Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
wanderingW

wandering

@wandering
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
646
موضوع ها
39
Shares
0
گروه‌ها
2
دنبال‌کننده‌ها
10
دنبال‌شونده‌ها
10

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • تایید سوابق برای الان لازمه؟
    wanderingW wandering

    Aqua اره شاید
    مرسی

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a سلام
    گزینه ۳ جوابه؟

    زیست شناسی

  • فیزیک 3|بازه زمانی شناخته شده در هماهنگ ساده
    wanderingW wandering

    HAKOO خواهش میکنم:)✨

    فیزیک

  • تایید سوابق برای الان لازمه؟
    wanderingW wandering

    eliwe در تایید سوابق برای الان لازمه؟ گفته است:

    چی هست

    یه چیزیه که میری نمره هات رو تایید میکنی و اگه اشتباه بود اعتراض میکنی

    چطوری تایید سوابق انجام میدن

    وارد حساب سنجش‌ت میشی» وارد قسمت ثبت نام در ازمون میشی » بعدا اگه کنکور رو ثبت نام کرده باشی پایین تو یه جدول میاره واست اونجا روی قست ورود به سایت آموزش پرورش میزنی بقیش هم تایید سوابقه که راهنما داره نگاه کنی میفهمی چیکار کنی

    هنوز انجامش ندادم..

    مثل اینکه الان لازم نیست و بعد امتحانا باید انجام بدیم

    سوال مشاوره ای

  • اکسترمم مطلق
    wanderingW wandering

    @mk-mahdi سلام
    e و j هر دو ماکزیمم مطلق این تابع هستن

    حسابان

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a در زیست گفته است:

    ۱. اینکه میگه در تمام مراحل میتوز یک یا دو ساختار در حال تجزیه هست (به جز اون مواردی که کتاب در برخی مراحل ذکر کرده) همون مولکول ATP هست؟

    مطمئن نیستم ولی امکانش هست
    بالاخره برای میتور انرژی لازمه و ATP مصرف میشه میتونه منظورش اونم باشه
    ولی جدا از اون توی کتاب هم گفته مواردی رو که تجزیه میشن

    ۲. آیا میتونیم بگیم در مرحله پرومتافاز برخی از سانترومر ها به دو رشته دوک و برخی به یک رشته دوک متصل هستند ولی در مرحله آنافاز همه به یک رشته دوک وصل هستند؟

    اینی که گفتی برای اولای پرومتافاز میتونه درست باشه ولی در اخر پرومتافاز هر سانترومر به دو رشته دوک متصل هست
    دلیلم هم اینه که برای بعد پرومتافاز از اتصال رشته ها به سانترومر حرفی زده نشده و ما میدونیم که توی متافاز هر سانترومر به دو رشته وصله پس میتونیم نتیجه بگیریم که در پرومتافاز (حداقل اخرش) هر سانترومر به دو رشته وصله

    زیست شناسی

  • تایید سوابق برای الان لازمه؟
    wanderingW wandering

    eliwe در تایید سوابق برای الان لازمه؟ گفته است:

    مرسی بابت توضیحات کاملت

    خواهش میکنم

    ثبت ناممو کامل کردم، یه تایید میخواست، فکر کنم تایید مدارک هویتی بود منظورت اونه؟

    فک نکنم اون باشه .موقع ثبت نام زدی؟نمره هاتو دیدی؟

    دیدم بعضیا تاپیک زده بودن ۷۰ تومن میخواست راست میگن؟ چرا از من نگرفت؟

    پس قطعا اون نیست چون تا پولو ندی نمیتونی تایید سوابقو انجام بدی
    جایی که گفتم رو برو ببین کجاست (ولی فعلا انجام نده)

    میگم الان که ثبت نامم کامل شده ینی انجامش دادم؟ چون یادم میاد سال قبل تاییدش کرده بودم

    ربطی به ثبت نام کنکور نداره

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a
    در مورد سوال سومت هم پاسخنامه درست گفته
    دوک تقسیم فقط تو مرحله تقسیم تشکیل میشن
    ولی اون رشته های سبزی که تو شکل دیده میشه همیشه تو سلول هستند
    اینو میشه از شکل ۷ قسمتی که مرحله اینترفاز رو نشون داده هم فهمید که قبل از اینکه خبری از تقسیم باشه هم یسری رشته هایی اطراف سانتریول ها دیده میشه
    در کل یسری رشته های پروتئینی غیر دوک همواره اطراف سانتریول ها هست چه در تقسیم چه در اینترفاز

    زیست شناسی

  • تایید سوابق برای الان لازمه؟
    wanderingW wandering

    eliwe خواهش میکنم ✨

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a خود همین شکل که اینا رو علامت نزده به عنوان دوک تقسیم
    گفته که ابی ها و قرمزا دوک تقسمن ولی سبزا نه
    خود دوک تقسیم ها رو هم به نوعی به دو دسته تقسیم کرده
    اونایی که با رنگ قرمز مشخص کرده به سانترومر متصل میشن (که در جدا کردن خواهری ها در انافاز میتوز و میوز ۲ و جدا کردن تتراد ها در انافاز میوز۱ نقش دارن)
    و اونایی که با رنگ ابی مشخص کرده به سانترومر متصل نمیشن (و در مرحله انافاز سبب کشیده شدن سلول میشن که کتاب حرفی نزده ازش ولی تو شکل یجورایی نشون داده)

    زیست شناسی

  • یه سوال...؟؟؟؟!
    wanderingW wandering

    Narges_ ممنونم✨

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a
    درمورد سوال اولت نظری ندارم
    ولی تقسیم سیتوپلاسم نابرابر به طور طبیعی هم میشه
    فصل تولید مثل گیاهان رو بخونی یه موردش رو میبینی اونجا میبینی که اولین میتوز تخم اصلی با یه سیتوکینز نابرابر همراهه که یه سلول بزرگ و یه سلول کوچیک تشکیل میشه

    زیست شناسی

  • یه سوال...؟؟؟؟!
    wanderingW wandering

    @Hamid-s
    ممنون

    الان نمیتونن ترمیم کنن؟؟
    تو شهریور و دی پاس نکردن
    مدرسه گفته که به مدرسه بزرگسالان ثبت نام کنه و واحدی پاس نشده رو تو خرداد ماه پاس کنه
    امتحانای خردادی که میدن برای سوابق کنکور تاثیر خواهد داشت؟؟
    و اینکه برای ثبت‌نام ترمیم یازدهم مشکلی پیش نمیاد واسشون؟

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a در زیست گفته است:

    اووهههه چه نکاتی!
    😄
    همین دوک های تقسیم آبی که به سانترومر متصل نمیشن، همونایی هستن که در مرحله آنافاز همراه با کشیده تر شدن سلول، طول خودشون هم (برخلاف دوک های تقسیم قرمز که دچار کاهش طول میشن) افزایش پیدا میکنه؟

    بله
    همین افزایش طول اینا توی کشیده تر شدن سلول نقش داره

    زیست شناسی

  • یه سوال...؟؟؟؟!
    wanderingW wandering

    @Hamid-s در یه سوال...؟؟؟؟! گفته است:

    ببخشید کدوم درس از کدوم پایه شون مونده؟

    فیزیک و ریاضی دوازدهم با فیزیک دهم

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a
    خب تا جایی که میتونم گزینه ها رو تحلیل میکنم
    گزینه ۱ : توی اینترفاز اصلا دوک تقسیم نداریم و دوک تقسیم برای تقسیم تشکیل میشه و اونایی که در اینترفاز اطراف سانتریول دیده میشن اسمشون دوک تقسیم نیست
    گزینه ۲ رو نمی‌فهمم کلا اینکه بیاد با تعدادشون بازی کنه بنظرم درست نیست و فکر نمیکنم کنکور بیاد به تعداشون گیره بده
    ولی احتمالا طراح این گزاره رو از روی شکل تقسیم میتوز اورده
    گزینه۳ که جوابمونه هم از شکل میتوز مراحل متافاز و انافاز میشه فهمید
    بلند ترین رشته ها میتونن در مجاورت غشا باشن و اون قسمت همپوشانی هم دیده میشه که انتهای رشته ها روی هم افتادن
    گزینه ۴ هم باز اومده به تعدادشون گیرداده ☹️ چون سه درسته پس این غلطه🤷

    زیست شناسی

  • یه سوال...؟؟؟؟!
    wanderingW wandering

    @Hamid-s
    ممنون
    یه سوال دیگه
    چطوره که ترمیم نمیتونه بده ولی تو امتحانای خرداد میتونه درساشو پاس کنه؟ امتحانشون جداست ؟

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a در زیست گفته است:

    متوجه شدم ممنونم از شما.

    خواهش میکنم ✿

    سوال اول رو نمیدونم باید از کی بپرسم شاید منظورش شکلشون باشه نه؟

    اره
    احتمالا منظورش همتا بودن یا نبودنشونه
    مثال کتاب برای کروموزوم های جنسی مال انسانه که همتا نیست اینجا نکته خارج از کتاب اورده و گفته که اینجوری نیست که همیشه غیر همتا باشن برخی از جانداران کروموزوم های جنسی همتا دارن...

    زیست شناسی

  • یه سوال...؟؟؟؟!
    wanderingW wandering

    @Hamid-s
    متوجه شدم
    خیلی ممنونم بابت راهنماییتون✨

    سوال مشاوره ای

  • زیست
    wanderingW wandering

    S.a.b.a اره راست میگی شکل‌ها شماتیکه و نمیشه روی تعدادشون بحث کرد

    زیست شناسی
  • 1
  • 2
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 27 / 29
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع