Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • یازدهم

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    78 بازدیدها
    Amirmahdi NodehiA
    موقع پتانسیل آرامش هم نوار مغزی ثبت میشه؟
  • گوارش ترکیبی عصب

    3
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    225 بازدیدها
    Amirmahdi NodehiA
    @Nahal-0 ممنون
  • شیب غلظت یون های سدیم و پتاسیم

    2
    5
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    148 بازدیدها
    E
    [image: 1726758950818-img_20240918_231512-resized.jpg] [image: 1726758969459-img_20240919_183441-resized.jpg] [image: 1726759001579-img_20240919_183533-resized.jpg] سلام. منظورش از اینکه شیب غلظت یون ها تغییر می‌کنه چی هست؟ همیشه چه در پتانسیل عمل و چه در پتانسیل آرامش شیب غلظت یون های پتاسیم به سمت خارج یاخته و یون های سدیم به سمت داخل یاخته هست. [image: 1726759228606-img_20240918_231808-resized.jpg] منظور گزینه ۳ چی هست؟ [image: 1726759261684-img_20240918_232134-resized.jpg] وقتی میگه نوار مغزی نشان دهنده فعالیت الکتریکی یاخته های عصبی هست، یعنی موقعی که یاخته عصبی در حالت آرامش باشه نوار مغزی ثبت نمیشه؟ حتما باید پتانسیل عمل اتفاق بیوفته تا نوار مغزی ثبت بشه؟ @یازدهم @دوازدهم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا
  • کلیه

    3
    1
    0 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    101 بازدیدها
    E
    @Nahal-0 ممنونم از توضیحتون.
  • ریز لوله های پروتئینی

    4
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    265 بازدیدها
    Hg L 0H
    @آدمک @Nahal-0 متشکرم:sparkles:
  • شبکه عصبی روده ای

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    157 بازدیدها
    Amirmahdi NodehiA
    کتاب گفته میتونه مستقل از خود مختار فعالیت کنه. 😂 یعنی میتونه بدون اینکه پیام انقباض و لغو شو از عصبی مرکزی بگیره خودش کار کنه؟
  • سلام گزینه(د) رو توضیح بدین

    4
    1
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    210 بازدیدها
    f.nalistF
    سلام دوست عزیز برای بهتر دیده شدن سوالاتتون توسط کاربرا اون گروه رو منشن کنید و تایپکتون رو تبدیل به سوال کنید به صورتی که در تاپیک زیر توضیح داده شده https://forum.alaatv.com/post/2334084
  • گوارش ترکیبی عصب

    5
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    174 بازدیدها
    f.nalistF
    @Amirmahdi-Nodehi خواهش میکنم موفق باشید
  • اعصاب

    6
    4
    1 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    125 بازدیدها
    Amirmahdi NodehiA
    @saba-lotfi اسم کتاب چیه؟
  • زیست

    18
    4
    1 رای ها
    18 دیدگاه‌ها
    134 بازدیدها
    Hg L 0H
    @saba-lotfi خب نه این تو حالت کلی ربطش داده به قبل و بعد پتانسیل عمل اما شکل مد نظر همینی هست که خودش داخل سوال بهتون داده علت ربط دادنشم همون عبارت در هنگام هدایت پیام عصبی هستش فقط گزینه 4 به این حالت اشاره داره
  • سلام دوستان لطفاً راهنمایی کنید

    6
    1
    4 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    258 بازدیدها
    N
    @760a519cdf27b1 سلام من هر چی تست زدم از آی کیو جامع و میکرو طبقه بندی مثل خیلی سبز گرفته بودن
  • شیر بدون لاکتوز

    8
    4 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    277 بازدیدها
    L
    @Blue28 ممنونم💞✨
  • جواب این سوال کدوم گزینه میشه سوال 76

    4
    1
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    248 بازدیدها
    Reza-HR
    @760a519cdf27b1 خواهش می کنم
  • عروق خونی مغزی در لایه نرم شامه قرار دارند؟

    3
    2 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    114 بازدیدها
    Reza-HR
    @760a519cdf27b1 سلام بله مثل تمام اندام که مویرگ ها، به تغذیه، ایمنی، دفع مواد زائد و... کمک می کنن، این مویرگ های دستگاه عصبی مرکزی هم همین کار ها رو انجام میده. فقط فرقش اینه حساسیت بیشتری به تبادل مواد نشون میده و این خصوصیته که باعث میشه سد خونی مغزی یا خونی نخاعی ایجاد بشه
  • زیست

    10
    2
    4 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    251 بازدیدها
    N
    @saba-lotfi دقت کنید به گزینه گفته چهارمین سطح در جاندار(و از ویژگی هایی نه همه ی ویژگی ها استفاده کرده) نگفته خود دستگاه به تنهایی بیاد و ویژگی ها رو نشون بده! دستگاه در جاندار میتونه ویژگی هارو مثل هم ایستایی نشون بده(فقط یه مثال زدم)
  • تنفس

    2
    1
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    50 بازدیدها
    Blue28B
    @saba-lotfi [image: 1726306800556-1000004890.jpg] سلام شاید منظورش این شکله ژنش رو هم که تمام سلول ها دارن
  • زیست

    9
    2 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    73 بازدیدها
    HakoH
    گروه ریاضیا واسه زیست ؟شوخی میکنی
  • رونویسی

    6
    2 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    105 بازدیدها
    Zahra2020Z
    @Mery-Sh خواهش
  • خستم از شکل تقسیم گیاه

    1
    0 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    90 بازدیدها
    Hg L 0H
    سلام مجدد نکته تست میگه: رشته های دوک تقسیم انواع متعددی دارند ولی همگی از هر نوعی که باشند،حداقل از یک سو به یکی از قطبین یاخته منتهی می شوند. اولا که اون حداقل چی میگه؟مثال نقضی هست که از 2 طرف به قطبین منتهی بشه؟ دوما رو شکل میشه بهم این نکته رو نشون بدین؟(تقسیم گیاه باشه حتما) چون چیزی که خودم میبینم فقط بیرون اومدن رشته های دوک از هسته هست و همینطور بین کروموزوما تو شکل اول از سمت راست. @دوازدهم @یازدهم @تجربیا @بچه-های-تجربی-کنکور-1403
  • اینترفاز

    4
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    53 بازدیدها
    Hg L 0H
    @Blue28 و @پرستو-بابایی بر چه اساس این رو میگید؟ ممنون میشم بگید چون به هر حال زیسته و استنباطش رو میخوام بدونم