاه تهران اونم تو رشته پزشکی، حد بالایی درصد ریاضیات 90 و حد پایینی 45 درصد بوده. اما چرا این قضیه رو مطرح کردم؟ کسی که 90 درصد ریاضیات زده هم پزشکی دانشگاه تهران قبول شده، کسی که 45 درصد ریاضیات زده هم پزشکی دانشگاه تهران قبول شده. اگر تو درس ریاضیات خیلی قوی هستید، باید برای 90 درصد بجنگید و اگه تو این درس ضعیف هستید باید برای 40 تا 50 درصد بجنگید و بقیه درصدها رو جدی تر بگیرید.

                        اگر کسی هستید که برای 90 درصد می جنگه، توصیه اکید میشه که تمام مباحث ریاضی رو مو به مو بخونه و اگر کسی هستید که برای 45 درصد می جنگید، پیشنهاد میشه که اول مباحث پر تکرار رو به حد اعلا برسونید تا زمانتون ذخیره بشه. مباحثی مثل تابع و حد و مشتق و هندسه رو باید جدی تر بگیرید. یعنی اول درصد مورد نظرتون رو درست کنید و بعد برید سراغ ارتقاء این درصد و یا کاهش ریسک در این درس. کاهش ریسک یعنی رفتن سراغ سایر مباحث.

                        کسانی که پایه قوی در درس ریاضیات دارند و ریاضی رو خیلی خوب می فهمند، باید چنین روندی رو توی درس خوندن پیاده سازی کنند:

                        این افراد حق ندارند روی مباحث خود کتاب زمان بذارن و باید بعد از یه مرور کلی و یادآوری فرمولها و مباحث مستقیماً تو دل تست زنی برن. این افراد باید تا جایی که می تونند سرعت عمل خودشونو تو تست زدن بالا ببرند. این کار فقط با تمرین زیاد تستها آسون میشه. پس می بینید که کنکور همچنان آسان نیست! البته بعضیا می گن که آسان است! بدون تمرین و پشتکار در حل زیاد تست و تمرین، شما به سرعت عمل بالا نمی رسید. علاوه بر این با تست زنی مکرر، رفته رفته دقت شما هم افزایش پیدا می کنه. دو فاکتور مهم در این درس دقت و سرعت عمله. کتاب های ریاضی دبیرستان روی حل تشریحی و مفهومی کار می کنند و چون نکات زیادی در این درس وجود داره، باید حتماً سراغ کتابهای تستی خوب برید که حالات تشریحی رو برای شما آسونتر بکنند و یا این که انقدر خوب حل تشریحی مسئله رو جا بندازن که شما تکنیک حل مسئله تو مغزتون جا بیفته و بعد با تمرین زیاد بتونید این تکنیک رو سریعتر پیاده سازی کنید. برای این افراد مهارت در ریاضی مثل تایپ کردن می مونه. تایپ کردن رو بلد هستند ولی این که بتونند ده انگشتی تایپ کنند و بدون نگاه کردن به کیبورد این کار رو انجام بدن براشون سخته. خب تایپیست های محترم کلی زمان واسه تمرین می ذارن ولی من خیلیهاشون رو دیدم که سرعت دستشون بالاست ولی هی به کیبورد نگاه می کنند و بعضیاشونم اصلاً چشم از کیبورد برنمیدارن و این دقت تایپ رو کاهش می ده. اما منظورم از این مثال چی بود؟ منظورم اینه که علاوه بر اینکه باید در حل مسئله استاد شده باشی، باید بدون فکر کردن به راه حل و جنگیدن با سؤال، جواب رو پیدا کنی. یعنی مغزت رو عادت بدی که محاسبات کمتری رو روی کاغذ انجام بده و به جواب برسه. اگر زیاد تست کار کرده باشید، بعضی از مراحل توی ذهنتون ملکه شده و می تونید اون مراحل رو مستقیماً تو مغزتون نگه دارید و ادامه رو روی کاغذ بیارید و به جواب برسید.

                        کسانی که پایه ریاضی دبیرستانشون بد نبوده و تو امتحانات نمره خوبی می گرفتند ولی ...

                        خودشون هم می دونند که این نمره های خوب به خاطر این بوده که سؤالات از روی کتاب بوده و اونا کتاب رو خوب خوندن -توجه کنید که گفتم کتاب رو خوب خوندند، نگفتم کتاب رو خوب فهمیدن- تفاوت این افراد با دسته اول تو همینه: خوب خوندن و خوب فهمیدن. این افراد باید اول برن و کتاب رو بخونن و این بار باید واقعاً بفهمن. برای این فهمیدن هم چند تا روش وجود داره. یکیش اینه که یک کتاب کمک آموزشی خوب پیدا کنند و از روی اون مباحث رو بخونن تا بفهمند و یا این که از کسی که این کاره است کمک بگیرند؛ مثلاً معلم، آشنا و حتی ویدیوهای آموزشی. البته نه ویدیوهایی که کلک تست زنی آموزش میدن، بلکه ریاضی رو تشریحی درس می دن. اصولاً این افراد باید از سال سوم این فرآیند رو شروع کنند ولی اگه نکردند باید یه مقدار سرعتشون رو تو فهم ریاضیات ببرند بالا. بعد از این که فهمیدند باید کلی مثال و تمرین حل کنند. هنوز وقت تست زدن مهارتی نرسیده. بعد از حل مثالها و تمرینات زیاد و افزایش مهارت ریاضیات نوبت به تست زنی های مکرر می رسه. با این تست زنی ها سرعت عمل و دقتشون افزایش پیدا می کنه.

                        افرادی که کلاً تو درس ریاضی ضعیف هستند:

                        این افراد یا باید یه معلم خوب گیر بیارن یا اینکه از دو سال قبل به فکر این قضیه باشند. چون وقتی خوندن جدی در سال آخر برای کنکور شروع میشه فرصت کافی برای این مرحله مفهومی وجود نداره. البته یک راه میانبر اینه که یه دور درسو بخونند و برن سراغ تستها. انقدرتست بزنند تا یا تستها حفظشون بشه و یا این که تو دل تست زنی درس رو به تدریج یاد بگیرند و بعد از هر مرحله تست زنی برگردند و مجدد تشریح مسائل رو به صورت مفهومی از داخل درسنامه کتابها نگاه کنند.
                        دانش-آموزان-آلاء خیرین-کوچک-دریا-دل حامیان-آلاء-جزوات

                        khkjhyhuytfK آفلاین
                        khkjhyhuytfK آفلاین
                        khkjhyhuytf
                        فارغ التحصیلان آلاء
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #13

                        oooooooo من قصد درس دادن ب بچه ها ندارم ولی ی چیزی هس ک میگه اعمال مهم نیس نگرش مهمه

                        ooooooooO 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        1
                        • khkjhyhuytfK آفلاین
                          khkjhyhuytfK آفلاین
                          khkjhyhuytf
                          فارغ التحصیلان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #14

                          اگه تو ریاضی یا هر درس دیگه ای و غول میبینی درست میبینی

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • khkjhyhuytfK khkjhyhuytf

                            oooooooo من قصد درس دادن ب بچه ها ندارم ولی ی چیزی هس ک میگه اعمال مهم نیس نگرش مهمه

                            ooooooooO آفلاین
                            ooooooooO آفلاین
                            oooooooo
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #15

                            @Mr-Dr-En بدی هم مشکلی نیست:confused_face:

                            سلام ب همه

                            khkjhyhuytfK 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            1
                            • ooooooooO oooooooo

                              @Mr-Dr-En بدی هم مشکلی نیست:confused_face:

                              khkjhyhuytfK آفلاین
                              khkjhyhuytfK آفلاین
                              khkjhyhuytf
                              فارغ التحصیلان آلاء
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #16

                              oooooooo چی بدم؟ 😁

                              ooooooooO 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              1
                              • khkjhyhuytfK آفلاین
                                khkjhyhuytfK آفلاین
                                khkjhyhuytf
                                فارغ التحصیلان آلاء
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #17

                                اووووو چرا حس میکنم ناراحتی؟

                                ooooooooO 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                1
                                • khkjhyhuytfK khkjhyhuytf

                                  oooooooo چی بدم؟ 😁

                                  ooooooooO آفلاین
                                  ooooooooO آفلاین
                                  oooooooo
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #18

                                  @Mr-Dr-En درس:unamused_face: :unamused_face: :unamused_face: :unamused_face:

                                  سلام ب همه

                                  khkjhyhuytfK 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • khkjhyhuytfK khkjhyhuytf

                                    اووووو چرا حس میکنم ناراحتی؟

                                    ooooooooO آفلاین
                                    ooooooooO آفلاین
                                    oooooooo
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #19

                                    @Mr-Dr-En نمیدونم:face_without_mouth: :neutral_face: :neutral_face: :neutral_face:

                                    سلام ب همه

                                    khkjhyhuytfK 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • ooooooooO oooooooo

                                      @Mr-Dr-En درس:unamused_face: :unamused_face: :unamused_face: :unamused_face:

                                      khkjhyhuytfK آفلاین
                                      khkjhyhuytfK آفلاین
                                      khkjhyhuytf
                                      فارغ التحصیلان آلاء
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #20

                                      oooooooo وقتی خودم شاگردم چجوری درس بدم 😂😂😂

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      1
                                      • ooooooooO oooooooo

                                        @Mr-Dr-En نمیدونم:face_without_mouth: :neutral_face: :neutral_face: :neutral_face:

                                        khkjhyhuytfK آفلاین
                                        khkjhyhuytfK آفلاین
                                        khkjhyhuytf
                                        فارغ التحصیلان آلاء
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #21

                                        oooooooo نه بگو چرا ناراحتی

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • ooooooooO آفلاین
                                          ooooooooO آفلاین
                                          oooooooo
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #22

                                          قبل از این که این متن رو شروع به خوندن کنید، یک خواهش جدی دارم. صبور باشید و این متن رو هر قدر هم که بود تا آخر بخونید و حتی چندین بار بخونید. به دو دلیل: اول به خاطر این که تکرار مکررات سایرین نیست و دوم به خاطر این که اگر منطق این متن رو درک کنید، خودتون رو تو درس فیزیک بیمه کردید.

                                          این درس هم در کنار درس ریاضیات، درس دردسرساز اختصاصی بچه های تجربیه. اما به نسبت، بچه ها باهاش راحت تر کنار میان تا ریاضیات. دلیلش هم اینه که سؤالات جنبه کاربردی ریاضیاته و نه تئوری محض ریاضیات. تو این درس رسیدن به ذهنیت طراح تست همه قضیه است. کلی از مصاحبه ها و روشهای سایر جاها رو بررسی کردم و دیدم هیچکدومشون به اصل قضیه که فلسفه فیزیک هست توجهی نکردند. فیزیک یکی از فلسفی ترین علوم پایه است و دقیقاً مثل شیمی با مفاهیم کاربردی سر وکار داره که بخشهای تئوریکش با ریاضیات ادغام میشن. در همه مصاحبه ها صحبتهایی مثل خوب بودن معلم، تست زدن مکرر برای بالا رفتن سرعت و ... به چشم می خوره. این حرفها کاملاً درسته ولی آیا به اصل قضیه که من چجوری فیزیک رو درک کنم پرداخته شده؟ اینکه مثلاً فلان رتبه تک رقمی سر کلاس خیلی خوب از معلمش بهره برده یک بحثه و این که چی کار می کرده که می تونسته این بهره رو ببره یک بحث دیگه است. معتقدم فلسفه و منطقی در ذهن این رتبه تک رقمی شکل گرفته که تونسته فیزیک رو درک کنه و درس رو از معلم استخراج کنه. کما این که همین معلم و یا فلان منبع نوشته فلان استاد وجود داره و افراد دیگه ای هم ازش استفاده کردند، ولی چرا اونها این نتیجه رو نگرفتند. بله! اینجا بحث منطق و سبک فکر کردن مطرح میشه نه روش خوندن. برخلاف سایر دروس که حرف از روش می زدم اینجا می خوام درباره منطق سؤالات فیزیک صحبت کنم و بعد درباره روش خوندن صحبت کنم.

                                          در طرح یک سؤال در فیزیک (البته با سؤالات تعریفی کاری ندارم) سه روش وجود داره:

                                          فرمول مشخصه و پارامترها هم مشخص. جایگذاری کن و به جواب برس (ساده ترین کار)
                                          فرمول مشخصه و مجهول هم مشخصه. اما شما با یک مجهول مواجه نیستید با چند تا مجهول مواجهید. مجهول اصلی و مجهولهای فرعی. یافتن مجهولهای فرعی خودش داستانی داره. ممکنه مجهول فرعی براساس سایر داده های معلوم و از طریق یک فرمول دیگه به دست بیاد. پس فرمولهای مرتبط به هم هستند که شما رو به جواب می رسونند. جایگذاری فرمولها تو دل همدیگه هستند که شما رو به جواب می رسونند.
                                          نوع سؤال جوری هست که شما حتی در تشخیص فرمول می مونید و اینها سخت ترین نوع سؤال هستند. یعنی اگر شما مفهوم رو بلد نباشید کلاً فرمول رو هم نمی تونید پیدا کنید. اما باید راهی باشه. بله، راهی وجود داره و اون شاخص گذاری مفهومی پارامترهاست. یعنی شما باید بدونید که شاخص مفهومی این پارامتر چیه که وقتی تو سؤال دیدید بتونید از طریق اون به فرمول پی ببرید. در واقع فلسفه طرح سؤال اینه که پارامتر رو پشت یک مفهوم واقعی یا فانتزی پنهان می کنند و این استتار پارامتری باعث میشه که شما در فهم خود سؤال دچار مشکل بشید.
                                          

                                          خب حالا مثلاً ما منطق و فلسفه رو فهمیدیم، باید چی کار کنیم؟ باتوجه به این مواردی که گفتم و این سه نوع فلسفه، اصل اول تو فیزیک اینه که فرمولها مهمترین نقش رو بازی می کنند. خود انیشتین هم تا وقتی که فرمول نسبیت رو پیدا نکرده بود کسی به حرفاش گوش نمی داد. فیزیک یعنی هنر کشف رابطه بین چند پارامتر فیزیکی که در نهایت تبدیل به یک فرمول واحد میشه که می تونه پدیده های فیزیکی رو توضیح بده. بنابراین باید این کارها رو انجام بدید:

                                          شماره گذاری و نوشتن فرمولها در یک دفتر مجزا و مشخص کردن پارامترهای اون فرمول با یادداشت کردن واحد های اون پارامترها. سعی کنید به اندازه چندین خط زیر فرمولها رو خالی بذارید چون خیلی باهاش کار داریم.
                                          استخراج فرمولهای جدید از کتابهای تستی و کمک آموزشی که توی کتاب درسی نیست.
                                          مرتبط کردن فرمولهای دارای پارامترهای مشابه، حتی اگر یک پارامتر مشابه دارند. مثلاً حتی اگه مساحت توشون یکی باشه. هر قدر تعداد پارامترهای مشابه بیشتر باشه ارتباط اون فرمولها به همدیگه بیشتر میشه.
                                          زیر هم نوشتن فرمولهای مرتبط به ترتیب اهمیت و درصد تشابه.
                                          اصل قضیه: شاخص گذاری ها. این شاخص گذاری رو باید براتون توضیح بدم. شاخص گذاری یعنی این که هر وقت این مفهوم تو مسئله به کار برده شد، منظورش اینه و از این فرمول استفاده میشه. اون چند خط خالی که تو بند اول گفتم واسه همین بود. شاخص گذاری یعنی این که هر وقت اینجوری گفتند باید از این فرمول استفاده کرد.
                                          

                                          کسی که هر 5 بخش رو به اضافه تعریفی ها خوب پیاده سازی کنه محاله صد نزنه، حتی اگه سخت ترین سؤالات بیاد. مثلاً تستهای نشر الگو خیلی سخت هستند، چونکه تعداد سؤالاتی که در منطق سوم طرح سؤال میاد توش زیاده. تمرینات کتاب خیلی راحته، چون که تعداد سؤالات تعریفی و مسئله های با منطق اول توش خیلی زیاده. حتی نوع سختی یا آسونی یک کتاب رو هم می تونید با این منطق درک کنید.

                                          اما قصه به همین جا ختم نمیشه. علاوه بر درک فیزیکی، شما باید در محاسبات ریاضی هم ماهر باشید. مثلاً ممکنه یک منشور رو به شما بدن و سؤال به نحوی به مساحت منشور ربط پیدا کنه. پس باید فرمول محاسبه مساحت منشور رو بلد باشید. می تونید در زیر همون فرمول و در جای خالی که گذاشتید علاوه بر شاخص گذاری، این یادآوریهای ریاضی گونه رو هم بنویسید. شاید متوجه شده باشید که چرا انقدر رتبه های تک رقمی گیر دادند به تست زدن زیاد. چونکه مهارت اونها رو در محاسبات ریاضی بالا برده و هر قدر بیشتر تست بزنی منطق طرح سؤال بیشتر تو ذهنت جا می گیره.

                                          اگر بیاید و برای حل یک مسئله فیزیک، منطق حل اون رو پیاده سازی کنید، این درس برای شما شیرین ترین درس خواهد شد. باید اول مجهول اصلی رو کشف کنید و فرمول مربوط به اون رو پیدا کنید و بعد مجهولات فرعی رو مشخص کنید و با داده های خود مسئله، اول مجهولات فرعی و در نهایت مجهول اصلی رو پیدا کنید. اگر فرمول رو پیدا کردید که نصف راه رو رفتید. نصفه دیگه راه اینه که شما باید پارامترهایی که تو فرمول از طریق اطلاعات خود مسئله پیدا نکردید و نتونستید جایگزین کنید تا به جواب برسید رو با فرمولهای دیگه پیدا کنید. حالا یا این فرمولهای فرعی مستقیماً شما رو به عدد می رسونند و یا این که با جایگذاری در فرمول اصلی، حذف میشن. این رو می گن هنر حل مسئله در فیزیک.

                                          کسانی که تو این درس قوی هستند:

                                          باید کل منطق ها رو پیاده سازی کنند و جوری درس بخونند که کل فلسفه طراحی سؤال به همراه محاسبات اون رو چندین بار تکرار و تکرار کنند. این افراد باید از این به بعد به فکر فلسفه سؤال باشند نه به فکر خود سؤال.

                                          کسانی که کلاً در درک فیزیک مشکل دارند ولی ...

                                          زمان دبیرستان چون خیلی می خوندند و تمرینات کتاب رو از روی جزوه معلم چند دور حل می کردند، 20 می شدند باید هشدار جدی من رو پذیرا باشند. با این کار به جایی نمی رسید چون کوچکترین پیچش در یک سؤال مشابه و حتی تکراری کل فرآیند حل کردن رو عوض می کنه. این افراد باید در گام اول فرمولها رو حفظ کنند. اینا هنوز به مرحله مفهومی نرسیدند برخلاف دسته اول. این افراد اول باید فرمولهای موجود تو کتاب رو جمع آوری کنند و در این مرحله بی خیال شاخص گذاری برای فرمول بشن. در مرحله بعدی باید فرمولهایی که با نوع پارامتر مشخص شده رو حفظ کنند. بعد از حفظ کردن فرمولها باید برن و فرمولهای مرتبط با هم رو پیدا کنند و زیر هم بنویسند. دلیل اینکه گفتم حفظ کنند همین بوده تا ارتباطات رو تو ذهنشون جا بدن. بعد از این کار نوبت تست زنیه. این افراد سؤالاتی با منطق اول (فقط جایگذاری) رو به سرعت حل می کنند، البته اگه مهارت محاسبات ریاضیشون هم خوب باشه. در سؤالات منطق دوم هم اگر پیچش مفهومی وجود نداشته باشه چیره دست میشن. برای سؤالات منطق سوم نیاز به شاخص گذاریه و از اینجا به بعد شاخص گذاری شروع میشه. بعد از شاخص گذاری، مرور مکرر فرمولها و حل مکرر تست زنی این افراد رو به بالاترین درصد ممکنه خواهد رسوند. مطمئن باش

                                          افرادی که کلاً نمی فهمند فیزیک چیه و به زور این درس رو پاس کردند باید چی کار کنند؟

                                          این افراد باید یک معلم خوب پیدا کنند تا مراحلی که بهشون گفته شد رو سریعتر طی کنند. می تونند خودشون هم این کارو بکنند ولی خیلی مسیر طولانی میشه و باید از دوم دبیرستان شروع می کردند. اما اگر پول معلم ندارند، می تونند این کارو بکنند که فقط فرمولها رو حفظ کنند و کلی تست بزنند تا بتونند به همه سؤالات منطق اول و بعضی از سؤالات منطق دوم جواب بدن. من این همه می گم منطق اول و دوم و سوم واسه این که هی برید بالا این سه نوع منطق رو بخونید تا کامل ملکه ذهنتون بشه.
                                          دانش-آموزان-آلاء حامیان-آلاء-جزوات خیرین-کوچک-دریا-دل

                                          سلام ب همه

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          6
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع