سوال دینی!
-
Vezra بلي:)
دليل حق بودنِ جهان افرينش...
پس حق بودن علت و براي اين علت يه سري دلايلي ميخوام كه ميشه ادامه ي جمله -
ARTHUR خیلی ممنون از پیگیریتون...
به نظر شما اخرش طبق کنکور و نظرطراح بگیریم؟ یا طبق تفسیر که استاد هم همینو گفتن؟
من میترسم خلاف نظر طراح بگیرم غلط شه...از طرفی معلوم نیس طراح امسال همون طراح سال 93 باشه شاید نظر اون فرق کنه...
ای بابااااااااا
من تو گاج یبار دیگه نگاه کردم نمیدونم جلد 1 یا 2...
نوشته بود حضرت یعقوب فقط گفتن به حضرت یوسف که رویاتو برای کسی نگو.....و تعبیر نکردن....
این تست بیاد نمیزنمVezra در سوال دینی! گفته است:
ARTHUR خیلی ممنون از پیگیریتون...
به نظر شما اخرش طبق کنکور و نظرطراح بگیریم؟ یا طبق تفسیر که استاد هم همینو گفتن؟
من میترسم خلاف نظر طراح بگیرم غلط شه...از طرفی معلوم نیس طراح امسال همون طراح سال 93 باشه شاید نظر اون فرق کنه...
ای بابااااااااا
من تو گاج یبار دیگه نگاه کردم نمیدونم جلد 1 یا 2...
نوشته بود حضرت یعقوب فقط گفتن به حضرت یوسف که رویاتو برای کسی نگو.....و تعبیر نکردن....
این تست بیاد نمیزنمخواهش میکنم.
این دیگه مشکل طراحه
چون درستش اینه که حضرت یعقوب (ع) تعبیر کرده .
اگه طراح بخواد مجدد از این قسمت سوال بده باید با گزینه ها راهنمایی کنه. -
بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
"وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
1)علت عدل خدا حکمت اوست.
2)نتیچه عدالت حکمت است.
3)نتیچه حکمت عدالت است.
4)معلول حکمت خدا عدل اوست.@Amir-Bernousi گزینه 2میشه؟
-
دوستان تستی که درباره حکمت و عدل مطرح شده:
جوابش میشه گزینه 1و4 که هردوگزینه یکی هستن
به نظرم این دوستمون خودش این گزینه هارو مطرح کرده:smiling_face_with_open_mouth_smiling_eyes:
و درمود تستی که درباره تعبیر خوابی که حضرت یوسف دید:
اگر درگزینه ها حضرت یعقوب داشتیم اون جوابه ولی اگر درگزینه ها حضرت یعقوب نبود میتونیم حضرت یوسف درنظر بگیریمتمامی خواب هارو حضرت یوسف تعبیر کرده
ولی درمورد خوابی که خودحضرت یوسف دیده برای تعبیرش استثنا هست که اولویت اول حضرت یعقوب و اگر درگزینه ها نبود حضرت یوسف
اگر به اون تست کنکور هم رجوع کنید داخل گزینه هاش حضرت یعقوب نیس بخاطر همین حضرت یوسف رو جواب گرفته
شک نکنید و همینی که من گفتم رو بزنید -
بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
"وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
1)علت عدل خدا حکمت اوست.
2)نتیچه عدالت حکمت است.
3)نتیچه حکمت عدالت است.
4)معلول حکمت خدا عدل اوست. -
@Amir-Bernousi گزینه 3
اولا ک گزینه 1 و 4 یکی هستن و سوال نمیتونه ک دوتا جواب داشته باشه! پس هردو خط میخورن
حق یعنی هدفمند=حکمت
ب کسی ظلم نمیشه=عدالت
چون حکمت هست عدالت داریم@sh-kh
نتیجه و معلول و ثمره و... همگی یه مفهوم رو دارناین تست گزینه هاش طوری قرار داده که گزینه 1 و 4 و 3 یکی هستن
به نظرم گزینه هارو خودش گزاشتهدرضمن منطقی نیس بگی چون گزینه 1 و 4 یکی هستن باید خطشون زد
چون با گزینه 3 هم هیچ فرقی ندارندرکل یا سوالشو اشتباه طرح کرده ، که باید میگفت کدام گزینه غلطه که میشد گزینه 2
یا باید گزینه هارو بادقت بیشتری قرار میداد که سه تاش یکی نشه -
@sh-kh
نتیجه و معلول و ثمره و... همگی یه مفهوم رو دارناین تست گزینه هاش طوری قرار داده که گزینه 1 و 4 و 3 یکی هستن
به نظرم گزینه هارو خودش گزاشتهدرضمن منطقی نیس بگی چون گزینه 1 و 4 یکی هستن باید خطشون زد
چون با گزینه 3 هم هیچ فرقی ندارندرکل یا سوالشو اشتباه طرح کرده ، که باید میگفت کدام گزینه غلطه که میشد گزینه 2
یا باید گزینه هارو بادقت بیشتری قرار میداد که سه تاش یکی نشه@sbr-abasi من از شیوه تست زنی استفاده کردم ک گفتم 1و4 خط میخورن شاید منطقی نباشه ولی چیزی ک اساتید میگن اینه
دقیقا از این روش یادمه اقای اقاجانی استفاده کردن ک دو گزینه شبیه هم بودن فقط با گفتار متفاوت ک بدون نیاز ب تحلیل ب غلط بودن پی میبریم -
بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
"وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
1)علت عدل خدا حکمت اوست.
2)نتیچه عدالت حکمت است.
3)نتیچه حکمت عدالت است.
4)معلول حکمت خدا عدل اوست. -
:|
تاپیک واسه کیه.... :|چه گیری دادینا
-
بر اساس آیه زیر کدام مورد درست است؟!
"وخلق الله السماوات و الارض بالحق و لتچزی کل نفس بما کسبت و هم لا یظلمون"
1)علت عدل خدا حکمت اوست.
2)نتیچه عدالت حکمت است.
3)نتیچه حکمت عدالت است.
4)معلول حکمت خدا عدل اوست.@Amir-Bernousi
گزینه 3 درسته نتیجه یعنی همون معلول که داره میگه عدالت معلول حکمت خداست چون قسمت اول ایه از وخلق تا بالحق اشاره به هدفمندی و حقانیت وحکمت داره و ادامه ایه از و لتجزی تا اخر اشاره به عدالت خدا داره چون داره میگه چون خدا حکیمه نظام پاداش و جزا وجود دارد و به کسی ظلم نمیشه -
@Amir-Bernousi
گزینه 3 درسته نتیجه یعنی همون معلول که داره میگه عدالت معلول حکمت خداست چون قسمت اول ایه از وخلق تا بالحق اشاره به هدفمندی و حقانیت وحکمت داره و ادامه ایه از و لتجزی تا اخر اشاره به عدالت خدا داره چون داره میگه چون خدا حکیمه نظام پاداش و جزا وجود دارد و به کسی ظلم نمیشهIRAN AZARBAIJAN
در ادامه مطلبم باید بگم وقتی میگه بر اساس ایه زیر یعنی فقط ایه زیراستنباط خودی ویا جمله متن کتاب به احتمال 80 درصد باعث غلط زدن گزینه میشه
باید خود ایه رو مثل قرابت معنایی ادبیات تحلیل کرد -
@Amir-Bernousi
گزینه 3 درسته نتیجه یعنی همون معلول که داره میگه عدالت معلول حکمت خداست چون قسمت اول ایه از وخلق تا بالحق اشاره به هدفمندی و حقانیت وحکمت داره و ادامه ایه از و لتجزی تا اخر اشاره به عدالت خدا داره چون داره میگه چون خدا حکیمه نظام پاداش و جزا وجود دارد و به کسی ظلم نمیشهIRAN AZARBAIJAN
3 چه فرقی با 1و4 داره؟ -
IRAN AZARBAIJAN
3 چه فرقی با 1و4 داره؟ -
IRAN AZARBAIJAN
3 چه فرقی با 1و4 داره؟@moosavi21 خب .پس 2میشخ دیگ
-
@Mahed
آخه اگه میگفت کدام یک غلط است میشه گفت گزینه 2
ولی این گفته کدام یک صحیح است!
که اون سه تای دیگه جواب میشه:smiling_face_with_open_mouth_smiling_eyes:@sbr-abasi نظر من 2هسته