دوستان تازگیا شنیدم تو کنکور به بعضی میگن بسیاری و ما باید بعضی هارو بسياري و بسیاری ها رو بعضی در نظر بگیریم و طراح کنکور معتقده بعضی و برخی همون بسیاریه ....
اینا درسته ؟
یعنی اگه تو سوال بگه بعضی یاخته های دیواره نای مژک دارن درسته چون بعضی همون بسیاریه! ؟؟
تجربی
@فارغ-التحصیلان-آلاء
@دانشجویان-درس-خون
@دانش-آموزان-آلاء
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
زیست دونی
-
dan-l
ببینید مثلا یه ادمی یه ویژگی نامطلوب داره که غالبه پس بروزش میده این سریعتر از بین میره چرا ؟ چون یه الل هم اینطوری باشه برای بروزش کافیه و همه میفهمن این اینطوریه و نابود میشه
اما مغلوبا اینطوری نیست هردوتاش باید باشه که اون نامطلوبش بروز پیدا کنه. اگه یکی باشه هیچکی متوجه نمیشه توو جامعه :|
......
متوجه شدین ؟ :| -
dan-l در زیست خوانی!! گفته است:
@Amir-Bernousi دکتر سلام ... من این مسایل خود لقاحی ژنتیک جمعیت موندم چیکار کنم... الگو انگار داره مثلثات توضیح میده
جزوه ای -یا فیلم درسی هست که بشه باهاش تستاش رو زد؟
اقای رحیمی که مسایل خودلقاحی رو انگار نگفتن و اقای پازوکی هم کلا قاطی درس دادن این قسمت رو اصلا متوجه نمیشم
چیکار کنم؟اقای جعفری تدریس نکردن ؟
-
romisa در زیست خوانی!! گفته است:
dan-l
ببینید مثلا یه ادمی یه ویژگی نامطلوب داره که غالبه پس بروزش میده این سریعتر از بین میره چرا ؟ چون یه الل هم اینطوری باشه برای بروزش کافیه و همه میفهمن این اینطوریه و نابود میشه
اما مغلوبا اینطوری نیست هردوتاش باید باشه که اون نامطلوبش بروز پیدا کنه. اگه یکی باشه هیچکی متوجه نمیشه توو جامعه :|
......
متوجه شدین ؟ :|اها فکر کنم فهمیدم. اگه به اتوزومی غالب بسطش بدیم یا مثلا وابسته غالب میشه بررسیش کرد. ممنون (در جواب اموجی شما ... :smiling_face_with_open_mouth_cold_sweat: :smiling_face_with_open_mouth_cold_sweat: )
-
romisa در زیست خوانی!! گفته است:
dan-l در زیست خوانی!! گفته است:
@Amir-Bernousi دکتر سلام ... من این مسایل خود لقاحی ژنتیک جمعیت موندم چیکار کنم... الگو انگار داره مثلثات توضیح میده
جزوه ای -یا فیلم درسی هست که بشه باهاش تستاش رو زد؟
اقای رحیمی که مسایل خودلقاحی رو انگار نگفتن و اقای پازوکی هم کلا قاطی درس دادن این قسمت رو اصلا متوجه نمیشم
چیکار کنم؟اقای جعفری تدریس نکردن ؟
در مورد اقای جعفری نمیدونم ولی اقای رحیمی تو قسمت 6 ژنتیک جمعیت توضیح دادن.
این بحث حل شده خانم romisa -
سلام
شارش ژن باعث افزایش تنوع میشه یا کاهش تنوع؟ تا جایی که من میدونم اگه شارش ژن اتفاق بیافته در بین دو جمعیت باعث افزایش تنوع تو خزانه ژنی مقصد میشه و از تنوع ژنی خزانه ژنی مبدا کم میشه.سوال اینه که کتاب میگه اگه شارش مدت زمان زیادی ادامه پیدا کنه باعث کاهش تنوع ژنوتیپی تو خزانه ژنی مقصد میشه.
حالا کدوم رو باید معیار در نظر بگیریم؟ این که شارش باعث افزایش تنوع میشه یا اینکه باعث کاهش تنوع میشه؟ توی یه سوال الگو معیار این در نظر گرفته که باعث کاهش تنوع میشه (بدون هیچ قید و شرطی تو روی سوال که بفهمیم مثلا شارش برای مدت طولانی ادامه پیدا کرده)
-
:| روشایی که ادم یادش میره میشه استفاده کرد
-
dan-l در زیست خوانی!! گفته است:
سلام
شارش ژن باعث افزایش تنوع میشه یا کاهش تنوع؟ تا جایی که من میدونم اگه شارش ژن اتفاق بیافته در بین دو جمعیت باعث افزایش تنوع تو خزانه ژنی مقصد میشه و از تنوع ژنی خزانه ژنی مبدا کم میشه.سوال اینه که کتاب میگه اگه شارش مدت زمان زیادی ادامه پیدا کنه باعث کاهش تنوع ژنوتیپی تو خزانه ژنی مقصد میشه.
حالا کدوم رو باید معیار در نظر بگیریم؟ این که شارش باعث افزایش تنوع میشه یا اینکه باعث کاهش تنوع میشه؟ توی یه سوال الگو معیار این در نظر گرفته که باعث کاهش تنوع میشه (بدون هیچ قید و شرطی تو روی سوال که بفهمیم مثلا شارش برای مدت طولانی ادامه پیدا کرده)
@دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا از دوستایی که فصل ژنتیک جمعیت خوندن خواهشا این رو اگه میدونن جواب بدن ممنون میشم
-
@Amir-Bernousi سلام.
چرا تیلاکوئید و فتوسیستم IوII در محدوده ۶۰۰ تا ۷۰۰بیشترین فعالیت را دارند؟ جذب نور تو این طیف که کمتر از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هست -
@shining-way در زیست خوانی!! گفته است:
اعث کاهش تفاوت بین دو جمعیت
باعث "کاهش" تفاوت بین دو جمعیت میشود
سوال اینه که چطور میشه گفت باعث کاهش تفاوت میشه؟
فرض کنین این ژنوتیپی که شارش کرده جزو ژنوتیپ های مثلا استانه ای هست که کمیاب هست و بعده شارش به جمعیت دیگه -توی جمعیت دیگه به عنوان ژنوتیپ متعادل هست.
اینطوری شد بعده شارش ژن: توی جمعیت مبدا چون این ژنوتیپ کمیاب بوده بعد از شارش ژنوتیپ هر دو جمعیت مبدا و مقصد تفاوتشون بیشتر از قبل میشه:face_savouring_delicious_food: اگه تونستم منظورم رو برسونم که هیچ اگه نه این سوال رو ندیده در نظر بگیرین
اینم شکل... چطور با این وضعیت میتونه باعث کاهش تفاوت بشه؟
-
dan-l
مثلا شما اینو در نظر بگیر .. جمعیت اولیه هم تنوعش کم تر بود هم تفاوت دو جمعیت با هم خیلی زیاد بود ولی با شارش جمعیت ها (تو این شکل دوطرفه اما میتونه یه طرفه هم باشه ) هم تنوع جمعیت مقصد زیاد شد هم تفاوتاشون کم شد. توی مثال شما باید بگم که همه ی افراد یه گونه که چمدوناشونو نمیبندن همه با هم برن مسافرت (شارش کنن ) بالاخره یه عده ای هم تو مکان اولیه شون باقی میمونن. -
@shining-way در زیست خوانی!! گفته است:
dan-l
مثلا شما اینو در نظر بگیر .. جمعیت اولیه هم تنوعش کم تر بود هم تفاوت دو جمعیت با هم خیلی زیاد بود ولی با شارش جمعیت ها (تو این شکل دوطرفه اما میتونه یه طرفه هم باشه ) هم تنوع جمعیت مقصد زیاد شد هم تفاوتاشون کم شد. توی مثال شما باید بگم که همه ی افراد یه گونه که چمدوناشونو نمیبندن همه با هم برن مسافرت (شارش کنن ) بالاخره یه عده ای هم تو مکان اولیه شون باقی میمونن.اها متوجه شدم الان... کتاب شارش دو طرفه در نظر گرفته که اونم منطقیه -چون اونی که من کشیدم یجورایی بیشتر شبیه رانش ژن بود تا شارش.
اونی که من کشیدم یه حالت ایده ال بود که احتمال زیاد تو جمعیت های واقعی همچین چیزی وجود نداشته باشه -
در مورد این شکل -شماره 1 ما دو صفت ناخالص داریم و در مورد شماره 2 -3 صفت ناخالص داریم. من اصلا متوجه نشدم
اصلا منظور دقیقترش در مورد "صفت ناخالص " چیه؟ :|
@دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا @shining-way