Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. الانم میشه کاری کرد؟ امیدی هست ؟ و ............... ( راهنمای شما در این 7 هفته باقی مانده تا کنکور )
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
صبح بخیر ✨ توی درس هفتم سودای عشق ترک خود بکند اینجا گروه مفتولی ترک خود هستش الان بخوایم روات تر بکنیمش میشه خود را ترک بکند خود م. الیه در حالت اولیه متن ولی در حالت تبدیل یافته خود را ترک بکند این حالت اتفاق نمی افته الان دستور این بخش چی میشه @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی

الانم میشه کاری کرد؟ امیدی هست ؟ و ............... ( راهنمای شما در این 7 هفته باقی مانده تا کنکور )

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده مشاوره تحصیلی
105 دیدگاه‌ها 21 کاربران 9.1k بازدیدها 20 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • royaaaR آفلاین
    royaaaR آفلاین
    royaaa
    دانش آموزان آلاء
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #25

    این جدولا ک مختص ریاضیاس پس تجربیا چی اقای اسماعیلی ؟ :-(

    Success Is Coming Soon

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    5
    • behnam_esmaeeliB behnam_esmaeeli

      0_1495348145317_راهنمای درس فیزیک در رشته ریاضی.jpg

      @دانش آموزان آلاء

      behnam_esmaeeliB آفلاین
      behnam_esmaeeliB آفلاین
      behnam_esmaeeli
      مشاور ابریشم
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #26

      0_1495554221657_راهنمای درس ریاضی در رشته تجربی.jpg

      @دانش آموزان آلاء

      Marjan 77M 1 پاسخ آخرین پاسخ
      5
      • ARTHURA آفلاین
        ARTHURA آفلاین
        ARTHUR
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #27

        تگ نشدن بچه ها :)

        فارغ-التحصیلان-آلاء
        دانش-آموزان-آلاء
        خیرین-کوچک-دریا-دل

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • M آفلاین
          M آفلاین
          Mashlab313
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #28

          اقای اسماعیلی سخته ادمی که چنــــدین ماه کم کاری کرد تو این یه ماه این همه مطلبو جمع کنه!! نشدنیه !! چون واقعا هم حجم مطالب بالاس و هم تستا زیاد

          behnam_esmaeeliB 1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • M Mashlab313

            اقای اسماعیلی سخته ادمی که چنــــدین ماه کم کاری کرد تو این یه ماه این همه مطلبو جمع کنه!! نشدنیه !! چون واقعا هم حجم مطالب بالاس و هم تستا زیاد

            behnam_esmaeeliB آفلاین
            behnam_esmaeeliB آفلاین
            behnam_esmaeeli
            مشاور ابریشم
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط behnam_esmaeeli انجام شده
            #29

            Mashlab313
            خب کسی که تا الان کم کاری کرده قطعا از کسایی که تا الان انجام وظیفه کردن عقب تره
            اما کنکور فقط خوندن نیست و باهوش درس خوندن و مهندسی کردن مطالب خیلی کار مهمیه و ایناست که آدم های موفق در کنکور رو متمایز می کنه
            نا امیدی و یاس گران بها ترین وسیله شیطانه
            هر جا که نا امید بودید بدونید که شیطان بغل دست شماست
            به گذشته فکر نکنید و نگاهتون به آینده باشه
            قطعا کسی که با امید و انرژی درس می خونه خیلی موفق تره نسبت به یه آدم بی خیال یا ناامید
            امیدتون به خدا باشه و با تمام توان و انرژی به درس خوندن ادامه بدید قطعا نتیجش رو می بینید
            تجربه به من ثابت کرده که یاس و نا امیدی برکت رو از بین می بره اجازه ندید شیطان با وسوسه کردن گاه و بیگاه شما ارزشمند ترین سرمایه شما که وقت شماست رو هدر بده
            در گوشی :
            هر وقت نا امید شدی 2 رکعت نماز هدیه کن به مادر امام زمان و با تمام وجودت به کارت ادامه بده
            اللهم عجل لولیک الفرج

            M F 2 پاسخ آخرین پاسخ
            6
            • behnam_esmaeeliB آفلاین
              behnam_esmaeeliB آفلاین
              behnam_esmaeeli
              مشاور ابریشم
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #30

              به امید خدا بعد از امتحانات نهایی یه سری تست و آزمون براتون قرار میدیم که حتما کمکتون می کنه

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              6
              • behnam_esmaeeliB behnam_esmaeeli

                Mashlab313
                خب کسی که تا الان کم کاری کرده قطعا از کسایی که تا الان انجام وظیفه کردن عقب تره
                اما کنکور فقط خوندن نیست و باهوش درس خوندن و مهندسی کردن مطالب خیلی کار مهمیه و ایناست که آدم های موفق در کنکور رو متمایز می کنه
                نا امیدی و یاس گران بها ترین وسیله شیطانه
                هر جا که نا امید بودید بدونید که شیطان بغل دست شماست
                به گذشته فکر نکنید و نگاهتون به آینده باشه
                قطعا کسی که با امید و انرژی درس می خونه خیلی موفق تره نسبت به یه آدم بی خیال یا ناامید
                امیدتون به خدا باشه و با تمام توان و انرژی به درس خوندن ادامه بدید قطعا نتیجش رو می بینید
                تجربه به من ثابت کرده که یاس و نا امیدی برکت رو از بین می بره اجازه ندید شیطان با وسوسه کردن گاه و بیگاه شما ارزشمند ترین سرمایه شما که وقت شماست رو هدر بده
                در گوشی :
                هر وقت نا امید شدی 2 رکعت نماز هدیه کن به مادر امام زمان و با تمام وجودت به کارت ادامه بده
                اللهم عجل لولیک الفرج

                M آفلاین
                M آفلاین
                Mashlab313
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #31

                @behnam.sharif92gmail.com :pray:

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • behnam_esmaeeliB آفلاین
                  behnam_esmaeeliB آفلاین
                  behnam_esmaeeli
                  مشاور ابریشم
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط فااطمه انجام شده
                  #32

                  ❌10 نکته مهم برای مطالعه در ماه مبارک رمضان👇👇
                  کنکور سال96 و حتی امتحانات نهایی؛ چندمین سالی است که قسمتی مهم از آن در ماه رمضان و تماماً در تابستان واقع شده و از قضا این ایّام مقارن با زمانی است که اغلب داوطلبان در گام‏های پایانی در مسیر آماده‏ سازی خود برای کنکور هستند. بنابراین ضروری است با پاسخ به این پرسش که «در ماه رمضان چگونه درس بخوانیم؟»، دغدغه‏ هایی از داوطلبان کوشا را برطرف کنیم.

                  1 - اُفت طبیعی است اما می‏توان به گونه‏ای برنامه‏ ریزی کرد که میزان و کیفیّت ساعات مطالعاتی کاهش پیدا نکند.

                  2 - توقّف ممنوع : بزرگ‏ترین اشتباه را کسانی مرتکب می‏شوند که با نگرانی از کاهش ساعات و یا کیفیت مطالعه، فعالیت درسی خود را متوقف می‏کنند.
                  3 - قدر فرصت برای پیشرفت را بدانید: برنامه ‏ریزی صحیح کمک می‏کند تا با اندکی جا‏به‏ جایی در زمان‏های آزاد، فرصت مطلوبی برای فعالیت درسی در اختیار قرار بگیرد. بهتر است بدانید بی برنامگی در این ایام بسیاری از رقیبانتان را زمین گیر میکند.
                  4- برای امادگی و شبیه سازی روز کنکور و تنظیم ساعت بیولوژیک خود، حتما ساعت 7 تا 11 صبح بیدار باشید.
                  5- پرهیز از تغییر ساعات بدن در طول شبانه روز
                  بعضی از بچه ها در ماه رمضان جای شب و روز رو عوض می کنن که این کار رو ما زیاد توصیه نمی کنیم چون سبب تغییر ساعت بیولوژیک بدن میشه و عواقب دیگری رو بعد از این ایام برای شما داره.
                  اول اینکه 👈بهترین زمان خواب عمیق که در شب است رو از دست میدهید.
                  زیرا تحقیقات نشون داده که بهترین زمان برای داشتن خواب عمیق و کامل بین ساعات 11 شب تا 5 صبح اتفاق میفته و هیچ چیز نمی تونه جای خواب شب رو بگیره.
                  دوم اینکه👈تغییر ساعت بیولوژیکی بدن به این شدت اصلاً توصیه نمیشه و بعد از ماه مبارک بازگرداندن اون به حالت عادی برای شما بسیار مشکل خواهد بود. و احتمالا هنگام کنکور، که صبحه نتونین ساعت اوج مطالعه و یادآوری را برگردونین و بجای هوشیاری در خواب خواهید بود.
                  پس بهتره بعد از سحری 4:15 تا حدود 5 هم نماز صبح رو بخونید و چند دقیقه ای دعا و این زمان به هضم غذای شما و آماده به کار شدن بدن شما هم کمک می کنه و بعد آماده مطالعه بشید
                  سعی کنید حداقل نیم ساعت بعد از خوردن سحری و افطار مطالعه نکنید چون فشار خون به دلیل پر بودن معده بروی مغز کاهش پیدا می کند.
                  بنابر این در روزهای ماه رمضان ساعت مطالعه شما 8تا12 ساعت خواهد بود. این ساعت هم خیلی معقول و خوبه و جای هیچ نگرانی نیست
                  6- دروس مهم و سنگین در ساعات ابتدایی بعد از سحر ( البته رعایت یک ساعت استراحت بعد از خوردن سحری ) گنجانده شود چون سطح قند خون که برای عملکرد مغز مفید است در بالاترین سطح می باشد
                  7_تا ظهر نهایت استفاده رو ببرید و بعد از ظهر از مغزتون کمتر کار بکشید چون سریعا قند خون مصرف میشه و ساعات منتهی به افطار برای شما قابل تحمل نخواهد بود
                  توجه داشته باشید در زمان گرسنگی به هیچ وجه فعالیت ذهنی یا درسی ( فعالیت مغزی ) نداشته باشید چون اثرات مخربی بروی مغز خواهخواهد داشت
                  8- از غذاهای پُر فیبر، زیاد مصرف کنید. این غذاها شامل: میوه ها، سبزیجات، حبوبات و تمامی غلات می باشد. این ها جزو گروه کربوهیدرات های مفید می باشند.
                  9-افطار را با خرما، کشمش، عسل و بطورکلی با یک قند طبیعی آغازکنید. به این ترتیب اشتها کنترل می شود و پرخوری کمترپیش می‌آید.
                  خوردن چای شیرین کم رنگ، شیر گرم، فرنی و حلیم کم ‌روغن در آغاز افطار مناسب است.
                  10- دو نوع ساعت مناسب برای برنامه ریزی شما ارائه میدهم، شما یکی را انتخاب کرده و بین 10 تا 12 ساعت مطالعه داشته باشید.
                  ❌نوع اول:
                  4و نیم صبح تا 11 صبح
                  9غروب تا 3ونیم صبح (13 ساعت)
                  ❌نوع دوم
                  4ونیم صبح تا 1 ظهر
                  9غروب تا 1 شب (12 ساعت)

                  سر به زیر و سربلند باشید

                  MmdasnM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  9
                  • behnam_esmaeeliB behnam_esmaeeli

                    ❌10 نکته مهم برای مطالعه در ماه مبارک رمضان👇👇
                    کنکور سال96 و حتی امتحانات نهایی؛ چندمین سالی است که قسمتی مهم از آن در ماه رمضان و تماماً در تابستان واقع شده و از قضا این ایّام مقارن با زمانی است که اغلب داوطلبان در گام‏های پایانی در مسیر آماده‏ سازی خود برای کنکور هستند. بنابراین ضروری است با پاسخ به این پرسش که «در ماه رمضان چگونه درس بخوانیم؟»، دغدغه‏ هایی از داوطلبان کوشا را برطرف کنیم.

                    1 - اُفت طبیعی است اما می‏توان به گونه‏ای برنامه‏ ریزی کرد که میزان و کیفیّت ساعات مطالعاتی کاهش پیدا نکند.

                    2 - توقّف ممنوع : بزرگ‏ترین اشتباه را کسانی مرتکب می‏شوند که با نگرانی از کاهش ساعات و یا کیفیت مطالعه، فعالیت درسی خود را متوقف می‏کنند.
                    3 - قدر فرصت برای پیشرفت را بدانید: برنامه ‏ریزی صحیح کمک می‏کند تا با اندکی جا‏به‏ جایی در زمان‏های آزاد، فرصت مطلوبی برای فعالیت درسی در اختیار قرار بگیرد. بهتر است بدانید بی برنامگی در این ایام بسیاری از رقیبانتان را زمین گیر میکند.
                    4- برای امادگی و شبیه سازی روز کنکور و تنظیم ساعت بیولوژیک خود، حتما ساعت 7 تا 11 صبح بیدار باشید.
                    5- پرهیز از تغییر ساعات بدن در طول شبانه روز
                    بعضی از بچه ها در ماه رمضان جای شب و روز رو عوض می کنن که این کار رو ما زیاد توصیه نمی کنیم چون سبب تغییر ساعت بیولوژیک بدن میشه و عواقب دیگری رو بعد از این ایام برای شما داره.
                    اول اینکه 👈بهترین زمان خواب عمیق که در شب است رو از دست میدهید.
                    زیرا تحقیقات نشون داده که بهترین زمان برای داشتن خواب عمیق و کامل بین ساعات 11 شب تا 5 صبح اتفاق میفته و هیچ چیز نمی تونه جای خواب شب رو بگیره.
                    دوم اینکه👈تغییر ساعت بیولوژیکی بدن به این شدت اصلاً توصیه نمیشه و بعد از ماه مبارک بازگرداندن اون به حالت عادی برای شما بسیار مشکل خواهد بود. و احتمالا هنگام کنکور، که صبحه نتونین ساعت اوج مطالعه و یادآوری را برگردونین و بجای هوشیاری در خواب خواهید بود.
                    پس بهتره بعد از سحری 4:15 تا حدود 5 هم نماز صبح رو بخونید و چند دقیقه ای دعا و این زمان به هضم غذای شما و آماده به کار شدن بدن شما هم کمک می کنه و بعد آماده مطالعه بشید
                    سعی کنید حداقل نیم ساعت بعد از خوردن سحری و افطار مطالعه نکنید چون فشار خون به دلیل پر بودن معده بروی مغز کاهش پیدا می کند.
                    بنابر این در روزهای ماه رمضان ساعت مطالعه شما 8تا12 ساعت خواهد بود. این ساعت هم خیلی معقول و خوبه و جای هیچ نگرانی نیست
                    6- دروس مهم و سنگین در ساعات ابتدایی بعد از سحر ( البته رعایت یک ساعت استراحت بعد از خوردن سحری ) گنجانده شود چون سطح قند خون که برای عملکرد مغز مفید است در بالاترین سطح می باشد
                    7_تا ظهر نهایت استفاده رو ببرید و بعد از ظهر از مغزتون کمتر کار بکشید چون سریعا قند خون مصرف میشه و ساعات منتهی به افطار برای شما قابل تحمل نخواهد بود
                    توجه داشته باشید در زمان گرسنگی به هیچ وجه فعالیت ذهنی یا درسی ( فعالیت مغزی ) نداشته باشید چون اثرات مخربی بروی مغز خواهخواهد داشت
                    8- از غذاهای پُر فیبر، زیاد مصرف کنید. این غذاها شامل: میوه ها، سبزیجات، حبوبات و تمامی غلات می باشد. این ها جزو گروه کربوهیدرات های مفید می باشند.
                    9-افطار را با خرما، کشمش، عسل و بطورکلی با یک قند طبیعی آغازکنید. به این ترتیب اشتها کنترل می شود و پرخوری کمترپیش می‌آید.
                    خوردن چای شیرین کم رنگ، شیر گرم، فرنی و حلیم کم ‌روغن در آغاز افطار مناسب است.
                    10- دو نوع ساعت مناسب برای برنامه ریزی شما ارائه میدهم، شما یکی را انتخاب کرده و بین 10 تا 12 ساعت مطالعه داشته باشید.
                    ❌نوع اول:
                    4و نیم صبح تا 11 صبح
                    9غروب تا 3ونیم صبح (13 ساعت)
                    ❌نوع دوم
                    4ونیم صبح تا 1 ظهر
                    9غروب تا 1 شب (12 ساعت)

                    سر به زیر و سربلند باشید

                    MmdasnM آفلاین
                    MmdasnM آفلاین
                    Mmdasn
                    فارغ التحصیلان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #33

                    @behnam.sharif92gmail.com ممنون از راهنماییتون :heart:

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    3
                    • behnam_esmaeeliB behnam_esmaeeli

                      0_1495554221657_راهنمای درس ریاضی در رشته تجربی.jpg

                      @دانش آموزان آلاء

                      Marjan 77M آفلاین
                      Marjan 77M آفلاین
                      Marjan 77
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #34

                      @behnam.sharif92gmail.com در الانم میشه کاری کرد؟ امیدی هست ؟ و ............... ( راهنمای شما در این 7 هفته باقی مانده تا کنکور ) گفته است:

                      0_1495554221657_راهنمای درس ریاضی در رشته تجربی.jpg

                      @دانش آموزان آلاء

                      سلام میشه لطفا واسه فیزیک تجربی هم بزارید؟

                      Marjan 77M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      2
                      • paripariP آفلاین
                        paripariP آفلاین
                        paripari
                        فارغ التحصیلان آلاء
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #35

                        پس هنوزم میشه ی کاری کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                        رتبه لا سی هزار بیاد پایینه4هزار؟
                        :)) :D :D :D

                        دانشجو
                        کمک در امور مشاوره بصورت رایگان دراسرع وقت :)

                        behnam_esmaeeliB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        1
                        • behnam_esmaeeliB behnam_esmaeeli

                          Mashlab313
                          خب کسی که تا الان کم کاری کرده قطعا از کسایی که تا الان انجام وظیفه کردن عقب تره
                          اما کنکور فقط خوندن نیست و باهوش درس خوندن و مهندسی کردن مطالب خیلی کار مهمیه و ایناست که آدم های موفق در کنکور رو متمایز می کنه
                          نا امیدی و یاس گران بها ترین وسیله شیطانه
                          هر جا که نا امید بودید بدونید که شیطان بغل دست شماست
                          به گذشته فکر نکنید و نگاهتون به آینده باشه
                          قطعا کسی که با امید و انرژی درس می خونه خیلی موفق تره نسبت به یه آدم بی خیال یا ناامید
                          امیدتون به خدا باشه و با تمام توان و انرژی به درس خوندن ادامه بدید قطعا نتیجش رو می بینید
                          تجربه به من ثابت کرده که یاس و نا امیدی برکت رو از بین می بره اجازه ندید شیطان با وسوسه کردن گاه و بیگاه شما ارزشمند ترین سرمایه شما که وقت شماست رو هدر بده
                          در گوشی :
                          هر وقت نا امید شدی 2 رکعت نماز هدیه کن به مادر امام زمان و با تمام وجودت به کارت ادامه بده
                          اللهم عجل لولیک الفرج

                          F آفلاین
                          F آفلاین
                          fatemeh007
                          دانش آموزان آلاء
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #36

                          @behnam.sharif92gmail.com
                          اقای اسماعیلی من که خیلی افتضاحم و بعد از امتحانات ترم که از شنبه دوهفته دیگه میشه میخام بشینم درست وحسابی وبدون بلند پروازی بیجا بخونم واسه سال بعد ان شاالله
                          اما تو تابستون کدوم ازمون خوبه واز مهر به بعد کدوم ؟؟؟؟؟؟باتوجه به سطح الان من که ضعیم مثلا درحد 30هزار کشورم همین الان:cry:
                          ممنون میشم راهنماییم کنید
                          @behnam-sharif92gmail-com

                          F behnam_esmaeeliB 2 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • F fatemeh007

                            @behnam.sharif92gmail.com
                            اقای اسماعیلی من که خیلی افتضاحم و بعد از امتحانات ترم که از شنبه دوهفته دیگه میشه میخام بشینم درست وحسابی وبدون بلند پروازی بیجا بخونم واسه سال بعد ان شاالله
                            اما تو تابستون کدوم ازمون خوبه واز مهر به بعد کدوم ؟؟؟؟؟؟باتوجه به سطح الان من که ضعیم مثلا درحد 30هزار کشورم همین الان:cry:
                            ممنون میشم راهنماییم کنید
                            @behnam-sharif92gmail-com

                            F آفلاین
                            F آفلاین
                            fatemeh007
                            دانش آموزان آلاء
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #37

                            fatemeh007
                            من میخام درسارو از پایه بخونم یعنی از سال اول دبیرستان چون مشکل ضعف پایه اس بیشتر
                            طبق روش برنامه ریزی اقای امینی رادهم برای خودم برنامه نوشتم و چون عادت به مطالعه زیاد ندارم از روزی6ساعت شروع خواهم کرد
                            ولی قراره یکی از ازمونا تو خونه خودم حل کنم
                            منتظر راهنماییتون هستم:hibiscus:

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            1
                            • Marjan 77M Marjan 77

                              @behnam.sharif92gmail.com در الانم میشه کاری کرد؟ امیدی هست ؟ و ............... ( راهنمای شما در این 7 هفته باقی مانده تا کنکور ) گفته است:

                              0_1495554221657_راهنمای درس ریاضی در رشته تجربی.jpg

                              @دانش آموزان آلاء

                              سلام میشه لطفا واسه فیزیک تجربی هم بزارید؟

                              Marjan 77M آفلاین
                              Marjan 77M آفلاین
                              Marjan 77
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #38

                              Marjan 77 در الانم میشه کاری کرد؟ امیدی هست ؟ و ............... ( راهنمای شما در این 7 هفته باقی مانده تا کنکور ) گفته است:

                              @behnam.sharif92gmail.com در الانم میشه کاری کرد؟ امیدی هست ؟ و ............... ( راهنمای شما در این 7 هفته باقی مانده تا کنکور ) گفته است:

                              0_1495554221657_راهنمای درس ریاضی در رشته تجربی.jpg

                              @دانش آموزان آلاء

                              سلام میشه لطفا واسه فیزیک تجربی هم بزارید؟

                              اقای اسماعیلی خواهش میکنم زودتر بزارید،خیلی لازمش دارم...
                              @behnam-sharif92gmail-com

                              behnam_esmaeeliB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              1
                              • paripariP paripari

                                پس هنوزم میشه ی کاری کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                رتبه لا سی هزار بیاد پایینه4هزار؟
                                :)) :D :D :D

                                behnam_esmaeeliB آفلاین
                                behnam_esmaeeliB آفلاین
                                behnam_esmaeeli
                                مشاور ابریشم
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #39

                                paripari
                                سلام بله چرا که نه

                                paripariP 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • F fatemeh007

                                  @behnam.sharif92gmail.com
                                  اقای اسماعیلی من که خیلی افتضاحم و بعد از امتحانات ترم که از شنبه دوهفته دیگه میشه میخام بشینم درست وحسابی وبدون بلند پروازی بیجا بخونم واسه سال بعد ان شاالله
                                  اما تو تابستون کدوم ازمون خوبه واز مهر به بعد کدوم ؟؟؟؟؟؟باتوجه به سطح الان من که ضعیم مثلا درحد 30هزار کشورم همین الان:cry:
                                  ممنون میشم راهنماییم کنید
                                  @behnam-sharif92gmail-com

                                  behnam_esmaeeliB آفلاین
                                  behnam_esmaeeliB آفلاین
                                  behnam_esmaeeli
                                  مشاور ابریشم
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #40

                                  fatemeh007
                                  سلام
                                  شما حتما از همین امروز درست و حسابی شروع کن به خوندن و وقت رو از دست نده
                                  رشتتون چیه؟
                                  در مورد سال بعد هم به نظر من بعد از کنکورتون تصمیم بگیرید.

                                  F 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • Marjan 77M Marjan 77

                                    Marjan 77 در الانم میشه کاری کرد؟ امیدی هست ؟ و ............... ( راهنمای شما در این 7 هفته باقی مانده تا کنکور ) گفته است:

                                    @behnam.sharif92gmail.com در الانم میشه کاری کرد؟ امیدی هست ؟ و ............... ( راهنمای شما در این 7 هفته باقی مانده تا کنکور ) گفته است:

                                    0_1495554221657_راهنمای درس ریاضی در رشته تجربی.jpg

                                    @دانش آموزان آلاء

                                    سلام میشه لطفا واسه فیزیک تجربی هم بزارید؟

                                    اقای اسماعیلی خواهش میکنم زودتر بزارید،خیلی لازمش دارم...
                                    @behnam-sharif92gmail-com

                                    behnam_esmaeeliB آفلاین
                                    behnam_esmaeeliB آفلاین
                                    behnam_esmaeeli
                                    مشاور ابریشم
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #41

                                    Marjan 77 0_1496405550225_راهنمای درس فیزیک در رشته تجربی.jpg

                                    Marjan 77M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    2
                                    • behnam_esmaeeliB behnam_esmaeeli

                                      Marjan 77 0_1496405550225_راهنمای درس فیزیک در رشته تجربی.jpg

                                      Marjan 77M آفلاین
                                      Marjan 77M آفلاین
                                      Marjan 77
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #42

                                      @behnam.sharif92gmail.com خیلی ممنونم از شما

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • behnam_esmaeeliB behnam_esmaeeli

                                        fatemeh007
                                        سلام
                                        شما حتما از همین امروز درست و حسابی شروع کن به خوندن و وقت رو از دست نده
                                        رشتتون چیه؟
                                        در مورد سال بعد هم به نظر من بعد از کنکورتون تصمیم بگیرید.

                                        F آفلاین
                                        F آفلاین
                                        fatemeh007
                                        دانش آموزان آلاء
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #43

                                        @behnam.sharif92gmail.com
                                        سلام:cherry_blossom:
                                        باشه
                                        رشتم تجربیه

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        0
                                        • behnam_esmaeeliB behnam_esmaeeli

                                          paripari
                                          سلام بله چرا که نه

                                          paripariP آفلاین
                                          paripariP آفلاین
                                          paripari
                                          فارغ التحصیلان آلاء
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #44

                                          @behnam-sharif92gmail-com خیلی ممنونم مشاور عزیز
                                          کاش واقعا بشه

                                          دانشجو
                                          کمک در امور مشاوره بصورت رایگان دراسرع وقت :)

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          1
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • 5
                                          • 6
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع