Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. بحث آزاد
  3. اعتقادی - مذهبی
  4. شبهات پیرامون محرم
یاعلی ای جان علی❤️
jahad_121J
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
شکرگزاری شبانه✨🌙
GaladrielG
سلام دوستان عزیز الایی امیدوارم حالتون عالی باشه نماز روزه هاتونم قبول باشه این تاپیک رو زدم تا هرشب قبل خواب بیایم اینجا درحد ۲ دقیقه فوقش ۵ دقیقه وقت بذاریم و بخاطر اتفاقای اونروز شکرگزاری کنیم برای هرچیزی ممکنه تو یه روز براتون هیچ اتفاق مثبتی از دید خودتون نیوفتاده باشه براتون ولی همیشه چیزایی هست که واسش شکرگزار باشیم... شکرگزاری توی تمام ادیان مطرح شده برای وسیله ای جهت رسیدن به سعادت و آرامش اگر دوست ندارین واضح اتفاقات رو بنویسین اینجا میتونین کد بذارین برای خودتون مثلا یک اتفاقی رو با کد ۴ مشخص میکنید یا هرکدی که تو ذهن خودتونه و شب میگین خدایا بخاطر کد ۴ ازت ممنونم مهم شکرگزاریه اینکه گفتم اینجا بگیمم برای اینه که یادمون بمونه امیدوارم موفق و سلامت باشین @دانش-آموزان-آلاء @فارغ-التحصیلان-آلاء @بچه-های-تجربی-راه-ابریشم @بچه-های-تجربی-کنکور-1401 @بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم @بچه-های-ریاضی-کنکور-1401 @بچه-های-همخوانی @تجربیا @انسانیا @ریاضیا دوستاتون رو منشن کنید
اعتقادی - مذهبی
اللهم عجل لولیک الفرج
Bad FighterB
سلام تو این دوره زمونه ای که کارد به استخوان هممون رسیده تنها علاج مشکلات ظهور حضرت ولی عصر(عج)است این جا درباره ی معاد وشخصیت متعالی حضرت مهدی(عج)صحبت میکنیم اندکی صبر،سحر نزدیک است....
اعتقادی - مذهبی
خدا
SachliS
سلام دیدم خیلی تایپک هست درمورد شهدا وامام زمان و.... اما درمورد دلیل تمام اینا تایپکی نیست(بود اما قفل شده بود یاام اونطوری که مد نظر من بود، نبود) اگه کلیپی به دلتون نشسته ، اگه متنی دوست داشتید که زندگیتون ، قلبتون باهاش آروم گرفته عکسی دیدید که آرومتون کرده و دوستش داشتید به اشتراک بگذارید تا ماهم استفاده کنیم @دانش-آموزان-آلاء @Yegane-Dehqan @N-n-good @زهرا-بنده-خدا @مهشید-حسن-زاده-0 مریم آیدی توام برام نیومد خودت بیا
اعتقادی - مذهبی
کربُبلا و دگر هیچ...
Zeinab SiriZ
سلام دوستان فکر کردم شاید جای یه همچین تاپیکی خالی باشه،اینجا هرکس که به سیدالشهدا ارادت داره میتونه عکس بذاره بهتره قبل از هرچیزی چندتا نکته رو برای شما دوست عزیز متذکر بشم: 1️⃣اینجا جای بحث و جدل نیست،بحث در مورد اختلافات دینی مذهبیتون رو بذارید برای پیوی هاتون 2️⃣این تاپیک تسلی برای دل های غمگین و شکسته ی خیلی هاست که روی زمین جز اباعبدالله پناه دیگه ای ندارند 3️⃣ میوه ی دل بانوی دوعالم همیشه پذیرای میهمانان خودش بوده،مهم نیست که چقدر ازش فاصله داری..همین اینکه الان اینجایی یعنی عشقش رو تو دلت داری گر در یمنى چو با منى پیش منى ور پیش منى چو بى منى در یمنى 4️⃣از بی احترامی و توهین به عقاید هرشخصی به شدت خودداری کنید که در این صورت به @ادمین گزارش داده میشه 5️⃣اسپم آزاد و در آخر،ما هرچقدر هم که بد باشیم و نقص و ایراد داشته باشیم اباعبدالله ما رو میپذیرند و اشتباهاتمون رو اصلاح میکنند...پس ناامید نباش⚘ @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا @انسانیا ‏
اعتقادی - مذهبی
با امام رضا(ع) حرف بزن
f.nalistF
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
قرائت قرآن
Hamid.sH
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
جهاد مغنیه
jahad.20J
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
مداحی و دعا های ناب موزیکال
ramses kabirR
خب سلام به همگی همونطور که میدونید همون قدر که یه موزیک خوب میتونه آرامش بخش باشه که مضمون اون بتونه روح ما رو تسکین بده و چه مضمونی بهتر از توسل به اعمه و معصومین اما متاسفانه تو انجمن جا واسه یه همچین تاپیکی خالی بود و گفتم شاید بتونم با زدن یه همچین تاپیکی فرهنگی ایرانی اسلامی همراه با توسل به اعمه رو توی این فضای درسی رونق بدیم تا شاید کنی بتونیم به این فضا رنگ و بوی معنویت بیشتری ببخشیم با تشکر از همه ی دوستان الایی من
اعتقادی - مذهبی
آرامشی از جنس دعا🌿🕊
S
به نام خدای خوبی ها... سلام دوستای خوبم توی این تاپیک، تصمیم گرفتم هر روز یک عکس از آیات قرآن یا ادعیه قرار بدم. ان شاالله باعث بشه آرامشی رو به قلب‌های مضطربمون وارد کنه... هیچ وقت فراموش نکنیم خدا همراهمونه... @دانش-آموزان-آلاء
اعتقادی - مذهبی
سردار دل ها
علیرضا عفتی 2ع
با سلام خدمت دوستان آلایی . این تاپیک رو ایجاد کردم تا دوستان هر مطلب زیبایی در رابطه با حاج قاسم دارند به مناسبت سالگرد شهادت ایشون در اینجا قرار بدن. دوستان لطفاً توجه داشته باشند اینجا فضایی برای چت دو طرفه نیست و باید به قوانین آلا احترام گذاشت. از همین حالا تصاویر ، متن های زیبا و ... درباره سردار پرافتخار رو در اینجا قرار بدید. با تشکر
اعتقادی - مذهبی
هر چی دلت میخواد بهش بگو.
faaa31F
مهمانی خدا آمد دلم پر از بغض است دلم برای خدایم تنگ شده بود دلم برای آغوشش بسیار تنگ شده بود براستی من باکسی که عاشقم بود چه کردم آری من با معبودم چه کردم صدایم زد صدای اذانش را شب و روز شنیدمو با اوچه کردم دلم برای گفت و گو های عاشقانه سحر بسیار تنگ شده بود دلم برای نماز های اول وقت مهمانیش تنگ شده بودآری دلم دیوانه وار تنگ شده بودیادم آمد روزی که دستانش را بر روی چشمانم گذاشت وگفت زیباترین تصویر را برایت به تصویر کشیده ام ومن عاشقانه با او گفتم خدایا دستاتو برمیداری ببینمش دستانش را آرام از روی چشمانم کنار زد و من آنقدر محو زیبایی های دنیایش شدم یادم رفت منتظر است تا از او تشکر کنم فراموش کردم دلش را میشکنم فراموش کردم منتظر است فراموش کردم و من با معبودم چه کردم با سری افکنده دوباره آمده ام مهمانیش دوباره مثل هر سال آمدم بگویم شرمنده باز نتوانستم آن کسی باشم که توخواستی آمده ام بگویم خدا محتاجم به بودنت به این یاورم باشی آمده ام بگویم بد کردم ولی گناه دارم آمدم بگویم با کوله باری پر گناه دوباره آمده ام و با کوله باری پر تقاضا با کوله باری پر از خواسته آمدم بگویم خدا خودت گفتی بخوانم تا استجابت خدا خواندمت یاورم باش خدا یاریم کن چشمانم فقط سمت و سوی تو باشد و دلم فقط حرم تو باشد نه کس دیگر آری خدا در مهمانیت بگذار بهترین مهمانت باشم یاورم باش خدااا ببخش ببخش یا قاضی الحاجات پناهم باش فقط همین. سلام بچه های خوب آلایی . از موضوع مشخصه میخوایم تو این تایپک هر چی دلت میخواد به خدات بگی هر چی.هر دعایی هر آرزویی هر چی خواستی بگو دعا کن وامیدوارم تمام خواسته هامون مورد درگاه حق قرار بگیره .آمین. [image: 8428200-b.jpg]
اعتقادی - مذهبی
♡شهدا♡
زهرا بنده خداز
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
چله ی عاشقی
زهرا بنده خدا 2ز
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
حفظ قرآن کریم
ZxSevenZ
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
احادیث مهم
ZxSevenZ
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
تفسیر بیکران
ZxSevenZ
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
معنی آیات قرآن
ZxSevenZ
Topic thumbnail image
اعتقادی - مذهبی
بدون موضوع
E.B.BUTTERFLYE
تنها هدفم از این کار بازگشت مجدد به خدا هست. کسی که همیشه بهم توجه داشته حتی زمانی که من ازش غافل بودم. قبول دارم ممکن هست به خاطر مشغله های ذهنی که مدت ها هست تمام وجودم رو درگیر کرده، خدا رو فراموش کرده باشم. سنگینی این روز های روحم هم به خاطر کمرنگ تر شدن حضورش در زندگیم هست. البته این من بودم که عامل تمام این اتفاقات هست وگرنه تو هیچوقت من رو رها نمیکنی. چه جاهایی که من رو از قعر چاه بیرون کشیدی و من هم مثل همیشه شرمسار از اینکه چرا به کسی که انقدر بهم علاقه داره، بی توجهی میکنم. به خودم اومدم و دیدم چقدر ازت فاصله گرفتم. روحم، روانم و جسمم بهت عادت کرده بوده، زندگیم با حضورت رنگین بود، سخنی ها قابل تحمل بود چون تو کنارم بودی. از امشب دوباره میشم همون صبا گذشته. هر شب باهات صحبت میکنم بلکه دوباره به سمتم برگردی. بین جمعیتی انبوه از دغدغه های زندگی میترسم تو رو گم کنم. پس مثل یک مادری که توی شلوغی کودک نوپا رو در آغوش میگیره، دوباره من رو در آغوشت بگیر... ولی انقدر محکم که نتونم فرار کنم. ما که روزی پروانه می شویم، بگذار روزگار هرچقدر می‌خواهد پیله کند.
اعتقادی - مذهبی
🌸تفسیر قرآن کریم
jahad_121J
سلام وقت همگی بخیر ان شاء الله زیر سایه لطف و رحمت خداوند و کتاب نورانی قرآن کریم و درسلامت باشید عذر میخوام که وقتتون رو می گیرم خواهش میکنم مطالب که درادامه هست برسی کنید اگر که خداوند توفیق بدهد قرار است اینجا هر روز تفسیر 1 ایه از ایات قرآن رو گوش بدیم و بهتر بگم هم گوش بدیم و هم ببینم که به این صورت است که جلسات تفسیر حجت الاسلام قرائتی رو دنبال می کنیم. که به صورت تصویری است در اپارات. که لینکش قرار میگرد و مدت زمان ان به همراه ایه و معنی ان ایه ای که قرار هست اون روز تفسیرش رو دنبال کنیم. در مقدمه تفسیر المیزان آمده است: روایت هایی از پیامبر(ص) و ائمّه اهل بیت(ع) در این خصوص، وارد شده است، مانند این فرمایش آنان که: «قرآن، ظاهری دارد و باطنی، و باطن آن هم باطنی دارد، تا هفت باطن» یا «تا هفتاد باطن». وقال النبی(ص): «إنَّ لِلقُرآنِ ظَهراً وبَطناً، ولِبَطنِهِ بَطنٌ إلی سَبعَةِ أبطُنٍ» و ورد «سَبعینَ» و «سَبعَ مِائَةٍ» و «سَبعینَ ألفٍ» و غَیرُ ذلک.[۶] پیامبر(ص) فرمود: «قرآن ظاهر و باطنی دارد، و باطن آن هم باطنی دارد، تا هفت باطن». و «هفتاد باطن» و «هفتصد باطن» و «هفتاد هزار باطن» و جز اینها روایت شده است. (جامع الأسرار ومنبع الأنوار، ص ۵۳۰.) امام على عليه السلام : إنَّ أحسَنَ القَصصِ و أبلَغَ المَوعِظَةِ و أنفَعَ التَّذكُّرِ كتابُ اللّه ِ جلَّ و عَزَّ . بهترين داستان و رساترين اندرز و سودمندترين پند، كتاب خداوند عزّ و جلّ است. ( الكافي : ۸/۱۷۵/۱۹۴) اميرمومنان علي(ع) مي فرمايد: «و هذا القرآن انما هو خط مسطور بين الدفتين، لاينطق بلسان و لابدمن ترجمان و انما ينطق عنه الرجال...» اين قرآن نوشته ها و سطرهايي است كه بين دو جلد قرار دارد. با زبان سخن نمي گويد بلكه بايد افرادي نوشته ها و آياتش را معنا كنند. سپس براي تفسير و ترجمان قرآن مي فرمايد: «فنحن احق الناس به.» (5) ما براي تفسير و ترجمه قرآن سزاوارترين مردم هستيم. «قال علي (ع): انا القرآن الناطق.» (6) حضرت علي(ع) فرمود: من قرآن ناطق هستم. @دانش-آموزان-آلاء @دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا @فارغ-التحصیلان-آلاء @تجربیا @ریاضیا @رتبه-های-انجمن-آلاء هرکس امکانش رو دارد همراهی کند که هر روز تفسیر 1 ایه رو و جلسه تفسیرش رو ببینم درپناه حق
اعتقادی - مذهبی

شبهات پیرامون محرم

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده اعتقادی - مذهبی
22 دیدگاه‌ها 8 کاربران 774 بازدیدها 7 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • revivalR آفلاین
    revivalR آفلاین
    revival
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    توی گوشت زمزمه میکنه؛
    اصلا چ معنی داره ادم واسه ی اتفاق هزار سال پیش گریه کنه؟!بابا اصلا ناراحتیت واسه چیه مگ معتقد نیستی اماما الان بهشتن،اونا ک الان خوب و خوش و خوشحالن،تو اینجا چرا میزنی سر و صورتت اصلا،عاقا اصلا این همه اتفاق تلخ داره توی دنیا میفتع واسه اونا چرا گریه نمیکنی؟! اصلا این داستانا ساختگیه عاقا واسه اینه سود خودشون توشه وگرنه اصلا فک کن،روز عاشورا در واقع پاییز بوده،هوا خنک بوده اصلا مگ اینا نمیرفتن واسه آبِ رود ک ازشون بستنش،۷۰مرد جنگی بودن ی چاه میکندن رود ک نزدیک بوده سریع ب آب میرسیدن ۷۲نفر نتونستن ی چهار متر گودال بکنن؟؟!!!

    تو فک فرو میری کمی فک میکنی و ی طوریه نمیتونی ب خانواده بگی از ترس اینکه قضاوت نشی، عموما جوابهای ساده ای میدن ک اره امام حسین سید شهداس و گریع کردن واسش ثواب داره و...ک تقریبا قانع کننده نیست!سوالاتیه ک احتمالا واستون پیش میاد،یا اومده،یا میارن بعدا واستون!!
    ب قول یکی شبهه مثل ی مشت ک توی یک ثانیه دماغ یکی رو میاره پایین و چندین روز دکترها باید روش کار کنن تا درست شه،پس با صبوری وارد شید...
    کمی روی سوالها فکر کنید واسه خودتون،جوابها رو میذارم بعدا

    ZrexZ 1 پاسخ آخرین پاسخ
    12
    • revivalR revival

      توی گوشت زمزمه میکنه؛
      اصلا چ معنی داره ادم واسه ی اتفاق هزار سال پیش گریه کنه؟!بابا اصلا ناراحتیت واسه چیه مگ معتقد نیستی اماما الان بهشتن،اونا ک الان خوب و خوش و خوشحالن،تو اینجا چرا میزنی سر و صورتت اصلا،عاقا اصلا این همه اتفاق تلخ داره توی دنیا میفتع واسه اونا چرا گریه نمیکنی؟! اصلا این داستانا ساختگیه عاقا واسه اینه سود خودشون توشه وگرنه اصلا فک کن،روز عاشورا در واقع پاییز بوده،هوا خنک بوده اصلا مگ اینا نمیرفتن واسه آبِ رود ک ازشون بستنش،۷۰مرد جنگی بودن ی چاه میکندن رود ک نزدیک بوده سریع ب آب میرسیدن ۷۲نفر نتونستن ی چهار متر گودال بکنن؟؟!!!

      تو فک فرو میری کمی فک میکنی و ی طوریه نمیتونی ب خانواده بگی از ترس اینکه قضاوت نشی، عموما جوابهای ساده ای میدن ک اره امام حسین سید شهداس و گریع کردن واسش ثواب داره و...ک تقریبا قانع کننده نیست!سوالاتیه ک احتمالا واستون پیش میاد،یا اومده،یا میارن بعدا واستون!!
      ب قول یکی شبهه مثل ی مشت ک توی یک ثانیه دماغ یکی رو میاره پایین و چندین روز دکترها باید روش کار کنن تا درست شه،پس با صبوری وارد شید...
      کمی روی سوالها فکر کنید واسه خودتون،جوابها رو میذارم بعدا

      ZrexZ آفلاین
      ZrexZ آفلاین
      Zrex
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      revival خب منم با عذا داری اینجوری مخالفم ولی نه برای این دلیل ها اصلا این دلیل ها یه جورایی خارج از بحث عاشوراست مگه ما برای تشنگی امام حسین باید گریه کنیم؟مگه مشکلشون فقط تشنگی بود؟مشکلشون مگه فقط نبود توازن بین لشکر ها بود؟نه اینا همش حاشیس خب ما عزا داری میکنیم خب اصلا هم چیز بدی نیس ولی نباید برای مرگ امام و یارانش گریه کنیم باید برای مرگ ارمانهاشون گریه کنیم باید به حال خودمون که ازادگی رو از دست دادیم گریه کنیم وقتی یکی بخاطر حرف مردم میره و سینه میزنه و گریه میکنه داره به امام توهین میکنه امام شهید شد که به ما بگه آزاد باشین حتی اگر کل دنیا بر علیه شما باشد.

      بدونفاصلهسختاستفهمیدن

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      9
      • revivalR آفلاین
        revivalR آفلاین
        revival
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        اول اومدم تایپ کنم اما مطلب طولانیه،میشد چندین پست و خسته کننده،از طرفی ممکنه وقتی بخوایید بخونید ک دسترسی ب نت ندارید

        1. دلایل عقلانی گریه بر امام حسین
          ۲)چرا ما در زیارت عاشورا لعن دشمنان میکنیم،مگر غیر این است دین اسلام دین مهربانیست،چرا بجای آن صد سلام بیشتر نمیدهیم بر امام
          و...

        در قالب pdf زیر،
        اگر چه جواب سوالها رو میشه تا بیست ،سی صفحه ی اول پیدا کرد،اما چون واقعا کتاب عالیه ایه،برش ندادم و کلش رو میزارم شایددمطالعه کردید

        0_1537182448784_Azarakhshi Digar Az Asemane Karbala.pdf
        حجمش کمتر از 2 مگ

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        5
        • revivalR آفلاین
          revivalR آفلاین
          revival
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط revival انجام شده
          #4

          سوال؛چرا امام حسین وقتی میدانست ک به کربلا برود به شهادت میرسد،رفت و شهید شد،آیا این خودکشی نیست؟

          هیچ علمی مانع مرگ نیست! قضا و قدر خداوند هم اگر حتمی شود، عوض شدنی نیست؛ علم امامان به زمان و مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعه حتمی است

          1. امامان وظیفه نداشتند در تمام موارد طبق علم لدنی عمل کنند و تکالیف دینی ائمه هم مثل سایر افراد بشر همواره طبق علومی بود که از راه‌های عادی حاصل می شد.

          2. علم غیب امام دو گونه است، علم به موارد حتمی و موارد غیر حتمی، که تنها در موارد غیر حتمی امام تکلیف و اختیار دارد تا با تغییر زمینه ها برای حفظ جان خود بکوشد.

          3. پس ائمه (ع) در امر شهادتشان یا اراده به استفاده از علم غیب نکرده اند، یا با عواملی مانند خباثت و تصمیم قطعی خلفا، موضوع حتمی بوده و تکلیفی برای امام باقی نمی مانده است

          ZrexZ 1 پاسخ آخرین پاسخ
          5
          • revivalR revival

            سوال؛چرا امام حسین وقتی میدانست ک به کربلا برود به شهادت میرسد،رفت و شهید شد،آیا این خودکشی نیست؟

            هیچ علمی مانع مرگ نیست! قضا و قدر خداوند هم اگر حتمی شود، عوض شدنی نیست؛ علم امامان به زمان و مکان شهادتشان فقط علم به یک واقعه حتمی است

            1. امامان وظیفه نداشتند در تمام موارد طبق علم لدنی عمل کنند و تکالیف دینی ائمه هم مثل سایر افراد بشر همواره طبق علومی بود که از راه‌های عادی حاصل می شد.

            2. علم غیب امام دو گونه است، علم به موارد حتمی و موارد غیر حتمی، که تنها در موارد غیر حتمی امام تکلیف و اختیار دارد تا با تغییر زمینه ها برای حفظ جان خود بکوشد.

            3. پس ائمه (ع) در امر شهادتشان یا اراده به استفاده از علم غیب نکرده اند، یا با عواملی مانند خباثت و تصمیم قطعی خلفا، موضوع حتمی بوده و تکلیفی برای امام باقی نمی مانده است

            ZrexZ آفلاین
            ZrexZ آفلاین
            Zrex
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            revival یه جوابم هست امام مگه بعد عاشورا شهید شد؟نه امام جاودانه شد جاودانگی در راه عدالت و حق بیشتر از زندگی در راه نا عدالتی و زیر سایه ظلمه

            بدونفاصلهسختاستفهمیدن

            revivalR 1 پاسخ آخرین پاسخ
            5
            • ZrexZ Zrex

              revival یه جوابم هست امام مگه بعد عاشورا شهید شد؟نه امام جاودانه شد جاودانگی در راه عدالت و حق بیشتر از زندگی در راه نا عدالتی و زیر سایه ظلمه

              revivalR آفلاین
              revivalR آفلاین
              revival
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط revival انجام شده
              #6

              @Syner
              ی جا خوندم خیلی جالب گفته بود
              گفته بود اتفاقا چون علمش رو داشت رفت،ارزش در عمل به علم ،نه عمل بر اساس نادانی
              مگ اونیکه که روی مین می‌ رفت تو جبهه نمی دونست چی میشه؟
              هرشخص عاقل عادل حکیمی میدونه توی جهان چه نقشی داره و چه وظیفه ای...حالا ایجا ی امام معصوم و کامل و بهتر از هرکسی جایگاه خودشو میشناسه و اثراتی ک این شهادت روی تاریخ بشر داره

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              4
              • revivalR آفلاین
                revivalR آفلاین
                revival
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                توی اون کتاب کلی از علت های عقلانی گریه کردن گفتیم!
                اما ریز تر پاسخ به اینکه میپرسند؛
                امام حسین در بهشت است گریه چرا

                شاید اگر آنها در سوگ عزیزان خود (پدر، مادر، همسر، فرزند و ...) بگریند، به خاطر این است که یقین کرده‌اند جای آنها در "جهنم" است! مثلاً اگر پسر شش ماهه‌ی آنها، پدر 50 یا 60 ساله‌ی آنها، برادرهای نو جوان و جوان آنها، خویشان نزدیک آنها و ...، در جنگ یا تروری ناجوانمرده کشته شوند، هیچ غم و اندوهی به آنان راه نمی‌یابد و اگر احیاناً راه یابد، این غصه هیچ بروزی در گریه، برپایی مجلس عزا و ... نخواهد داشت، مگر آن که یقین کنند، همه آنها به جهنم رفته‌اند!

                یکی برای پریدن دوست پسر یا دخترش و رفتن با دیگری، یا حتی گُم شدن و یا مُردن سگش چنان مغموم و گریان می‌شود که کم مانده قالب تهی کند!آنیکی برای ترور بزرگان گریه میکند
                یکی برای عدم صدور ویزایش از طرف کشور و دولت خارجی و دشمن کشور و ملتش اشک می‌ریزد، چرا که تعجیل دارد به لقا و زیارت محبوبش (لندن، پاریس، نیویورک و ...) برسد، دیگری دلش برای زیارت کعبه، مسجد النبی، بقیع، نجف، کربلا، مشهد و ... پر می‌کشد.
                حُبّ و بُغض (دوست داشتن و بالتبع بدآمدن و دشمن داشتن)، در فطرت آدمی سرشته شده است، چنان که تمامی تحرکات هر انسانی [حتی نوشیدن یک جرعه آب، یا اندکی استراحت]، ریشه در "حبّ و بُغض"‌های او دارد، چنان که چون سلامتی را دوست دارد و متقابلاً از بیماری بدش می‌آید، نسبت به سلامتی و عواملش خشنود و نسبت به بیماری و عواملش ناخشنود می‌گردد.
                بنابراین، مهم است که انسان چه اهدافی، چه راهی (دینی)، چه اشخاصی و چه چیزهایی را دوست دارد؟ انسان با محبوبش تعریف می‌شود تا با نظریه‌های، ژست‌ها، یا شعارهایش!
                مگر ما، برای آخرت بزرگان، انسان‌های کامل و شهدای‌مان گریه می‌کنیم؟! خیر، بلکه برای ظلمی که به آنها و بالتبع به خودمان تحمیل شده و می‌شود گریه می‌کنیم، تا قلب‌هایمان برای پذیرش حکم عقل‌هایمان آماده شود و به راه بیافتیم

                R 1 پاسخ آخرین پاسخ
                3
                • revivalR revival

                  توی اون کتاب کلی از علت های عقلانی گریه کردن گفتیم!
                  اما ریز تر پاسخ به اینکه میپرسند؛
                  امام حسین در بهشت است گریه چرا

                  شاید اگر آنها در سوگ عزیزان خود (پدر، مادر، همسر، فرزند و ...) بگریند، به خاطر این است که یقین کرده‌اند جای آنها در "جهنم" است! مثلاً اگر پسر شش ماهه‌ی آنها، پدر 50 یا 60 ساله‌ی آنها، برادرهای نو جوان و جوان آنها، خویشان نزدیک آنها و ...، در جنگ یا تروری ناجوانمرده کشته شوند، هیچ غم و اندوهی به آنان راه نمی‌یابد و اگر احیاناً راه یابد، این غصه هیچ بروزی در گریه، برپایی مجلس عزا و ... نخواهد داشت، مگر آن که یقین کنند، همه آنها به جهنم رفته‌اند!

                  یکی برای پریدن دوست پسر یا دخترش و رفتن با دیگری، یا حتی گُم شدن و یا مُردن سگش چنان مغموم و گریان می‌شود که کم مانده قالب تهی کند!آنیکی برای ترور بزرگان گریه میکند
                  یکی برای عدم صدور ویزایش از طرف کشور و دولت خارجی و دشمن کشور و ملتش اشک می‌ریزد، چرا که تعجیل دارد به لقا و زیارت محبوبش (لندن، پاریس، نیویورک و ...) برسد، دیگری دلش برای زیارت کعبه، مسجد النبی، بقیع، نجف، کربلا، مشهد و ... پر می‌کشد.
                  حُبّ و بُغض (دوست داشتن و بالتبع بدآمدن و دشمن داشتن)، در فطرت آدمی سرشته شده است، چنان که تمامی تحرکات هر انسانی [حتی نوشیدن یک جرعه آب، یا اندکی استراحت]، ریشه در "حبّ و بُغض"‌های او دارد، چنان که چون سلامتی را دوست دارد و متقابلاً از بیماری بدش می‌آید، نسبت به سلامتی و عواملش خشنود و نسبت به بیماری و عواملش ناخشنود می‌گردد.
                  بنابراین، مهم است که انسان چه اهدافی، چه راهی (دینی)، چه اشخاصی و چه چیزهایی را دوست دارد؟ انسان با محبوبش تعریف می‌شود تا با نظریه‌های، ژست‌ها، یا شعارهایش!
                  مگر ما، برای آخرت بزرگان، انسان‌های کامل و شهدای‌مان گریه می‌کنیم؟! خیر، بلکه برای ظلمی که به آنها و بالتبع به خودمان تحمیل شده و می‌شود گریه می‌کنیم، تا قلب‌هایمان برای پذیرش حکم عقل‌هایمان آماده شود و به راه بیافتیم

                  R آفلاین
                  R آفلاین
                  reza.sin
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  revival گریه بر مصیبت ائمه = پالایش روح و روان و قلب گناه کار است .

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  3
                  • revivalR آفلاین
                    revivalR آفلاین
                    revival
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #9

                    شبهات در خصوص موقعیت جغرافیایی کربلا ؛
                    این شبهات بسیار زیادند از جمله فاصله رود فرات تا کوفه یکصد کیلومتر بوده است، پس حضرت عباس (ع) چگونه به شط زده است؟! چرا چاه نکندند و ...؟!

                    ارائه فاصله‌های من درآوردی و دروغین بین مکه و مدینه – مدینه و کربلا – کربلا و شط فرات و ...، از جمله این ضد تبلیغ‌هاست! تا آنجا که حتی فاصله مکه تا کربلا را تا 2400 کیلومتر اعلام کرده و سپس شبهه کرده‌اند که پس ایشان چگونه می‌توانسته در این مدت به کربلا برسد؟! و حال آن که فاصله 1500 کیلومتر بوده و هست و حضرت نیز با سرعتی بین روزانه 50 تا 60 کیلومتر، طی 23 روز این فاصله را طی نموده‌اند که بسیار طبیعی است.
                    الف - در یک جا می گویند که شط نزدیک بود، چگونه نتوانستند آب بردارند، و در جای دیگری می‌گویند که فاصله شط تا کربلا صد کیلومتر بوده است حضرت عباس علیه‌السلام و دیگران چگونه به شط می‌زدند؟! و برخی نیز نوشته‌اند که 200 کیلومتر بوده است! از آنها بپرسید که آیا اساساً فاصله کربلا تا شهر کوفه که مرکز بوده به صد کیلومتر می‌رسد که فاصله کربلا تا شط فرات صد کیلومتر یا 200 کیلومتر باشد؟!
                    كربلا در 75 كیلومتری شمال غربی نجف و 80 كیلومتری جنوب غربی بغداد قرار گرفته است و اگر 110 کیلومتر از کربلا دور شویم، به شهر کاظمین می‌رسیم و نه شط فراط؛ و فاصله‌‌ی کربلا تا خود شهر کوفه حدود 80 کیلومتر است.
                    کربلا در امتداد فرات بوده و هست. در 35 كیلومتری شمال شرقی شهر كربلا شهر مسیب قرار دارد كه رودخانه فرات از آن رد می‌شود و مرقد مطهر طفلان مسلم در آن قرار دارد و شاخه‌ای از فرات نیز به رودخانه‌ی «حسینه» موسوم گردیده است، از داخل شهر کربلا می‌گذرد و می‌دانیم که شهر در اطراف حرمین که 500 متر با هم فاصله دارند، ساخته و آباد شده است. پس فاصله با این شاخه از رود فرات زیاد نبوده است.
                    همین شاخه رود فرات، سبب وجود نخلستان‌های کوچک و بزرگ در آن منطقه گردید و البته كربلا از جنوب و غرب به بیابان‌های عراق می‌رسد و در شمال غربی آن دریاچه نمك الزازه (بحیرة الملح = دریاچه نمک) قرار دارد.
                    ب – برخی دیگر مدعی شدند که کربلا به فرات نزدیک بود و حواشی رودخانه‌ها حتماً جلگه است، پس چرا گفته می‌شود صحرای کربلا؟!
                    هر چند که هنوز هم اطراف رودخانه فرات خشک است، اما کسی نگفته که در منطقه کربلا هیچ آبادانی یا درختی وجود نداشته است! همیشه بیان شده که در اطراف همان شاخه‌ی رودفرات، نخل‌هایی وجود داشت. اما، همه جلگه‌ها که مانند جلگه‌های اطراف رودخانه می‌سی‌سی‌پی نیست. کربلا «جلگه‌ای گرم و خشک - (فرهنگ معین، 6/1316)» بوده و هست و اتفاقاً برای حمله به حضرت عباس علیه‌السلام نیز پشت همین نخل‌ها کمین کرده بودند. اما مسلّم است که حضرت امام حسین (ع) با تعداد نیروی کم در مقابل حدود سی‌هزار نفر، در میان نخل‌ها خیمه نمی‌زدند، بلکه منطقه باز را انتخاب می‌نمودند که به تحرکات دشمن دید داشته باشند و بتوانند با آنها بجنگند.
                    ج – برخی دیگر با این ذهنیت که لابد کربلا نیز مانند برخی از سواحل مازندران می‌باشد، مدعی شدند که ایشان با توجه به نزدیکی به رودخانه می‌توانستند به راحتی حفر چاه نمایند!
                    اگر چه در مناطق «جلگه‌ای گرم و خشک» حفر چاه تا رسیدن به آب، آنقدر هم ساده و راحت نیست، اما امام حسین (ع) نیز نسبت به حفر چاه اقدام نمودند.
                    بنابر روايت ابن اعثم كوفى و ابن شهرآشوب، امام حسين(عليه السلام) در جلوىِ خيمه (به فاصله‌ی 19 قدم) چاهى حفر كردند. (ابن شهرآشوب، ابى جعفر رشيدالدين محمد بن على، مناقب آل ابى طالب، ج 4، ص 50 و ابن اعثم كوفى، ابو محمد احمد بن على، الفتوح، ص 893).
                    دلیل دیگر حفر چاه توسط امام (ع) و یارانش، نامه عبیدالله بن زیاد به عمر سعد است. او در این نامه نوشت: «اما بعد به من چنین خبر رسانده‌اند كه حسين (عليه السلام) و ياران او چاه‌ها فرو برده‌اند و آب بر مى‌دارند، لهذا ايشان را هيچ فرو ماندگى نيست! چون بر مضمون نامه وقوف يابى، بايد كه حسين بن على (عليه السلام) و ياران او را از كندن چاه منع كنى و نگذارى كه پيرامون آب بگردند». (ابن اعثم كوفى، ابومحمد احمد بن على، الفتوح، ص 893).
                    پس مسلم است که دیگر دسترسی به آن چاه یا احیاناً چاه‌ها ممکن نشد.
                    نکته مهم:
                    هر چند عوامل مأمور به خدشه‌دار نمودن تاریخ کربلا بر این باورند که قطعاً همگان پیگیری نمی‌کنند و بالاخره چند نفری دچار شبهه، شک و تردید می‌شوند، اما بدیهی است که با کم و زیاد کردن فاصله‌‌ی بین شهرها، بررسی احتمالی عمق آب در زیر زمین، سواحل سرسبز مدیترانه فرض نمودن حاشیه رود فرات ... و رواج سایر شبهات در این خصوص، نه تاریخ تغییر می‌یابد و نه حقایق و واقعیت‌های تاریخی مبدل و یا محو می‌شوند. لذا هیچ‌گاه نمی‌توانند القا کنند که کلاً واقعه‌ کربلا و عاشورا رخ نداده است و احیاناً این عده نیز به مرگ طبیعی یا سکته مغزی از دنیا رفته‌اند.
                    دقت شود که اگر امام حسین علیه‌السلام اصلاً از مکه به سوی کوفه حرکت ننموده باشند، در کربلا محاصره نشده باشند و به همراه فرزندان و یاران، با آن وضع وحشتناک ترور و قتل عام نشده باشند نیز، امام حسین – امام حسین (ع) است و یزید – یزید لعنة الله علیه.
                    ما ائمه علیهم‌السلام و حقانیت آنها را با فرق شکافته، پهلوی شکسته، جگر پاره‌پاره یا سر بریده نمی‌شناسیم و دلیل‌مان بر بطلان و ظلم معاویه و یزید نیز فقط جنایات آنها نمی‌باشد که با خدشه‌دار نمودن وقایع اتفاقیه بتوانند ایجاد شک و شبهه کنند و جای حق و باطل را تغییر دهند. لذا دقت داشته باشیم که تمامی این تلاش‌ها مذبوحانه، به خاطر سست کردن اعتقادات و باورها و خدشه‌دار نمودن اطلاعات از یک سو و پوشش دادن به مظالم آنها از سوی دیگر و به خاطر فرو نشاندن بغض به ظالمین است تا این حبّ به اهل بیت علیهم‌السلام و بغض به ظالمین، امروز این چنین نجوشد و تداوم نیابد.

                    revivalR ZrexZ 2 پاسخ آخرین پاسخ
                    3
                    • revivalR revival

                      شبهات در خصوص موقعیت جغرافیایی کربلا ؛
                      این شبهات بسیار زیادند از جمله فاصله رود فرات تا کوفه یکصد کیلومتر بوده است، پس حضرت عباس (ع) چگونه به شط زده است؟! چرا چاه نکندند و ...؟!

                      ارائه فاصله‌های من درآوردی و دروغین بین مکه و مدینه – مدینه و کربلا – کربلا و شط فرات و ...، از جمله این ضد تبلیغ‌هاست! تا آنجا که حتی فاصله مکه تا کربلا را تا 2400 کیلومتر اعلام کرده و سپس شبهه کرده‌اند که پس ایشان چگونه می‌توانسته در این مدت به کربلا برسد؟! و حال آن که فاصله 1500 کیلومتر بوده و هست و حضرت نیز با سرعتی بین روزانه 50 تا 60 کیلومتر، طی 23 روز این فاصله را طی نموده‌اند که بسیار طبیعی است.
                      الف - در یک جا می گویند که شط نزدیک بود، چگونه نتوانستند آب بردارند، و در جای دیگری می‌گویند که فاصله شط تا کربلا صد کیلومتر بوده است حضرت عباس علیه‌السلام و دیگران چگونه به شط می‌زدند؟! و برخی نیز نوشته‌اند که 200 کیلومتر بوده است! از آنها بپرسید که آیا اساساً فاصله کربلا تا شهر کوفه که مرکز بوده به صد کیلومتر می‌رسد که فاصله کربلا تا شط فرات صد کیلومتر یا 200 کیلومتر باشد؟!
                      كربلا در 75 كیلومتری شمال غربی نجف و 80 كیلومتری جنوب غربی بغداد قرار گرفته است و اگر 110 کیلومتر از کربلا دور شویم، به شهر کاظمین می‌رسیم و نه شط فراط؛ و فاصله‌‌ی کربلا تا خود شهر کوفه حدود 80 کیلومتر است.
                      کربلا در امتداد فرات بوده و هست. در 35 كیلومتری شمال شرقی شهر كربلا شهر مسیب قرار دارد كه رودخانه فرات از آن رد می‌شود و مرقد مطهر طفلان مسلم در آن قرار دارد و شاخه‌ای از فرات نیز به رودخانه‌ی «حسینه» موسوم گردیده است، از داخل شهر کربلا می‌گذرد و می‌دانیم که شهر در اطراف حرمین که 500 متر با هم فاصله دارند، ساخته و آباد شده است. پس فاصله با این شاخه از رود فرات زیاد نبوده است.
                      همین شاخه رود فرات، سبب وجود نخلستان‌های کوچک و بزرگ در آن منطقه گردید و البته كربلا از جنوب و غرب به بیابان‌های عراق می‌رسد و در شمال غربی آن دریاچه نمك الزازه (بحیرة الملح = دریاچه نمک) قرار دارد.
                      ب – برخی دیگر مدعی شدند که کربلا به فرات نزدیک بود و حواشی رودخانه‌ها حتماً جلگه است، پس چرا گفته می‌شود صحرای کربلا؟!
                      هر چند که هنوز هم اطراف رودخانه فرات خشک است، اما کسی نگفته که در منطقه کربلا هیچ آبادانی یا درختی وجود نداشته است! همیشه بیان شده که در اطراف همان شاخه‌ی رودفرات، نخل‌هایی وجود داشت. اما، همه جلگه‌ها که مانند جلگه‌های اطراف رودخانه می‌سی‌سی‌پی نیست. کربلا «جلگه‌ای گرم و خشک - (فرهنگ معین، 6/1316)» بوده و هست و اتفاقاً برای حمله به حضرت عباس علیه‌السلام نیز پشت همین نخل‌ها کمین کرده بودند. اما مسلّم است که حضرت امام حسین (ع) با تعداد نیروی کم در مقابل حدود سی‌هزار نفر، در میان نخل‌ها خیمه نمی‌زدند، بلکه منطقه باز را انتخاب می‌نمودند که به تحرکات دشمن دید داشته باشند و بتوانند با آنها بجنگند.
                      ج – برخی دیگر با این ذهنیت که لابد کربلا نیز مانند برخی از سواحل مازندران می‌باشد، مدعی شدند که ایشان با توجه به نزدیکی به رودخانه می‌توانستند به راحتی حفر چاه نمایند!
                      اگر چه در مناطق «جلگه‌ای گرم و خشک» حفر چاه تا رسیدن به آب، آنقدر هم ساده و راحت نیست، اما امام حسین (ع) نیز نسبت به حفر چاه اقدام نمودند.
                      بنابر روايت ابن اعثم كوفى و ابن شهرآشوب، امام حسين(عليه السلام) در جلوىِ خيمه (به فاصله‌ی 19 قدم) چاهى حفر كردند. (ابن شهرآشوب، ابى جعفر رشيدالدين محمد بن على، مناقب آل ابى طالب، ج 4، ص 50 و ابن اعثم كوفى، ابو محمد احمد بن على، الفتوح، ص 893).
                      دلیل دیگر حفر چاه توسط امام (ع) و یارانش، نامه عبیدالله بن زیاد به عمر سعد است. او در این نامه نوشت: «اما بعد به من چنین خبر رسانده‌اند كه حسين (عليه السلام) و ياران او چاه‌ها فرو برده‌اند و آب بر مى‌دارند، لهذا ايشان را هيچ فرو ماندگى نيست! چون بر مضمون نامه وقوف يابى، بايد كه حسين بن على (عليه السلام) و ياران او را از كندن چاه منع كنى و نگذارى كه پيرامون آب بگردند». (ابن اعثم كوفى، ابومحمد احمد بن على، الفتوح، ص 893).
                      پس مسلم است که دیگر دسترسی به آن چاه یا احیاناً چاه‌ها ممکن نشد.
                      نکته مهم:
                      هر چند عوامل مأمور به خدشه‌دار نمودن تاریخ کربلا بر این باورند که قطعاً همگان پیگیری نمی‌کنند و بالاخره چند نفری دچار شبهه، شک و تردید می‌شوند، اما بدیهی است که با کم و زیاد کردن فاصله‌‌ی بین شهرها، بررسی احتمالی عمق آب در زیر زمین، سواحل سرسبز مدیترانه فرض نمودن حاشیه رود فرات ... و رواج سایر شبهات در این خصوص، نه تاریخ تغییر می‌یابد و نه حقایق و واقعیت‌های تاریخی مبدل و یا محو می‌شوند. لذا هیچ‌گاه نمی‌توانند القا کنند که کلاً واقعه‌ کربلا و عاشورا رخ نداده است و احیاناً این عده نیز به مرگ طبیعی یا سکته مغزی از دنیا رفته‌اند.
                      دقت شود که اگر امام حسین علیه‌السلام اصلاً از مکه به سوی کوفه حرکت ننموده باشند، در کربلا محاصره نشده باشند و به همراه فرزندان و یاران، با آن وضع وحشتناک ترور و قتل عام نشده باشند نیز، امام حسین – امام حسین (ع) است و یزید – یزید لعنة الله علیه.
                      ما ائمه علیهم‌السلام و حقانیت آنها را با فرق شکافته، پهلوی شکسته، جگر پاره‌پاره یا سر بریده نمی‌شناسیم و دلیل‌مان بر بطلان و ظلم معاویه و یزید نیز فقط جنایات آنها نمی‌باشد که با خدشه‌دار نمودن وقایع اتفاقیه بتوانند ایجاد شک و شبهه کنند و جای حق و باطل را تغییر دهند. لذا دقت داشته باشیم که تمامی این تلاش‌ها مذبوحانه، به خاطر سست کردن اعتقادات و باورها و خدشه‌دار نمودن اطلاعات از یک سو و پوشش دادن به مظالم آنها از سوی دیگر و به خاطر فرو نشاندن بغض به ظالمین است تا این حبّ به اهل بیت علیهم‌السلام و بغض به ظالمین، امروز این چنین نجوشد و تداوم نیابد.

                      revivalR آفلاین
                      revivalR آفلاین
                      revival
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط revival انجام شده
                      #10

                      revival
                      0_1537344790292_4195.jpg
                      سایت عالیه ایه،بعدا ی نگاه بندازید

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      5
                      • revivalR revival

                        شبهات در خصوص موقعیت جغرافیایی کربلا ؛
                        این شبهات بسیار زیادند از جمله فاصله رود فرات تا کوفه یکصد کیلومتر بوده است، پس حضرت عباس (ع) چگونه به شط زده است؟! چرا چاه نکندند و ...؟!

                        ارائه فاصله‌های من درآوردی و دروغین بین مکه و مدینه – مدینه و کربلا – کربلا و شط فرات و ...، از جمله این ضد تبلیغ‌هاست! تا آنجا که حتی فاصله مکه تا کربلا را تا 2400 کیلومتر اعلام کرده و سپس شبهه کرده‌اند که پس ایشان چگونه می‌توانسته در این مدت به کربلا برسد؟! و حال آن که فاصله 1500 کیلومتر بوده و هست و حضرت نیز با سرعتی بین روزانه 50 تا 60 کیلومتر، طی 23 روز این فاصله را طی نموده‌اند که بسیار طبیعی است.
                        الف - در یک جا می گویند که شط نزدیک بود، چگونه نتوانستند آب بردارند، و در جای دیگری می‌گویند که فاصله شط تا کربلا صد کیلومتر بوده است حضرت عباس علیه‌السلام و دیگران چگونه به شط می‌زدند؟! و برخی نیز نوشته‌اند که 200 کیلومتر بوده است! از آنها بپرسید که آیا اساساً فاصله کربلا تا شهر کوفه که مرکز بوده به صد کیلومتر می‌رسد که فاصله کربلا تا شط فرات صد کیلومتر یا 200 کیلومتر باشد؟!
                        كربلا در 75 كیلومتری شمال غربی نجف و 80 كیلومتری جنوب غربی بغداد قرار گرفته است و اگر 110 کیلومتر از کربلا دور شویم، به شهر کاظمین می‌رسیم و نه شط فراط؛ و فاصله‌‌ی کربلا تا خود شهر کوفه حدود 80 کیلومتر است.
                        کربلا در امتداد فرات بوده و هست. در 35 كیلومتری شمال شرقی شهر كربلا شهر مسیب قرار دارد كه رودخانه فرات از آن رد می‌شود و مرقد مطهر طفلان مسلم در آن قرار دارد و شاخه‌ای از فرات نیز به رودخانه‌ی «حسینه» موسوم گردیده است، از داخل شهر کربلا می‌گذرد و می‌دانیم که شهر در اطراف حرمین که 500 متر با هم فاصله دارند، ساخته و آباد شده است. پس فاصله با این شاخه از رود فرات زیاد نبوده است.
                        همین شاخه رود فرات، سبب وجود نخلستان‌های کوچک و بزرگ در آن منطقه گردید و البته كربلا از جنوب و غرب به بیابان‌های عراق می‌رسد و در شمال غربی آن دریاچه نمك الزازه (بحیرة الملح = دریاچه نمک) قرار دارد.
                        ب – برخی دیگر مدعی شدند که کربلا به فرات نزدیک بود و حواشی رودخانه‌ها حتماً جلگه است، پس چرا گفته می‌شود صحرای کربلا؟!
                        هر چند که هنوز هم اطراف رودخانه فرات خشک است، اما کسی نگفته که در منطقه کربلا هیچ آبادانی یا درختی وجود نداشته است! همیشه بیان شده که در اطراف همان شاخه‌ی رودفرات، نخل‌هایی وجود داشت. اما، همه جلگه‌ها که مانند جلگه‌های اطراف رودخانه می‌سی‌سی‌پی نیست. کربلا «جلگه‌ای گرم و خشک - (فرهنگ معین، 6/1316)» بوده و هست و اتفاقاً برای حمله به حضرت عباس علیه‌السلام نیز پشت همین نخل‌ها کمین کرده بودند. اما مسلّم است که حضرت امام حسین (ع) با تعداد نیروی کم در مقابل حدود سی‌هزار نفر، در میان نخل‌ها خیمه نمی‌زدند، بلکه منطقه باز را انتخاب می‌نمودند که به تحرکات دشمن دید داشته باشند و بتوانند با آنها بجنگند.
                        ج – برخی دیگر با این ذهنیت که لابد کربلا نیز مانند برخی از سواحل مازندران می‌باشد، مدعی شدند که ایشان با توجه به نزدیکی به رودخانه می‌توانستند به راحتی حفر چاه نمایند!
                        اگر چه در مناطق «جلگه‌ای گرم و خشک» حفر چاه تا رسیدن به آب، آنقدر هم ساده و راحت نیست، اما امام حسین (ع) نیز نسبت به حفر چاه اقدام نمودند.
                        بنابر روايت ابن اعثم كوفى و ابن شهرآشوب، امام حسين(عليه السلام) در جلوىِ خيمه (به فاصله‌ی 19 قدم) چاهى حفر كردند. (ابن شهرآشوب، ابى جعفر رشيدالدين محمد بن على، مناقب آل ابى طالب، ج 4، ص 50 و ابن اعثم كوفى، ابو محمد احمد بن على، الفتوح، ص 893).
                        دلیل دیگر حفر چاه توسط امام (ع) و یارانش، نامه عبیدالله بن زیاد به عمر سعد است. او در این نامه نوشت: «اما بعد به من چنین خبر رسانده‌اند كه حسين (عليه السلام) و ياران او چاه‌ها فرو برده‌اند و آب بر مى‌دارند، لهذا ايشان را هيچ فرو ماندگى نيست! چون بر مضمون نامه وقوف يابى، بايد كه حسين بن على (عليه السلام) و ياران او را از كندن چاه منع كنى و نگذارى كه پيرامون آب بگردند». (ابن اعثم كوفى، ابومحمد احمد بن على، الفتوح، ص 893).
                        پس مسلم است که دیگر دسترسی به آن چاه یا احیاناً چاه‌ها ممکن نشد.
                        نکته مهم:
                        هر چند عوامل مأمور به خدشه‌دار نمودن تاریخ کربلا بر این باورند که قطعاً همگان پیگیری نمی‌کنند و بالاخره چند نفری دچار شبهه، شک و تردید می‌شوند، اما بدیهی است که با کم و زیاد کردن فاصله‌‌ی بین شهرها، بررسی احتمالی عمق آب در زیر زمین، سواحل سرسبز مدیترانه فرض نمودن حاشیه رود فرات ... و رواج سایر شبهات در این خصوص، نه تاریخ تغییر می‌یابد و نه حقایق و واقعیت‌های تاریخی مبدل و یا محو می‌شوند. لذا هیچ‌گاه نمی‌توانند القا کنند که کلاً واقعه‌ کربلا و عاشورا رخ نداده است و احیاناً این عده نیز به مرگ طبیعی یا سکته مغزی از دنیا رفته‌اند.
                        دقت شود که اگر امام حسین علیه‌السلام اصلاً از مکه به سوی کوفه حرکت ننموده باشند، در کربلا محاصره نشده باشند و به همراه فرزندان و یاران، با آن وضع وحشتناک ترور و قتل عام نشده باشند نیز، امام حسین – امام حسین (ع) است و یزید – یزید لعنة الله علیه.
                        ما ائمه علیهم‌السلام و حقانیت آنها را با فرق شکافته، پهلوی شکسته، جگر پاره‌پاره یا سر بریده نمی‌شناسیم و دلیل‌مان بر بطلان و ظلم معاویه و یزید نیز فقط جنایات آنها نمی‌باشد که با خدشه‌دار نمودن وقایع اتفاقیه بتوانند ایجاد شک و شبهه کنند و جای حق و باطل را تغییر دهند. لذا دقت داشته باشیم که تمامی این تلاش‌ها مذبوحانه، به خاطر سست کردن اعتقادات و باورها و خدشه‌دار نمودن اطلاعات از یک سو و پوشش دادن به مظالم آنها از سوی دیگر و به خاطر فرو نشاندن بغض به ظالمین است تا این حبّ به اهل بیت علیهم‌السلام و بغض به ظالمین، امروز این چنین نجوشد و تداوم نیابد.

                        ZrexZ آفلاین
                        ZrexZ آفلاین
                        Zrex
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #11

                        revival بند اخرش بهتر از هر چیز دیگر جواب رو داد واقعا این مسائل یه مشت مسائل حاشیست مهم اینکه الگوی ما جانش را بخاطر مردانگی ، ازادی ، شرف و اعتقادش داد و جانش را در مقابل این ها چیز بزرگی ندید مهم اینکه درس بگیریم.

                        بدونفاصلهسختاستفهمیدن

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        5
                        • romisaR آفلاین
                          romisaR آفلاین
                          romisa
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #12
                          این پست پاک شده!
                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          4
                          • revivalR آفلاین
                            revivalR آفلاین
                            revival
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط revival انجام شده
                            #13

                            آیا بهتر نبود به جای هزینه‌ برای عزاداری و گریاندن، دل یتیمی را شاد می‌نمودیم ، به جای نذری، به زلزله زده‌ها و ... کمک می‌کردیم

                            باز شبه های«به جایِ»!!دقت کردید همیشه وجه ی اقتصادی دارن این شبه ها؟!سیر کردن شکم و ساختن بنا و...جای بیداری عقل و جهت دادن به عواطف و دوست داشتن ها و نفرت های حیاتبخش
                            اسلامی که مسلمانان و به ویژه اهل ولایت معتقد و عامل به آن هستند، در مباحث اقتصادی نیز نظامی کامل و فرامینی جامع دارد. خمس - انواع زکات، چون زکات فطره، زکات مال و حتی زکات علم – صدقه و انفاق دارد. حق یتیم، حق فقیر، حق پژوهشگر و جویای علم، حق همسایه، حق مستضعف، حتی حق در راه مانده "وابن السبیل" و ...، در آن لحاظ شده است و مردم مسلمان نیز به حد توان و بضاعت خود به این فرامین عمل می‌کنند. پس لزومی ندارد که "به جای" این کار حسنه، آن کار حسنه گذاشته شود و یکی حذف شود. این یک حقه‌ای است تا هیچ کدام انجام نگیرد....
                            وقتی پای هزینه‌ی جشن تولدها، عقد و عروسی‌ها، میهمانی‌ها، لوازم آرایش و لباس‌های آن چنانی، خودروی لوکس و سفرهای داخلی و خارجی، کافی‌شاپ‌ها، والنتاین‌ها و خوشگذرانی‌های حلال و حرام خودشونه حرفی از وقف بچه یتیم‌ها و گرفتاران، حتی ابتدا در میان خویشاوندان و همسایگان هست؟!

                            آنهایی که هزینه‌ی برای ساخت و بازسازی حرم‌ها – برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجالس عزاداری در مساجد و هیئت‌ها و ... را پرداخت می‌کنند، اغلب نه تنها سرمایه‌دار نیستند، بلکه اتفاقاً از اقشار متوسط به پایین می‌باشند و جالب آن که کمک به یتیمان و بی‌بضاعت‌ها نیز بیشتر از طریق همین قشر صورت می‌پذیرد. و البته ثروتمندان و متمولین انسان، مسلمان و شیعه نیز کم نیستند و به وظایف خود عمل کنند. خداروشکر

                            از طرفی مگر میشود کسایی ک معتقدبه مکتب حسینی هستند و براش گریه میکنن،معتقد به کمک به فقرا نباشند ک برایمان «به جا»میگویند!!!
                            بدون شک پشت این شبهات ماورای ی سوال خوابیده است

                            SenatOrS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            7
                            • revivalR revival

                              آیا بهتر نبود به جای هزینه‌ برای عزاداری و گریاندن، دل یتیمی را شاد می‌نمودیم ، به جای نذری، به زلزله زده‌ها و ... کمک می‌کردیم

                              باز شبه های«به جایِ»!!دقت کردید همیشه وجه ی اقتصادی دارن این شبه ها؟!سیر کردن شکم و ساختن بنا و...جای بیداری عقل و جهت دادن به عواطف و دوست داشتن ها و نفرت های حیاتبخش
                              اسلامی که مسلمانان و به ویژه اهل ولایت معتقد و عامل به آن هستند، در مباحث اقتصادی نیز نظامی کامل و فرامینی جامع دارد. خمس - انواع زکات، چون زکات فطره، زکات مال و حتی زکات علم – صدقه و انفاق دارد. حق یتیم، حق فقیر، حق پژوهشگر و جویای علم، حق همسایه، حق مستضعف، حتی حق در راه مانده "وابن السبیل" و ...، در آن لحاظ شده است و مردم مسلمان نیز به حد توان و بضاعت خود به این فرامین عمل می‌کنند. پس لزومی ندارد که "به جای" این کار حسنه، آن کار حسنه گذاشته شود و یکی حذف شود. این یک حقه‌ای است تا هیچ کدام انجام نگیرد....
                              وقتی پای هزینه‌ی جشن تولدها، عقد و عروسی‌ها، میهمانی‌ها، لوازم آرایش و لباس‌های آن چنانی، خودروی لوکس و سفرهای داخلی و خارجی، کافی‌شاپ‌ها، والنتاین‌ها و خوشگذرانی‌های حلال و حرام خودشونه حرفی از وقف بچه یتیم‌ها و گرفتاران، حتی ابتدا در میان خویشاوندان و همسایگان هست؟!

                              آنهایی که هزینه‌ی برای ساخت و بازسازی حرم‌ها – برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجالس عزاداری در مساجد و هیئت‌ها و ... را پرداخت می‌کنند، اغلب نه تنها سرمایه‌دار نیستند، بلکه اتفاقاً از اقشار متوسط به پایین می‌باشند و جالب آن که کمک به یتیمان و بی‌بضاعت‌ها نیز بیشتر از طریق همین قشر صورت می‌پذیرد. و البته ثروتمندان و متمولین انسان، مسلمان و شیعه نیز کم نیستند و به وظایف خود عمل کنند. خداروشکر

                              از طرفی مگر میشود کسایی ک معتقدبه مکتب حسینی هستند و براش گریه میکنن،معتقد به کمک به فقرا نباشند ک برایمان «به جا»میگویند!!!
                              بدون شک پشت این شبهات ماورای ی سوال خوابیده است

                              SenatOrS آفلاین
                              SenatOrS آفلاین
                              SenatOr
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #14

                              revival این خیلییی خوب بود:)ممنون
                              اینا تو کتابی ک بصورت پی دی اف گذاشتین هم هست ؟

                              revivalR 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              4
                              • SenatOrS SenatOr

                                revival این خیلییی خوب بود:)ممنون
                                اینا تو کتابی ک بصورت پی دی اف گذاشتین هم هست ؟

                                revivalR آفلاین
                                revivalR آفلاین
                                revival
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط revival انجام شده
                                #15

                                SenatOr
                                خاهش میکنم.
                                تا جاییکه یادمه نه،توی اون نیست...
                                (اینو توی ی سایت خوندم )

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                3
                                • revivalR آفلاین
                                  revivalR آفلاین
                                  revival
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط revival انجام شده
                                  #16

                                  محرم سبب غمگین شدن مردم می‌شود و غمگین بودن مردم ایران را به عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام ربط می‌دهند و ...؟!

                                  زندگی، سریال کُمدی، شو و خنداونه نیست!
                                  که بتوان در گوشه‌ای آرام نشست و آن را نظاره نمود و خندید؛ و یا یک نمایش (شو) نیست که مردم را برای چند دقیقه، با وارد کردن شوک‌های عصبی، به خنده‌ی فیزیکی وادارد، و یا خندوانه نیست که به چهره‌ای بگویند: «چند ثانیه الکی، رو به دوربین و رو به مردم بخند؛ و ما به بهترین خنده جایزه می‌دهیم»! بلکه زندگی، یک حقیقت و واقعیت بسیار جدی است و با کسی هم شوخی و خنده ندارد.
                                  انسان، هدف، امید، انگیزه، آرزو، فضیلت، شخصیت، حبّ و بغض دارد و هر گاه شاهد لگدمال شدن تمامی ارزش‌ها، امیدها، شخصیت و هویتش گردد، حتماً غمگین می‌گردد، مگر آن که دیگر انسانیت را نیز در او کشته باشند و هویت و شخصیتش را از او گرفته باشند.
                                  ما شما را از گذشته تا حال کشته‌ایم و می‌کشیم؛ قتل عام به راه می‌اندازیم، نسل‌کُشی می‌کنیم، بزرگان‌تان را اگر چه در محراب نماز باشند، ترور می‌کنیم، کودکان شما را هر کجا که باشند، تکه تکه می‌کنیم، مواد مصرفی شما را با انواع سموم آلوده و کشنده می‌کنیم ...، اما
                                  «شما نه تنها نباید ناراحت شوید، بلکه باید بسیار خوشحال، سرخوش و ممنون هم باشید و یا احمقانه به آن چه بر سر شما می‌آوریم بنگرید و ابلهانه بخندید؛ وگرنه می‌گوییم: شما ملت غمگین و افسرده‌ای هستید!»!!!
                                  غمگینید،شادباشید ،فجایع کربلا را بازگو مکن،چشم ببند شادیت را ازدست مده،چرا؟!چون نسل کشی امروز ما را در یمن و سوریه و...نبینی و قیام نکنی!!
                                  اگر چه آمارهای دروغین و تبلیغاتی و نیز القایی بسیاری منتشر می‌گردد، اما اگر به آمارهای حقیقی و واقعی مراجعه شود، نه تنها درصد غمگینی، بلکه در صد ناامیدی، افسردگی و سایر تألمات روحی و روانی، در غرب به مراتب بیشتر از ایران می‌باشد؛ چرا که ما غصه‌ی ناملایمات تحمیلی را می‌خوریم، اما آنها خبر از مرگ انگیزه‌ها و امید به آینده در مردم و به ویژه نسل‌های جوان می‌دهند!

                                  "خنده و گریه" در انسان، نمود بیرونی، ظاهری و جسمی برای "خوشحالی و شادی – یا – ناراحتی و غم" اوست که یا ارزشمند است و یا بی‌ارزش. – یا حقیقی است، و یا کاذب – یا روحی است و یا فقط جسمی.
                                  یک نوع از خنده و گریه، کاملاً ظاهری، فیزیکی، منفعل از تحریکات عصبی و یا از روی عادت‌ها و القائات دورغین می‌باشد، و یا آن که از شادی‌ها و غم‌های ظاهری، کم‌ارزش، گذرا و ... نشأت می‌گیرد؛ اما یک نوع دیگر از "خنده و گریه"، حقیقی بوده و از شادی‌ها و غم‌های حقیقی انسان در حیات معقول او نشأت گرفته و نشان از "فضیلت" آن شخص یا ملت دارد.
                                  بنابراین، برخودرای از نعمت وجود هر فاضلی و به دست آوردن هر فضیلتی، برای انسان و جامعه‌ی عقل‌گرا، سرور بخش و نشاط‌آور است، چنان که از دست دادن هر فاضلی و لگد مال شدن فضیلت‌ها و برخورد با موانع کسب فضل، برای هر انسان یا ملت عاقل و با شعوری، نگران کننده، دردآور و غم‌افزا می‌باشد.
                                  تعداد جشن و سرورهای ما برای موضوعات و وقایع ارزشمند، اگر بیشتر از عزاداری‌ها ما نباشد، کمتر نیست، چنان که برای مبعث حضرت رسول الله صلوات الله علیه و آله، یک هفته جشن و شادی داریم، هم چنین در 13 رجب، سوم، چهارم و نیمه شعبان، عید فطر، عید غدیر خم و ... .

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  6
                                  • ooooooooO آفلاین
                                    ooooooooO آفلاین
                                    oooooooo
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط oooooooo انجام شده
                                    #17

                                    0_1537402606166_photo_۲۰۱۷-۰۹-۲۷_۱۷-۵۲-۲۴.jpg
                                    جهالت با نقاب دین!
                                    "...آنان کسانی هستند که گمراهی را به جای هدایت و عذاب را به جای آمرزش خریده اند ؛ (و) به راستی چه شکیبا هستند بر آتش (جهنم)"
                                    دانش-آموزان-آلاء فارغ-التحصیلان-آلاء

                                    سلام ب همه

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    11
                                    • faaa31F آفلاین
                                      faaa31F آفلاین
                                      faaa31
                                      دانش آموزان آلاء
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #18

                                      عالیییی بود عالییی اجرتون با شهدا.

                                      وقتی خدا رو دارم تموم دنیا تو مشتمه.

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      2
                                      • revivalR آفلاین
                                        revivalR آفلاین
                                        revival
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #19

                                        فلسفه ی سینه زدن،زنجیر زنی،خیمه زدن و خیرات دادن

                                        سینه زدن، [که دست بردن به طرف قلب و سینه حرکت عمومی همه‌ی مردمان به هنگام تأثر و تألم است]، به نشانه‌ی همان یقه چاک دادن‌های بازماندگان در خیمه‌ها به هنگام شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) در گودال قتلگاه انجام می‌پذیرد و نیز نشان از تأثر فراوان دارد. زنجیر زدن، نشانی از به زنجیر کشیده شدن حضرات زینب کبری و امام سجاد (ع) و سایر اسراء دارد. خیمه‌ها به یاد خیمه‌های سوخته برپا می‌شود و غذا دادن به غیر از خیرات، به این حکم شرع بر می‌گردد که مستحب است آشپزخانه‌ی صاحب عزا تا سه روز تعطیل باشد و بستگان و همسایگان به آنها غذا دهند ... .

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        3
                                        • Mahdi2001M آفلاین
                                          Mahdi2001M آفلاین
                                          Mahdi2001
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #20

                                          revival داداش مطالبت خیلی خوب بود خیلی

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          2
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع