علی شلالوند
سلام
ببین اگر اینطوری بود یعنی یکی از t ها باید منفی باشه
یعنی دلتا مثبت
ضرب ریشه ها منفی
و جمع ریشه ها اثری نداره (فکر کنم ، چون اگر مقدار t منفی بیشتر باشه خب جمعش منفیه و اگر مقدار t مثبت بیشتر باشه جمعش مثبته و تاثیری توی مسئله یا شرط ها نباید داشته باشه )
دیدگاهها
-
معادله -
معادله@miss-mir1381 در معادله گفته است:
Mikaeil Mazrai
خواهش میکنم
ببین ما معادله درجه ۴ بلد نیستیم حل کنیم درسته؟ پس با تغییر متغیر حل میکنیم
یعنی x²=t میگریم تا معادله درجه دوم بشه که قابل حل باشه
ببین اگر t منفی باشه x² مساوی یه عدد منفی میشه که غیر قابل قبوله
پس t حتما باید مثبت باشه
برای اینکه t مثبت باشه یعنی ضرب دو ریشه مثبت باشه
که برای ضرب دو حالت پیش میاد یا هر دو تی منفین که در اون صورت معادله اصلی اصلا جواب نداره
یا هر دو t مثبتن که در اون صورت معادله چهار جواب حقیقی داره ، درست؟
پس فعلااز ضرب ریشه ها میتونیم نتیجه بگیریم که هر دو t باید هم علامت باشن
حالا برای اینکه مطمئن شیم دو تا t ، مثبتن ، میگم جمعشونم مثبته چون اگر هر دو منفی باشه قطعا جمعشونم مثبته ،مخالف علامت همدیگه ام که به خاطر اینکه ضربشون مثبته نمیتونن باشن ، پس حالتی که هم ضرب و هم جمع مثبت باشه حالت مطلوب ماست
اگر ابهامی موند بفرماییدچیزه ، پاراگراف آخر اگر هر دو منفی باشن قطعا جمعشونم منفیه 😅
چه سوتی ای ! -
معادلهMikaeil Mazrai
خواهش میکنم
ببین ما معادله درجه ۴ بلد نیستیم حل کنیم درسته؟ پس با تغییر متغیر حل میکنیم
یعنی x²=t میگریم تا معادله درجه دوم بشه که قابل حل باشه
ببین اگر t منفی باشه x² مساوی یه عدد منفی میشه که غیر قابل قبوله
پس t حتما باید مثبت باشه
برای اینکه t مثبت باشه یعنی ضرب دو ریشه مثبت باشه
که برای ضرب دو حالت پیش میاد یا هر دو تی منفین که در اون صورت معادله اصلی اصلا جواب نداره
یا هر دو t مثبتن که در اون صورت معادله چهار جواب حقیقی داره ، درست؟
پس فعلااز ضرب ریشه ها میتونیم نتیجه بگیریم که هر دو t باید هم علامت باشن
حالا برای اینکه مطمئن شیم دو تا t ، مثبتن ، میگم جمعشونم مثبته چون اگر هر دو منفی باشه قطعا جمعشونم مثبته ،مخالف علامت همدیگه ام که به خاطر اینکه ضربشون مثبته نمیتونن باشن ، پس حالتی که هم ضرب و هم جمع مثبت باشه حالت مطلوب ماست
اگر ابهامی موند بفرمایید -
حالم خوب نیست...sohil derakhshani
امام صادق علیه السّلام فرمودند:
يا مَعْشَر الشِّيعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَينا کونُوا لَنا زَيْناً وَ لا تَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً.اي شيعيان، شما به ما منسوب هستيد، پس مايه زينت ما باشيد نه مايه آبرو ريزي ما.
-
معادلهMikaeil Mazrai
سلام دوست عزیز
بفرمایید :

امیدوارم درست حل کرده باشم
سوالی بود در خدمتم -
نخبه ها بیان😎M S 4
پس لگاریتمم میشه گرفت دیگه؟ 😁
با log همشون حل میشه
البته من فقط دوتارو باهاش حل کردم -
نخبه ها بیان😎M S 4
سلام
از هر علائم ریاضی ای؟ -
تست نسبتا سخت از سهمیamirmohammad shakeri
حس اعصاب خوردیت بعد از دیدن حواس پرتیتو درک میکنم 😑😂
خیلی حس مزخرفیه
اره فالوشون داشتم خیلی خیلی خوبن، فقط مشکلی که هست زیاد توضیح میدن
منم حوصلم سر میره برا همین هیچ وقت تا تهش ندیدم 😁
پس فایده ای نداشت و آنفالوشون کردم
ممنون بابت پیشنهادت
حالا تو خودت اگر سوال خیلی قشنگ و چالش برانگیزی دیدی
ممنون میشم بازم تو آلا به اشتراک بذاریشو منم منشن کنی -
تست نسبتا سخت از سهمیamirmohammad shakeri
سلام
راه حلت خیلی کامل و صحیحه
فقط به این دقت نکردی که فاصله یعنی قدرمطلق😁
چون x2 منفیه و x1 مثبته
اختلاف x2و x1 منفی درمیاد
ولی چون فاصله است باید قدر مطلق بگیریاما سوال قشنگی بود
به طور کلی b= - 1.1 , c= 1.6975
و x1=0.864 و x2 = -1.964
البته اینا رادیکال بودن که من سادشونو گفتم -
مشکلاتYegane Dehqan خواهش میکنم🌹
-
مشکلاتYegane Dehqan
سلام
اپ گزینه دو هست -
مشکلات@yeganeh-fallah
ببین اتیل نمیتونه روی شاخه ی ۱ و ۲ قرار بگیره ، چون در این صورت جز زنجیره اصلی محسوب میشه
الان ما یه زنجیره ی اصلی ۵ تایی داریم درسته؟
اتیل فقط روی سومین کربن (از هر طرف بشمری میشه سومی) میتونه قرار بگیره پس a همواره ۳ عه.
متیل هم روی یک نمیتونه قرار بگیره چون بازم میره جز زنجیره اصلی
پس توی زنجیره ی ۵ کربنه ی این سوال برای متیل کربن دو ، سه ، چهار مجازن درسته؟
اما کربن دو و چهار از لحاظ عدد گذاری که برای متیل انجام میشه یه عدد میگیره (یعنی چون باید از طرفی عدد گذاری کنی که زود تر به شاخه فرعی برسی b برای هر دوتا ۲ دست میاد)
پس ما فقط دو تا الکان متفاوت دست میاریم
۳اتیل ، ۲ متیل پنتان
۳اتیل ، ۳ متیل پنتان -
تابعMikaeil Mazrai
سلام
اره دقیقا باید مثبت باشه و یا صفر بشه چون فقط در این دو صورت از ناحیه سوم نمیگذره
اما اینکه چجوری ریشه دوم میتونه صفر باشه:
ببین در کل ما اینجا اگر ریشه مضاعف بسازیم از ناحیه اول و دوم میگذره
(ریشه مضاعف یعنی یه ریشه دوبار تکرار شده مثل x² که دوبار ریشه صفر شمرده میشه ، چرا چون خاصیت توان دو اینه که دوتا ریشه داشته باشه اگر یه ریشه داشته باشه یعنی یا ضریب ایکس دو صفر بوده که یه خط ساده بده یا ریشه مضاعف بوده که در این صورت ریشه اش دوبار تکرار میشه) یا به عبارتی دلتاش صفر باشه
حالا تو این سوال اگر ریشه اول و دوم رو برابر قرار بدی (هر دو برابر صفر ) a=3 در میادمن این دو حالتو یادم رفته لحاظ کنم ://
دو طرف بازه بستست یعنی a=0,a=3 هم درسته -
تابعMikaeil Mazrai
سلام دوست من
راه حل من اینه امیدوارم درست باشه
سوالی بود در خدمتم

-
نامعادلهMikaeil Mazrai
سلام دوست من
اگر صورت سوال رو درست متوجه شده باشم جواب میشه x>3

سوالی بود در خدمتمپ.ن: برای اینکه تاپیکتون دیده بشه متناسب با سوالتون بچه هارو منشن کنید
دانش-آموزان-آلاء
ریاضیا -
سوال نسبت مثلثاتی@miss-mir1381 در سوال نسبت مثلثاتی گفته است:
Behnam Shahini
برای توان زوج رسوندن اگر هر دو منفی باشه جهت نامعادله عوض میشه
مثلا :

این سوال بهونه ای شد که اینو بفرستم
خیلی کاربردیه و بنظرم به درد همه میخوره
دانش-آموزان-آلاء

بابت بدخطی معذرت 😁 -
سوال نسبت مثلثاتیBehnam Shahini
برای توان زوج رسوندن اگر هر دو منفی باشه جهت نامعادله عوض میشه
مثلا :

-
سوال نسبت مثلثاتیBehnam Shahini
خواهش میکنم شب شما هم خوش -
سوال نسبت مثلثاتیBehnam Shahini
خواهش میکنم
درباره سوال اولتون بله درسته
اما درمورد سوال دومتون برای جمع که نه شما درست و اصولی جمع رو ادامه میدی
در مورد ضرب اما اگر در یک عدد منفی ضرب کنی، در نامعادله جهت تغییر میکنه به این نکته باید دقت کرد
درمورد توان سوم و به طور کلی توان فرد بله هیچ محدودیتی وجود نداره و مثل جمع و تفریقه -
سوال نسبت مثلثاتیBehnam Shahini
سلام
کلا وقتی یه کران (بازه) هم شامل منفی ها باشه و هم شامل مثبت ها
وقتی به توان میرسه از صفر شروع میشه
چون توان دوعه منفی یک ، یکه
توان دوعه منفی یک دوم ¼ عه
و مثلا توان دوعه سینوس بین صفر تا ۱ میوفته
(توی حالت کلی هم همین اصل برقراره)
سوالی داشتین درخدمتمپ.ن: برای دیده شدن موضوعتون متناسب با تاپیک و سوالتون بچه هارو منشن کنید مثل:
دانش-آموزان-آلاء