Skip to content

زیست شناسی

مرتبط با درس زیست شناسی- دوره های مختلف

10.5k موضوع ها 139.9k دیدگاه‌ها

زیر دسته‌بندی‌


  • 34 موضوع ها
    284 دیدگاه‌ها
    N
    [image: 1697317581830-screenshot_20231015_002824_samsung-notes.jpg] خب دوستان در این ص هم باز کلی نکته هست😂 که طراح میتونه ازش سوال طرح کنه ... اولش که با چرا و چگونه سوال پرسیده ، هرکدوم رو اگه قسمت سوالیش رو حذف کنید ، به صورت خبری درمیاد که همشون نکته حساب میشن و طراح میتونه از اینا استفاده کنه ! یا میتونه بگه زیست شناسان به دنبال چرایی فلان چیز هستن یا دنبال چگونگی فلان چیز هستن ... بازهم میگم قیدها خیلی مهم هستن ! هرکدوم از اونایی که دورشون خط کشیدم یا هایلایت کردم ، کوچکترین تغییری داشته باشن ، کل حمله غلط میشه مثلا بگید این جمله درسته یا غلطه : امروزه بسیاری از بیماری ها مثل بیماری افزایش فشار خون که حدود صدسال پیش منجر به مرگ می‌شدند ، متوقف شده اند
  • کروموزوم

    حل شده
    5
    2
    3 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    114 بازدیدها
    پرستو باباییپ
    @parsa_tabaei بله و خواهش می کنم
  • گوارش چربی ها

    11
    1
    2 رای ها
    11 دیدگاه‌ها
    248 بازدیدها
    هویجججه
    @Foruzan-Taheri ❤️
  • تالاموس و رابط پینه ای

    5
    0 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    383 بازدیدها
    vivienneV
    @Fateme-Samaei بله همون جسم سفیده که کشیده شده من تو تست ها هم دیدم که گفته زیر رابط پینه ای
  • یاخته های فولیکولی

    حل شده
    14
    0 رای ها
    14 دیدگاه‌ها
    890 بازدیدها
    آدمکآ
    @علی-دریاگرد در یاخته های فولیکولی گفته است: یه سوال یاخته های فولیکولی ک در چرخه ی تخمدانی در اطراف اووسیت هستن آیا به هردو اووسیت یعنی هم اولیه و هم ثانویه غذا رسانی میکنن ؟ بله اووسیت اولیه که مشخصه راجب اووسیت ثانویه هم باید بگم همونایی که باهاش خارج میشن و درواقع لایه خارجی اووسیت ثانویه رو تشکیل میدن تو تغذیه و حفاظت ازش نقش دارن
  • میشه این دوتارو توضیح بدین ^^

    حل شده
    2
    1
    0 رای ها
    2 دیدگاه‌ها
    129 بازدیدها
    آدمکآ
    منظورش از (د) اینه [image: 1707736146301-74be1d99-bc34-48d2-a5cc-3f64d037cd74-image.png] منظورش از (ج) اینه [image: 1707736223250-09afef04-cceb-418a-bb79-2a61ae82fe06-image.png]
  • چرخه کربس

    حل شده
    4
    1
    2 رای ها
    4 دیدگاه‌ها
    89 بازدیدها
    parsa_tabaeiP
    @_-Reza-_ که این طور ممنون ♥️
  • زنجیره انتقال الکترون

    14
    1 رای ها
    14 دیدگاه‌ها
    506 بازدیدها
    Fateme SamaeiF
    @هویججج پس این حرفی که سنجش زده که همشون آنزیم هستن هم غلطه، درسته؟
  • ماهی

    1
    1 رای ها
    1 دیدگاه‌ها
    28 بازدیدها
    Fateme SamaeiF
    سلام دوستان کتاب من گفته بزرگترین باله ماهی و همچنین دورترین باله ماهی از قلب، باله پشتیه. مگه باله دمی دورتر از قلب و بزرگترین باله نیست؟ چرا اینجوری گفته؟
  • راست میگه؟!

    حل شده
    7
    5 رای ها
    7 دیدگاه‌ها
    102 بازدیدها
    N_saniN
    @پرستو-بابایی 💓
  • فصل۵ ۱۲

    93
    1
    2 رای ها
    93 دیدگاه‌ها
    3k بازدیدها
    Sama_nehS
    @N-Sz خواهش میکنم ✨ فقط اگه با توضیحم متوجه نشدید بگید دوباره بگم یا بقیه دوستان بگن بعضی وقتا حس میکنم خوب توضیح نمیدم پس حتما بگید تا درست کنم
  • زیست۱۲

    8
    1
    0 رای ها
    8 دیدگاه‌ها
    53 بازدیدها
    Z.nsZ
    @آدمک درسته خیلی ممنونم
  • زیست

    46
    1 رای ها
    46 دیدگاه‌ها
    302 بازدیدها
    Z.nsZ
    سلام میشه این تست رو بررسی کنید توضیح بدید ممنون میشه گزینه یک [image: 1707593188562-img_-_.jpg] @تجربیا @بچه-های-تجربی-کنکور-1402 @دوازدهم
  • تنفس هوازی در...

    5
    1
    1 رای ها
    5 دیدگاه‌ها
    157 بازدیدها
    f.nalistF
    @Sama_neh خواهش میکنم
  • درست یا غلط؟

    6
    0 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    85 بازدیدها
    آدمکآ
    @N-Sz خواهش میکنم
  • از ماده به انرژی

    حل شده
    9
    1
    1 رای ها
    9 دیدگاه‌ها
    107 بازدیدها
    Sama_nehS
    @پرستو-بابایی خواهش میکنم ✨
  • سوالات مختلف من از زیست آسون یا سختشو نمیدونم:)

    113
    6 رای ها
    113 دیدگاه‌ها
    706 بازدیدها
    Sama_nehS
    @آدمک در سوالات مختلف من از زیست آسون یا سختشو نمیدونم:) گفته است: اوضاع خیلییی بد میشه اره راست میگید🫠 بنظر من همین نگاه کافیه که : درون ریز بودنه یک یاخته شرطش اینه هورمون رو به خون بریزه (دقت داشته باشیم این یاخته ممکنه انواع پیک ها و مولکول های دیگه رو هم به خون بریزه ولی ترشح هورمون بهش اون لقب رو داده) +++...
  • سوالات فصل ایمنی 😬💔

    66
    3 رای ها
    66 دیدگاه‌ها
    557 بازدیدها
    آدمکآ
    @پرستو-بابایی خواهش میکنم
  • Zist

    حل نشده
    23
    1
    1 رای ها
    23 دیدگاه‌ها
    288 بازدیدها
    Z.nsZ
    @parsa_tabaei بله متوجه شدم تشکر
  • زیست2 درمورد گویچه ی قرمز و هورمون

    6
    2 رای ها
    6 دیدگاه‌ها
    254 بازدیدها
    Sama_nehS
    @Maryv3 خواهش میکنم ✨
  • آسونه ولی دارم متوجهش نمیشم...

    56
    1
    2 رای ها
    56 دیدگاه‌ها
    1k بازدیدها
    هویجججه
    @parsa_tabaei خود بچه های اینجا نوشتن تو تایپک ها بگردین پیدا میکنین