آره درسته فک کنم.
طبق متن کتاب، نیروی همچسبی، توان ستون آب در آوند "چوبی" رو بالا میبره.
موقع تعرق، آب از آوند چوبی خارج میشه و ستون آبی که تو آوند چوبیه میره بالا.
پس برا آوند چوبیه.
بآهار
دیدگاهها
-
زیست ۱ فصل ۶ نظام قدیم -
تراز قفل شدهTMT EHZ چن تا چیزو باید چک کنین در مرحله اول.
آیا منابعتون واقعا منابع کاملیه؟ مثلا منبعی مث کنکورآسان است همین ویژگیو داره که هرچی بخونی نتیجه ای نمیگیری حالا روزی10ساعتم بخونه آدم.
برای درسایی که ضریب بیشتری دارن باید وقت بیشتری هم بذارین. پس زیست و شیمی رو باید هرروز بخونین از اختصاصیا. موقع خوندن هم باید تمام تمرکزتون رو درس باشه. و تستای کنکور فصلی که میخونین رو باید حتما کامل تحلیل کنین و بعد برین سراغ تالیفی. ولی تالیفیِ خوب؛ یعنی منبعی که شما باهاش حال میکنین:/ و موقع خوندن خودتون هم میفهمید که دارید یاد میگیرید.
دو سه روز مونده به آزمون قلمچی هم برای بعضی درسا مث شیمی و زیست و حالا هر درسی که ضعف دارین، آزمون بزنین(مثلا موج آزمون شیمی یا تستای خود قلمچی که یه سایتی هست اگه خواستین بیاین پیوی تا لینکشو بفرستم براتون). بعد ببینین کجارو خوب نفهمیدید دوباره همون قسمتو کار کنین تو روزای باقیمونده.
برا تراز هم باید هدف گذاری کنین. مثلا آزمون بعدی بیشتر رو همین زیست و شیمی تمرکز کنین(نه اینکه ریاضی و فیزیکو نخونینا، منظورم اینه که این دو تا رو کامل برسونین به آزمون که ازشون مطمئن باشین، این دوتا درسو خوب بزنین تراز هم میاد بالا) بعد که یه بار این سدّ ذهنیتون بشکنه و مثلا زیستو بزنین80-90 دیگه آزمونای بعدی استرستون کمتر میشه. و میتونین برا ریاضی و بقیه درسا هم باز همین کارو کنین. -
زیست ۱ فصل ۶ نظام قدیمAm Eli تو شکل هم اتفاقا از ورود آب از ریشه کشیده تا خروجش.
و این وسط تو مورد2 گفته که آب در عرض ریشه میاد و به ستون پیوسته آب درون "آوند چوبی" ملحق میشه. و همینطوری ادامه میده تا زمانی که خارج میشه. که خب برای کل گیاهه درست، ولی از اون قسمتی که آب تو آوند چوبیه مال این نظریه س و قبلش تحت تاثیر هم چسبی نیست. -
تراز قفل شدهTMT EHZ @hosein-ghorbonalizadeh
اگه پایه درسیتون ضعیف بوده قبلا، اصلا نگران نباشین، طبیعیه. بالاخره پیشرفت زمان میبره. ولی باید ایرادای کارتونم پیدا کنین.
منبع خیلیییی مهمه. نمیدونم نظام قدیمین یا جدید. من درباره منابع نظام قدیم اطلاعات دارم فقط.
ولی چه جدید باشید چه قدیم اون سایتی که گفتم میتونه کمک کنه. چون تستای قلمچی سالای قبلو اگه کار کنین میبینین چیزخاصی هم نداره فقط باید بهتر و دقیقتر بخونین کتابو.
مثلا من چن تا از همکلاسیام تو مدرسه همیشه نمره هاشون خوب بود ولی ترازاشون خیلی پایین بود. چون فقط حفظ میکردن، فقط کلاسای مختلف تو شهرای مختلف میرفتن. خب اینا اصلا فرقی با آدمی که درس نمیخونه ندارن چون فقط وقتشونو تلف میکنن. آدم وقتی دید یه راهی که داره میره نتیجه نمیده باید راههای دیگه رو هم امتحان کنه.
من نمیدونم وضعیتتون در چه حده و چه جوری میخونین و مشکل چیه. خودتون باید الان مشکل اصلیو پیدا کنین، بعد بچه ها راه حلای بهتری میگن.🌷
چون سوالتون خیلی کلّیه🌸 -
نوکلئوتیدگزینه3 آنزیمه و پروتئینیه برا همین نمیتونه باشه.
-
تست یا اموزش بیشترAmin-Mehraji یه جوری رفتار نکنین انگار شعبده بازی میکنین یا از مریخ اومدین😂
همه چیزو بزرگنمایی نکنین. من برام تراز7 هزار و 8هزار شاخ نیست. نه خود تراز، نه کسایی که این ترازو دارن و سعی میکنن مریخی به نظر برسن!
با 5900 خودم به هدفم میرسم. باغم زیاد نیاز به بیل زدن نداره.
شما بیلتونو بزنین
موفق باشین:) -
تست یا اموزش بیشترAmin-Mehraji چرا فک میکنین به من فشار اومده؟! وقتی ازتون سوال پرسیدن از جواباتون معلومه که به شما فشار اومد ظاهرا؛ برا همین بقیه رو تحت فشار میبینین😂 نه دوست گرامی، من برام ذره ای مهم نیست. راه خودمو میرم. کارنامتونو تو همه تاپیکا میذارین بعد سوال میپرسن جواب خنده داری میدین.
دوس دارم یه روز برا همه این روشن شه که تراز فقط یه عدده و با خوندن زیاد به دست میاد:)
من یک ده هزارم شما هم درس نمیخونم:) ولی صبر نمیکنم ترازم 8هزار بشه بعد سوالای بقیه رو جواب بدم اگه بلد باشم!
شمام خوش باشین:) ایشالا ترازتون آزمون بعد 8هزار بشه و شیوه های تَردستیتونو برا اونایی که مایلن بفرستین.
تاکید میکنم که من اصلا هیچ حس خاصی ندارم و دنبال روش های کسب تراز7هزار هم نیستم!
موفق باشید