چنتا سوال 6
-
دقیقا نمی دونم تمام سوالات رو جواب دادم یا نه اما اگر سوالی از قلم افتاده بود و یا جایی شیوا و روان توضیح ندادم بگین تا دوباره بگم
-
گزینه ۱ سوال ۳۹۲ در واقع شاعر اشاره به نصیحتی از جانب مورچه به سلیمان نبی داره که به سپاس اشاره می کند
Elham Hoseni در چنتا سوال 6 گفته است:
گزینه ۱ سوال ۳۹۲ در واقع شاعر اشاره به نصیحتی از جانب مورچه به سلیمان نبی داره که به سپاس اشاره می کند
تکمیل میکنم:
«هوای لشکریان رو داشتن از طرف پادشاها زیباس.»
این نصیحت رو مور به سلیمان گفت و رفت. -
Elham Hoseni در چنتا سوال 6 گفته است:
گزینه ۱ سوال ۳۹۲ در واقع شاعر اشاره به نصیحتی از جانب مورچه به سلیمان نبی داره که به سپاس اشاره می کند
تکمیل میکنم:
«هوای لشکریان رو داشتن از طرف پادشاها زیباس.»
این نصیحت رو مور به سلیمان گفت و رفت.@danial-hosseiny
با تشکر -
سوال ۳۹۲ گزینه ۳ به این اشاره می کنه که حتی اگر مفلس و گدا هستی اما باز با این حال بخشش داشته باش چون ضرر نمی کنی و شکستی را متحمل نمی شوی
Elham Hoseni در چنتا سوال 6 گفته است:
سوال ۳۹۲ گزینه ۳ به این اشاره می کنه که حتی اگر مفلس و گدا هستی اما باز با این حال بخشش داشته باش چون ضرر نمی کنی و شکستی را متحمل نمی شوی
بیشتر فکر میکنم معنیش اینه.
اگر گدایی را به تفقد و کمک خوشحال کنی، از این زیان نکنی و شکست نمیخوری.https://ganjoor.net/feyz/divanz/ghazalz/sh75
این هم شعر کامل...
-
Elham Hoseni در چنتا سوال 6 گفته است:
سوال ۳۹۲ گزینه ۳ به این اشاره می کنه که حتی اگر مفلس و گدا هستی اما باز با این حال بخشش داشته باش چون ضرر نمی کنی و شکستی را متحمل نمی شوی
بیشتر فکر میکنم معنیش اینه.
اگر گدایی را به تفقد و کمک خوشحال کنی، از این زیان نکنی و شکست نمیخوری.https://ganjoor.net/feyz/divanz/ghazalz/sh75
این هم شعر کامل...
@danial-hosseiny
بله درسته من خود گوینده رو مفلس فرض کردم که ظاهرا درست نیست -
@danial-hosseiny
بله درسته من خود گوینده رو مفلس فرض کردم که ظاهرا درست نیستElham Hoseni
بله شما «بنوازی ار گدایی» رو به جای «اگر گدایی را بنوازی» در معنیِ «اگر گدا هستی، بنوازی» در نظر گرفتید. درواقع گدا رو نهاد درنظر گرفتید درحالی که مفعول بوده.
البته توی تک بیت تفاوت خاصی نداره. در کنار بیت کلی متوجه میشیم که نقص «گدا» توی این بیت چیه. -
Elham Hoseni
بله شما «بنوازی ار گدایی» رو به جای «اگر گدایی را بنوازی» در معنیِ «اگر گدا هستی، بنوازی» در نظر گرفتید. درواقع گدا رو نهاد درنظر گرفتید درحالی که مفعول بوده.
البته توی تک بیت تفاوت خاصی نداره. در کنار بیت کلی متوجه میشیم که نقص «گدا» توی این بیت چیه.این پست پاک شده! -
Elham Hoseni
بله شما «بنوازی ار گدایی» رو به جای «اگر گدایی را بنوازی» در معنیِ «اگر گدا هستی، بنوازی» در نظر گرفتید. درواقع گدا رو نهاد درنظر گرفتید درحالی که مفعول بوده.
البته توی تک بیت تفاوت خاصی نداره. در کنار بیت کلی متوجه میشیم که نقص «گدا» توی این بیت چیه.@danial-hosseiny
والا من داخل بیت کلی نفهمیدم اما به نظرم شعر کامل کمک کننده تر هست -
@danial-hosseiny
والا من داخل بیت کلی نفهمیدم اما به نظرم شعر کامل کمک کننده تر هستElham Hoseni
برای کمک بیشتر به سوال کننده تاپیک باید خدمتتون عرض کنم که در کل این شعر شاعر به تمنا و تمجید از معشوقه خود می پردازد -
سلام سلام
-
سوال 391 بیت دو داره اصن چی میگه؟
-
سوال 392 ، بیتای 1 و 3 چی دارن میگن؟ حس میکنم میدونم ولی مطمئن نیستم درستن یا نه
-
سوال 394 ، گ2 چی میگه؟ مفهومش چیه؟چرا به "کارسازی اشتیاق" اشاره نشده؟
-
سوال 395 کلا پلیز. گزینه های 1 و 3 و 4 به ظاهر دارن به امیدواری عاشق به دیدن معشوق اشاره میکنن که اصن نمیفهممش.
amirmohammad shakeri
و سؤال آخر...
بیت به بیت معنی میکنم دیگه.
بیت اول
ای کسی که گفتی هیچ مشکلی مثل دوری یار نیست.(با تو صحبت میکنم) اگر امید رسیدن باشه، اصلا چیز دشواری نیست.
بیت دوم
اگر تو از من و احتمال نزدیکی من صبوری داری و میتونی صبر کنی. به وصالت قسم که من توان دوریت رو ندارم.
بیت سوم
ای سعدی، به امید وصال خیال بیهوده بستی. دوری کشتت ولی هنوزم وصال رو ممکن میدونی و خیال و تصورش رو داری.
بیت چهارم
هان از این امید زیادی که در دلت داری. وای از این خیال غیر ممکنی که در سرت داری.
بیت اول و سوم و چهارم به امیدواری اشاره میکنن. ولی بیت دوم درمورد امیدواری حرفی نزده. -
-
-
S S.daniyal hosseiny این تاپیک را در ارجاع داد