Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
my studyM

my study

@my study
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
134
موضوع ها
16
Shares
0
گروه‌ها
1
دنبال‌کننده‌ها
0
دنبال‌شونده‌ها
5

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • ترجمه روان بیت
    my studyM my study

    معمار ویران در ترجمه روان بیت گفته است:

    mohamad rəza
    لولو یا همون مروارید، استعاره از قطره های اشک هست
    معنیِ قابلی داره!

    اوهوم... اینم میتونه باشه... یعنی میگین سعدی میگه به دو چشم تو قسم وقتی بهت نگاه میکنم از هر چشمم هزار تا قطره اشک میریزه؟ واااو!
    اره اینم میشه و چه قدر جالب !

    ادبیات و زبان فارسی

  • ترجمه روان بیت
    my studyM my study

    mohamad rəza در ترجمه روان بیت گفته است:

    سلام این بیت رو ببینید:
    Screenshot 2022-01-25 171046.jpg

    به نظرتون کدام ترجمه روان مناسب و معنا داره؟

    %(#04ff00)[1- به دو چشم تو (قسم میخورم)که سعدی چشمی و هزار دانه لو لو دارد]
    %(#ff0000)[2- ای سعدی به دو چشم تو قسم که چه کسی چشمی و هزار دانه لو لو دارد؟]

    تجربیا
    ریاضیا
    راه-ابریشمی-ها-ادبیات
    دانش-آموزان-آلاء

    معنی اول شاااهکاره ! چون داره میگه به دو چشم تو قسم میخورم که سعدی به ازای هر چشم هزار لولو داره (یعنی من به چشم تو که نگاه میکنم در تو هزار تا لولو میبینم ! یا حتی میتونه منظورش این باشه ک من با این چشمی که دارم به سر تاپای تو (نه صرفا چشم معشوقش) نگاه میکنم هزار تا لولو میبینم) ولی چون بحث چشمه تو این غزل احتمالا همون منظور اول از این معنی برداشت میشه

    ادبیات و زبان فارسی

  • ترجمه روان بیت
    my studyM my study

    mohamad rəza در ترجمه روان بیت گفته است:

    @danial-hosseiny

    با احترام برداشت شما غلطه،
    سوال 12 سنجش 24 دی هست پاسخنامه ترجمه 1 رو ارائه داده
    ترجمه دوم هم از نت پیدا کردم .

    یکی از این دو هست اما 1 معنی چندانی نداره ! خب سعدی لولو داشته باشه که به چی

    وااااو ! چون گفتین پاسخ نامه گفته معنی اول بهش فک کردم و دیدم اگر معنی اول باشه خیلی شاهکاره !

    ادبیات و زبان فارسی

  • ترجمه روان بیت
    my studyM my study

    @danial-hosseiny در ترجمه روان بیت گفته است:

    @danial-hosseiny در ترجمه روان بیت گفته است:

    mohamad rəza
    سلام.
    هیچکدوم!
    ای سعدی، به دو چشم تو قسم میخورم که او یک چشم دارد و هزار دانۀ مروارید.
    یا حتی
    ای سعدی به دو چشم تو (در نظر تو) چه کسی یک چشم و هزار دانۀ مروارید دارد؟
    ...
    شما توی معنی اول سعدی رو منادا نگرفتی
    و توی هر دو معنی هم قسم رو وارد کردی که من نشونه‌ای از قسم خوردن نمی‌بینم توی این بیت.
    البته اینا صرفا نظر منه. میتونه غلط هم باشه

    ...
    اصل غزل رو هم دلم خواست که بخونید همه‌تون.
    سعدی تو 9 بیت بیست بار از کلمۀ <<چشم>> استفاده میکنه.
    ...
    ای چشم تو دلفریب و جادو

    در چشم تو خیره چشم آهو

    در چشم منی و غایب از چشم

    زآن چشم همی‌کنم به هر سو

    صد چشمه ز چشم من گشاید

    چون چشم برافکنم بر آن رو

    چشمم بستی به زلف دلبند

    هوشم بردی به چشم جادو

    هر شب چو چراغ چشم دارم

    تا چشم من و چراغ من کو

    این چشم و دهان و گردن و گوش

    چشمت مرساد و دست و بازو

    مه گر چه به چشم خلق زیباست

    تو خوبتری به چشم و ابرو

    با این همه چشم زنگی شب

    چشم سیه تو راست هندو

    سعدی به دو چشم تو که دارد

    چشمی و هزار دانه لولو

    خوب فکر میکنم با توجه به محتوای شعر اینجا قسم نداریم و حرف (که) هم حرف ربطه نه به معنی چه کسی
    یعنی معنیش این میشه : سعدی به دو چشم تو خیره است که هر یه دونه چشمت هزار دانه لولو و مروارید داره

    ادبیات و زبان فارسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    gomnam gharib 0 غده هست و بزرگ ترین غده بدن هم هست ولیییی غده برون ریزه نه درون ریز(به خاطر ترشح صفرا)
    برای ترشح هورمون سلول های درون ریز ویژه داره ولی چون این سلول های درون ریز پراکندن نمیشه گفت کبد غده درون ریزه

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    هدی هاشمیان متنتون فک کنم پاک شده اخه چیزی ننوشته فقط نوشته پاکش کردین

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    fss ssf میدونی اره کبد غده درون ریز نیست منم موافقم باهات غده درون ریز نیست بلکه یاخته درون ریز داره
    .
    .
    .
    ولی واقعا میتونه غده برون ریز باشه...
    و فک میکنم از جهت غده برون ریز بودنش و به خاطر صفرا غده است که یکی از بچه ها گفت اینو و دیدم که اره راست میگه
    و بزرگترین غده بدن هست (ولی درون ریز نیست)

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    AmirReza Soleimani دقیقا خودشه👌👏👏👏
    اگه بخوایم بگیم کبد غده است برای صفرا است نه هورمون اریتروپویین
    پس کبد غده هست ولی نه غده درون ریز بلکه برون ریز 👌
    مرسی واقعا بلاخره قانع شدم😅

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    @سمیه-صادقلو 😂😂😂

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    fss ssf اخ بالاخره ی نفر هم نظر خودممم😍😍😍😂😂
    منم دقیقا همینو میگم :woman_facepalming_light_skin_tone: 😂😂😂
    ولی خب بچه ها میگفتن غده است منم با همین استدلال شما هنوزم ک هنوزه نتونستم قانع شم چرا کبد غده است😅😂

    زیست شناسی

  • ماهیچه حلقوی بنداره
    my studyM my study

    هدی هاشمیان کاش کتاب ی کم واضح تر میگفت من الان 3-4 ساله درگیر این نکته ام ک بالاخره کدوم این دوراهی هاست اخه هرکسی ی جیزی میگفت :person_facepalming_medium-light_skin_tone: 😂😂

    زیست شناسی

  • ماهیچه حلقوی بنداره
    my studyM my study

    @amin-forouzan درسته خیلی ممنون 🙏🌿

    زیست شناسی

  • ماهیچه حلقوی بنداره
    my studyM my study

    @amin-forouzan ببخشید میدونم پیام مال خیلی وقت پیشه من متوجه منظورتون شدم همون روز و جوابمم گرفتم ولی الان اینو ببنید 👇

    16426587900801615911701.jpg
    .
    .
    کتاب تست در جواب اینکه ایا همه بنداره های لوله گوارش ماهیچه حلقوی صاف هستن اینو نوشته
    میتونست بگه نه بنداره خارجی مخرج مخططه چرا اولش تاکید میکنه ک همه بنداره ها حلقوین ؟(تو متن کتاب درسیم این تاکید هست)
    من یه بار اگ اشتباه نکنم از استاد موقاری شنیدم که اینکه میگه حلقوی برا اینه که ب شکل حلقوی منقبض شدن که همین جمله کتاب ک برام فرستادین رو وقتی خوندم باعث شد شک کنم ک ایا ماهیچه صاف حلقویه یا نه به شکل حلقویه اون موقع گفتم خوب اوکی حتما منظور کتاب ماهیچه صاف حلقویه ولی الان دوباره اینو ک دیدم دوباره یاد اون حرف استاد موقاری افتادم
    به نظرتون الان از این جمله کتاب تست میشع همون استنباط رو کرد که ماهیچه صاف حلقویه نه اینکه به شکل حلقوی منقبض باشه ؟

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    @سمیه-صادقلو 😂😂😂 چشم چشم سعیمو میکنم 😀😂🙏❤🌸

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    hamed bagheri 0 دم کتابروشای شهر شما گرم ک کار درستن 👌👏

    زیست شناسی

  • چالش21روزه ساعت مطالعه📚
    my studyM my study

    سلام به همه من تازه دیدم این تاپیک رو چه تاپیک خوبی 👌
    اگ اشکال نداره (چون از وسط چالش دارم ملحق میشم😅) منم از امروز توی چالش باشم

    مشاوره تحصیلی چالش ۲۱ روزه مطالعه

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    @سمیه-صادقلو بله منظور منم درون ریز بود شرمنده اشتباه تایپی بود
    نمیدونم چرا قانع نمیشم 😕 اشکالی نداره معمولا وقتی اینجوری گره میخوره سوالم و هبچ جوره تو کتم نمیره ی چن روز باید ولش کنم بعد دوباره برگردم بخونم معمولا درست میشه بعدش😅😄
    ممنون بابت وقتی ک.گذاشتین🌸❤

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    @سمیه-صادقلو خوب اخه کتاب میگه هرچیزی ک هورمون ترشح میکنه سلول برون ریزه نه غده حالا اگ این سلول ها تجمع کنن میشن غده یعنی تو فرض شما یه اشتباهی هست "هرچیزی که غده باشه هورمون ترشح میکنه ولی هرچیزی ک هورمون ترشح میکنه غده نیست"

    زیست شناسی

  • ایا کبد غده است ؟!😶
    my studyM my study

    همچنان قانع نمیشم کبد غده است
    اخه اگ بخوایم اینجوری بگیم معده هم غده است روده هم غده است مغز هم غده است استخوان هم غده است چون همه اینا ب نوعی ترشح هورمون دارن ولی اندام هایی مثل همین معده و روده خودشون ب صورت کلی غده نیستن بلکه یاخته های ترشح هورمون دارن اگ کبد غده است چرا تو عکس ص 55 ک عکس غدد درون ریزو گذاشته کبد ک از قضا ب قول شما بزرگ ترین غده هم هست نیست ؟! من هنوز قانع نشدم ب نظرم کبد مثل کلیه و معده و روده و.... است ک یاخته های ترشح هورمون داره که شاید ی جاهایی اون سلول ها تو کبد غده تشکیل داده باشن ولی تمام کبد از اول تا اخرش ک سلول ترشح کننده هورمون نیست ک بهش بگیم غده... هست؟!

    زیست شناسی

  • بچه های تجربی تروخدا کمککککک
    my studyM my study

    HADAF Big چذا عزیزم تغییر داشته منم تو کتابروشی همینجوری چک کردم ک.نفهمیدم تقلبیه دیگ !

    زیست شناسی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 4 / 7
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع