و قسم به قرابت
-
پاسخ سوال ۴ :
گزینه ی ۲
مفهوم گزینه های ۱و۳و۴ "'مردم گریزی'" هستش.
پاسخ سوال ۵:
گزینه ی ۳
مفهوم گزینه ی ۳ : هر کس به این جهان می آید خواهد رفت.
اما توی گزینه های دیگه شاعر معتقدِ اهل فضل و خرد با وجود تحقیق بسیار نتونستن از راز جهان چیزی دریابن.
پاسخ سوال ۶:
گزینه ی ۱ 
مفهوم ابیات ب و دال و ه به تاثیر آواز خوش و نکوهش بی ذوقی دلالت دارد.
پاسخ سوال ۷:
گزینه ی ۱ 
مفهوم گزینه ی ۱ : تن به قضا دادن برای کسب رضایت معشوق است.
اما سایر گزینه ها به ناگزیری قضا و قدر اشاره دارند و این که نمیتوان در مقابل قضا و قدر ایستادگی کرد.
دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دانش-آموزان-آلاء
چطور بود رفقا؟:)

-
سوال ۸ :
عبارت " اصبحتُ امیراً و امسیتُ اسیراً " با کدام بیت متناسب است؟
۱)قناعت کن ای نفس بر اندکی
که سلطان و درویش بینی یکی
۲)بر رغم روزگار به توفیق کردگار
با سعد گشت غم و اندوه با طرب
۳)ز روزگار و جهانم همین پسند آمد
که زشت و خوب و بد و نیک بر گذر دیدم
۴)زمانه شکل دیگر گشت و رفت آن مهربانی ها
همه خونابه ی حسرت شده است آن دوست کامی ها
دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دانش-آموزان-آلاء -
سوال ۹ :
مفهوم کدام گزینه متفاوت با دیگر گزینه ها است؟
۱)تو برخلاف بدان تخم نیکنامی کار
که هر کس آن درود از جهان که می کارد
۲)برگ خزان رسیده،بود ترجمان باغ
از رنگ چهره حال مرا می توان شنید
۳)نیست در دست سبوی من عنان اختیار
راز عشق از دل تراوش گر کند، معذور دار
۴)در پیش ما فتادست مستی و هوشیاری
در هر که هر چه باشد ، رفتار می نماید
دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دانش-آموزان-آلاء -
سوال ۱۰ :
درکدام گزینه دو مصراع تناسب معنایی ندارند؟
۱) غمخوارم و اختر است خونخوارم
گیتی و فلک به کشتن من یارند
۲)برو طرف دلی کن که کعبه ی مخفی است
حاجی طلبد کعبه و ما معتکف دل
۳)عشق چون آید برد هوش دل فرزانه را
سودای عشق پختن، عقلم نمی پذیرد
۴)مصلحت توست زبان زیر کام
بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود
دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دانش-آموزان-آلاء -
سوال ۱۱ :
" مشرق چپق طلایی خود را / برداشت به لب گذاشت، روشن کرد
زرین دودی گرفت عالم / آفاق ردای روز بر تن کرد "
با کدام گزینه، ارتباط معنایی دارد؟۱)کوچ انسان ها را تا دره مرگ،کو دریغا گویی؟
۲)طیاره ی طلایی خورشید،دوری زد و نشست.
۳)سحر چون خسرو خاور علم بر کوهساران زد.
۴)شب تیره بر دشت لشکر کشید.
دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دانش-آموزان-آلاء -
سوال ۱۲ :
در کدام گزینه با تعبد و پذیرفتن سخن بی دلیل، مخالفت نشده است؟
۱)چون و چرا عدوی تو است، ایرا
چون و چرا همی کندت رسوا
۲)چون گشنت جهان را دگر احوال عیانش؟
زیرا که بگسترد خزان راز نهانیش
۳)نکوهش مکن چرخ نیلوفری را
برون کن ز سر باده ی خیره سری را
۴)در نیابد حال پخته هیچ خام
پس سخن کوتاه باید والسلامدانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دانش-آموزان-آلاء -
پاسخ سوال ۸ :
گزینه ی 4
توضیح :
مفهوم عبارت سوال و گزینه ی ۴ هر دو بر دگرگون شدن اوضاع و از خوبی و خوشی به بدی و ناخوشی رسیدن اشاره دارد.
گزینه ی
تاکید بر قناعت است
گزینه ی
شاعر از خوشی و مناسب شدن اوضاع خودش صحبت می کنه
گزینه ی
تاکید بر گذر خوشی ها و سختی های دنیاست.
پاسخ سوال ۹ :
گزینه ی ۱ 
هر سه گزینه بیانگر مفهوم جمله ی "کل اناء یترشح بما فیه" (از کوزه همان برون تراود که در اوست) دیده می شود.
پاسخ سوال 10 :
گزینه ی 4 
گزینه ی یک : ناسازگاری روزگار
گزینه ی دو : ارزشمندی دل
گزینه ی سه : تقابل عشق و عقل
گزینه ی چهار: سفارش به سکوت / شناخت شخصیت افراد از سخن آنها
پاسخ سوال ۱۱ :
گزینه ی ۳
مفهوم ابیات، سوال و گزینه ی ۳ آمدن روز است.
(مفهوم گزینه ی ۲ به غروب افتاب اشاره دارد)
پاسخ سوال ۱۲ :
گزینه ی ۱ 
پرهیز از چون و چرا مارا درانتخاب این گزینه ، کمک می کند.
دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دانش-آموزان-آلاءچطور بود؟


-
پاسخ سوال ۸ :
گزینه ی 4
توضیح :
مفهوم عبارت سوال و گزینه ی ۴ هر دو بر دگرگون شدن اوضاع و از خوبی و خوشی به بدی و ناخوشی رسیدن اشاره دارد.
گزینه ی
تاکید بر قناعت است
گزینه ی
شاعر از خوشی و مناسب شدن اوضاع خودش صحبت می کنه
گزینه ی
تاکید بر گذر خوشی ها و سختی های دنیاست.
پاسخ سوال ۹ :
گزینه ی ۱ 
هر سه گزینه بیانگر مفهوم جمله ی "کل اناء یترشح بما فیه" (از کوزه همان برون تراود که در اوست) دیده می شود.
پاسخ سوال 10 :
گزینه ی 4 
گزینه ی یک : ناسازگاری روزگار
گزینه ی دو : ارزشمندی دل
گزینه ی سه : تقابل عشق و عقل
گزینه ی چهار: سفارش به سکوت / شناخت شخصیت افراد از سخن آنها
پاسخ سوال ۱۱ :
گزینه ی ۳
مفهوم ابیات، سوال و گزینه ی ۳ آمدن روز است.
(مفهوم گزینه ی ۲ به غروب افتاب اشاره دارد)
پاسخ سوال ۱۲ :
گزینه ی ۱ 
پرهیز از چون و چرا مارا درانتخاب این گزینه ، کمک می کند.
دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
دانش-آموزان-آلاءچطور بود؟


dlrm تاپیک بهتری میشه اگ منابع تست هارو هم بزاری
-
dlrm تاپیک بهتری میشه اگ منابع تست هارو هم بزاری
Hossein Parvizi در و قسم به قرابت گفته است:
dlrm تاپیک بهتری میشه اگ منابع تست هارو هم بزاری
سلام
بله چشم
این بار اعمال می کنم
ممنون. -
-
-
-
-
-
-
dlrm سوال 13 گزینه 1
به نظر من در گزینه 2.3.4 تباه شدن عمرجوانی مفهوم مشترک است ولی در گزینه 1 منظور پند دادن و آگاه سازی هست -
dlrm سوال 14 گزینه 2
معنی عزلت میشه گوشه نشینی و اینا
تو اینجور سوالا ی نگاه کلی به گزینه ها میندازم ببینم کدوم حرف الفبا بیشتر تکرار شده
مثلا توی این سوال حرف ت در گزینه 1.2.3 هست. پس میرم سراغ بیت ت اگه اوکی بود که بقیه رو برسی میکنیم-اگ مفهوم صورت سوال به بیت ت نمیخورد تمام گزینه های 1.2.3 حذف میشدنو جواب 4 میشد اگ چنین موردی تو کنکور بدن خیلی خوشبحالمونه -
dlrm سوال15 گزینه 2
منظور صورت رو اینجوری برداشت کردم که: در راه عشق تو سختی تحمل میکنم/و اگر عهدم رو بشکنم به دلیل سختی{غرامت} راه عشقت میشکنم-اگر عمر تمام سختی های عشقت را جبران کند/هنوز هم یکم سختی عشقت را با خودم تا اخر عمرم دارم.















