Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • مهندسی پروتئین

    حل شده
    2
    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    23 بازدیدها
    Blue28B
    سلام منم بنظرم طراح سوتی داده🤨
  • انتهای چسبنده

    حل شده
    2
    3
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    661 بازدیدها
    Blue28B
    سلام اون قسمت جزو انتهای چسبنده محسوب نمیشه اگر میخواین بهتر متوجه بشین نهایی زیست امسال همین خرداد 402 یادمه یه سوال داشت گفته بود انتهای چسبنده رو مشخص کنین برین پاسخنامه و سوال اونو ببینین
  • مهندسی پروتئین

    حل شده
    2
    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    16 بازدیدها
    آدمکآ
    چون میخوایم به مقدار زیادی از این محصول تولید کنیم باید همسانه سازی اون رو تو یه سلولی مثل باکتری که تقسیم سلولی سریعی داره انجام بدیم، یه باکتری تراژنی هی تند تند تقسیم میشه و همه سلولایی که تولید میشن این اینترفرون رو میسازن و نیاز مارو براورده میکنن
  • داداشم لیگاز

    حل شده
    2
    2
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    40 بازدیدها
    Blue28B
    سلام چون کتاب میگه در همسانه سازی دنا ماده وراثتی با ابزارهای مختلفی در خارج از یاخته تهیه و بوسیله یک ناقل همسانه سازی به درون ژنوم میزبان منتقل میشه(صفحه ۹۳)،و مرحله ای که لیگاز فعالیت میکنه قبل از مرحله وارد کردن دنای نوترکیب به ژنوم میزبان هست
  • تار کند و تند

    حل شده
    3
    1
    1 رای ها
    3 دیدگاه‌ها
    81 بازدیدها
    م
    @Mehrsa-14 دقیقا
  • موضوع حذف شده است!

    حل نشده
    2
    1
    1 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    7 بازدیدها
  • حداکثر فعالیت دنابسپاراز...؟!

    دوازدهم همانند سازی
    16
    1
    1 رای ها
    16 دیدگاه‌ها
    538 بازدیدها
    هویجججه
    @آدمک 🙏🙏
  • زایمان طبیعی

    7
    2 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    147 بازدیدها
    Blue28B
    @ariii ولش کن طراح احمیق بوده🙂😂🤝🕯️
  • فصل ۷یازدهم

    حل نشده
    2
    1
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    132 بازدیدها
    sALeH-_-S
    سلام . بنظرم منظور سوال هورمون استروژن میتونه باشه چون این هورمون باعث رشد و نمو دوباره دیواره رحم بعد از قاعدگی میشه . ما وقتی قاعدگی رو پشت سر میذاریم طبق متن کتاب ، شروع دوباره دوره جنسی با ترشح هورمون استروژن از فولیکول باعث تشکیل دوباره دیواره رحم و همینطور چین خوردگی ، حفره ها و اندوخته خونی زیاد میشه و ضخامت اون زیاد و زیادتر میشه و این رشد ممکنه تا روزهای 15 و 16 دوره جنسی ادامه داشته باشه . تو گزینه 2 بنظر من مشکلی نیست چون میتونیم بگیم به طور حتم بعد از هر قاعدگی دوره جنسی جدید رو پیش رو داریم و این بنظرم مشکلی نداره و نمیتونه نادرست باشه
  • انسولین

    حل شده
    4
    3
    0 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    36 بازدیدها
    Blue28B
    سلام متن کتابه که پیش هورمون به صورت یک زنجیره پلی پپتیدی هست(ص۱۰۲ اولین جمله بعد شکل) چیزی ک شمام میگین درسته اما متن و شکل کتاب اینجا انگار یه تناقض دارن،منم قبلن بهش برخورده بودم
  • لوله های پر پیچ و خم!

    حل شده
    17
    1 رای ها
    17 دیدگاه‌ها
    279 بازدیدها
    م
    @Ālbā 🪻
  • زیست فناوری

    حل شده
    5
    1
    2 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    25 بازدیدها
    Blue28B
    زیست دوازدهم صفحه ۱۰۵ گفته که زیست فناوری در مطالعخ در مورد دنای فسیل ها کاربرد داره
  • فتوسنتز🌱

    27
    1 رای ها
    27 دیدگاه‌ها
    270 بازدیدها
    پرستو باباییپ
    @ꜱʜᴀᴊᴀʀɪᴀɴ درسته دقیقا ولی اینجا داره میگه به اسید ۲ فسفاته اضافه میشه 😶
  • پرده های جنینی

    حل نشده
    2
    2
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    130 بازدیدها
    IIAIII
    @IIAII @تجربیا
  • جانوری

    15
    2 رای ها
    15 دیدگاه‌ها
    184 بازدیدها
    آدمکآ
    @ariii خواهش میکنم
  • هورمون پرولاکتین

    حل شده
    4
    1
    1 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    36 بازدیدها
    _
    @IIAII جای امضاست هرجا پیام بدم هست دیگ 😂 ناشناس ... خواهش میکنم
  • تشکیل جفت

    حل شده
    2
    1
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    20 بازدیدها
    آدمکآ
    [image: 1708182816895-c4f4d7e8-bd9b-43e3-8e0c-1a5b4bc5af21-image.png]
  • زیست دهم

    10
    0 رای ها
    10 دیدگاه‌ها
    57 بازدیدها
    هویجججه
    @N-Sz می‌تونه از از بقیه بزاق توسط مری اومده باشه
  • zist zist

    12
    0 رای ها
    12 دیدگاه‌ها
    75 بازدیدها
    Z.nsZ
    @مآهور تشکر
  • موضوع حذف شده است!

    1
    1
    22 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    155 بازدیدها