@eli-smiler سلام. آره دقیقا بعضی جاها این مورد هست
ولی لانتان جزو لانتیانیدها و اکتینیم هم جزو اکتینیدهاست.
چون طبق متن کتاب و تستا 57تا70 لانتانیدهان و 79تا102 اکتینیدها. همین درسته:))
بآهار
دیدگاهها
-
سوال دارم از شیمی دان های نظام قدیمی آلاء؛)) -
زیست ۱ فصل ۶ نظام قدیمAm Eli خواهش میکنم.🌹
تقریبا از این نکته ای که گفتم مطمئنم. نه تو تستای کانون نه کتابای تستم خلافشو ندیدم.
منبعشم آیکیو و آقای عمارلو. -
تراز قفل شدهسلام. نظام قدیمین؟
مطمئنین با منابعتون کامل یاد میگیرین؟
تو خونه خوب میزنین؟ -
تست یا اموزش بیشتر@Chehl-gis-m با پرسیدن سوال بیشتر خودتونو سنگ رو یخ نکنین به نظرم :|
تنها راه، حل تست زیاد و ساعت مطالعه بالاس. و همینطور حل تستای اخیر آزمونا. -
تست یا اموزش بیشترAmin-Mehraji انصاف رو نمیشه از خدا خواست باید خود آدم تلاش کنه در جهتش! وقتی بدون اطلاع از شرایط من میگین شما اگه بیل زنید باغچه خودتونو بیل بزنید بقیه رو گمراه نکنید اونوقت من بی انصافم! جالب بود.
چیزی که من سربسته گفتم بهشون، بعید میدونم باعث گمراهی میشد (اگه مغرضانه نگاه نمیکردین که البته کردین!)
من نمیگم کارنامه بده چرا حرف میذارین دهن آدم، اصلا به من ربطی نداره که کجا میخواین بذارین. انجمن ناظم داره که الحمدلله اگه یکم تیکه انداختنشون به ما اجازه بده به این چیزا هم میرسن.
بعد از راهنمایی خواستن یه چیز دیگه هم گفتین البته(!) ، که هرکس دیگه ای دیدگاهش مثل شما باشه الان شما نباید انتظار کمک داشته باشین پس و کسی نباید جوابتون رو بده برای ادبیات. درسته؟ -
برنامه ریزیسلام. برنامه های چند ماهه که معمولا شروع از صفره و اصلا هماهنگ با هیچ آزمونی نیست.
شما کدوم آزمون شرکت میکنین؟ نظام قدیمین؟
اگه آزمون میرید به نظر من هماهنگ با آزمون باشین ولی هر آزمون توی هر درس یه سری فصلایی که خوب کار نکردین رو کار کنین. مثلا شیمی زوج کتابتونو عوض کردین، یه آزمون از مباحث اون پایه ای که ترم اول خوندین بگیرین و مرور کنین.
برنامتونو چطوری مینویسین که نمیشه؟ وقت تلف میکنین در طول روز ینی که نمیرسین؟ یا حوصله ندارین یا چی؟
اگه مشاور ندارین و شرایطشو دارین مشاور بگیرین شاید کمک کنه
درمورد کسلی هم من خودم داغونترینم راستش.البته روحی بیشتر منظورمه.
شما رو نمیدونم جسمی یا روحی؟ -
برنامه ریزیlnz همین که میگین هیچی نخوندم خودش اصن نابود میکنه آدمو :| احتمالا خوندین ولی خب کم
منم چون به برنامه خودم اعتماد نداشتم میخواستم مشاور داشته باشم. حالا اون چیکار میکنه؟ بعضی وقتا اصن حال نداره کاملا مشخصه مثلا نصف شب یا4صب میگه فردا زیست و یه عمومی بخون فقط :|
چون خودش خسته س برا من استراحت میذاره:/
منم چون اون میگه گوش میکنم. همینو خودم انجام بدم با کلی استرس و بدوبیراه ب خودمه:/ ولی حداقلش اگه خودم بنویسم درواقع وقتیه که "خودم" خستم یه حالی به خودم میدم.
پس حالا که دیدی مشاور درک نمیکنه خودتو قانع کن که اعتماد کنی به خودت
ببین چیا خوندی چیا نخوندی. کجاها ضعیفی و اینا. برا اینکه انگیزه خوندن بگیری برا آزمون عید کانون مثلا برنامه ریزی کن. که به اون برسی.
قبل اینکه آدم شرو کنه فک میکنه که طول میکشه مثلا فلان مبحث
برنامه هفته قبلم،شارش4روز بود. من تو دوروز تموم کردم با حدود120تست.
نه زیاد وقت بذار نه کم. متعادل. چن روز یه بار هم جبرانی برا هر درس
سخت نگیر خیلی. یه دید کلی ماهانه بذار بعد هفتگیش کن. بعد روزانه
ماهانه هات رو مشخص کن ولی دیگه هفتگی رو تا آخر ننویس دقیق. همین خودش باعث میشه هی شل بگیری. و هی از اول بنویسی برنامه تو.
برا رفع خستگیت هم یه کارایی که دوس داری انجام بده.هر تفریحی
مثلا من نقاشی میکشیدم. البته الان دیگه برام جواب نمیده.بدنم مقاوم شده. یه کاری کن حواست رو از مشکلاتی که داری پرت کنه:)) میدونم سخته. خودم نتونستم:)) امیدوارم بتونی -
تحليل صرفيمليكابانو بله دخترم😍 مرسیییییی عزیزم😍❤️
-
تحليل صرفيمليكابانو اممم نمیدونم🤔😂
من اول شک کردم فعل تمییزطلب باشه. ینی اینطوری: مورچه قادره بر حمل چیزی که پنج برابر وزنشو زیاد میکنه.
بعد احساس کردم اون درست تره -
پرسش و پاسخ عربیMahdiNOVE مگه همون انجام دهنده کار(فعل) نمیشه؟
-
پرسش و پاسخ عربیMahdiNOVE
برا تشخیص فاعل ما باید اول نگا کنیم فعلمون چه صیغه ایه.
اگه صیغه های مفردمذکر غایب و مفرد مونث غایب باشه؛ فاعلمون جایزالاستتاره. ینی چی؟ ینی بستگی داره به اینکه اسمِ انجام دهنده ی کار قبل فعل بیاد یا بعدش.
اگه اسممون قبل از فعل بیاد، فاعلمونو مستتر میگیریم(چون در اینصورت جمله اسمیه س و اون اسمه دیگه مبتداست نه فاعل).
یه نکته برا اینکه این موضوع رو یادتون بمونه تا همیشه اینه:
ضمیر مستتر منم، قایم میشم پشت ننه م 😐😂 ینی اگه اسممون قبل فعل (ننه ش) بود، اصلا شک نکن که فاعل اسم ظاهر نیست.
برا صیغه های متکلم وحده و مع الغیرِ مضارع، و صیغه مفرد مذکر مخاطب چه ماضی چه مضارع، فاعل همیشه مستتر(واجب الاستتار) ینی اگه اسمی دیدیم هم نمیتونیم اونو فاعل بگیریم و قطعا نقش دیگه ای داره.
تو سایر صیغه ها، ضمیر بارز فاعله. -
اسامي بر وزن فِعالمليكابانو برا ما تو عربیمون خیلی باز نکرده قواعدو. نمیدونم ممکنه بشه
خب ما میدونیم باب مفعاله(فِعال) از لحاظ معنی، مشارکت یه طرفه س.
عبادت هم یه کار یه طرفه س. شاید تو جمله ای "عباد" به صورت مصدر هم استفاده بشه. البته من نمیدونم میگم ممکنه. تا حالا برخورد نکردم با همچین مورادی.
چون عربی عمومی قواعدش مشخصه و خیلی گسترده نیس. خارج اون خیلی توضیح نداده کتاب.
بعد یه چیز دیگه، مثلا جِبال هم جمع مکسره ولی مطمئنا مصدر نیست. چون ریشه و سه حرف اصلی نداره. پس اگه بخوایم شک کنیم رو کلماتی شک میکنیم که ریشه دارن. بعدش با توجه به معنی به احتمال قوی بفهمین. -
اسامي بر وزن فِعالمليكابانو برا مفاعله تو معنی میگیم "با"
مثلا مناظره با ، مجاهده(جهاد) با...
مثلا میگیم ایهاالنبی! جاهد الکفار: ای پیامبر، با مشرکان جهاد کن. (پیامبر و مشرکان باهم جهاد نمیکنن! دو طرفه نیست و اتفاقا دو طرف، مقابل هم قرار میگیرن.)
ولی تو تفاعل میگیم "با هم"
تصادفت السیارتان: دو اتومبیل با هم تصادف کردن.
تفاهم با هم، تعاون با هم و تقارن با هم و... -
اسامي بر وزن فِعالمليكابانو بله درسته
-
اسامي بر وزن فِعالمليكابانو وای ممنونم ازت عزیزم❤️❤️❤️😍 خیلی خوشحالم کردی❤️ دعا خودش بزرگترین لطفه😍 ایشالا که موفق باشی❤️😍
-
پرسش و پاسخ عربی -
پرسش و پاسخ عربیمليكابانو قربونت برم عزیزم 😍❤️ لطف داری بهم از بس خودت خوبی❤️ ممنونم😍
-
ترجمه ي فعل و مصدرمليكابانو مرسییی خیلی لطف داری😍😍😍❤️
-
پرسش و پاسخ عربیMahdiNOVE خواهش میکنم🌸 آره منم حدس زدم با اون اشتباه گرفته باشین😅
معرب و مبنی (برخلاف معرفه و نکره که فقط برای اسم هاست) شامل اسم و فعل و حرف میشه. یعنی همه کلمات. مبنی کلمه ایه که حرکت آخرش ثابته. مثلا ذهبَ هیچوقت نمیشه ذهبُ. یا مثلا هُوَ وقتی میاد مبتدا میشه نمیشه هُوُ و حرکت آخرش تغییر نمیکنه.توی فعلا: ماضیا مبنی، امر مخاطب مبنی، صیغه6و12 مضارع مبنی (بقیه مضارعا معرب)
(6و12 چرا مبنیه؟ کلا جمع مونث این ویژگیو داره که نونش غیر قابل حذفه. پس چون همیشه همینطوری میمونه مبنیه.)توی اسما: 1.ضمیرا مبنی 2.اسمهای اشاره مبنی(به جز مثنی ها: هذان و هذین، هاتان و هاتینِ) 3.موصولا مبنی(به جز مثنی ها: اللتانِ و اللتینِ، اللذانِ و اللذینِ) 4. اسمای شرط و پرسش به جز اَیُ 5. برخی ظروف مث: الانَ، امسِ ، اِذا، معَ، حیثُ، لدُن.
حروف همگی مبنین(ناصبه و جازمه و حرف جر و...)
بعد این مثنیها هم دیگه معلومه چرا مبنی نیستن؛ چون براشون دوتا حالت داریم که بسته به مرفوع ، مجرور یا منصوب بودن یکیو انتخاب میکنیم. و همین نشون میده مبنی نیست.
-
پرسش و پاسخ عربیMahdiNOVE عدد و معدود کلا همیشه اینجوریه که میگن حذفه و نمیاد.
تست مستقل قواعد نیومده اصن. خیلی مهم نیس. برا ما نظام قدیما هم خیلی قاطیه. کاربردش تو تستای ترجمه س بیشتر. که اونم معمولا با دونستن نکات دیگه آدم به جواب میرسه. در این حد بدونین که تو معنی مثلا ثالث و ثلاث، خامس و خمس چه تفاوتیه. معمولا خیلی سخت نمیدن. یا اصلا نمیدن