Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • موضوع حذف شده است!

    حل نشده
    1
    1
    1 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    5 بازدیدها
  • چطوری تحلیل میشه؟ اصلا ممکنه؟

    4
    2 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    120 بازدیدها
    پرستو باباییپ
    @Narges_ خواهش عزیزم ❤️
  • موضوع حذف شده است!

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    1 بازدیدها
  • اسپرم

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    27 بازدیدها
    msoq sharifM
    اسپرم بعد از لوله اپیدیدیم مگر توانایی حرکت بدست نمیاره پس چرا در لوله فالوپ لرای انجام لقاح نیاز به تاژک داره تا حرکت کنه؟
  • تمایز اسپرم

    6
    0 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    75 بازدیدها
    msoq sharifM
    @Anzw-18 :blossom:
  • لیمبیک و لوب های بویایی

    4
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    842 بازدیدها
    پرستو باباییپ
    @Fateme-Samaei در لیمبیک و لوب های بویایی گفته است: @_-Reza-_ خیلی ممنون، سوال اول که حل شد، ولی درباره سوال دوم، آزمون سنجش متصل در نظر نگرفته. گفته: لوب های بویایی به هیپوکامپ متصل نیستند، بلکه به بخش مجاور آن متصل هستند. خب این تکلیفش چیه؟ https://forum.alaatv.com/post/3333591 این تاپیکو یه نگاه بنداز
  • این یا اون ؟

    8
    1 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    320 بازدیدها
    پرستو باباییپ
    @_-Reza-_ آره دقیقا و خواهش می کنم 🌱🌸
  • لنفوسیت کمک کننده

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    88 بازدیدها
    msoq sharifM
    علت اینکه بعضی از لنفوسیت های T رو کمک کننده بهشون میگیم چی هست که تو بحث ایدز مطرح شدن؟
  • لنفوسیت عمل کننده

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    112 بازدیدها
    msoq sharifM
    لنفوسیت های خاطره فقط برای تشخیص آنتی ژن به کار میرن یا برای حمله هم استقاده میشن؟
  • تفاوت لنفوسیت ها

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    67 بازدیدها
    msoq sharifM
    اصلا لنفوسیتT علاوه بر حمله به یاخته های خودی به یاخته های غیر خودی هم حمله میکنه؟
  • پادتن

    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    21 بازدیدها
    msoq sharifM
    دوستان پاد تن ها در بدن فقط از طریق لنفوسیتB تولیدمیشن؟
  • آنتی ژن

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    32 بازدیدها
    msoq sharifM
    @msoq-sharif دوستان لنفوسیت هایTوB میتونن چندین نوع گیرنده داشته باشن. در حالتی که منظورمون گیرنده هورمون هایT3 وT4 باشه این روبرای لنوفسیتB میدونم برایT چطور؟
  • پلاسموسیت

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    20 بازدیدها
    msoq sharifM
    بچه ها خسته نباشید، ما غیر از لنفوسیت B نمیتونیم با T هم پلاسموسیت تولید کنیم و در نهایت به پادتن برسیم؟
  • تمایز لنفوسیت ها

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    174 بازدیدها
    msoq sharifM
    منظور از تمایز لنفوسیت ها چیه دوستان؟ تا اون جایی که من متوجه شدم تمایز یعنی اختصاصی شدن هر یک از اونها برای انجام کاری در خط سوم دفاعی اما جایی خوندم که تمایز میگفت یعنی بلوغ! و اون هم فقط برای لنفوسیتT هست و علاوه بر اون تیموسین هم در تمای اونها نقش داره دیگه دقیقا چیکار میکنه؟
  • لنفوسیت ها

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    14 بازدیدها
    msoq sharifM
    لنفوسیت ها در خارج از مغز استخوان هم میتونن تولید بشن درسته؟ چطور؟ گفته با برخورد اونها به گره لنفاوی تقسیم میشن ممنون یمشم توضیح بدید چطور؟
  • خط دفاعی

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    16 بازدیدها
    msoq sharifM
    دوستان، تب آخرین اقدام در خط دوم دفاعی هست و یعنی بعد از اون اگر کاری از دست تب کردن و بالا رفتن دما بر نیومد میریم به سراغ خط سوم؟
  • التهاب

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    18 بازدیدها
    msoq sharifM
    میخوام بدونم خروج خوناب در حین التهاب چه فایده ایی داره؟ به این خاطر هست که پروتئین های مکملی که در خوناب وجود دارن باعث تخریب باکتری ها شدن و فایده بیرون رفتن خوناب به این خاطر هست که این باکتری های آلوده هم خارج میشن؟
  • اینترفرون

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    10 بازدیدها
    msoq sharifM
    در اینترفرون نوع1 گفته شده پیک کوتاه برد داریم اما مگه پیک برای کی فرستاده میشه؟ منظور یاخته های مجاور اون سلول آلوده به ویروس هست که با ایجاد همین پیک مقاوم میشن؟
  • فصل دوم زیست دوازدهم تنظیم بیان ژن

    حل نشده
    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    94 بازدیدها
    1
    سلام آیا این جمله درسته؟ تنظیم بیان ژن در هنگام(در حین) ترجمه هم انجام می شود.
  • راسی و جانبی و این قضایا

    1
    1
    1 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    48 بازدیدها
    MaaahM
    بچه ها؛ اینجا میگه نوعی هورمون در این جوانه ها افزایش خواهد یافت، یعنی منظورش جوانه های جانبیه. خب مگه تو جوانه جانبی اتیلن زیاد نمیشد؟ چرا میگه اکسبن؟ اکسین که مال راسی هست [image: 1710358295509-img_20240313_225911_907.jpg]