سلام.
با فرض اینکه عدد کروموزومی اولیه ۲n=4 باشه، بعد از مرحله آنافاز میشه ۲n=۸. درسته؟ بعد اینکه وقتی کتاب میگه در مرحله آنافاز، کروموزوم ها دو برابر میشن، میخواستم بدونم نحوه جدا شدن این کروماتید های خواهری به چه صورت هست، افقی یا عمودی؟
سوال آخرم، با دوبرابر شدن DNA هسته در مرحله S، کروموزوم ها هم مضاعف میشن؟ یعنی منظورم اینه که قبل از S کروموزوم به صورت تک کروماتیدی باشه و بعد از اون دو کروماتیدی.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام.
1000027243.jpg
لطفا این دو تا تست که مشابه هم هستن رو توضیح بدید. ایده اش رو متوجه نمیشم.
1000027245.jpg
این تست که میگه گروهی از x همانند گروهی از y، یعنی فقط باید درباره یک عضو از اعضای هر گروه صدق کنه؟
1000027246.jpg
ماکروفاژ و سلول های دیواره مویرگ چجوری در عملکرد پروتئین ها موثرند؟ شاید منظورش اینترفرون نوع یک هست که از اینها میتونه ترشح بشه.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام.
چند تا سوال داشتم.
۱. یک گزینه اینطوری بود: یاخته های دارینه ای همانند لنفوسیت ها دارای گیرند های آنتی ژنی هستند. پاسخنامه این رو غلط گرفته بود. دلیلش هم این بود که داشتن گیرنده های آنتی ژنی مربوط به سومین خط دفاعی هست در حالی که یاخته های دارینه ای برای دومین خط دفاعی هستن. من منظورش رو متوجه نمیشم. داشتن گیرنده آنتی ژنی چه ارتباطی به سومین خط دفاعی داره.
۲. 1000026861.jpg
پاسخنامه اینجوری گفته بود: در پی مصرف طولانی مدت کوکائین کاهش مصرف گلوکز در بخش قشری بیشتر از بخش میانی مغز است. ولی به نظرم طبق شکلی که فرستادم دقیقا عکس این موضوع رو نشون میده. هرکاری کردم نتونستم متن رو با تصویر مطابقت بدم.
1000026864.jpg
صورت سوال داره میگه بخش درونی بعد پاسخنامه با بخش زیرین لایه عنکبوتیه این گزینه رو تحلیل کرده.😐
میدونم زیاده. شما به بزرگی خودتون ببخشید😁🌸
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام
صورت تست طبق چیزی که زیر مینویسم بیان شده، میخوام لطفا بهم بگین به نظر شما منظور از ساختار ها چیه؟"کامل عنوان کنید لطفا"
با توجه به زنجیره ی انتقال الکترون و تشکیل ATP در میتوکندری در نتیجه ی فعالیت این زنجیره، در ارتباط با ساختار هایی که توانایی انتقال پروتون ها را دارند،کدام موارد درست اند؟
@دوازدهم @تجربیا @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-درس-خون
سلام وقتتون بخیر ❤️
ببخشید وقتتون رو میگیرم اگر در تستی بگه در آزمایش ایوری مخلوط شدن باکتری کپسول دار مرده و باکتری بدون کپسول زنده
این عبارت غلطه ؟
به خاطر اینکه نگفته عصاره باکتری کپسول دار یا اینکه مخلوط نشدن واقعا من فکر میکنم چون عصاره باکتری رو به باکتری بدون کپسول اضافه کرد میشه بهش گفت مخلوط؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا
1.گفته در تخمدان یک نوزاد دختر 8 ماهه هر یاخته حاصل از تقسیم میتوز یاخته های اووگونی...
با توجه به اینکه نوزان هست و به دنیا اومده فقط اووسیت اولیه رو در نظر بگیرم یا چون توی کتاب چیزی نگفته و سوال گفته هر یاخته حاصل از تقسیم میتوز یاخته های اووگونی ، اووگونی رو هم در نظر بگیرم؟
2کراسینگ اوور با توجه به اینکه محتوای ژنی یاخته رو تغییر نمی دهد جهش محسوب نمیشه؟
3 چرا نمیتونیم بگیم هر هرم کلیه مجرایی انحصاری برای تخلیه به ساختار قیف مانند دارد؟
@تجربیا
سلام
صورت تست این هست:
کدام گزینه درباره ی مراحل همانند سازی درست است؟
و گزینه ی جواب میشه:
آنزیم شکننده ی پیوند های هیدروژنی، فقط به بخش های فاقد پروتئین دنا وصل می شوند.
پاسخنامه در ادامه برای این گزینه بیان کرده:
آنزیم هلیکاز فقط پس از جدا شدن پروتئین های همراه دنا به آن وصل می شود.
سوال من اینه منظورش از فاقد پروتئین
اینه که هیچ پروتئینی نباشه یا فقط هیستون؟
چون تو متن کتاب داریم که: قبل همانند سازی دنا باید پیچ و تاب فامینه، باز و پروتئین های همراه آن یعنی هیستون ها از آن جدا شوند.
(تست از آزمون ماز هستش)
@دوازدهم @تجربیا @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
سلام بچه ها
توی شکل بی کیفیت ۶ صفحه ی ۲۰ زیست دهم نشون داده دو تا غدد زیرزبانی و زیرآرواره ای به هم متصل اند از طریق یک مجرا
بعد نشون داده که زیرزبانی تعدادی مجرا داره به سمت دهان ولی من مجرایی برای زیر آرواره ای به سمت دهان نمیبینم
آیا میشه گفت غده ی زیر آرواره ای مجرا نداره؟
یا تو شکل نشون نداده و برای کنکور سوال نمیاد؟!
@همیار
@دوازدهم
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1401
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
ببخشید من از ژنتیک هیچی نمی فهمم چیکار کنم ... هر چی هم کتاب میخونم نمی فهمم و نمیتونم مسئله حل کنم .... یه راهنمایی بکنین .. !
-
danialld2h در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
ببخشید من از ژنتیک هیچی نمی فهمم چیکار کنم ... هر چی هم کتاب میخونم نمی فهمم و نمیتونم مسئله حل کنم .... یه راهنمایی بکنین .. !
کتاب چی داری ؟
-
چیز خاصی ندارم
-
danialld2h در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
چیز خاصی ندارم
پس کتاب رنتیک مهر و ماه یا گویای ارامفر
-
مطمئنی چیزی بارم میشه ؟؟؟!!!
-
danialld2h در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
مطمئنی چیزی بارم میشه ؟؟؟!!!
یه سوال
من شمارو میشناسم ؟
میدونم مدل خوندنتون چطور؟
ایا من فرایند یادگیری مغز شما رو میدونم
پس نمیتونم تضمین کنم -
ای بابا .....
-
danialld2h در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
ای بابا .....
اینا کتابای خوبه
دیگه نتیجه بگیرین یا نه رو من نمیتونم بگم که... -
danialld2h
سلام
تو گفت و گو با خودتون بهتر صحبت کنید
کلمات مناسبی رو در مورد خودتون به کار ببرین
شما هم می تونید مباحث رو یاد بگیرید مسلط بشین
یه راه نشد اون یکی نشد
یکی دیگه
با تلاشه که میشه هر چیزی که می خوایین -
مرسی دوستان ... لطف کردین
-
خیلی سبز خوبه ؟؟؟
-
danialld2h در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
خیلی سبز خوبه ؟؟؟
فیلمارو ببین بعد از گاج نقره ای شروع کنید که نسبت ب بقیه آسون تره .. من اینجوری یاد گرفتم!
-
تقدیم به عاشقان واقعی
یک روز آموزگار از دانشآموزانى که در کلاس بودند پرسید آیا مىتوانید راهى غیرتکرارى براى ابراز عشق، بیان کنید؟
برخى از دانشآموزان گفتند بعضیها عشقشان را با بخشیدن معنا مىکنند.
برخى «دادن گل و هدیه» و «حرفهاى دلنشین» را راه بیان عشق عنوان کردند. شمارى دیگر هم گفتند که «با هم بودن در تحمل رنجها و لذت بردن از خوشبختى» را راه بیان عشق مىدانند.
در آن بین، پسرى برخاست و پیش از این که شیوه دلخواه خود را براى ابراز عشق بیان کند، داستان کوتاهى تعریف کرد:
یک روز زن و شوهر جوانى که هر دو زیست شناس بودند طبق معمول براى تحقیق به جنگل رفتند. آنان وقتى به بالاى تپّه رسیدند درجا میخکوب شدند.
یک قلاده ببر بزرگ، جلوى زن و شوهر ایستاده و به آنان خیره شده بود. شوهر، تفنگ شکارى به همراه نداشت و دیگر راهى براى فرار نبود.
رنگ صورت زن و شوهر پریده بود و در مقابل ببر، جرأت کوچکترین حرکتى نداشتند. ببر، آرام به طرف آنان حرکت کرد. همان لحظه، مرد زیست شناس فریاد زنان فرار کرد و همسرش را تنها گذاشت. بلافاصله ببر به سمت شوهر دوید و چند دقیقه بعد ضجههاى مرد جوان به گوش زن
رسید. ببر رفت و زن زنده ماند.
داستان به اینجا که رسید دانشآموزان شروع کردند به محکوم کردن آن مرد.
راوى اما پرسید: آیا مىدانید آن مرد در لحظههاى آخر زندگىاش چه فریاد مىزد؟
بچهها حدس زدند حتما از همسرش معذرت خواسته که او را تنها گذاشته است!
راوى جواب داد: نه، آخرین حرف مرد این بود که «عزیزم، تو بهترین مونسم بودى. از پسرمان خوب مواظبت کن و به او بگو پدرت همیشه عاشقت بود».
قطرههاى بلورین اشک، صورت راوى را خیس کرده بود که ادامه داد: همه زیستشناسان مىدانند ببر فقط به کسى حمله مىکند که حرکتى انجام مىدهد و یا فرار مىکند. پدر من در آن لحظه وحشتناک، با فدا کردن جانش پیشمرگ مادرم شد و او را نجات داد. این صادقانهترین و بىریاترین راه پدرم براى بیان عشق خود به مادرم و من بود -
سلام ی سوال دارم این فیلم ها تا چه جلسه ای ادامه پیدا میکنه بعد ایا اقای رحیمی فصل 3و 4 پیش رو هم درس میدن ی ن
-
Dr.Saraaa دوست عزیز ، شما در وهلۀ اول باید به کتابت مسلط باشی و بعد از اون به فکر چیز های دیگه باشی ... ولی استاد رحیمی این کتاب رو بسیار عالی تدریس کردن ... و در کنار فیلم ها میتونی از کتاب های خیلی سبز و نشر الگو هم استفاده کنی ...
موفق باشی -
danialld2h در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
Dr.Saraaa دوست عزیز ، شما در وهلۀ اول باید به کتابت مسلط باشی و بعد از اون به فکر چیز های دیگه باشی ... ولی استاد رحیمی این کتاب رو بسیار عالی تدریس کردن ... و در کنار فیلم ها میتونی از کتاب های خیلی سبز و نشر الگو هم استفاده کنی ...
موفق باشیمن که سوال نپرسیدم :|
برای یادگرفتن ژنتیک فقط و فقط تمرین و حل تست مهمه!خوندن کتاب درسی دردی رو دوا نمیکنه برای ژنتیک -
خیلی عالی شروع شد ژنتیک جمعیت خودم ک تستارو زدم حال کردم .دمه شما گرم دبیر خوبم و آلا!!!!.در آخر اگ ممکنه جزوه ای ک تدریس میشه از مبحث ژنتیک رو قرار بدید ممنون میشیم