Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
m.jafari9877M

m.jafari9877

@m.jafari9877
دانش آموزان آلاء
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
269
موضوع ها
2
Shares
0
گروه‌ها
2
دنبال‌کننده‌ها
8
دنبال‌شونده‌ها
4

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • استفاده از فیلم های سایت
    m.jafari9877M m.jafari9877

    @parastu23 در سلام شما کدوم درستون درصد بالایی دارید و در کدام دروس از فیلم های این سات استفاده میکنید چطوری استفاده میکنید با تشکر راهنمایی کنید دعاگویتان هستم گفته است:

    من فکر نمیکنم در الا تراز بالایی داشته باشیم چون اکثراا وقت تلاف میکنن در تاپیک ها!

    قضاوت
    دخالت
    وقتی در تاپیکی پاسخ میدید متناسب با عنوان اون پاسخ بدید
    اگر جوابی ندارید هم میتونید پاسخ ندید

    سوال مشاوره ای

  • گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95)
    m.jafari9877M m.jafari9877

    ali shahmiri در گسسته مؤذنی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:

    هندسه تحلیلی رو چکنیم؟

    استادِ جان آقای شامیزاده
    خلاق، متفکر، روش تدریس فوق العاده، مثال زیاد، حین کلاس درس انگار دارید تست کار میکنید
    بسار عالی هستن ایشون
    میتونید استفاده کنید

    گسسته

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    farhadhamid29 در اسید و باز گفته است:

    banoo در اسید و باز گفته است:

    0_1487095112219_photo_2017-02-14_21-28-16.jpg
    دانش-آموزان-آلاء

    متن جایگزین

    دوست عزیز این تست که یک سال پیش حل شد :|
    ولی ممنون که پاسخ دادین

    شیمی

  • فیزیک کازرانیان کلاس کنکور(2) (95-94)
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Vezra در فیزیک کازرانیان کلاس کنکور(2) (95-94) گفته است:

    m.jafari9877 خیلی ممنونم

    با توجه به اینکه جزوه رمزگذاری شده بود و من رمز رو شکستم نمیدونم آقای کازرانیان راضی هستن یا اینکه اشتباها جزوه رمزگذاری شده بود!
    امیدوارم مشکلی نباشه sohrab

    برای دانلود کلیک کنید

    فیزیک

  • منصوبات
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Dr.Saraaa در منصوبات گفته است:

    m.jafari9877 در منصوبات گفته است:

    fotros313 در منصوبات گفته است:

    banoo کتابی ک استاد گفتن اینه؟http://book.gaj.ir/Book/Index/229
    خوبه کتابش؟؟

    بله من همینو خریدم و خیلی خوب هست تایید میکنمش

    میشه بگین کلا چند تا درک مطلب داره؟
    بین این و یه منبع دیگ موندم

    84 تا متن داره که همشون از کنکور هستن تمام متن ها از کنکور هستن
    17 تای اولش آسونن (حتی ریاضی و هنر 94 هم جزو آسوناشه!)
    بعدش یه تعدادی متوسط
    بعدش یه تعدادی سخت
    کنار هر متن تمام واژه های مهمش رو نوشته با معنی، بعد از اینکه درک مطلب رو زدید و تموم شد، به راحتی میتونید واژه هایی که بلد نبودین و به خاطر همونا نتونستین سوال هارو جواب بدین رو ببینید و علامتگذاری کنید
    من که از این کتاب راضی هستم

    سوال مشاوره ای

  • صفحه ی دانلود فیلم ها شکلش عوض شد
    m.jafari9877M m.jafari9877

    sohrab

    فیلم های تصادفی رو بهتر نبود پایین میذاشتید؟!
    کاربردشون اونقدری نیست که قبل از خود درس ها قرار بگیره (اونم با این سایز بزرگ!)

    مثلا پایین سایت میتونست یک نواری باشه از به سمت راست یا چپ حرکت میکرد و مثلا توش 20 تا فیلم تصادفی بود
    هم توی یک خط جا میشد، هم بالای درس ها نمیبود

    انتقادات ، پیشنهادات

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo
    همه توضیحات در تصویر هست
    اگه سوالی موند بپرسید

    0_1487270842683_photo_2017-02-16_22-17-04.jpg

    شیمی

  • فیزیک کازرانیان کلاس کنکور(2) (95-94)
    m.jafari9877M m.jafari9877

    negar2012 در فیزیک کازرانیان کلاس کنکور(2) (95-94) گفته است:

    banoo الان دوباره دان کردم نشد باز :|

    :|

    گفتم که
    هرکدوم رو میخوایید کافیه لینکش رو قرار بدید من براتون آپلود کنم :neutral_face:

    فیزیک

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    سلام بچه ها دانش-آموزان-آلاء
    این سوال قسمت اولش سوالم اینه ازش که نمک های اسیدی و بازی رو چطور باید تشخیص داد؟از رو تجربه است؟لیست داره؟بر حسب واکنش نویسی؟بعدا میخونیم؟

    اینو اواخر فصل اسید و باز میخونیم

    مثلا برای \(K_{2}S\) معادله حل شدن تو آبش رو که بنویسیم
    \(K_{2}S+H_{2}o \rightarrow H_{2}S+KOH\)

    خب اینجا KOH یه باز قوی هست که اگه جدا جدا بنویسیمش میشه ( \(K^{+}\) + \(OH^{-}\) )
    در صورتی که اون یکی یعنی \(H_{2}S\) یه اسید خیلی ضعیفی هست
    پس این ترکیب \(K_{2}S\) یه نمک بازی هست، چون وقتی تو آب حل میشه یه باز قوی و یه اسید ضعیف تولید میکنه که برایندشون میشه باز

    دقت کنید که نمکی مثل NaCl وقتی تو آب حل میشه یک اسید قوی HCL و یک باز قوی NaOH بوجود میاره
    با اینایی که هم اسید قوی هم باز قوی به وجود میارن میگن نمک خنثی (درواقع اصلا هیچ واکنش شیمیایی اتفاق نمیوفته برای اینا و فقط اتم ها از هم بصورت فیزیکی جدا میشن)

    شیمی

  • فیزیک دکتر طلوعی صفر تا صد کنکور (96-95)
    m.jafari9877M m.jafari9877

    @mreza10

    از دینامیک بیشتر سال ها 4 تا سوال اومده که از بین این 4 تا میشه 3 یا حداقل 2 تاشو زد
    من در تمام آزمون ها خودم تمام دینامیک رو بالای 80 درصد زدم
    پس لطفا سطحی نگر نباشید و صبور باشید
    تمام مباحث تدریس میشه

    فیزیک

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    این دوتا رو هم حل کنین و توضیح بدین برام
    مرسی مرسی :heart:
    متن جایگزین

    پاسخ گزینه 3 هست؟

    شیمی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    m.jafari9877 در اسید و باز گفته است:

    banoo در اسید و باز گفته است:

    این دوتا رو هم حل کنین و توضیح بدین برام
    مرسی مرسی :heart:
    متن جایگزین

    پاسخ گزینه 3 هست؟

    بله

    الان تمیز مینویسم میفرستم براتون...

    شیمی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo

    http://s4.img7.ir/qqQPv.jpg

    شیمی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    m.jafari9877
    یه سوال بپرسم؟
    :see_no_evil:

    بله بله بفرمایید
    الان اون یکی هم حل میکنم

    شیمی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    m.jafari9877 در اسید و باز گفته است:

    banoo در اسید و باز گفته است:

    m.jafari9877
    یه سوال بپرسم؟
    :see_no_evil:

    بله بله بفرمایید
    الان اون یکی هم حل میکنم

    راه کتاب فوق العاده طولانی بوده واسه این سوال یه چیزی حدود نصف صفحه :|
    اما راه شما سوالم اینه که از کجا متوجه میشیم درجه ی یونش 4 صدمه؟

    اسم کتاب چیه؟

    خب ببینید فقط یه کم دقت میخاد
    الان ما یه ماده داریم به اسم HA قبل از اینکه حل بشه و واکنش بده تو آب غلظت X مول باشه مثلا
    بعد از اینکه حل میشه میگه غلظتش 1.04 برابر میشه یعنی میشه 1.04X
    خب قطعا 4% بیشتر از حالت اول یعنی X شده دیگه
    پس حتما A=4% یا همون 0.04

    شیمی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    m.jafari9877
    گرفتم چی شد :see_no_evil:
    اولی فار بود این 2 تا سه سطحی
    و مرسی!

    http://s4.img7.ir/y60B6.jpg

    یعنی PH ماده ی A، به اندازه ی 0.7 کمتر از ماده ی B هست

    شیمی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در اسید و باز گفته است:

    Reza.Tah در اسید و باز گفته است:

    سلام بچه ها راه حل هاتون رو واسه این تست بذارید من با یه روش حل کردم نمیدونم سریع ترین روش بوده یا نه یا اینکه روش تکراری ای هست یا نه

    سراسری ریاضی 93)PH دو لیتر محلول هیدرو کلریک اسید 0/01 مولار با افزودن چند گرم پتاسیم هیدروکسید (M=56g/mol) به تقریب دو برابر میشود؟

    1)0/5
    2)0/55
    3)1
    4)1/11

    http://uupload.ir/files/xkai_photo_2017-02-23_00-31-30.jpg

    لازم نیست انقدر خودتون رو به زحمت بندازید بابا
    اصلا لازم نیست تغییرات رو حساب کنید
    این سوالارو باید هم ارزی بزنید (روش ابداعی خودم :grin:)
    من اینجوری حلش میکنم این سوالو:

    ببینید اگه HCL یک مولار باشه pH=0
    حالا هرچقدر غلظب رو ده برابر کم کنیم (ینی غلظت رو 0.1 برابر کنیم) pH یه دونه میره بالا
    خب پس باید غلظت رو 0.01 برابر کنیم که pH=2 بشه
    تو سوال گفته غلظتش 0.01 عه، پس pH=2
    همه اینا توی یه ثانیه توی مغز آدم میاد دیگه لازم نیست اصلا بشینید pH رو حساب کنید ببینید چنده و چند میخواد بشه
    خب حالا که pH=2 عه ما میخوایم بشه 4 طبق همون حرفی که خط دوم زدم باید 0.01 برابر بشه غلظت
    یعنی غلظت بشه 0.0001!
    خب حالا باید تغییرات غلظت رو حساب کنیم که بتونیم مول رو حساب کنیم اما اینجا دقت کنید که این تغییرات غلظت زیر رو لازم نیست حساب کنید!
    0.0001 - 0.01 این عدد دومیه خیییلی کوچیکه شما فک کن صفره اصلا! تغییرات غلظت همون 0.01 عه دیگه
    خب حالا چون غلظته باید ضرب در لیتر بشه که مول به ما بده
    مول میشه 0.02
    میخواییم 0.02 مول HCL مصرف بشه، چقدر KOH میخواییم؟ ضریب ها برابره مول ها برابره

    0.02×56 = 1.12

    نزدیک ترین گزینه 4

    شیمی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Reza.Tah
    این روشی که من گفتم همون روش شماست فقط خورده ریزه هاشو حذف کردم
    از این سریعتر بعید میدونم باشه
    اگه هم باشه سر جلسه به ذهن آدم نمیاد :D

    شیمی

  • شیمی دوم
    m.jafari9877M m.jafari9877

    iman1 در شیمی دوم گفته است:

    @parastu23 شما خودت میتونی تستاشو بزنی که میگی خیلی اسونه شیمی 2 ؟ باید کارکرد و تمرینو مرورو تست زیاد .

    از کجا میدونید که نمیتونن ایشون؟ :|

    دوستان از این بحث های حاشیه ای دوری کنید
    در مورد دیگران هم قضاوت نکنید

    شیمی

  • شیمی روح الله حاجی سلیمانی کلاس کنکور(1) (94-93)
    m.jafari9877M m.jafari9877

    sohrab
    آقا سهراب من سعی میکنم کامل کامل هرچی گفته شده تو کلاس رو توضیح بدم که دوستان راحت تر بتونن پیدا کنن قسمت های مورد نظر رو
    این اولیش فعلا خدمت شما!

    شیمی
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع