Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. ادبیات و زبان فارسی
  4. نظر راجع به بیت
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

نظر راجع به بیت

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده ادبیات و زبان فارسی
65 دیدگاه‌ها 5 کاربران 1.5k بازدیدها 4 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • S.daniyal hosseinyS S.daniyal hosseiny

    @danial-hosseiny
    در نفی خالق نیست... در طی مطرح‌ کردن پرسشیه حول اینکه چرا نقصان وجود داره.
    خیام شاعره. نه کافر...

    Matin Mousavi 1M آفلاین
    Matin Mousavi 1M آفلاین
    Matin Mousavi 1
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #22

    @danial-hosseiny خدا رو دقیقا رد و نقض نکرده. بیشتر صحبت و اشعارش در مورد جهان آخرت و نظام مرگ و فنا و نابودی هست::

    تا چند زنم به روی دریاها خشت
    بیزار شدم ز بت پرستان کنشت
    خیام که گفت دوزخی خواهد بود
    که رفت به دوزخ و که آمد ز بهشت

    چون عهد نمیشود کسی فردا را
    حالی خوش دار این دل پر سودا را

    علیرضا تمدنیع Mahan Xodayi 2M 2 پاسخ آخرین پاسخ
    1
    • Matin Mousavi 1M Matin Mousavi 1

      @danial-hosseiny خدا رو دقیقا رد و نقض نکرده. بیشتر صحبت و اشعارش در مورد جهان آخرت و نظام مرگ و فنا و نابودی هست::

      تا چند زنم به روی دریاها خشت
      بیزار شدم ز بت پرستان کنشت
      خیام که گفت دوزخی خواهد بود
      که رفت به دوزخ و که آمد ز بهشت

      علیرضا تمدنیع آفلاین
      علیرضا تمدنیع آفلاین
      علیرضا تمدنی
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #23

      Matin Mousavi 1
      مصرع سوم: چه کسی میگوید دوزخی وجود دارد؟
      همین کافیه برای گرفتن منظورش

      Matin Mousavi 1M 1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • علیرضا تمدنیع علیرضا تمدنی

        Matin Mousavi 1
        مصرع سوم: چه کسی میگوید دوزخی وجود دارد؟
        همین کافیه برای گرفتن منظورش

        Matin Mousavi 1M آفلاین
        Matin Mousavi 1M آفلاین
        Matin Mousavi 1
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #24

        علیرضا تمدنی اصلا از تمام اشعار خیام این مضمون یافت میشه‌. شما هر چند تایی میخوای تا من برات مثال بزنم. این رو هم بخوایم انکار کنیم یعنی داریم خودمون رو گول میزنیم. خیام در تمام اشعارش یک تفکر وجود داره و هیچ وقت نظرش هم عوض نشده.

        چون عهد نمیشود کسی فردا را
        حالی خوش دار این دل پر سودا را

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • Matin Mousavi 1M Matin Mousavi 1

          @danial-hosseiny ولی اشعارش از نوع شک هستن!!

          S.daniyal hosseinyS آفلاین
          S.daniyal hosseinyS آفلاین
          S.daniyal hosseiny
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #25

          Matin Mousavi 1
          بله. اما نه شک در خالق.

          خر چه داند قیمت نقل و نبات؟!

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          3
          • علیرضا تمدنیع علیرضا تمدنی

            @danial-hosseiny
            دنی این که همون معنیِ کلمه به کلمه هست!!!
            مفهوم پس چی؟
            عملا داره میگه ای خالق مقتدر! اقتدارت پس کو با این همه نقص؟!

            S.daniyal hosseinyS آفلاین
            S.daniyal hosseinyS آفلاین
            S.daniyal hosseiny
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #26

            علیرضا تمدنی
            مفهوم چیزی جز معنی کلمه به کلمه‌س؟
            این دوتا رو جدای از هم میبینی؟
            بعد ببخشید... وقتی می‌نویسی «ای خالق مقتدر» یعنی داری خالق رو نقض میکنی یا باهاش حرف میزنی؟ شما اون چیزی که نقضش میکنی رو مخاطب قرار میدی؟

            خر چه داند قیمت نقل و نبات؟!

            علیرضا تمدنیع S.daniyal hosseinyS 3 پاسخ آخرین پاسخ
            3
            • علیرضا تمدنیع علیرضا تمدنی

              @danial-hosseiny در نظر راجع به بیت گفته است:

              خیام شاعره. نه کافر...

              چ ربطی داره؟
              مگه شاعر نمیتونه کافر باشه :|

              S.daniyal hosseinyS آفلاین
              S.daniyal hosseinyS آفلاین
              S.daniyal hosseiny
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #27

              علیرضا تمدنی
              چون جفتشون بر وزن فاعل بودن گفتم...

              خر چه داند قیمت نقل و نبات؟!

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              3
              • Matin Mousavi 1M Matin Mousavi 1

                @danial-hosseiny خدا رو دقیقا رد و نقض نکرده. بیشتر صحبت و اشعارش در مورد جهان آخرت و نظام مرگ و فنا و نابودی هست::

                تا چند زنم به روی دریاها خشت
                بیزار شدم ز بت پرستان کنشت
                خیام که گفت دوزخی خواهد بود
                که رفت به دوزخ و که آمد ز بهشت

                Mahan Xodayi 2M آفلاین
                Mahan Xodayi 2M آفلاین
                Mahan Xodayi 2
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Mahan Xodayi 2 انجام شده
                #28

                Matin Mousavi 1 سر کافر بودن نبودن خیام چندین ساله بحثه و هر کسی بر اساس تفکراتش برداشت کرده از شعرهاش....دیدگاه هایی هست که میگن خیام شراب خوار و کافر هست دقیقا همین استدلال های شما و استارتر اما گروهی براساس شعر های دیگر خیام معتقد هستند که خیام فقط یک دید مثبت به زندگی داشته و منظورش از اینکه کی رفته و برگشته اینه که حال رو دریاب
                از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن
                فردا که نیامده است فریاد مکن
                از نامده و گذشته بنیاد مکن
                حالی خوش باش و عمر بر باد مکن
                و معتقدند بخاطر فقیر بودنش و عدم قبول کمک طوسی مجبور بوده برای افرادی که شراب خوارهستندشعر بگه تا زندگیشو بگردونه و همچنین که خیام لقب امام و حجت الحق رو داشت در زمانی که داشت دین رواج پیدا میکرد و خرافات شکسته میشد به یک فرد بی قید و بند این القاب رو میدن!!
                و طبق نظریه ها شعرهایی که بنام خیام پخش شدند فقط برخی از اونا واقعا سروده خوده خیامه چون خیام شاعر نبوده در اصل ریاضی دان بود و ما ایرانی ها بجای ریاضی دان ازش بعنوان شاعر نام میبریم.....و فکر میکنم این دوگانگی بیوگرافی خیام و برخی اشعار دلیلش همین باشه

                ....صبر اوج احترام به حکمت خداست....

                علیرضا تمدنیع Matin Mousavi 1M 3 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • S.daniyal hosseinyS S.daniyal hosseiny

                  علیرضا تمدنی
                  مفهوم چیزی جز معنی کلمه به کلمه‌س؟
                  این دوتا رو جدای از هم میبینی؟
                  بعد ببخشید... وقتی می‌نویسی «ای خالق مقتدر» یعنی داری خالق رو نقض میکنی یا باهاش حرف میزنی؟ شما اون چیزی که نقضش میکنی رو مخاطب قرار میدی؟

                  علیرضا تمدنیع آفلاین
                  علیرضا تمدنیع آفلاین
                  علیرضا تمدنی
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #29

                  @danial-hosseiny
                  جدا از هم نیستن خیر
                  ولی عذر میخوام چشم بسته غیب گفتی!
                  و اینکه اصلا مفهوم مد نظرت رو نفهمیدم!
                  مورد اخر هم نمیدونم شوخی گفتی یا جدی...

                  S.daniyal hosseinyS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • Mahan Xodayi 2M Mahan Xodayi 2

                    Matin Mousavi 1 سر کافر بودن نبودن خیام چندین ساله بحثه و هر کسی بر اساس تفکراتش برداشت کرده از شعرهاش....دیدگاه هایی هست که میگن خیام شراب خوار و کافر هست دقیقا همین استدلال های شما و استارتر اما گروهی براساس شعر های دیگر خیام معتقد هستند که خیام فقط یک دید مثبت به زندگی داشته و منظورش از اینکه کی رفته و برگشته اینه که حال رو دریاب
                    از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن
                    فردا که نیامده است فریاد مکن
                    از نامده و گذشته بنیاد مکن
                    حالی خوش باش و عمر بر باد مکن
                    و معتقدند بخاطر فقیر بودنش و عدم قبول کمک طوسی مجبور بوده برای افرادی که شراب خوارهستندشعر بگه تا زندگیشو بگردونه و همچنین که خیام لقب امام و حجت الحق رو داشت در زمانی که داشت دین رواج پیدا میکرد و خرافات شکسته میشد به یک فرد بی قید و بند این القاب رو میدن!!
                    و طبق نظریه ها شعرهایی که بنام خیام پخش شدند فقط برخی از اونا واقعا سروده خوده خیامه چون خیام شاعر نبوده در اصل ریاضی دان بود و ما ایرانی ها بجای ریاضی دان ازش بعنوان شاعر نام میبریم.....و فکر میکنم این دوگانگی بیوگرافی خیام و برخی اشعار دلیلش همین باشه

                    علیرضا تمدنیع آفلاین
                    علیرضا تمدنیع آفلاین
                    علیرضا تمدنی
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #30

                    Mahan Xodayi 2
                    بهترین راه برای درک اندیشه اش مراجعه به اشعارش هست که تو همین تاپیک قصد داشتم بهش بپردازم...

                    Mahan Xodayi 2M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • Mahan Xodayi 2M Mahan Xodayi 2

                      Matin Mousavi 1 سر کافر بودن نبودن خیام چندین ساله بحثه و هر کسی بر اساس تفکراتش برداشت کرده از شعرهاش....دیدگاه هایی هست که میگن خیام شراب خوار و کافر هست دقیقا همین استدلال های شما و استارتر اما گروهی براساس شعر های دیگر خیام معتقد هستند که خیام فقط یک دید مثبت به زندگی داشته و منظورش از اینکه کی رفته و برگشته اینه که حال رو دریاب
                      از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن
                      فردا که نیامده است فریاد مکن
                      از نامده و گذشته بنیاد مکن
                      حالی خوش باش و عمر بر باد مکن
                      و معتقدند بخاطر فقیر بودنش و عدم قبول کمک طوسی مجبور بوده برای افرادی که شراب خوارهستندشعر بگه تا زندگیشو بگردونه و همچنین که خیام لقب امام و حجت الحق رو داشت در زمانی که داشت دین رواج پیدا میکرد و خرافات شکسته میشد به یک فرد بی قید و بند این القاب رو میدن!!
                      و طبق نظریه ها شعرهایی که بنام خیام پخش شدند فقط برخی از اونا واقعا سروده خوده خیامه چون خیام شاعر نبوده در اصل ریاضی دان بود و ما ایرانی ها بجای ریاضی دان ازش بعنوان شاعر نام میبریم.....و فکر میکنم این دوگانگی بیوگرافی خیام و برخی اشعار دلیلش همین باشه

                      Matin Mousavi 1M آفلاین
                      Matin Mousavi 1M آفلاین
                      Matin Mousavi 1
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Matin Mousavi 1 انجام شده
                      #31

                      Mahan Xodayi 2 اتفاقا رباعیات خیام خیلی در دنیا مشهوره و بیشتر به خاطر اشعارش میشناسن. غالب اشعار خیام یک تفکر داره مگه بعضی اشعارش حالا نمیشه که ما بیایم اکثریت اشعارش رو رد کنیم و بگیم که خیام به خاطر دلایل فقر و نمیدونم این چیزا شعر گفته. به نظر شما یه همچین فیلسوف و دانشمند و همه‌چیز دان بزرگی آیا میشه که دچار دوگانکی شخصیت بوده باشه؟؟ خیامی که تقویمش هنوز که هنوزه هم دقیق ترین تقویم دنیا هست. اشعار خیام رو به این دلیل نمیشه برداشت دیگه‌ای رو ازشون کرد که خیام مثل بقیه شعرا اشعارش و حرفش رو زیر هزارتا استعاره و تشبیه و کنایه مخفی نکرده و نظر و حرفش رو رک و راست گفته. حافظ تاثیر پذیرفته از خیام هست ولی افکار و اشعار حافظ میشه معنی های متفاوتی ازش در آورد‌‌. همون طور که عزیزان زحمتش رو کشیدن و ابیات رو تغییر دادن مثلا فرشته عشق نداند که چیست قصه مخوان/بخواه جام و شرابی به خاک آدم ریز رو کردن :

                      بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
                      ولی خیام تنها شاعری هست که هیچ جوره نمیشه اشعار و تفکرش رو انکار کرد و در اشعارش دست برد. وهیچ وقت هم نظرش عوض نشده و در تمام اشعارش یک حرف رو میزنه.

                      چون عهد نمیشود کسی فردا را
                      حالی خوش دار این دل پر سودا را

                      علیرضا تمدنیع Mahan Xodayi 2M 2 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • علیرضا تمدنیع علیرضا تمدنی

                        Mahan Xodayi 2
                        بهترین راه برای درک اندیشه اش مراجعه به اشعارش هست که تو همین تاپیک قصد داشتم بهش بپردازم...

                        Mahan Xodayi 2M آفلاین
                        Mahan Xodayi 2M آفلاین
                        Mahan Xodayi 2
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #32

                        علیرضا تمدنی قران که دیگه خدا رو نقض نمیکنه؟؟دعوت به صلح و ...همه رو صراحتا عنوان میکنه ولی ی گروهی ازش چی برداشت کردن؟؟سر بردین رو!داعشی بودن رو....
                        تفکرات یک فرد رو ما با تفکرات خودمون تفسیر میکنیم

                        ....صبر اوج احترام به حکمت خداست....

                        علیرضا تمدنیع 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • Matin Mousavi 1M Matin Mousavi 1

                          Mahan Xodayi 2 اتفاقا رباعیات خیام خیلی در دنیا مشهوره و بیشتر به خاطر اشعارش میشناسن. غالب اشعار خیام یک تفکر داره مگه بعضی اشعارش حالا نمیشه که ما بیایم اکثریت اشعارش رو رد کنیم و بگیم که خیام به خاطر دلایل فقر و نمیدونم این چیزا شعر گفته. به نظر شما یه همچین فیلسوف و دانشمند و همه‌چیز دان بزرگی آیا میشه که دچار دوگانکی شخصیت بوده باشه؟؟ خیامی که تقویمش هنوز که هنوزه هم دقیق ترین تقویم دنیا هست. اشعار خیام رو به این دلیل نمیشه برداشت دیگه‌ای رو ازشون کرد که خیام مثل بقیه شعرا اشعارش و حرفش رو زیر هزارتا استعاره و تشبیه و کنایه مخفی نکرده و نظر و حرفش رو رک و راست گفته. حافظ تاثیر پذیرفته از خیام هست ولی افکار و اشعار حافظ میشه معنی های متفاوتی ازش در آورد‌‌. همون طور که عزیزان زحمتش رو کشیدن و ابیات رو تغییر دادن مثلا فرشته عشق نداند که چیست قصه مخوان/بخواه جام و شرابی به خاک آدم ریز رو کردن :

                          بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
                          ولی خیام تنها شاعری هست که هیچ جوره نمیشه اشعار و تفکرش رو انکار کرد و در اشعارش دست برد. وهیچ وقت هم نظرش عوض نشده و در تمام اشعارش یک حرف رو میزنه.

                          علیرضا تمدنیع آفلاین
                          علیرضا تمدنیع آفلاین
                          علیرضا تمدنی
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #33

                          Matin Mousavi 1
                          شجاعتی که خیام تو اشعارش به خرج داده رو هیچ کسی تا حالا نشون نداده تو معاصراش

                          Matin Mousavi 1M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • Mahan Xodayi 2M Mahan Xodayi 2

                            Matin Mousavi 1 سر کافر بودن نبودن خیام چندین ساله بحثه و هر کسی بر اساس تفکراتش برداشت کرده از شعرهاش....دیدگاه هایی هست که میگن خیام شراب خوار و کافر هست دقیقا همین استدلال های شما و استارتر اما گروهی براساس شعر های دیگر خیام معتقد هستند که خیام فقط یک دید مثبت به زندگی داشته و منظورش از اینکه کی رفته و برگشته اینه که حال رو دریاب
                            از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن
                            فردا که نیامده است فریاد مکن
                            از نامده و گذشته بنیاد مکن
                            حالی خوش باش و عمر بر باد مکن
                            و معتقدند بخاطر فقیر بودنش و عدم قبول کمک طوسی مجبور بوده برای افرادی که شراب خوارهستندشعر بگه تا زندگیشو بگردونه و همچنین که خیام لقب امام و حجت الحق رو داشت در زمانی که داشت دین رواج پیدا میکرد و خرافات شکسته میشد به یک فرد بی قید و بند این القاب رو میدن!!
                            و طبق نظریه ها شعرهایی که بنام خیام پخش شدند فقط برخی از اونا واقعا سروده خوده خیامه چون خیام شاعر نبوده در اصل ریاضی دان بود و ما ایرانی ها بجای ریاضی دان ازش بعنوان شاعر نام میبریم.....و فکر میکنم این دوگانگی بیوگرافی خیام و برخی اشعار دلیلش همین باشه

                            Matin Mousavi 1M آفلاین
                            Matin Mousavi 1M آفلاین
                            Matin Mousavi 1
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #34

                            Mahan Xodayi 2 ما میتونیم اصلا تفسیرهای ایرانی ها از اشعار خیام رو نخونیم. میتونیم بریم تفاسیر های خارجی ها که خییییلی هم تفسیر کردن رو بخونیم که به صراحت و روشنی و به دور از دست بردن در اشعار توضیح دادن

                            چون عهد نمیشود کسی فردا را
                            حالی خوش دار این دل پر سودا را

                            علیرضا تمدنیع 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • Mahan Xodayi 2M Mahan Xodayi 2

                              علیرضا تمدنی قران که دیگه خدا رو نقض نمیکنه؟؟دعوت به صلح و ...همه رو صراحتا عنوان میکنه ولی ی گروهی ازش چی برداشت کردن؟؟سر بردین رو!داعشی بودن رو....
                              تفکرات یک فرد رو ما با تفکرات خودمون تفسیر میکنیم

                              علیرضا تمدنیع آفلاین
                              علیرضا تمدنیع آفلاین
                              علیرضا تمدنی
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #35

                              Mahan Xodayi 2
                              نمیدونم...شاید هم بکنه...
                              اما اینجا بحث در مورد خیام بحث میکنیم
                              وقتی رک و راست گفته حرفش رو دیگه کسی نمیتونه تفاسیر متناقض ارائه کنه

                              Mahan Xodayi 2M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • Matin Mousavi 1M Matin Mousavi 1

                                Mahan Xodayi 2 ما میتونیم اصلا تفسیرهای ایرانی ها از اشعار خیام رو نخونیم. میتونیم بریم تفاسیر های خارجی ها که خییییلی هم تفسیر کردن رو بخونیم که به صراحت و روشنی و به دور از دست بردن در اشعار توضیح دادن

                                علیرضا تمدنیع آفلاین
                                علیرضا تمدنیع آفلاین
                                علیرضا تمدنی
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #36

                                Matin Mousavi 1
                                به نظر من شعر خیام رو فقط یکجور میشه تفسیر کرد...همونجور که خودش میخواست
                                مثل حافظ و سعدی زرنگی به خرج نداده که دل هر دو طرف رو بدست بیاره :)

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • Matin Mousavi 1M Matin Mousavi 1

                                  Mahan Xodayi 2 اتفاقا رباعیات خیام خیلی در دنیا مشهوره و بیشتر به خاطر اشعارش میشناسن. غالب اشعار خیام یک تفکر داره مگه بعضی اشعارش حالا نمیشه که ما بیایم اکثریت اشعارش رو رد کنیم و بگیم که خیام به خاطر دلایل فقر و نمیدونم این چیزا شعر گفته. به نظر شما یه همچین فیلسوف و دانشمند و همه‌چیز دان بزرگی آیا میشه که دچار دوگانکی شخصیت بوده باشه؟؟ خیامی که تقویمش هنوز که هنوزه هم دقیق ترین تقویم دنیا هست. اشعار خیام رو به این دلیل نمیشه برداشت دیگه‌ای رو ازشون کرد که خیام مثل بقیه شعرا اشعارش و حرفش رو زیر هزارتا استعاره و تشبیه و کنایه مخفی نکرده و نظر و حرفش رو رک و راست گفته. حافظ تاثیر پذیرفته از خیام هست ولی افکار و اشعار حافظ میشه معنی های متفاوتی ازش در آورد‌‌. همون طور که عزیزان زحمتش رو کشیدن و ابیات رو تغییر دادن مثلا فرشته عشق نداند که چیست قصه مخوان/بخواه جام و شرابی به خاک آدم ریز رو کردن :

                                  بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز
                                  ولی خیام تنها شاعری هست که هیچ جوره نمیشه اشعار و تفکرش رو انکار کرد و در اشعارش دست برد. وهیچ وقت هم نظرش عوض نشده و در تمام اشعارش یک حرف رو میزنه.

                                  Mahan Xodayi 2M آفلاین
                                  Mahan Xodayi 2M آفلاین
                                  Mahan Xodayi 2
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #37

                                  @Matin-Mousavi-1چرا نمیشه نوع دیگه ای نگا کرد؟شما تو شعر پاینی که گفته بود که رفت دوزخ و که بهشت رو میگید نفی معاد و اخرت و ی سری ها میگن دعوت به در حال ....بحث خوبیه زمان خوبی برای بحث نیست الان

                                  بازم پشت سر مرده حرف نزنیم😕😶😂بریم سر درسمون،کنکور از انچه فکرش را کنید نزدیک است

                                  ....صبر اوج احترام به حکمت خداست....

                                  Matin Mousavi 1M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • علیرضا تمدنیع علیرضا تمدنی

                                    Matin Mousavi 1
                                    شجاعتی که خیام تو اشعارش به خرج داده رو هیچ کسی تا حالا نشون نداده تو معاصراش

                                    Matin Mousavi 1M آفلاین
                                    Matin Mousavi 1M آفلاین
                                    Matin Mousavi 1
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #38

                                    علیرضا تمدنی بله خیام در عصری زندگی میکرد که ما حتی تصورش رو هم نمیتونیم بکنیم. بزرگ و دانشمندی چون خیام هرگز دچار دوگانگی شخصیت نبوده‌‌. شما شتید بتونی می در اشعار حافظ رو بگی منظورش گلاب بوده ولی به هیچ وجه نمیتونی بگی که می در اشعار خیام هم منظورش گلاب بوده. چون خیام به صراحت تمام صحبتش رو محکم گفته و پروایی هم نداشته

                                    چون عهد نمیشود کسی فردا را
                                    حالی خوش دار این دل پر سودا را

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • علیرضا تمدنیع علیرضا تمدنی

                                      Mahan Xodayi 2
                                      نمیدونم...شاید هم بکنه...
                                      اما اینجا بحث در مورد خیام بحث میکنیم
                                      وقتی رک و راست گفته حرفش رو دیگه کسی نمیتونه تفاسیر متناقض ارائه کنه

                                      Mahan Xodayi 2M آفلاین
                                      Mahan Xodayi 2M آفلاین
                                      Mahan Xodayi 2
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #39

                                      علیرضا تمدنی اصلا گیرم خیام کافر....مام باید بدنبالش روانه شیم!؟؟

                                      ....صبر اوج احترام به حکمت خداست....

                                      Matin Mousavi 1M علیرضا تمدنیع 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • Mahan Xodayi 2M Mahan Xodayi 2

                                        @Matin-Mousavi-1چرا نمیشه نوع دیگه ای نگا کرد؟شما تو شعر پاینی که گفته بود که رفت دوزخ و که بهشت رو میگید نفی معاد و اخرت و ی سری ها میگن دعوت به در حال ....بحث خوبیه زمان خوبی برای بحث نیست الان

                                        بازم پشت سر مرده حرف نزنیم😕😶😂بریم سر درسمون،کنکور از انچه فکرش را کنید نزدیک است

                                        Matin Mousavi 1M آفلاین
                                        Matin Mousavi 1M آفلاین
                                        Matin Mousavi 1
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #40

                                        Mahan Xodayi 2 😂😂

                                        من در مورد خیام خیلی خوندم از نظرات ایرانی ها بگیر تا خارجی ها. رباعیت خودش هم کامل خوندم. باورکن نمیشه اشعار خیام رو جور دیگه تفسیر کرد مگر که نفعمون توش باشه. اون دیگه حرفی دیگه هست.

                                        افسوس که سرمایه ز کف بیرون شد

                                        وز دست اجل بسی جگرها خون شد

                                        کس نامد از آن جهان که پرسم از وی

                                        کاحوال مسافران دنیا چون شد

                                        مثلا شما از این رباعی، چیز دیگه رو برداشت میکنید؟؟👆👆

                                        چون عهد نمیشود کسی فردا را
                                        حالی خوش دار این دل پر سودا را

                                        Mahan Xodayi 2M 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                        0
                                        • Mahan Xodayi 2M Mahan Xodayi 2

                                          علیرضا تمدنی اصلا گیرم خیام کافر....مام باید بدنبالش روانه شیم!؟؟

                                          Matin Mousavi 1M آفلاین
                                          Matin Mousavi 1M آفلاین
                                          Matin Mousavi 1
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #41

                                          Mahan Xodayi 2 خیام هیچ وقت خدا رو نقض نکرده و کافر هم نبوده. این حرف هم خیلی اشتباه هست!!

                                          چون عهد نمیشود کسی فردا را
                                          حالی خوش دار این دل پر سودا را

                                          Mahan Xodayi 2M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع