**مهم**آیات دین و زندگی کنکور**مهم**
-
javad0140 در **مهم**آیات دین و زندگی کنکور**مهم** گفته است:
@javadm328 حاجی میگم تست انسانی سال 92 درس دو سه پیش دانشگاهی رو میتونی بیاری حلش کنی ..اینجا ..یا اصلا بزار بگم بنظرت مفهوم این ایه والی الله ترجع الامور مگه توحید در خالقیت نی؟
آیه ی کاملش اینه: ((و لله ما فی السماوات و الارض و الی الله ترجع الامور ))
با توجه به بخش ابتداییِ آیه میشه توحید در مالکیت (بخاطرِ لله)
-
gollnar نه خوب من اون قسمتو میگم چون میگه همه ی برمیگرده به مبدا که بوده ..خب بنظر من که میشه خالقیت اون قسمت انتهای و همچنین به هدفمندی دنیا و روز قیامتم اشاره داره ..بازم میشه خالقیت..ولی خو یکی بیاد اینجوری جواب منو بده من بدونم که دارم اشتباه میکنم
-
javad0140 در **مهم**آیات دین و زندگی کنکور**مهم** گفته است:
gollnar نه خوب من اون قسمتو میگم چون میگه همه ی برمیگرده به مبدا که بوده ..خب بنظر من که میشه خالقیت اون قسمت انتهای و همچنین به هدفمندی دنیا و روز قیامتم اشاره داره ..بازم میشه خالقیت..ولی خو یکی بیاد اینجوری جواب منو بده من بدونم که دارم اشتباه میکنم
خب ببینین آقا! من تست رو ندیدم ولی اگه فقط همون قسمت آخر آیه بوده احتمالا به جوابِ من ایراد وارده ولی اگه قبل از این قسمت (...) گذاشته یعنی کلِ آیه منظورِ طراح بوده!
میرم توی گاج بررسی میکنم میام میگم -
javad0140 در **مهم**آیات دین و زندگی کنکور**مهم** گفته است:
gollnar نه خوب من اون قسمتو میگم چون میگه همه ی برمیگرده به مبدا که بوده ..خب بنظر من که میشه خالقیت اون قسمت انتهای و همچنین به هدفمندی دنیا و روز قیامتم اشاره داره ..بازم میشه خالقیت..ولی خو یکی بیاد اینجوری جواب منو بده من بدونم که دارم اشتباه میکنم
آها...رفتم نگاه کردم! این بخش از آیه اشاره به هدفمندیِ خلقت یعنی بازگشتِ موجودات داره . هیچ توحیدی هم نداره (حتی خالقیت) چون توی تست برا بخشِ آخرِ سوال که گفته (و الی الله ترجع الامور) گزینه ای که نوشته(جهان از اصل های متعدد پدید نیامده ) گزینه ی غلطی محسوب شده...که میدونیم این عبارت که جهان از اصل های متعددی پدید نیامده مخصوص توحید در خالقیتِ. پس نتیجه اینکه هیچ توحیدی نیست توی این بخش!
-
javad0140 در **مهم**آیات دین و زندگی کنکور**مهم** گفته است:
gollnar پس درنتیجه توحید در خالقیت نیست.. ولی فکر کنم معلول بر خالق بودن خدا باشه؟ اخه من مطمعنم ی خالق تویه این ایه هست
ببینید آیه دو بخشیه! بخشِ اول توحید در خالقیته ولی بخشِ دوم کاملا تحلیلش فرق میکنه چون توحیدی نداره اصلا.
نه! هدفمندیِ خلقت معلولِ تدبیر و حکمت خداست. -